Ik ben naar … geweest en het was …

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum Ik ben naar … geweest en het was …

Dit onderwerp bevat 1086 reacties, heeft 101 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dr. Hannibal 3 dagen, 4 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1087)
  • Auteur

HunterRule

Beach House: 9/10. Goede setlist, erg toffe lichtshow en perfect geluid/ambiance in Tivoli’s Ronda. Zeker in mijn top 5 over 2018.

LL '04 / PP '14 / RW '15, '18 / BKS '16, '17 / PKP '17 (dag) / CB '17 / LGW '17 '18 / PS '19 / BBK' 19

Thijs

Gisteren Beach House in AB!
    Toen ik 15min voor het voorprogramma toekwam, was er tot mijn verbazing nog bijna niemand in de zaal en ik ben zo tot de 2de rij gelopen en daar dan ook de hele avond blijven staan. Het voorprogramma, Wume, vond ik heel tof! Sympathiek duo dat gevarieerde elektronische muziek bracht met live drums.
    Beach House zelf was prachtig. De sfeer van op hun albums kwam live helemaal tot zijn recht en vooral tegen het einde van de set kregen sommige nummers een heerlijk intense finish. In combinatie met de simpele maar prachtige lichtshow kwam het vooraan heel goed over. Genoten!

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  Thijs.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Yannick

Beach House – Ancienne Belgique

Na het even opgezocht te hebben is het alweer 5 maanden geleden dat ik nog ’s wat in dit topic heb geschreven rond een concert waar ik naartoe ben geweest, te weinig tijd om wat uit te schrijven weet je wel.. Maar deze verdiende gewoon even een dikke vermelding want wat een bloedmooie (en warme!) avond was het gisteren in Brussel.

Ik leerde de band kennen via dat gerelateerde zoeken op Spotify kennen en Cherry Depression werd al snel een plaat die ik opzette wanneer een dosis aan melodrama nodig was. Thank Your Lucky Stars heb ik persoonlijk minder mee maar vind dat er ook een aantal pareltjes opstaan zoals Elegy To The Void bv. Ik denk dat 7 zowat uit kwam rond de tijd dat het concert werd aangekondigd en ik wist dat ik er gewoon bij moest zijn. Hun typische dreampop nu moet shoegaze en noise invloeden kon ik zeker smaken en behoort zeker toe tot de eindlijstjes van dit jaar.

Door een wat late aankomst hebben we Wume geskipt, sorry jongens.. Maar vonden wel snel een plekje rechtsvooraan op ca 4 à 5e rij, Champions League plaatsen als je het mij vraagt. Het concert begon sterk met Levitation en werd meteen meegezogen in Victoria’s leefwereld. Wildwas ronduit fantastisch met die noise intro en had ik eigenlijk niet zo verwacht in de setlist om eerlijk te zijn. Hitsingletje Dark Spring vanop de laatste plaat was even wegdromen net zoals het prachtige Lazuli (wat een heerlijk nummer blijft dat toch hé?), kippenvel. Er was eventjes een pauze waarbij Victoria schimmig sprak over dat er een zwarte auto achter het scherm stond maar voor veel mensen was die referentie volgens mij voor velen niet binnen gekomen.

Daarna volgde een buitengewone reeks nummers met Master Of None, L’Inconnue (gespeeld omdat ze in België waren door het Franse stukje?), Myth en met als absoluut hoogtepunt.. Space Song! Fall… Back… In.. To … Place, zo mooi! Wildflower was een fijne verrassing en mijn favoriete nummer van 7, Lemon Glow, was de absolute kers op de taart. De encore-nummers (Walk In The Park en Dive (!) ) waren ten slotte een mooie afsluiter al had ik m’n hoogtepunt op dat moment wel al gehad en was het gewoon genieten van die laatste minuten Beach House.

