Ik ben naar … geweest en het was …

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum Ik ben naar … geweest en het was …

Dit onderwerp bevat 998 reacties, heeft 95 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Thijs 1 dag geleden.

24 berichten aan het bekijken - 976 tot 999 (van in totaal 999)
  • Auteur

James

Is er toevallig iemand hier die The Chemical Brothers al gezien heeft deze zomer? Zoja, die een ervaring kan delen? Ben zelf aan het twijfelen om naar ze toe te gaan in de AFAS en ben wel benieuwd of iemand me dat kan aanraden/afraden.

0

HollandiaFCB

Zwarte cross, vrijdag, volbeat en het was een groot feest. Want het is de zwarte cross. Uniek festival qua sfeer en aankleding. Jett rebel irritant en arrogant ventje, nathaniel rateliff mooi en goed maar publiek was niet geïnteresseerd, tusky was feest, ruskaja (Russische polka) was feest, direct niet bijzonder en volbeat als afsluiter was natuurlijk geweldig.

Was ook de vrijdag geweest. Eerste keer zwarte cross, maar sfeer, aankleding en de dingen te doen naast muziek luisteren echt geweldig. Ook lekker begonnen bij nathaniel rateliff, tussendoor wat van alles en nog wat bekeken, eventjes feestje bij shantal en daarna afsluiten met volbeat. Volbeat mag van mij wel weer wat harder worden/hardere muziek spelen en wat minder hee hee hee.
    Prachtige dag gehad en als er volgend jaar wat moois staat weer een dag, weekend zit er qua muziek niet in.

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

1+

Thomas

Is er toevallig iemand hier die The Chemical Brothers al gezien heeft deze zomer? Zoja, die een ervaring kan delen? Ben zelf aan het twijfelen om naar ze toe te gaan in de AFAS en ben wel benieuwd of iemand me dat kan aanraden/afraden.

Ik heb ze vorige week op Dour gezien. Het was behoorlijk vet, zeker in combinatie met de lichtshow. Helaas had ik zelf iets te vroeg gepiekt die dag waardoor ik het niet helemaal tot het einde gezien heb, maar ik denk dat het wel vet kan worden in de AFas. Persoonlijk zou ik er niet zo snel een kaartje voor kopen, maar ik luister de muziek dan ook niet heel vaak.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Thomas.

RW 09-10-11-13//LL 12-17//BKS 15-16-18//DTRH 17-18//DOUR 11-15-16-18

2+

Rudy190

Artmania festival:

Een stop gemaakt in sibiu-roemenie deze paar dagen en toevallig dit festival tegengekomen. Wordt gehouden in het sprookjesachtige centrum en is dus heel mooi, zeker met de prog metal Line up!
    Rome: viel een beetje buiten de boot, rustige muziek en geluid was nog slecht afgestemd. Was wel lekker om mee te beginnen.
    Arcane roots: al een paar jaar dan van, de zanger heeft niet een al te beste stem live maar de muziek is heerlijk!
    Haken: goede conceptmuziek, deed me denken aan dream theater en vond dit dus erg vet, meteen wat nummers van opgeslagen zoals Cockroach king.
    Mogwai: kende alleen de naam door het eeuwig doorspitten van vroegere festival Line ups. Klonk wel goed maar had liever een heftigere headliner gewild, viel in het niet tegenover haken.

Distorted Harmony: leuke band die ook beginnend is in de prog metal, vooral een humoristische frontman die zijn noten zuiver raakt, genieten zo.
    Zeal and ardor: ik wist dat ze op Lowlands staan en op menig lijstje voorbij komen, dus dit wilde ik graag zien. Ik zag de zanger gisteren al lopen toen ik een biertje zat te drinken. Wat.een.optreden. staan 3 zangers op het podium die kunnen zingen! Zowel zware, kopstem en screams werden door 3 man verzorgd met heerlijk harde bassen erbij. Dit is er een om in de gaten te houden.
    Leprous: kende deze band nog niet, klonk erg mooi tot de laatste 2 nummers, die begonnen te vervelen door telkens dezelfde soort uithalen en de normaalheid van de frontman bij deze muziek, jammer.
    Steven Wilson: al lang fan van en natuurlijk de reden om dit festival te bezoeken, ik had hem al op RW gezien maar dat was zo’n kort optreden dat ik hem nu (15 min langer maar) per se nog eens moest zien. Het was magisch, met ik denk 500 die hard fans keihard meezingen voor de grote kathedraal met zijn perfecte frontmanschap en visuals erbij. Tot mijn vreugde kwamen zowel Lazarus als the Raven that refused to sing voorbij in deze korte set, geweldig!

