Ik ben naar … geweest en het was …

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum Ik ben naar … geweest en het was …

Dit onderwerp bevat 1082 reacties, heeft 100 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 5 dagen, 16 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1083)
  • Auteur

WeckoJ

De Staat vind ik sowieso een erg toffe live-band.

Pinkpop 2009, 2010, 2011, 2012; Lowlands 2013, 2016, 2017, 2018; Rock Werchter 2014, 2016, 2017; Graspop 2018; Paaspop 2012, 2013; Rockin' Park 2012; Blues Peer 2016; Appelpop 2016

WeckoJ

Wow wow wow, wat was Joe Bonamassa vet! Wat een held is die man.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de Belgen het goed voor elkaar hebben. Als je naar Sportpaleis/Lotto Arena gaat, kan je vlak buiten Antwerpen gratis parkeren en vervolgens gratis met de tram naar het Sportpaleis/de Lotto Arena. Echt prima geregeld, petje af daarvoor. Minpuntje is wel dat (in ieder geval in dit geval) de staanplaatsen in de Lotto Arena niet zoals ik had verwacht voor het podium waren, maar juist achter alle zittende bezoekers. Hierdoor stond ik dus ver weg in plaats van ver voor aan en was het zicht wat minder helaas. Raar iets om dat zo te doen als je het mij vraagt, maar wellicht is dat iets Belgisch.

Pinkpop 2009, 2010, 2011, 2012; Lowlands 2013, 2016, 2017, 2018; Rock Werchter 2014, 2016, 2017; Graspop 2018; Paaspop 2012, 2013; Rockin' Park 2012; Blues Peer 2016; Appelpop 2016

Oreon

Anathema – 013

De show begon naar mijn idee wat minder. De zanger zong een paar keer aardig vals, en er werden aardig wat nummers van het nieuwe album gespeeld (wat niet echt mijn smaak is). Gedurende de show werd de zanger beter en beter, en de stem van de zangeres was prachtig. Elke noot exact zuiver. Goed optreden, ondanks een slecht begin!

Rock Werchter 12-13 // Rock Am Ring 14-16 // Fortarock 15-16, Bospop 15, Graspop 17

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

Rise Against speelde gisteren in de Heineken Music Hall in Amsterdam, en ze speelden de hele zaal plat. Het voorprogramma werd verzorgd door niemand minder dan Pennywise. Bij het voorprogramma waren er al grote moshpits te zien en zeker bij Bro Hymn brak de pleuris uit in de Bijlmerbierbak. Bier door de lucht en gaan, het ging er soms erg hard aan toe maar zodra en iemand viel werd diegene direct geholpen of wanneer iemand iets kwijt was stonden we met zn allen te zoeken.

Bij Rise Against was het niet anders met de moshpits, ik heb me dus wel vermaakt. Ook niet onbelangrijk: de band speelde verschrikkelijk strak en er werden veel oudere nummers gespeeld, aangevuld met de bekendere nummers van Endgame en de beste nummers van het nieuwe The Black Market. Tegen het einde van de set was er ook tijd om wat adem te halen tijdens People Live Here en Swing Life Away. Deze twee nummers werden akoestisch gespeeld en zorgden ervoor dat de hele zaal met de armen om elkaars schouders meezong. Nog even wat knuffels ontvangen van een bende shirtloze kaalkoppen die mijn shirt van Bad Religion wel konden waarderen en toen was het alweer tijd voor de laatste nummers. Bij Make it Stop en vooral Savior brak de chaos pas echt goed uit, Rise Against bouwde Savior uit en met een grande finale zorgden ze ervoor dat de hele zaal nog een laatste keer op elkaar in konden springen. Geweldige afsluiter van een geweldige show, ik ben er op Rock am Ring zeker weer bij.

Setlist:

Ready to Fall
    Give It All
    Re-Education (Through Labor)
    Behind Closed Doors
    Tragedy + Time
    The Good Left Undone
    Like the Angel
    I Don’t Want to Be Here Anymore
    Help Is on the Way
    Chamber the Cartridge
    Last Chance Blueprint
    Prayer of the Refugee
    Alive and Well
    Audience of One
    Satellite

Acoustic:
    People Live Here
    Swing Life Away

Encore:
    Make It Stop (September’s Children)
    Savior

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 2 maanden geleden door  Gloeilamp.