Uiteindelijk moet ik vaststellen dat anderhalf uur Beach House nog steeds te weinig is want het concert voelde echt heel snel voorbij te zijn gegaan, dat de productie helemaal in orde zit (zelfs met de soms epileptische strobe lights bij een aantal nummers) en dat Victoria een vast stekje in m’n hart heeft gewonnen gisterenavond. Eindlijst materiaal dit concert!

edit: @thijsdb gvd je stond 3 meter links van me 🙁

Thijs

edit: @thijsdb gvd je stond 3 meter links van me

Ja blijkbaar. Ik dacht op voorhand nog ‘redelijk grote kans dat ik hier misschien random een mede Festileaker tegenkom’, maar vanaf dat ik daar vooraan kwam te staan, heb ik niet echt veel meer op mijn omgeving gelet en gewoon staan dromen haha

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

nitotheno

Ik ben naar Bloc Party in de Afas geweest en het was te gek!
    Silent Alarm is nog steeds een parel en dat lieten ze erg mooi zien.
    Kippenvel en tranen in m’n ogen bij nummers als So here we are, This modern love en Blue light.
    Keihard gaan op nummers als Helicopter, Banquet en Like eating glass (Heerlijke 3 om de set mee af te sluiten!)

Daarna terug gekomen voor 2 encores. Deed mij persoonlijk niet heel veel, maar ken ook niet veel meer dan Silent Alarm.

Ze mogen van mij het festivalseizoen van 2019 wel opfleuren met een verlengde Silent Alarm tour!

Lately I've been seeing things.

Black Lies

Begin van de maand overigens nog naar Yo La Tengo geweest in Osaka’s Club Quattro.

Het was een waar hoogtepunt. Voornamelijk omdat ik nog nooit op zo’n hoogte een concert heb gezien eigenlijk, de zaal was op de 10e verdieping.

Ze speelden enorm lang, het concert duurde bijna drie uur. Er waren twee sets van 1:15 en afsluitend nog een encore. Ik moet eerlijk bekennen dat er in de gehele eerste set maar weinig nummers voor mij bij zaten, uitgezonderd de toch wel erg mooie opening met You Are Here.

Tijdens de tweede set kwam de versnelling er gelukkig in. Het einde van dit tweede deel met Sugarcube, Ohm en Little Honda was wel erg sterk. Daarna volgde nog een mooie encore met een aanvraagje uit het publiek en een Velvet Underground-cover en toen zat het erop.

Het laat toch een dubbel gevoel bij me achter. Ik heb toch zeker 45 minuten genoten van het optreden, maar op een show van 2:45 is dat niet zo veel eigenlijk.

En ze hebben niet eens Stockholm Syndrome gespeeld.

BKS: 15-16-17-18-19
    LGW: 14-15-16-17
    RW: 15-16-18
    Incubate: 15-16'1-16'2
    Rewire: 16-19
    PP: 13-14
    RB: 19
    DTRH: 16
    Dour: 15
    WH: 15
    FR: 15
    PKP: 15

Dennis1808

ADE Live 2018
    Gisteren naar dag twee van ADE Live geweest in de Sugarfactory. Ik ging voornamelijk voor Eefje de Visser en Haiku Hands, maar kwam er achter dat ik met mijn ticket ook nog naar de Melkweg kon waar Agar Agar speelde. Na positieve verhalen over hun show op Lowlands ben ik ze maar eens gaan checken en ze waren eigenlijk beter dan de shows waar ik oorspronkelijk voor kwam! Agar Agar was weird en fun, de zangeres was lekker excentriek aan het zingen en het publiek danste ook wel al kon niemand z’n bek houden. Hele vette show en de muziek ging van dansbaar naar downtempo. Leukste ontdekking van het najaar!

Eefje de Visser (solo) was wel oké, ik hoorde veel goede verhalen over haar solo shows, maar als liefhebber van het originele werk kon ik soms maar moeilijk in de elektronische hertaling komen. Bij sommige nummers van Nachtlicht werd de elektronica uitvergroot en werkte het maar bij ouder werk als ‘De Bedoeling’ voelde het nogal misplaatst. ‘Scheef’ was natuurlijk prachtig en ‘Jong’ en ‘Staan’ waren absolute hoogtepunten. Blij toch nog de allerlaatste solo show meegemaakt te hebben. Op naar album no. 4!