Artmania had goed geluid uit de boxen, echo van de gebouwen hoor je alleen buiten het festival, halve liter bier kost er er 7 lei – €1,70 ongeveer. Er wordt elk jaar goed nagedacht over de Line up, als je dit jaar van Steven Wilson hield dan was het een perfect lang concert met deze voorprogramma’s. Genoten in volle teugen!

Pinkpop 16-17 / Lowlands 17 / Appelpop 13-16 / Untold 16 / XO 17 / Paaspop 18 / Rock Werchter 18
    --- https://www.concertarchives.org/rudy190 ---

2+

Joslittel

Artmania festival:

Een stop gemaakt in sibiu-roemenie deze paar dagen en toevallig dit festival tegengekomen. Wordt gehouden in het sprookjesachtige centrum en is dus heel mooi, zeker met de prog metal Line up!
    Rome: viel een beetje buiten de boot, rustige muziek en geluid was nog slecht afgestemd. Was wel lekker om mee te beginnen.
    Arcane roots: al een paar jaar dan van, de zanger heeft niet een al te beste stem live maar de muziek is heerlijk!
    Haken: goede conceptmuziek, deed me denken aan dream theater en vond dit dus erg vet, meteen wat nummers van opgeslagen zoals Cockroach king.
    Mogwai: kende alleen de naam door het eeuwig doorspitten van vroegere festival Line ups. Klonk wel goed maar had liever een heftigere headliner gewild, viel in het niet tegenover haken.

Distorted Harmony: leuke band die ook beginnend is in de prog metal, vooral een humoristische frontman die zijn noten zuiver raakt, genieten zo.
    Zeal and ardor: ik wist dat ze op Lowlands staan en op menig lijstje voorbij komen, dus dit wilde ik graag zien. Ik zag de zanger gisteren al lopen toen ik een biertje zat te drinken. Wat.een.optreden. staan 3 zangers op het podium die kunnen zingen! Zowel zware, kopstem en screams werden door 3 man verzorgd met heerlijk harde bassen erbij. Dit is er een om in de gaten te houden.
    Leprous: kende deze band nog niet, klonk erg mooi tot de laatste 2 nummers, die begonnen te vervelen door telkens dezelfde soort uithalen en de normaalheid van de frontman bij deze muziek, jammer.
    Steven Wilson: al lang fan van en natuurlijk de reden om dit festival te bezoeken, ik had hem al op RW gezien maar dat was zo’n kort optreden dat ik hem nu (15 min langer maar) per se nog eens moest zien. Het was magisch, met ik denk 500 die hard fans keihard meezingen voor de grote kathedraal met zijn perfecte frontmanschap en visuals erbij. Tot mijn vreugde kwamen zowel Lazarus als the Raven that refused to sing voorbij in deze korte set, geweldig!

Artmania had goed geluid uit de boxen, echo van de gebouwen hoor je alleen buiten het festival, halve liter bier kost er er 7 lei – €1,70 ongeveer. Er wordt elk jaar goed nagedacht over de Line up, als je dit jaar van Steven Wilson hield dan was het een perfect lang concert met deze voorprogramma’s. Genoten in volle teugen!

Wat een vette line-up zeg! En nog nooit van dit festival gehoord. Bedankt voor de tip 🙂

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

Joslittel

The Gaslight Anthem @ 013

Na een aantal jaren afwezigheid eindelijk weer een optreden van The Gaslight Anthem in Nederland! Ik was inmiddels een klein beetje bang aan het worden dat de pauze definitieve vormen begon aan te nemen, maar afgelopen vrijdag stonden de vier mannen (live met vijf) eindelijk weer op het podium, en wij waren erbij! We zijn zelf als fans ingestapt rondom de release van The 59 Sound. Dat album inmiddels grijsgedraaid en de band heeft een vast plekje in het muziekhart gekregen, erg tof dat juist dit album vandaag centraal stond.

Voordat TGA van start ging nog twee voorprogramma’s waarbij vooral de eerste, Matthew Ryan, een speciale vermelding verdiend. Wat oudere bandleden maar erg lekkere songs met een rauwe stem. Muzikaal erg in het verlengde van TGA met hier en daar wat Neil Young. Mooie start. De half akoestische set van Dave Hause sloeg een stuk minder aan.

