Ik ben naar … geweest en het was …

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum Ik ben naar … geweest en het was …

Dit onderwerp bevat 1082 reacties, heeft 101 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Black Lies 1 week, 1 dag geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1051 tot 1075 (van in totaal 1083)
  • Auteur

daanvandingenen

Gisteren naar de trix geweest waar eerst Circa waves en erna The Wombats speelden, voor een echt indie-rock avondje. En dat was het ook echt, CW waren maar een halfuur lang maar had langer gemogen want was toch wel echt een heel leuke band. Maar dan anderhalfuur The Wombats was echt heel leuk. Niet de moeilijkste muziek, ook niet om te brengen. Maar iedereen was echt gelukkig en overal was iedereen goed aan het los gaan. Geen concert dat ik binnen 20 jaar nog herinner maar wel echt een heel leuke avond. Hopelijk komen ze naar Werchter.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Joris

Gisteren naar de trix geweest waar eerst Circa waves en erna The Wombats speelden, voor een echt indie-rock avondje. En dat was het ook echt, CW waren maar een halfuur lang maar had langer gemogen want was toch wel echt een heel leuke band. Maar dan anderhalfuur The Wombats was echt heel leuk. Niet de moeilijkste muziek, ook niet om te brengen. Maar iedereen was echt gelukkig en overal was iedereen goed aan het los gaan. Geen concert dat ik binnen 20 jaar nog herinner maar wel echt een heel leuke avond. Hopelijk komen ze naar Werchter.

Dit maar dan in Tilburg!

Joslittel

Dinsdagavond een heerlijke metalavond gehad met Avatar in de Melkweg. Waren er mooi op tijd en voor de verandering eens gekozen voor een topplekje op het balkon. Ideaal uitzicht! Voorprogramma’s waren alleen heel erg slecht. Dylan Walshe viel nog mee, solo op akoestische gitaar en mondharmonica. Prima zanger maar eentonige nummers, tevens misplaatst hier. The Mahones waren echt ontiegelijk slecht, wat een aanfluiting. Zanger zo lam (stoned?) als een kanarie en het klonk extreem rommelig, zelfs voor Ierse punkrock. Snel weer vergeten.

Dan Avatar. Inmiddels drie keer gezien op festivals met relatief kortse sets van max 50 minuten, dus was benieuwd of ze een hele show ook konden boeien. 1 uur en drie kwartier zonder probleem vol gespeeld, wat een heerlijke show en publiek van eerste tot laatste minuut volledig mee. Stevige nummer zoals King’s Harvest en For the Swarm werden mooi afgewisseld met meezingers zoals Bloody Angel. Ik voel me nek nog steeds. Verder kan ik erg genieten van de theatrale show die zichzelf niet al te serieus neemt. Als het volgende album weer raak is zie ik deze mannen wel doorstoten naar de subposities op festivals en een zaal als AFASlive. Melkweg was erg snel uitverkocht en ze hebben er de show en de nummers voor. Topavondje die de brakke werkdag erna meer dan waard was.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Brian

White Lies @ Doornroosje

Ze zijn weer terug en dat hebben we geweten ook met hun plaat Five met prijsnummer Time to Give erop. Ik vond het verassend en gedurfd dat ze met dit opbouwende nummer de avond opende. Maar, vooral toen ze daarna Farewell to the Fairground erin knalden, was het een magistrale opening van het concert. De nieuwe nummers zorgden voor een beetje afwisseling in het geluid. je merkt dat dit toch iets meer op de synths leunt. Alhoewel et soms een beetje tempo miste, zorgden ze er telkens net op tijd voor dat het geen lome set werd. De reguliere set sloten ze af met heerlijk trio-tje Tokyo, Death en To Lose My Life.

Band is goed in vorm en ik denk dat het in uurtje op een festival nog beter tot zijn recht komt zonder die fillers. Al is het ook wel fijn om ze in een donkere zaal (die goed werd verlicht door die lichtshow zeg, man wat fel) en met aandachtig publiek te zien. Geen last gehad van gepraat, mobieltjes etc. ook wel eens fijn.