Haiku Hands is een soort girlband uit Australië die dance, pop en een beetje hiphop in een blender gooit en live daar nog een hoop cheesy choreografie bij. Ik vind hun single ‘Not About You’ een banger maar de rest van de set eigenlijk te tam. Net niet leuk genoeg.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Wessel

Begin van de maand overigens nog naar Yo La Tengo geweest in Osaka’s Club Quattro.

Vet hoor! Normaal is het tof wanneer zulke kwalitatieve acts een lange set spelen maar dit klinkt inderdaad als teveel van het goede.

Eefje de Visser (solo) was wel oké, ik hoorde veel goede verhalen over haar solo shows, maar als liefhebber van het originele werk kon ik soms maar moeilijk in de elektronische hertaling komen. Bij sommige nummers van Nachtlicht werd de elektronica uitvergroot en werkte het maar bij ouder werk als ‘De Bedoeling’ voelde het nogal misplaatst. ‘Scheef’ was natuurlijk prachtig en ‘Jong’ en ‘Staan’ waren absolute hoogtepunten. Blij toch nog de allerlaatste solo show meegemaakt te hebben. Op naar album no. 4!

Was op Draaimolen ook zeer vermakelijk. Ik moet Eefje maar eens normaal gaan zien bedacht ik me toen.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Joslittel

Left of the Dial festival – Rotterdam

Gisteren de eerste dag meegemaakt van het gloednieuwe showcase festival in Rotterdam, Lef of the Dial! Op 6 locaties de nieuwst bands die je moet zoeken in de hoek van punk, post punk, shoegaze, garagerock en alles wat daaromheen zweeft. Een mooie herfstavond en zes locaties die perfect bij dit type bands passen, muffe zaaltjes met enthousiast publiek. Mooie start van dit festival die hopelijk gaat uitgroeien tot iets moois. Aanrader voor degene die ook van deze muziek houden en nieuwe bandjes willen ontdekken, vandaag dag 2:)

En heb ik ook nog vette optredens gezien? Jazeker!
    – De avond gestart met Lice. Typische garagerockband met veel te dronken Engelsen aan het roer. Lekker ontsporend optreden. Het was niet perse goed, maar liep met een lach naar buiten.
    – Daarna door naar Bleak, shoegazeband en zo te horen uit Vlaanderen. Hier was ik erg van onder de indruk. Begonnen dromerig maar gooide er in de loop van de set wat pittigere songs in die erg aan Nirvana deden denken. Deze mannen kunnen best eens doorgroeien.
    – Daarna volgde Vulgarians, eveneens een groepje aardslelijke en booskijkende Britten. De eerste band met toetsenist erbij en dit zorgde direct voor meer diepgang in de muziek. De vrouwelijke bassist stond zwaar in de mix en ze wist er een paar goede riffs in te leggen. Vette band, meer in de postpunk hoek.
    – Een borrel gepakt op het terras en door naar Ploegendienst in Rotown. Ook zo’n lekker zooitje inclusief chaotische pit. Maffe zanger die graag zijn schaamhaar liet zien, oke..
    – De avond muzikaal afgesloten bij SONS in een erg druk zaaltje. Band is inmiddels bekend van hun plek op Werchter waar iedereen een beetje negatief op reageerde, maar dat ligt zeker niet aan hun kunnen van de band. Eerder dat ze te snel een te hoge plek krijgen, dit soort bands moeten eerst veel van dit soort zaaltjes afbreken. En dat deden ze zonder probleem. Wisten de gashendel soms goed in te trappen en de zaal stond op zijn kop. De muziek is niet bijzonder origineel of uitzonderlijk goed, maar bijzonder effectief.
    – Daarna was het de bedoeling op Crows nog te gaan zien maar het terras en de speciaalbiertjes hadden gewonnen. Leuk om te zien dat muzikaal Nederland hier ook rondliep, biertje besteld met Tim Knol en Jett Rebel.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Joslittel

Left of the Dial – Rotterdam, dag 2!