En daarna ruim 1.45 uur TGA. Ze starten met vier andere nummers waaronder Handwritten. Gelijk viel op dat het geluid goed stond afgestemd en met name de stem van Brian Fallon er goed uit kwam, dit is live bij hen wel eens heel anders geweest. Daarna integraal The 59 Sound. Wat een feest in de zaal, dat is het mooie van zulke shows, iedereen kent elk nummer. Maar tevens besef je ook maar weer wat een steengoed album dit eigenlijk is. Alle nummers met veel overtuiging gespeeld en het publiek had weinig nodig om te ontvlammen. Na de integrale cd uitvoering nog bijna 3 kwartier doorgespeeld met een mooie dwarsdoorsnede van alle andere albums. Heerlijk. De band had er zin in, Brian had weer leuke praatjes. Kortom, een heerlijke show.

Ik hoop van harte dat de mannen elkaar door deze shows weer gevonden hebben en aan een nieuw album gaan werken. Deze band is te goed en heeft nog teveel potentie om nu al als een nachtkaars uit te gaan.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

@Marc

Damien Rice in Caprera…….. zo wat wilde ik graag een keer een optreden zien in Caprera. Nu nog een fantastische artiest. Die kwam dan ook gisteravond in de vorm van niemand minder dan Damien Rice! Helaas was het na 9 nummers afgelopen….. maar wat was het fantastisch! Erg sneu voor de mensen van Caprera, de Patronaat en natuurlijk de artiest en de die hard fans. De show zou tot 23:00 duren, maar na een klein uur moest er door het noodweer om 21:30 een einde aan gemaakt worden. En toen waren we al tot op het bot nat geregend. Maar wel gewoon 9 pareltjes afleveren, met zoveel passie en beleving. Dat was het allemaal al dubbel en dwars waard. Setlist:
    Delicate
    Volcano
    Cannonball (unplugged)
    Accidental Babies
    The Greatest Bastard
    Elephant
    Insane
    Older Chests
    Your astronaut (nieuw nummer)
    Edit setlist songs

2+

Wessel

Ik ben naar beide bovenstaande gigs geweest.
    The Gaslight Anthem was echt volledig genieten. Waarschijnlijk mijn favoriete straight up rockshow van de afgelopen jaren. Het moment dat ze aan The 59 Sound beginnen was geweldig. Een van mijn favorieten platen in zijn geheel, live mogen aanhoren, geweldig! Daarbuiten blijft de discografie van deze band zwaar underrated naar mijn mening. Hun debuutalbum is solid en de overige albums hebben allemaal makkelijk 3-5 geweldige tracks! Brian zijn stem was in topvorm en dit proeft naar een snelle terugkeer van dit clubje. Brian is solo erg vermakelijk maar toch heb ik liever meer van dit.

Damien Rice
    Prachtig! Dit keer weer een van de gelukkigen die aan tickets kon komen. Ik deel helemaal de mening van Marc. Jammer dat de show voor de helft werd ingekort maar met zo een geweldige artist kun je daar niet lang wakker van liggen. Hoogtepunt? Misschien wel die prachtige nieuwe track waar de avond mee werd afgesloten. Damien Rice blijft zonder twijfel de beste artiest in zijn genre en na het horen van dat ene nieuwe nummer weet ik dat ook het 4e Damien Rice album prachtig gaat worden. Kijk alweer uit naar mijn 5e keer Damien!