Dr. Hannibal

Madrugada – Paradiso, Grote zaal

Wauw, wat een band. Noorse alternatieve rockact Madrugada deed een reünie tour ter ere van het 20-jarig bestaan van het eerste album Industrial Silence. Ik was ook alleen licht bekend met dat album, maar wat ik kende was erg fijn. Elke mogelijke verwachting die ik kon hebben is dubbel en dwars overtroffen! De band is overweldigend goed live, waar alle instrument partijen nog een tandje heftiger worden en de zanger al zijn emoties erin gooit. Na vroeg in de show al wat knallers van dat jubileum album te spelen, ging voor mij de vaart er een beetje uit, maar uiteindelijk zat de gehele reguliere setlist vol met nummers van dat magistrale debuutalbum. En ook de zeer uitgebreide encore met voor mij onbekende nummers bleef boeien. Stel je een mix voor van R.E.M., Nick Cave en een vleugje NIN op zn tijd, aangevuld met een geheel eigen stemgeluid. Absolute aanrader!

Raskolnikov

Wauw, wat een band. Noorse alternatieve rockact Madrugada deed een reünie tour ter ere van het 20-jarig bestaan van het eerste album Industrial Silence. Ik was ook alleen licht bekend met dat album, maar wat ik kende was erg fijn. Elke mogelijke verwachting die ik kon hebben is dubbel en dwars overtroffen! De band is overweldigend goed live, waar alle instrument partijen nog een tandje heftiger worden en de zanger al zijn emoties erin gooit. Na vroeg in de show al wat knallers van dat jubileum album te spelen, ging voor mij de vaart er een beetje uit, maar uiteindelijk zat de gehele reguliere setlist vol met nummers van dat magistrale debuutalbum. En ook de zeer uitgebreide encore met voor mij onbekende nummers bleef boeien. Stel je een mix voor van R.E.M., Nick Cave en een vleugje NIN op zn tijd, aangevuld met een geheel eigen stemgeluid. Absolute aanrader!

Helemaal eens met deze beschrijving! Zag ze zaterdag in Doornroosje. Het was mijn derde keer dat ik ze live zag en ik was vooraf wel een beetje bang of de nummers de tand des tijds doorstaan zouden hebben. Maar vanaf minuut 1 was duidelijk dat die angst niet nodig was geweest. Meteen klapten ze erin met Vocal, een van mijn twee meest favoriete nummers van deze band. Prachtig optreden met een stem die nog steeds werkelijk fenomenaal klonk en een uitstekende gitarist. Ze speelden ook nog Norwegian Hammerworks Comp., mijn andere alltime favoriet, in een schitterende uitvoering. Helemaal in mijn nopjes!

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Dr. Hannibal

Helemaal eens met deze beschrijving! Zag ze zaterdag in Doornroosje. Het was mijn derde keer dat ik ze live zag en ik was vooraf wel een beetje bang of de nummers de tand des tijds doorstaan zouden hebben. Maar vanaf minuut 1 was duidelijk dat die angst niet nodig was geweest. Meteen klapten ze erin met Vocal, een van mijn twee meest favoriete nummers van deze band. Prachtig optreden met een stem die nog steeds werkelijk fenomenaal klonk en een uitstekende gitarist. Ze speelden ook nog Norwegian Hammerworks Comp., mijn andere alltime favoriet, in een schitterende uitvoering. Helemaal in mijn nopjes!

Jaaa schitterende opening inderdaad, zowel als album opener als in live context. En ze kwamen er gelijk goed mee binnen inderdaad. Leuk dat je ze ook gezien hebt, had wel het idee dat deze muziek bij meerdere forumleden hier in goede aarde zou kunnen vallen!

Kooijtje

Ik was gisteren ook in Paradiso en was echt een heel goed concert. Het boeide mij van begin tot eind, heel klein minpuntje de REM cover.