Voor degene die het leuk vinden om mee te lezen nog even de belevenissen van dag 2.
    – De avond begonnen bij Statue in de Schotse Kerk. Belgische band met 5 gitaren op het podium, dus dat beloofde wat. De potentie maakte ze wat mij betreft niet waar. Proberen de jazzy variant te zijn van Mogwai maar het kwam maar in één nummer echt goed bij elkaar in een climax. Naderhand bleek ik deze lui al eens op Pukkelpop gezien te hebben, toen na een kwartier weggelopen met hetzelfde gevoel.
    – Daarna Alligator, band uit Glasgow die zeer schatplichtig is aan Oasis en co. Lekkere britpop met ballen van een stel opgeschoten Schotten. Lekkere show. Nog een paar goede songs erbij en deze gasten gaan wel doorgroeien.
    – Canshaker Pi viel een beetje in het water omdat het erg druk was, van een afstandje ook kunnen vaststellen dat dit een erg goede band is. Een band waar Nederland trots op mag zijn maar toch niet de aandacht krijgt die het verdiend.
    – Daarna wat onvervalste punk van Bad Nerves in Rotown. Band die al wat meer meters ‘on the road’ heeft staan en dit vertaalde in een energieke en korte set, precies wat je verwacht van een punkband. Was lekker druk en sfeer zat er goed in.
    – Dan het hoogtepunt van mij voor dit festival, Lagüna uit België. Postpunk band met lekkere venijnige songs en een zanger met een stem zoals de Editors, de oude Editors is ook het beste referentiemateriaal voor deze band. Maar dan nog wat puntiger, heerlijk. Net 1 EP uit maar nu al een erg professionele set met sterk materiaal, deze band heeft veel potentie.

Mocht iemand wat nieuwe bandjes willen checken dan is dit mijn top 3:
    1. Lagüna
    2. Bleak
    3. Vulgarians

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Joris

Na twee dagen ADE waarin ik naar Disco Dolly ben geweest voor David Vunk en naar Thuishaven met oa. Job Jobse, DJ Tennis en Red Axes was ik gisteren bij Paradiso voor Jon Hopkins. Voor de tweede keer dit jaar en het publiek had er zin in (en dat was op DTRH ook al het geval, vandaag alleen nog meer). Hele zaal ging uit zijn dak en de meeste mensen waren echt geinterreseerd in de muziek (het is ADE, veel mensen komen echt alleen voor het feest) De visuals waren van zo dichtbij nog indrukwekkender, hierdoor wordt je echt helemaal in de show opgezogen. Toch vind ik het jammer dat hij niet zo veel van zijn eigen werk speelde, het concert was niet heel lang, waarbij hij 8 eigen nummers speelde (5 van Singularity) en twee covers. Na 1 uur en een kwartier was het dus alweer klaar. Beetje jammer, maar super vet was het wel weer. Oh en Nathan Fake was ook echt super vet, top als voorprogramma.

Sidenote: ik vind dat Gloria biertje niet zo lekker, eerste slok was ik positief, maar uiteindelijk toch niet.

Wessel

Toch vind ik het jammer dat hij niet zo veel van zijn eigen werk speelde, het concert was niet heel lang, waarbij hij 8 eigen nummers speelde (5 van Singularity) en twee covers. Na 1 uur en een kwartier was het dus alweer klaar. Beetje jammer, maar super vet was het wel weer.

Rete goeie show maar dit was wel een minpunt inderdaad. Gewoon 1,5 uur+ Immunity en Singularity rammen.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Yannick

Zo, m’n driedaagse reeks van concerten deze week zit erop en ik ben wat vermoeid van het weinige slapen 😆 Hieronder kort een klein verslagje van elk concert!