Zomerparkfeesten zondag.
    Anbu: Eigenlijk best wel prima. De tracks zijn dikke prima waarmee ze zonder moeite de 45 minuten vol maken. Live natuurlijk niet even serieus te nemen maar nog steeds erg vermakelijk.
    Big Thief: Fijn indiebandje die zich heerlijk vermaken voor een heel enthousiast publiek. Aan het einde van de set worden enkele mensen nog eventjes gewezen op hun gepraat maar dat had weinig invloed op de kwaliteit van deze band. Live zit het uitstekend in elkaar waar vooral de vocalen van deze zangeres deze band kleur geven. Kwa uiterlijk moest ik denken aan Brian Molko… Die kunnen met nieuw werk alleen maar verder doorgroeien.
    Tusky: Damn, waarom heb ik deze gasten eigenlijk nu pas gezien? Natuurlijk was ik bekend met hun aardige debuutplaat en weet ik heel goed wie deze gasten zijn. Toch niet de moeite genomen om er speciaal ergens voor af te reizen. Gisteren kwam ik er al vrij snel achter dat ze al aardig in de buurt komen van hun vorige bandje, Met Chris aan boord en Alfred achter de microfoon heb je twee gasten die zonder moeite de show aan elkaar lullen en altijd zorgen voor een goeie sfeer. Man man, wat was dit een ouderwets leuk en vertrouwde gig. Ook lekker eventjes die Jimmy Eat World en System cover tussendoor. Hopelijk snel weer!
    Kraftklub: Gratis de subheadliner van Rock am Ring zien? Prima! Samen met een veldje vol duiters kennis gemaakt met dit leuke bandje. Die spots die zijn in Duitsland krijgen hebben ze geheel verdiend. Energieke band waar vrijwel iedereen een aardig liedje kan zingen. Het weekend uitsluiten met een van je grootste hits terwijl je in het reuzenrad nog ventjes twee rondjes maakt. Ja dan heb je het publiek wel in je zak en daarmee was Kraftklub de ideale afsluiter van dit festival. Nog nooit eerder geweest trouwens. Sfeer is prima voor een gratis festival. Veel familie’s die door de hitte vooral in de shaduw ver weg van de stages bleven hangen. Door de ‘alternatievere’ line-up blijft dat volk die je ieder jaar tegenkomt op Appelpop tijdens Kensington gelukkig weg. Niet het sfeerniveau van Valkhof of Bruis maar zeker een stapje boven Appelpop!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

3+

danielle

In 1 weekend naar Justin Timberlake en Imagine Dragons 🙂

Justin was leuk, mooie Visuals, vooral met het kampvuur op het podium. Dat was denk ik voor de mensen op de tribune beter te zien. Wel een extreem brede partypit, waardoor we best ver van het podium stonden en ik ben gewend vooraan te staan. Qua show viel het mij wat tegen. Alles geheel volgens het boekje. Alle dansjes waren van te voren al bedacht en uitgestippeld voor mijn gevoel. Weinig spontaniteit. Justin zong goed, maar lied het pubiek en de achtergrondzangeressen en -zangers ook best veel zingen. Zij deden zelfs ieder een cover. Klonk leuk hoor, maar die kaarten waren best duur en dan wil ik dus liever Justin zelf horen zingen. Was overigens de 2e keer dat ik hem zag.
    De vorige keer had hij nog The Black Eyed Peas als voorprogramma. Het voorprogramma deed mij deze keer niet veel.

Imagine Dragons heeft mij voor een 3e keer overdonderd. Deze keer een waanzinnig mooie plaats, precies op het einde van de loper aan de rechterzijde (volgens mij zijn voorkeursplekje). Wat een topband!! En dat staat nog los van zanger Dan die het gehele concert met een perfect getrainde torso rondliep…. zwijmel….. Volgende keer ben ik er weer bij 🙂

1+

Joslittel

Weinig spontaniteit. Justin zong goed, maar lied het pubiek en de achtergrondzangeressen en -zangers ook best veel zingen. Zij deden zelfs ieder een cover. Klonk leuk hoor, maar die kaarten waren best duur en dan wil ik dus liever Justin zelf horen zingen.

Klinkt als een mooi weekend! Maar hier heb ik ook zo’n hekel aan. Het is best tof om het publiek zo nu en dan een momentje te gunnen maar het moet niet te vaak worden. Ik hoor mezelf al genoeg meebrullen.

Valt me trouwens op dat er weinig ‘buzz’ is rondom de optredens van Justin, is zijn piek een beetje voorbij?

0

Sjoerd

Twee weken geleden ongeveer kaartjes gewonnen voor Roísín Murphy in Tivoli. Vanavond was het zover. Het was goed, en wat een boeiende, extravagante vrouw is het toch. Het voelde als een clubavondje lekker dansen, maar dan wel in stijl. Na elk liedje verkleedde ze zich. Interessant optreden!

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

1+

Dennis1808

Gisteren thuis gekomen van Crammerock, een festival net over de grens bij Zeeuws-Vlaanderen waar je praktisch elke Belgische band ooit ziet en hier en daar een internationale grotere naam. Het concept: een enorme tent met daarin twee mainstages, als het ene optreden klaar is draai je je om en begint vijf minuten later het volgende optreden alweer!, plus een kleine clubtent voor de jongeren. Goede optredens gezien van dEUS, Miles Kane, Hooverphonic met nieuwe zangeres, Equal Idiots, Intergalactic Lovers, Het Zesde Metaal, Arsenal, Coely, Sigma. De La Soul was waanzinnig slecht, op Lowlands hadden ze nog de band mee en dat was echt tof, maar nu waren ze met zn drieën en hadden er geen zin in. Seasick Steve sloopte uiteindelijk een gitaar, z’n drummer smeet een bekken op zijn drumkit uit puur plezier, Lost Frequencies (live) was onnodig en bij Famke Louise werd blijkbaar een hoop bier gesmeten. Leuk om weer even in België te zijn, we waren dan ook de enige Hollanders ook al lag het op vijf minuten rijden van de grens.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 / Vestrock 14 15 16 17 18 / Rock Werchter 14 15 / Paaspop 16 17 18 / Lowlands 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / Down The Rabbit Hole 18 / TW Classic 18