Pinkpop 98-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14
    Lowlands 12-13-14-15
    Best kept secret 14-15-16-17-18-19
    Zwarte Cross 09-10-12-13
    Dour 12
    Rock Werchter 18
    Fields of Rock 03-05
    Rock in Park 10-12
    Loose Ends 19

Dennis1808

Tamino – Ronda

Heb Tamino nu twee keer op een festival gezien en wilde hem wel eens in een zaal zien, zeker nu hij ook eindelijk een album heeft. Prachtige lichtshow, goede stem en een bijzonder likeable gast die Tamino. Helaas was een zaalshow voor mij toch net te lang en had de show iets teveel filler. Ook kan Tamino niets doen zonder een zalvo aan applaus te krijgen, prima, maar bij werkelijk alles wat hij doet heeft iedereen de behoefte te applaudiseren. Ik vind Tamino een goede zanger met enkele goede nummers maar ik hoef hem niet per se nog een keer te zien.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

daanvandingenen

Heb gisteren toch nog maar last minute op ticketswap voor de helft van de prijs een ticketje gekocht voor Anderson. Paak omdat ik hem op Werchter echt het concert van het jaar heb zien spelen.
    Eerst en vooral was het natuurlijk minder als op RW maar dat wist ik op voorhand ook al wel want daar zaten echt alle omstandigheden mee. Maar het was nog steeds een ijzersterk concert. De sfeer was leuk en iedereen had erzin in. Hij vermaakte zich duidelijk zelf ook en dat is altijd leuk om te zien. De hoogtepunten waren voor mij Come Down, Glowed up, bubblin en mijn absolute favoriet Lite Weight. 2 lichte minpuntjes waren voor mij dat Oxnard (het nieuwe album) toch wel wat minder is als Malibu en ook live minder goed overkomt. En ook dat hij afsloot met Dang! als herdenking aan Mac Miller was toch wel een nummer waar de sfeer een beetje terugviel en dat is toch wel jammer voor een concertafsluiter. Maar al bij al een enorm leuk concert waar ik volgende keer zeker opnieuw naartoe ga.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Thijs

Drukke concertmaand achter de rug dus ik probeer het redelijk kort te houden!

Steven Wilson (18/02, Cirque Royale)
    Na de veroveringstocht vorig jaar op Werchter nu een zaalconcert van Steven Wilson meegepikt. Eerste keer in Cirque Royale, zeer mooie zaal! Wilson speelde lekker 2,5h door en dat was dan nog korter dan hij normaal doet. Muzikaal gezien was het natuurlijk top, altijd straffe uitvoering en Steven is altijd spontaan, grappig en typisch Brits in zijn bindteksten. Toch vond ik het concert een tikkeltje te lang, misschien ook omdat veel songs exact hetzelfde werden uitgevoerd als op Werchter (eigenlijk wel logisch, zelfde tour maar goed). Ik was ook een beetje teleurgesteld door het publiek, redelijk rustig maar dat lag waarschijnlijk ook aan de hoge gemiddelde leeftijd. Met mijn 20 was ik een van de jongsten in de zaal. Beetje mixed feelings dus, ook al was het muzikaal gezien top.

BeraadGeslagen (22/02, Nosta)
    Hun albumrelease show vorig jaar was voor mij het absolute hoogtepunt van 2018 en daarom wou ik dit gekke duo natuurlijk nog eens gaan bekijken. Ik dacht dat ik de vreemdste dingen had gezien vorige keer maar ook deze keer zat het nog vol verrassingen zoals een improvisatie op het nieuwe instrument genaamd ‘een stoel’. We mochten ook rondjes wandelen rond het podium tijdens Duizeldorp en er werd geïmproviseerd op een live interview van het publiek over wat we allemaal verzamelen. Muzikaal gezien was het deze keer ook veel vrijer. Lander en Fulco durven nogal afwijken van hun songs en lang uitgerekte grooves opbouwen. Zeer geslaagd maar dit zorgde wel voor een iets ‘moeilijker’ concert. Niet zo goed als de eerste keer maar het blijft een genot om de durf, spontaniteit en muzikaliteit van deze jongens te aanschouwen.