25/10 Bon Iver Vorst Nationaal
    Damn, hier keek ik nu al héél lang naar uit hé! Net als vele anderen was ik enorm teleurgesteld toen Vernon zijn concert van vorig jaar moest aflassen ten gevolge van persoonlijke redenen maar anderhalf jaar later werd m’n wachten beloond met een werkelijk prachtig concert. Vroeg genoeg vertrokken zodat ik een goede plek kon fixen en uiteindelijk stond ik gewoon 1e rij (!) en stormde het volk zoals ik bij bv Gorillaz of Flume daar al eerder had meegemaakt niet naar binnen. Het werd een concert met de aandacht en intensiteit van publiek en Vernon die ik best kan vergelijken met Sigur Ros die ik daar vorig jaar nog zag. Heerlijk toch als mensen niet om de 5 minuten hun gsm boven halen om te filmen/foto’s te trekken en hun bek houden. ‘666 ʇ’ was meteen al zo mooi met fonkelende spots die op synchroon met Vernon’s toetsen leken de dansen, engelachtig bijna. ‘715 – CREEKS’ werd door Vernon zélf gebracht op een a capella maar geautotunede manier gebracht (wat mij eraan doet herinneren dat die 7-koppige band van hem echt een gigantische meerwaarde is, vooral de drie blazers die achter Vernon stonden hebben die concert voor mij echt glans gegeven). Ze maakten nummers als ‘10 d E A T h b R E a s T’, ’33 “God”‘ of afsluiter ’22 (OVER S∞∞N)’ een pak voller en warmer qua sound. De stevige brokken noise die er tijdens bijvoorbeeld in de finale van ‘re:stacks’ inzaten waren fijne verrassingen! De intieme indiefolk werd vaak wat op de achtergrond geduwd vond ik, of zelfs in een nieuw jasje gestoken (‘Perth’) al vond ik de verhouding en rekening houdende dat dit een concert was ter gelegenheid van zijn laatste plaat wel fair. Blood Bank was.. bloedmooi en ook bisnummer The Wolves (Act I & II) mocht er zeker wezen.
    Of dit concert m’n eindlijst gaat halen? Waarschijnlijk! Wil ik Bon Iver nu nog is zien en kijk ik met enige soort van nostalgie terug naar dit concert..? Vast en zeker 😥

26/10 Mac DeMarco (+ Jackie Cohen) – De Roma
    Een première! Een eerste concert in de prachtige Roma-zaal in Antwerpen, jammer genoeg niet de meest memorabele. Voorprogramma was basically Roodkapje die vrij vergeetbare indierock (op het einde zelfs wat noise-y) bracht met vrij unieke bandleden (ach, who cares). Net zoals bij Vernon gisteren mocht ik me weer in de voorste regionen met een lekkere spot op de 2e rij. Qua aandacht was dit al een pak minder; er stonden twee Amerikaanse giechelmeiden achter me die luidkeels aan het praten waren, twee Antwerpse hipsters die om het nummer van DeMarco het op een slowen zette en de zaal was over de hele lijn eigenlijk vrij rumoerig. Daar waar er gisteren amper gsm’s de lucht ingingen was het bij DeMarco bij elk nummer, vreselijk. Ik probeerde me niet te storen (al was dat bij momenten, zie dronken mensen?) vrij lastig. Ondanks alles was het voor een uurtje echt heerlijk wegdromen met slackerkoning DeMarco zie de melancholische nummers ‘On The Level’ of ‘One More Love Song’ van diens laatste plaat bv. Nadat de gitarist zich de dag ervoor blijkbaar had gekroond tot burgemeester van Düsseldorf was Antwerpen aan de beurt. Move away Bart! Daarbij vermeldde die ook dat ie de Vlaamse vlag leuk vond maar de betekenis niet: “Fuck facism!“. Zo net voor het uur prevelde Mac dat er nog twee nummers aan zaten te komen en dat het dan ophield waarop ik vol verbazing m’n gsm checkte voor het uur en zag dat er nog 50 minuten te gaan waren? DeMarco speelde vervolgens nog 2 nummers (al vergeten welke zelfs lol) waarna gitarist Andy het woord nam en prompt na een ronduit bizarre gitaarsolo ‘Whole Lotta Love’ inzette om daarna een aantal covers te brengen. DeMarco die even een peukje was gaan roken kwam er gezellig bijzitten.. ??? De show was dus echt gedaan precies? Drie kwartier voor het einde werd het opeens de Andy-show ipv de Mac DeMarco show. Ik heb het vervolgens nog 2 “fantastische” covers uitgehouden en ben het daarna gewoon teleurgesteld afgebold. Nooit meer, dit.