3+

Thijs

Gisteren naar Death Grips gegaan in de AB. Natuurlijk ken ik hun imago wel een beetje dus ik was voorbereid op wat chaotische toestanden. Er was geen voorprogramma en als voorbereiding hadden ze een soort pieptoon die steeds hoger in frequentie werd over een periode van een halfuur tot het concert begon, best uniek. Uiteindelijk duurde het concert slecht een uurtje maar op die tijd hebben ze er wel maar liefst 21 songs doorgejaagd zonder één seconde pauze te nemen of iets tegen het publiek te zeggen; respect voor Zach Hill die tot de laatste seconde stevig bleef rammen op zijn drums. Ondanks dat de AB bijlange niet was uitverkocht (de balkons waren helemaal gesloten en zelfs op de vloer was er nog genoeg ruimte), zat de sfeer er toch goed in. Al vanaf de eerste song was de halve vloer een pit geworden en dat bleef ook zo tot het einde. Iedereen was duidelijk naar Brussel afgezakt om plezier te hebben en dat leidde tot amper smartphones in de lucht, veel crowdsurfers en vooral veel zweet.

Maniakale performance en een fantastisch sfeer, Death Grips blijft een fenomeen. Topavond gehad!

7+

Black Lies

Gisteren naar Death Grips gegaan in de AB. Natuurlijk ken ik hun imago wel een beetje dus ik was voorbereid op wat chaotische toestanden. Er was geen voorprogramma en als voorbereiding hadden ze een soort pieptoon die steeds hoger in frequentie werd over een periode van een halfuur tot het concert begon, best uniek. Uiteindelijk duurde het concert slecht een uurtje maar op die tijd hebben ze er wel maar liefst 21 songs doorgejaagd zonder één seconde pauze te nemen of iets tegen het publiek te zeggen; respect voor Zach Hill die tot de laatste seconde stevig bleef rammen op zijn drums. Ondanks dat de AB bijlange niet was uitverkocht (de balkons waren helemaal gesloten en zelfs op de vloer was er nog genoeg ruimte), zat de sfeer er toch goed in. Al vanaf de eerste song was de halve vloer een pit geworden en dat bleef ook zo tot het einde. Iedereen was duidelijk naar Brussel afgezakt om plezier te hebben en dat leidde tot amper smartphones in de lucht, veel crowdsurfers en vooral veel zweet.

Maniakale performance en een fantastisch sfeer, Death Grips blijft een fenomeen. Topavond gehad!

Klinkt goed! Zo jammer dat ik niet kon gaan

1+

Dr. Hannibal

Ik was er ook bij in Paradiso woensdag, zelfde soort verhaal. Al was die zaal wel stijf uitverkocht, dat dan weer wel. Erg zweterig en opgefokt sfeertje, heel strakke performance. En die pieptoon aan het begin was ook erg maf inderdaad, was een soort auditieve illusie dat die constant bleef stijgen dmv een loop. Mooi avondje…

4+

Aike

Popmonument Bergen op Zoom

Afgelopen zaterdag was het Popmonument Bergen op Zoom en liet ik nou toevallig in de buurt zijn(kom er vandaan), dus ging ik daar heen. In totaal 5 acts gezien.