SWMRS (07/03, AB Club)
    Op voorhand had ik nog gezegd ‘het publiek zal wel redelijk rustig blijven, geen zorgen’. Het publiek was namelijk vooral vrouwelijk en jong en de AB Club met een capaciteit van 250 was net niet uitverkocht. Oh boy, wat een vergissing. Bij het tweede nummer de hele groep al kwijt en in een pit terecht gekomen die makkelijk meer dan de helft van dit kleine zaaltje innam. Letterlijk elke song voelde als een anthem aan en werd door iedereen meegezongen. Veel catchy muziek, veel zweet maar vooral heel veel liefde in de zaal, dit is hoe een energiek poppunkconcert hoort te zijn. Ga deze jongens in een kleine zaal zien nu het kan mensen! (PS: deze zomer op The Slope op Werchter, probeer ze er nog bij te nemen op die overvolle vrijdag)

Twenty One Pilots (13/03, Paleis 12)
    Na 2 jaar en een nieuw album was het voor mij een blij weerzien, het was al mijn vijfde keer dat ik zag. Anno 2019 is Twenty One Pilots een gigantisch populaire geoliede machine. Dat heeft zo z’n voordelen (een piekfijn uitgewerkte en spectaculaire show) en z’n nadelen (het voelt iets minder spontaan en persoonlijk aan dan vroeger). Aangezien ik een hekel heb aan zo’n gigantische zalen, hebben we besloten om ons op te stellen aan het tweede podium achteraan in de zaal dat de pilots konden bereiken via een brug dat over het publiek neerdaalde. Na dat stukje op de b-stage dan helemaal achteraan de zaal gaan staan waar er meer ruimte was om de beentjes nog even los te gooien. Goede setlist van 2 uur, 21 songs lang met veel werk van hun uitstekende laatste album Trench (11 van de 14 songs gespeeld) met nog highlights van hun oudere werk. Die nieuwe songs werken echt heel goed live en hierdoor is hun show op muzikaal vlak toch wel vooruit gegaan, zeker voor de casual fan. Het publiek viel ook goed mee, veel meezingen en springen en niet eens overdreven veel smartphones in de lucht. Enige minpuntje zoals ik al aanhaalde was dat het allemaal iets minder persoonlijk aanvoelde, maar dat is misschien eerder persoonlijke nostalgie naar de tijden dat ik ze nog zag in zalen als Trix en AB.

Puur objectief gezien was dit een dikke en heel spectaculaire arenashow. Headliner van de toekomst, eigenlijk ook komende zomer al meer dan terecht. Ze worden nogal vaak in dezelfde categorie als Bastille, Imagine Dragons,… gestoken maar dit is toch echt van een ander niveau hoor. Ik hoop dat alle Lowlands- en Pukkelpopgangers ze een eerlijke kans geven deze zomer want ik denk dat het wel gaat werken en ze hebben ondertussen ook al een hoop ervaring met grote crowds. Hieronder nog een foto en filmpje dat een goed beeld geeft van de gigantische productie die ze tegenwoordig meenemen, enjoy!

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Thijs.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Dr. Hannibal

Spiritualized – Paradiso Grote Zaal
    Spacerock, werd het op de site van Paradiso genoemd. Nou, een ruimtereis was het! Qua sound gingen we van “raket lancering van dichtbij” naar “zweven door deep space”, en alles daar tussenin. Was weer een mooie avond, goed vervolg op Madrugada.