27/10 Greta Van Fleet (+ Goodbye June) – Ancienne Belgique
    3 op 3, en zeker niet de minste. Ik was er begin dit jaar met ca 250 gelukkigen al bij in het rommelkot dat de AB Club heet (Zo’n slecht geluid heb ik nog nooit meegemaakt?) maar keek alweer stevig uit naar een volgende passage van de jonge rockers in de Grote Zaal (omdat het geluid daar wél altijd in orde is). Net zoals de vorige keer was dit concert één grote fantastische rush met stevige uithalen van Josh en fantastische solo’s van broer Jake (m’n favoriet van de band! Check zeker eens een aantal live video’s op YouTube, die gast kan echt geweldig gitaar spelen). Nummers als ‘Edge Of Darkness’ of ‘Flower Power’ werden uitgerokken met enkele sublieme solo’s waardoor denk ik enkele nummers 8 à 10 minuten duurden (had dus wel langs een kant gehoopt opdat ze meer nummers gingen proppen in hun vrij korte show, 75 minuten maar) maar die solo’s waren dan wel telkens geweldig! Dat de focus nog niet zozeer op de nieuwe plaat ging liggen was wel een beetje te verwachten, al had ik gewoon op net iets meer gehoopt. Met ‘Brave New World’ trapten ze de avond af, ‘You’re The One’ croonede lekker door en ook hitsingle ‘When The Curtains Fall’ kon niet ontbreken. Als slot voor het concert beëindigde de band de avond met een-tweetje van de eerste ep met hitsingles ‘Black Smoke Rising’ en het heerlijke ‘Safari Song’ die de AB nog een laatste keer uit hun dak liet gaan. Op naar de Lotto Arena! (al moet ik toch zeggen dat de band misschien iets te snel iets te groot wordt en beter nog even bv. 2 avonden de AB zou aan doen? ipv direct de Lotto Arena te vullen).

Raskolnikov

Gisteravond naar David Eugene Edwards en Alexander Hacke geweest in Doornroosje.

Wat we al wisten van optredens van 16 Horsepower en Woven Hand: zwaar, getormenteerd en af en toe manisch. David Eugene Edwards blijft een geweldig performer (al leek hij af en toe compleet van de wereld in allerlei indiaanse bezweringen terecht te zijn gekomen) en Alexander Hacke was verbazingwekkend grappig. Geinige combi die twee. Erg gaaf, leuk dat hij ook weer eens nummers van 16 Horsepower speelde.

Wel wat kort: geen voorprogramma en een uurtje gespeeld.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Wessel

Jij bent dus wel echt fan van het werk van Greta van Fleet, Yannick? Of gewoon toch weer leuk een enthousiast rokbandje te zien?

Dat met Mac klinkt wel een beetje kut. Zelf nooit veel tijd voor genomen maar wil het live toch een graag een keer meemaken. Op een festival dan maar.

Yannick

Jij bent dus wel echt fan van het werk van Greta van Fleet, Yannick? Of gewoon toch weer leuk een enthousiast rokbandje te zien?

Dat met Mac klinkt wel een beetje kut. Zelf nooit veel tijd voor genomen maar wil het live toch een graag een keer meemaken. Op een festival dan maar.