– Als eerste naar Jasper Steverlinck geweest. Die verbaasde me best wel. Van te voren dacht ik dat het een beetje mierzoet gezeik zou zijn, maar het pakte je beet in de mooie stadsschouwburg de Maagd. Wel een ding wat niet slim was de manier waarop de encore werd ingeluid. Iedereen wachtte nog wel toen het licht uit was, maar toen ging het licht opeens aan(en was die al 15 min langer doorgegaan). Halve zaal liep leeg en opeens ging het licht weer uit, toch wel een encore nog van 3 nummers. Al met al mooi optreden
    – Daarna door naar het beste biercafe van Berrege, het Provoosthuis, waar King Dalton zou spelen. Het swingde, was funky en rockte er lekker op los. Vond het een behoorlijk goed optreden waarbij is van begin tot eind geboeid was en tevens ook het spelvreugde er vanaf te lezen werd, waarbij het enthousiasme ook mooi op het publiek werd overgebracht.
    – Toen door naar Poppodium Gebouw-T, de grootste zaal waar 2 acts zouden spelen. Ik ging naar 1 vd 2, My Baby. Goose, die later zouden spelen, heb ik niet bezocht na mn slechte ervaring op Rock Werchter in 2016. My Baby was oke. Was wel leuk en soms ging het ook echt wel helemaal los, maar zo’n uur lang viel het me heel erg op hoe vaak dezelfde patronen wel niet herhaald werden naar mijn idee, wat het erg herhalend maakte.
    – Daarna doorgegaan naar de kelder van La Pucelle waar nog 2 bands zouden optreden. Eerst was het tijd voor Tape Toy. Ruige punkrock zonder poespas eromheen. Klonk goed, maar niet bijzonder en het geluid stond relatief hard. Ook gingen ze wat langer door, wat normaal gesproken geen probleem zou moeten zijn..
    – Echter speelde daarna Bongloard, een ‘allstarformatie’ zoals op de site beschreven met een lid van de band Ffooss, Rats on Rafts en Palmsly(ken 2 vd 3 maar zelf). Het ging hard, echt keihard, en dat bleek een probleem helaas. Ik vond het goed klinken wel, maar ook echt veel te hard. Ze werden afgekapt. Waarom? Ze gingen te lang door(zouden een half uur spelen en waren op het moment van afkappen pas 15/20 min bezig omdat ze niet op tijd konden beginnen door de vorige band) en de muziek stond ‘veel’ te hard en er zouden klachten zijn geweest. Het probleem was ik daar wel een beetje mee had, is dat je van te voren daar toch vanaf weet als organisatie? Je weet wat je boekt en dat het hard zou zijn. Zonde in ieder geval, want het was het eerste optreden in deze formatie en zo wil je zoiets niet beginnen.

Al met al een mooie avond gehad, waarna ik lopend naar huis moest omdat me fiets kapot was en dus half 4 m’n nest pas opzocht. Was dood op, want ik was die dag al om 6 uur op vanwege werk in Utrecht, flink dagje dus. Ben benieuwd wat het volgend jaar brengt. Vorig jaar namelijk gemist, maar ook toen met namen als J. Bernhardt een mooi programma.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018
    Appelpop 2013 - 2017

0

Dennis1808

Popmonument Bergen op Zoom

Afgelopen zaterdag was het Popmonument Bergen op Zoom en liet ik nou toevallig in de buurt zijn

Ik was er ook! Heb Canshaker Pi gezien in ’t Provoosthuis, Eli Goffa in café de Draak, Teen Creeps in Café Die Twee en in Gebouw-T My Baby en Goose. Vond My Baby erg saai en steeds hetzelfde. Ben er na vier nummers vantussen gegaan, maar Goose gaf de beste show die ik ze ooit heb zien doen! Misschien omdat ze nu in een klein zaaltje speelden was het beter of omdat echt de hele zaal er zin in had, maar ik ben zeiknat van het zweet weer naar buiten gelopen na Goose.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 / Vestrock 14 15 16 17 18 / Rock Werchter 14 15 / Paaspop 16 17 18 / Lowlands 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / Down The Rabbit Hole 18 / TW Classic 18

0

Black Lies

Dit weekend naar Boris in Shibuya geweest. Na hun optreden op Incubate Tilburg in 2016 waren de verwachtingen hooggespannen. Destijds speelden ze hun bekendste album Pink integraal, wat voor een erg bijzondere show zorgde. Eerder dit jaar sloeg ik hun Dear-tour in Nederland over, want het nieuwe album deed me niet zo veel.

Kort daarna, namelijk gedurende afgelopen zomer, plakten ze er nog een paar tourdata aan vast genaamd ’25th anniversary tour’. Hoewel die tour nog geen 10 shows telde, is ‘ie alweer voorbij. Zes concerten in Amerika en eentje in Japan, toepasselijk genaamd ’25th anniversary FINAL’.