Interessante twist was trouwens: de hele band stond of zat in een halve kring, inclusief de “frontman”. Dat voelde in het begin een beetje gek, met die lege ruimte midden op het podium. Maar eigenlijk zorgde dat ervoor dat de muziek centraal stond, letterlijk de “center stage” kreeg. Dat was wel heel gaaf. Zo zie je maar dat publieks interactie en show gedrag niet nodig zijn zolang de muziek goed is: de gehele band zat/stond de hele avond stil, het enige woord rechtstreeks aan het publiek gericht was een kort bedankje aan het einde van de reguliere stelist. Maar de hele zaal, inclusief mijzelf, had het echt fantastisch naar zn zin! Bijzondere ervaring.

Joslittel

Spacerock, werd het op de site van Paradiso genoemd. Nou, een ruimtereis was het! Qua sound gingen we van “raket lancering van dichtbij” naar “zweven door deep space”, en alles daar tussenin. Was weer een mooie avond, goed vervolg op Madrugada.

Interessante twist was trouwens: de hele band stond of zat in een halve kring, inclusief de “frontman”. Dat voelde in het begin een beetje gek, met die lege ruimte midden op het podium. Maar eigenlijk zorgde dat ervoor dat de muziek centraal stond, letterlijk de “center stage” kreeg. Dat was wel heel gaaf. Zo zie je maar dat publieks interactie en show gedrag niet nodig zijn zolang de muziek goed is: de gehele band zat/stond de hele avond stil, het enige woord rechtstreeks aan het publiek gericht was een kort bedankje aan het einde van de reguliere stelist. Maar de hele zaal, inclusief mijzelf, had het echt fantastisch naar zn zin! Bijzondere ervaring.

Klinkt goed! Moet die band ook eens op mijn lijstje gaan zetten om te luisteren/ zien. Kleine tip: zondag 31 maart Monkey3 en Samsara Blues Experiment in Doornroosje, hele vette package voor de liefhebber van spacerock. Ik ben er biJ!

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Processierups

Klinkt goed!
    Staat op het wensenlijstje voor 31 mei (ik neem aan in TWO)!

Joslittel

Solstafir – Tivoli, 13 maart 2019

Wat een schitterende band blijft Solstafir toch. IJslandse band die 20 jaar geleden begon als blackmetal band en inmiddels geëvolueerd tot een muzikale machine met epische, sfeervolle, dromerige en krachtige songs, voornamelijk gezongen in de moedertaal. Deze mannen kunnen je helemaal meenemen in een tranche, een reis langs prachtige IJslandse berglandschappen maar ook troosteloze diepe dalen. Prachtig. Dit optredens was onderdeel van een speciale tour waarbij de band is aangevuld met een toetsenist en vier strijkers. De muziek van Solstafir leent zich perfect voor deze ondersteuning en zorgde ervoor dat de nummers nog harder binnen kwamen.

Mochten mensen deze band nog niet kennen maar wel houden van diepere ‘moeilijkere’ muziek, dan kan ik jullie van harte aanraden om eens een paar nummers op te zetten. Probeer Otta, Lagnaetti of Hula eens en oordeel zelf.

Omdat andere dingen soms beter kunnen verwoorden als ik zelf, hieronder een recensie van counterculture.nl

Solstafir in TivoliVredenburg: oprecht, donker en hartverscheurend mooi

Solstafir is een van de mooiste, onbekende parels in het progressieve rocklandschap. Twintig jaar geleden begonnen als een blackmetalband, tegenwoordig een van de meest originele ambient progressieve rockbands van het moment. Die status maken ze in TivoliVredenburg, met een zeer intieme en bijzondere set, helemaal waar. Misschien geen indrukwekkende prestatie voor een land met nog geen 350.000 inwoners, maar Solstafir is al jaren met afstand de grootste en populairste metalband van IJsland. De bebaarde, tot zichzelf gekeerde mannen presteren vooral de afgelopen jaren op de top van hun kunnen met hun epische, lang uitgesponnen composities, met op hol geslagen gitaren en sprookjesachtige en meeslepende vocalen.