Ik vind ’t vrij fijn om die kerels te volgen ja. De kritiek en ophef mag er zeker zijn (al helpt de marketing en media er natuurlijk niet op wanneer je ze consequent blijft koppelen aan de Groten). Maar het feit dat ze zo’n sound terug naar de mainstream trachten te brengen interesseert me wel, het talent daarvoor hebben ze zeker en vast.. Nu moeten ze daar nog meer mee trachten te doen.

Yep, versta me niet verkeerd dat eerste uurtje was echt wel lekker genieten met een mengeling van oud en nieuw werk maar dat rondje covers hoefde werkelijk echt niet. Heb nog nooit echt de kans gehad om ‘m mee te pikken op een festival daarmee dacht ik dat ’t wel goed idee was om eens een clubshow van ‘m mee te pakken haha. Volgende keer laat ik ’t daar ook maar gewoon bij hoor. 😆

Rudy190

31-10-2018: Novo Amor + Anna Leone

Naar mijn mening is Novo Amor een ondergewaardeerde artiest in de wereld. Ten eerste dus een dikke aanrader voor iedereen die van Bon Iver houdt!
    Ten tweede, Anna Leone. In Paradiso Noord staat ze dan helemaal alleen op het podium met een gitaar en haar tedere stem, prachtig. De simpele gitaar riedeltjes houden je in een soort trance en dit was wel ongeveer het perfecte voorprogramma voor Novo Amor, erg goed gedaan. Ze heeft wat ruws in haar stem maar haar kopstem geeft toch rillingen over je rug, een half uur lang intens genieten.

Dan kwam Novo Amor op. Openen met Emigrate schudt iedereen even wakker en de zaal was muisstil aan het genieten, zonder ook maar iemand met een mobiel in de handen te zien! Ik wist niet dat dit anno 2018 nog mogelijk was, maar zij flikten het. De viool en soundboard die ze mee hadden vloeiden erg mooi over in de dromerige kopstemmen van Ali John Meredith-Lacey en Ed Tullett. Met plantversiering op het podium waande je je in een sprookje, lettelijk. Van tevoren had ik wat twijfels of ze ook zo zuiver live zouden zingen als op plaat, maar live kwam alles nog beter tot zijn recht. Er waren wat probleempjes met de stekkers en dit werd akoestisch opgelost, wat ook mooi was te zien dat dit lukte.

Naar mijn mening was dit een van de beste shows voor zo’n rustige alternatieve band die ik ooit heb gezien, en zou het thuis horen in een theater, maar je kan niet alles hebben helaas. De intieme setting van Paradiso Noord deed trouwens ook een hoop.
    Als ik het op een festival zou zetten, dan graag op BKS volgend jaar!

Rating: 9/10

Pinkpop 16-17 / Lowlands 17-19 / Appelpop 13-16 / Untold 16 / XO 17 / Paaspop 18 / Rock Werchter 18 /
    Artmania 18 --- https://www.concertarchives.org/rudy190 ---

Wessel

Goed om te horen dat Nova Amor live ook erg leuk is!

Sjoerd

In een bij lange na niet uitverkochte Pandora stond gisteren Marlon Williams. Ik had hem eerder gezien op Best Kept in 2017, toen was ik al onder de indruk. Met pijn en moeite heb ik een stukje op Lowlands gezien, maar toen voelde ik me te slecht om te genieten. Nu dus op herkansing.

In het voorprogramma stond Ryan Downey. Een man met een prachtige stem, die verraste met aan het eind een cover van Ne Me Quitte Pas, een goede voorbereiding op het echte werk. Williams begon met drie nummers achter zijn keyboard om vervolgens zijn gitaar ter hande te nemen. Het was zo’n concert waarin een mooie opbouw zat naar een geweldige climax met een cover van Screamin’ Jay Hawkins: Portrait Of A Man. Het nummer werd helemaal uitgerekt en was echt genieten geblazen. Verdere hoogtepunten waren Party Boy en ook zeker Vampire Again. De beste man heeft een geweldige strot en wist het aanwezige publiek in te palmen. Voor hen die hem nog niet live gezien hebben, ga het zien! En luister vooral ook zijn laatste album ‘Make Way For Love’, in mijn optiek een van de beste platen die 2018 voortgebracht heeft. Een hele mooie avond gehad! 🙂