En net zoals het concert op Incubate, heb ik deze verjaardagsshow als een erg bijzondere ervaren. De band bestaat inmiddels dus 25 jaar en heeft enorm veel muziek uitgebracht in die tijd. Om precies te zijn 25 albums. Het is altijd bijzonder om door deze collectie muziek te lopen en te realiseren dat ze met Absolutego, Amplifier Worship, Flood, Heavy Rocks, Akuma no Uta en Feedbacker wel met een bijzonder sterke eerste zes albums zijn begonnen.

Deze enorme berg muziek betekent ook dat de band moeite zal hebben gehad om een setlist samen te stellen voor de show. Ze speelden in ruim twee uur tijd 13 nummers. De meeste komen uiteraard van het album Pink, maar persoonlijk was ik erg blij dat de band begon met Feedbacker 2 en eindigde met Flood. Deze twee atmosferische nummers zorgden voor een uitstekende intro en outro van de set, die ondanks de vele muzikale stijlen waar Boris zich in hun carrière aan gewaagd heeft wél heel coherent aanvoelde. Van de albums Flood en Feedbacker, die ik allebei zie als enorm invloedrijke albums voor hedendaagse artiesten die drone en post-rock maken inclusief Swans’ meest recente albumtrilogie, spelen ze niet vaak nummers en ik ben blij om ze live meegemaakt te hebben. Al met al een erg memorabele show.

Leuke trivia: ik zag veel Japanners met een Roadburn-shirt van Boris rondlopen. Ik denk niet dat ze er daadwerkelijk zijn geweest, haha.

1+

Aike

Miles Kane – Melkweg & Fred Perry Shop

Zojuist teruggekomen van een erg mooie avond, waarbij ik niet 1x, maar 2x Miles Kane heb mogen aanhoren. 2x? Ja 2x.

Gistermiddag zat ik eens lekker wat sport te kijken(F1, Wielrennen & Voetbal), dus het was een luie zondag. Opeens zie ik op Facebook voorbij komen dat Miles Kane in 4 steden tijdens z’n tour in een Fred Perry Shop een akoestische set doet. Hele mooie verrassing om tegen te komen en 3x raden: ik ben er natuurlijk heen gegaan. De man heeft 4 nummers gespeeld en dat gaf in zo’n klein winkeltje zonder enige versterking een hele mooie sfeer. Gitaar stond het eerste nummer nog niet perfect afgesteld, maar daarna wel. Na afloop de man een handdruk kunnen geven en zelfs op de foto gekund, wat een mooie verrassing was ook weer. Geweldig om eens meegemaakt te hebben zoiets, want dat heb ik nog nooit eerder gehad.

Daarna wat gegeten en doorgegaan naar de Melkweg. Voorprogramma vond ik helaas 3x niks. Zat wel wat swing in opzich, maar eindstand vond ik het best saai. Niet voor herhaling vatbaar.

Daarna kwam The Man Himself, Miles Kane, en dat was me een verdomd goed concert(je). Hij speelde helaas maar 1 uur en 10 minuten, wat een klein minpuntje was aan een mooie avond. De rest was echter geweldig. De sfeer was er zoals je dat wilt bij zo’n concert. Natuurlijk waren er wat britten aanwezig as usual bij dit soort artiesten, maar het gebrek aan telefoons in de lucht, de dansende mensen, het weinige gepraat en de kleine oude zaal van de Melkweg gaven in combinatie een prachtig resultaat waarbij je het gevoel had in in een zaaltje in Engeland te staan waar iedereen uit z’n dak ging. Begin tot eind was het strak als de neten, want als Miles Kane ook een ding kan is het wel dat hij kan spelen, en dan vooral verdomd goed gitaar spelen. Waar het eerste gedeelte goed was, was het 2e gedeelte vanaf Rearrange echt geweldig. Het leek te ontploffen en die ontploffing bleef voortduren tot het einde bijna. Geweldig concert en mocht ik de tijd hebben gehad dan was ik morgen naar het concert in België gegaan voor deze prijs(maar moet helaas werken).

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018
    Appelpop 2013 - 2017

0

Mirjam

Ik ben gisteren naar U2 geweest in de Ziggodome.
    Wat was ik blij met mijn zitplaatsen. Vorig concert van U2 in de Ziggodome had ik staanplaatsen en toen was het net als deze keer wel heel erg vol bij de staan plaatsen. Net als bij het vorige concert in de Ziggodome ook nu weer het gigaschern wat geheel door het staanvlak van de Ziggo vulde.
    Spectaculair en verrassend. Ik houd er wel van dat niet alles voorspelbaar is bij een concert.
    We hadden mooi zicht op het podium en het was zoals ik van U2 verwacht een prima show en heb dan ook genoten.
    Had van mij iets langer mogen duren maar dat mocht de pret niet drukken.