Solstafir is hiermee weliswaar niet doorgebroken tot de grote mensenmassa, maar wordt overal ter wereld wel bejubeld door critici en liefhebbers van nichérock. Het is om die reden des te verrassend dat de getalenteerde IJslanders het in TivoliVredenburg over een andere boeg gooien: geen spijkerharde arcadische rock, maar ingetogen, rustige instrumentatie die zo klinkt alsof je door de woeste IJslandse natuur wandelt. Solstafir speelt een dwarsdoorsnede van hun repertoire, maar wel op een manier zoals ze het nog nooit eerder deden. Het klassieke strijkersorkest dat link sachterin het podium staat voorziet nummers als Náttmal en Ótta van een heerlijke warme gloed. Zanger ‘Addi’, ook vanavond weer helemaal in z’n element, geeft de muziek weer een enorme emotionele lading wanneer hij die ongekend mooie strot opentrekt.

En wat blijft deze man toch een bijzondere frontman. Op momenten lijkt het alsof hij het gevoel heeft dat hij helemaal alleen in de zaal staat, en op andere momenten waant hij zich als een echte volksmenner en geeft hij zijn fans op de eerste rij ‘een boks’ en neemt hij van hen belachelijke knuffels in ontvangst. Zijn indrukwekkende toespraak over depressie en eenzaamheid voorafgaand het schitterende ‘Necrologue’ legt iedereen in de zaal het zwijgen op. Zo is het optreden in Cloud Nine, de warme houten jazz-zaal van TivoliVredenburg, een aaneenschakeling aan pure, emotionele momenten. En als ‘Addi’ in toegift Goddess of the Ages het publiek induikt en op de handen van zijn fans die gouden stembanden laat horen, is de droom compleet. Wat een prachtband.

Brian

Indian Askin – Metropool
    Ze waren weer op stoom. Met het heerlijke album Another Round onder de arm hadden ze genoeg munitie om een goed optreden van te maken. Redelijk in het begin kwam On and On voorbij (more Cowbell) waarna het feestje voor de eerste keer echt los barstte en eigenlijk hebben ze dat de rest van de set vast gehouden. De muziek leent zich natuurlijk niet alleen voor een feestje, want het intrigeert ook. Hoewel ze stevig rocken blijft het continu melodieus en hebben ze een gevarieerde stijl in hun nummers. Ook leuk dat ze nummers hier en daar anders spelen dan op plaat met een extra gitaarstuk erbij, waardoor het live effect nog meer meerwaarde heeft. In de reguliere set sprongen I Know How to Party en Behave er bovenuit. De toegift was maar 2 nummers lang, maar duurde toch een 20 minuten met uitgesponnen versies van Really Wanna Tell You en Answer. Deze band is zonder meer klaar voor het festival seizoen en ik ga er sowieso weer heen op Paaspop en Pinkpop.

Na het optreden nog een LP gekocht en laten signeren (woehoe, fanboy) en een leuk praatje gemaakt met de bandleden. Spontane gasten.

Dennis1808

Borokov Borokov – Jeugdcentrum de Klomp
    In De Klomp is al jaren een bandcompetitie bezig met elke editie een special act. Dit keer was dat Borokov Borokov. Vier geflipte Belgen die met zijn vieren midden in de zaal stonden met hun drumcomputers, synths, effecten en schreeuwden en dansten zelf het hardst. De muziek gaat van funky naar heel lomp stampen. Ze wisten de stilste Zeeuwen in de zaal aan het stampen te krijgen. Zeker een aanrader voor de Best Kept Secret-gangers!

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Dennis1808

The Wild Romace + Charades in ’t Beest, Goes

Ik ben hier eigenlijk alleen naar toe gegaan omdat ik het voorprogramma heel goed ken, maar nadat ik vorig jaar die docu ‘Buying the Band’ had gezien was ik ook wel benieuwd hoe dit live ging zijn. Ik vind die drummer een lul die denkt dat hij een band even kan overkopen en totaal anti-alles waar Herman Brood voor stond. Als ik de docu niet had gezien had ik het optreden misschien minder kut gevonden, maar nu begreep ik waarom er geen bier op het podium stond, waarom de gitarist (die in de docu slaande ruzie had met de drummer) er chagrijnig bij stond. Het wilde is er helemaal af, dit zijn gewoon zes oude mannen die teren op de successen van Brood en nietszeggende nostalgie verkopen. Ik ben na vijf nummers maar naar het café gegaan.