PP 2013 | 2014 | 2015 | 2016
    LL 2013 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
    BKS 2017 | 2018 | 2019
    RW 2018
    DTRH 2019
    WOO HAH 2019

EddieVerder

Father John Misty in Effenaar – *****

Fantastisch concert! 7 koppige band (incl. Mr Tillman himself) die er – bij vlagen – een stevig avondje van maakten. Topband. Had soms wel wat weg van Wilco live, vooral de break in Holy Shit. Op andere momenten zelfs een beetje Eels of Beck. Ondanks deze vergelijkingen heeft Father John een eigen geluid en performance.

Wessel

Hoe druk was het in de Effenaar? Ben altijd wel benieuwd hoe de verkoop gaat wanneer er eindelijk iets goeds in Eindhoven staat.

Dennis1808

Twee gigs gehad dit weekend: Father John Misty (*****) en IDLES (*****+1, fuck it, 6 sterren!)

Net als EddieVerder ook bij Father John Misty in de Effenaar geweest, pracht optreden. De man had er duidelijk zin in, was soms lekker aan het lullen met het publiek en bracht een werkelijk briljante versie van ‘Things It Would’ve Been Helpfull to Know Before the Revolution’ wat voor mij het hoogtepunt van de avond was. De het was een leuke gig en helemaal tof om de set dansend te eindigen met ‘Date Night’.

IDLES was oprecht de beste show die ik dit jaar heb gezien, op Down the Rabbit Hole was het leuk, maar hier in de Melkweg was het fantastisch! Ik ben zelf lid van de fanbase van IDLES, de AF Gang en vooraf hebben we nog twee uur lang met een hoop Britse fans in de pub gehangen om vervolgens met een groep of veertig naar de Melkweg te vertrekken. Fijn open minded publiek dat alle teksten meebrulde, een hele fijne pit waar iedereen voor elkaar zorgde, ik denk dat iedereen op zijn gemak was en zich veilig voelde. Ik heb de langste crowdsurf ooit gehaald door het gehele nummer ‘Divide & Conquer’ in de lucht te hangen. Ergens tegen het einde van de set bestormde het publiek het podium en kreeg ik de gitaar van Bobo om mijn nek om wat te raggen. IDLES heeft fantastische boodschappen in de nummers, die aangekleed met humor en is live echt onwerkelijk goed. Ongelooflijk blij dat ik erbij was, kan niet wachten ze weer te zien!

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Dennis1808

Hoe druk was het in de Effenaar? Ben altijd wel benieuwd hoe de verkoop gaat wanneer er eindelijk iets goeds in Eindhoven staat.

Het was gezellig druk, niet uitverkocht maar ik denk dat er nog een kaart of honderd over was.

EddieVerder

Was niet uitverkocht, dus vond de drukte reuze meevallen. Weet alleen niet hoe het is als het wel uitverkocht is. Geluid was ook goed, alleen eerste nummer was het nog veel bijstellen.

PwoperFish

IDLES (*****+1, fuck it, 6 sterren!)

+2
    Heerlijke show van IDLES inderdaad. Lang niet bij zo’n energieke show geweest. Zat eigenlijk geen nummer in de set waarbij het inzakte en hebben uiteindelijk toch bijna 1,5 uur volgemaakt. Het zijn ook wel een stelletje heerlijke gekken bij elkaar, die twee gitaristen die het hele podium over duiken. En de zanger die bijna bij elk nummer over de eerste rij heen hangt om het nummer het publiek in te schreeuwen. Maar het komt allemaal oprecht over zonder dat het vervelend wordt. Heerlijke show. Voorprogramma was ook best fijn (JOHN), maar dat kan ook niet mis gaan met zo’n prachtige bandnaam.

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1087)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.