0

HunterRule

Beach House: 9/10. Goede setlist, erg toffe lichtshow en perfect geluid/ambiance in Tivoli’s Ronda. Zeker in mijn top 5 over 2018.

0

Thijs

Gisteren Beach House in AB!
    Toen ik 15min voor het voorprogramma toekwam, was er tot mijn verbazing nog bijna niemand in de zaal en ik ben zo tot de 2de rij gelopen en daar dan ook de hele avond blijven staan. Het voorprogramma, Wume, vond ik heel tof! Sympathiek duo dat gevarieerde elektronische muziek bracht met live drums.
    Beach House zelf was prachtig. De sfeer van op hun albums kwam live helemaal tot zijn recht en vooral tegen het einde van de set kregen sommige nummers een heerlijk intense finish. In combinatie met de simpele maar prachtige lichtshow kwam het vooraan heel goed over. Genoten!

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag, 2 uur geleden door  Thijs.
    1+

Yannick

Beach House – Ancienne Belgique

Na het even opgezocht te hebben is het alweer 5 maanden geleden dat ik nog ’s wat in dit topic heb geschreven rond een concert waar ik naartoe ben geweest, te weinig tijd om wat uit te schrijven weet je wel.. Maar deze verdiende gewoon even een dikke vermelding want wat een bloedmooie (en warme!) avond was het gisteren in Brussel.

Ik leerde de band kennen via dat gerelateerde zoeken op Spotify kennen en Cherry Depression werd al snel een plaat die ik opzette wanneer een dosis aan melodrama nodig was. Thank Your Lucky Stars heb ik persoonlijk minder mee maar vind dat er ook een aantal pareltjes opstaan zoals Elegy To The Void bv. Ik denk dat 7 zowat uit kwam rond de tijd dat het concert werd aangekondigd en ik wist dat ik er gewoon bij moest zijn. Hun typische dreampop nu moet shoegaze en noise invloeden kon ik zeker smaken en behoort zeker toe tot de eindlijstjes van dit jaar.

Door een wat late aankomst hebben we Wume geskipt, sorry jongens.. Maar vonden wel snel een plekje rechtsvooraan op ca 4 à 5e rij, Champions League plaatsen als je het mij vraagt. Het concert begon sterk met Levitation en werd meteen meegezogen in Victoria’s leefwereld. Wildwas ronduit fantastisch met die noise intro en had ik eigenlijk niet zo verwacht in de setlist om eerlijk te zijn. Hitsingletje Dark Spring vanop de laatste plaat was even wegdromen net zoals het prachtige Lazuli (wat een heerlijk nummer blijft dat toch hé?), kippenvel. Er was eventjes een pauze waarbij Victoria schimmig sprak over dat er een zwarte auto achter het scherm stond maar voor veel mensen was die referentie volgens mij voor velen niet binnen gekomen.

Daarna volgde een buitengewone reeks nummers met Master Of None, L’Inconnue (gespeeld omdat ze in België waren door het Franse stukje?), Myth en met als absoluut hoogtepunt.. Space Song! Fall… Back… In.. To … Place, zo mooi! Wildflower was een fijne verrassing en mijn favoriete nummer van 7, Lemon Glow, was de absolute kers op de taart. De encore-nummers (Walk In The Park en Dive (!) ) waren ten slotte een mooie afsluiter al had ik m’n hoogtepunt op dat moment wel al gehad en was het gewoon genieten van die laatste minuten Beach House.

Uiteindelijk moet ik vaststellen dat anderhalf uur Beach House nog steeds te weinig is want het concert voelde echt heel snel voorbij te zijn gegaan, dat de productie helemaal in orde zit (zelfs met de soms epileptische strobe lights bij een aantal nummers) en dat Victoria een vast stekje in m’n hart heeft gewonnen gisterenavond. Eindlijst materiaal dit concert!

edit: @thijsdb gvd je stond 3 meter links van me 🙁

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

Thijs

edit: @thijsdb gvd je stond 3 meter links van me

Ja blijkbaar. Ik dacht op voorhand nog ‘redelijk grote kans dat ik hier misschien random een mede Festileaker tegenkom’, maar vanaf dat ik daar vooraan kwam te staan, heb ik niet echt veel meer op mijn omgeving gelet en gewoon staan dromen haha

0
24 berichten aan het bekijken - 976 tot 999 (van in totaal 999)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.