Timmetje

Super herkenbaar. Ik ben vorig jaar naar de Wild Romance met daarvoor een Brood tribute geweest. Na een half uur wachten verscheen Koos van Dijk ten tonele die barslecht voorbereid de acts aankondigde. Er kwam een hele slechte erotische danseres, wat videos op een haperende beamer en wat verhalen van Koos zonder clue en na de pauze zou Wild Romance spelen. Echter, zei Koos, Lademacher was er niet bij want die was ziek. Dit was van tevoren ook niet aangekondigd. Publiek was aardig pissig. Vervolgens speelde de band en dat was ook drie keer niks.

Cashen over en met Brood en dat is het. Sneu dat ze dat blijven doen. Die Koos blijft ook een naar mannetje.

Dr. Hannibal

Sharon van Etten – Paradiso Grote Zaal (29/03)

Heen gegaan vanwege de goede berichten over haar laatste album op dit forum (en vanwege de gave lichtshow die ze ’s ochtends aan het testen waren in de grote zaal, maar dat bleek helaas ergens anders voor). Kende eigenlijk alleen Comeback Kid. Maar toffe show om te zien! Fijne stem, goeie sound, Sharon leek zich erg thuis te voelen op het podium van Paradiso. Fijne en diverse nummers. Ik ben fan.

Black Lies

Tim Hecker gisteren! Prachtig optreden met de twee Japanners van de Konoyo Ensemble. Erg goede live uitvoering van het laatste album, dat overigens dit jaar nog een vervolg krijgt.

BKS: 15-16-17-18-19
    LGW: 14-15-16-17
    RW: 15-16-18
    Incubate: 15-16'1-16'2
    Rewire: 16-19
    PP: 13-14
    RB: 19
    DTRH: 16
    Dour: 15
    WH: 15
    FR: 15
    PKP: 15

Yannick

Tim Hecker gisteren! Prachtig optreden met de twee Japanners van de Konoyo Ensemble. Erg goede live uitvoering van het laatste album, dat overigens dit jaar nog een vervolg krijgt.

Werd er ook nieuw werk gespeeld want daar werd voor deze tour wel wat naar gehint vanwege ‘Anoyo’.

Black Lies

Ik herkende het meeste wel van Konoyo, maar alles werd gespeeld als één lang nummer eigenlijk. Ongetwijfeld zaten er ook nieuwe passages tussen.

BKS: 15-16-17-18-19
    LGW: 14-15-16-17
    RW: 15-16-18
    Incubate: 15-16'1-16'2
    Rewire: 16-19
    PP: 13-14
    RB: 19
    DTRH: 16
    Dour: 15
    WH: 15
    FR: 15
    PKP: 15

Dennis1808

Lucky Fonz III in de Spot, Middelburg
    Wat een prachtvent is dat toch ook, die Lucky Fonz. Bijna janken, meelallen en op het eind even happy hardcore op zijn nummer ‘909’. Alleen hij kan dat.

Dr. Hannibal

Watsky – Paradiso Noord (05/04)

Ik kende Watsky niet voor vandaag; mijn neef wilde er graag heen dus ging ik mee. Maar wat een goeie performance gaf die gast! Strakke live band, goeie zangeres erbij, leuke interactie en duetten met haar. En vooral gewoon een hele leuke “eerlijke” sfeer, terwijl het toch enorm entertainent was! Watsky had zelf een goeie stage persona wat daaraan bijdroeg, hij ontspande maar gaf toch alles wat hij had, en maakte het best persoonlijk. Goeie teksten, soms bespottelijk snel gerapt: Watsky is een blijvertje.

25 berichten aan het bekijken - 1051 tot 1075 (van in totaal 1083)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.