Black Lies

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>PwoperFish wrote:</div>
    Gister een geweldig concert van Neutral Milk Hotel gezien in Paradiso. Ook best leuk om eens bij een concert te zijn waar niemand met een mobiel in de lucht staat. (Je mocht namelijk geen foto’s maken). En vond het ook opvallend stil bij de rustige nummers.

Helemaal mee eens. goed concert van begin tot het eind.

Ik baal hard dat ik dat gemist heb ja 🙁

LGW: 14-15-16-17 // BKS: 15-16-17-18-19 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // PP: 13-14 // Dour: 15 // DTRH: 16 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15 // Rewire: 16

neontiger8
    Festileaks Redactie

@gloeilamp

Het klinkt bij jou toch een stuk toffer dan als ik de recensie van OOR lees!

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

@gloeilamp

Heb de recensie er even bijgepakt, echt slecht vonden ze het ook niet maar ik me er niet zo goed in vinden. De HMH was namelijk gewoon op een haar na uitverkocht, verder had het geluid iets beter gekunt maar slecht was het nou ook weer niet. Bij Pennywise viel het geluid soms weg in een brij herrie, maar bij Rise Against stond het geluid gewoon prima. Onbegrijpelijk dan ook dat deze recensent mensen weg heeft zien lopen. Raar om een ticket te kopen voor een concert en dan vroeg weg te gaan, daar moet haast meer aan de hand zijn geweest.

Ik heb de HMH eigenlijk nog nooit zo los zien gaan, en dat zegt toch ook wel wat. Of er dan interactie met het publiek is of niet maakt dan ook vrij weinig uit, ze speelden gewoon lekker door en er was af en toe best tijd voor een praatje. Hoor ook overal positieve geluiden, maar goed: zo’n recensie is ook maar een persoonlijke mening gelukkig 😉

neontiger8
    Festileaks Redactie

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>
    @gloeilamp

Heb de recensie er even bijgepakt, echt slecht vonden ze het ook niet maar ik me er niet zo goed in vinden. De HMH was namelijk gewoon op een haar na uitverkocht, verder had het geluid iets beter gekunt maar slecht was het nou ook weer niet. Bij Pennywise viel het geluid soms weg in een brij herrie, maar bij Rise Against stond het geluid gewoon prima. Onbegrijpelijk dan ook dat deze recensent mensen weg heeft zien lopen. Raar om een ticket te kopen voor een concert en dan vroeg weg te gaan, daar moet haast meer aan de hand zijn geweest.

Ik heb de HMH eigenlijk nog nooit zo los zien gaan, en dat zegt toch ook wel wat. Of er dan interactie met het publiek is of niet maakt dan ook vrij weinig uit, ze speelden gewoon lekker door en er was af en toe best tijd voor een praatje. Hoor ook overal positieve geluiden, maar goed: zo’n recensie is ook maar een persoonlijke mening gelukkig ;)

Zeker maar dan is jou persoonlijke mening wel een stuk leuker om te lezen. Daarvan krijg ik ook nog wel zin om Rise Against te zien terwijl het eigenlijk niet echt mijn ding is. Bij de recensie van OOR denk ik ‘laat maar zitten.’

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

@gloeilamp

Ik heb de HMH eigenlijk nog nooit zo los zien gaan, en dat zegt toch ook wel wat. Of er dan interactie met het publiek is of niet maakt dan ook vrij weinig uit, ze speelden gewoon lekker door en er was af en toe best tijd voor een praatje. Hoor ook overal positieve geluiden, maar goed: zo’n recensie is ook maar een persoonlijke mening gelukkig ;)

Zeker maar dan is jou persoonlijke mening wel een stuk leuker om te lezen. Daarvan krijg ik ook nog wel zin om Rise Against te zien terwijl het eigenlijk niet echt mijn ding is. Bij de recensie van OOR denk ik ‘laat maar zitten.’

Thanks! Ik zou zeker een kijkje gaan nemen als je eens de kans hebt 😉

WeckoJ

Gisteren naar The Gaslight Anthem geweest in de Heineken Music Hall, Amsterdam. Het was echt een geweldig optreden. Eindelijk stond het geluid van de zanger (Brian Fallon) hard genoeg! Ze hadden er ook duidelijk weer zin in en het knalde aan alle kanten. Hoogtepunt voor mij was Biloxi Parish! Wat wel heel jammer was was dat ze niet de originele versie van Great Expectations speelde maar de versie van ‘The B-Sides’. En ook jammer dat The ’59 Sound niet werd gespeeld, maar verder was het echt tof. American Slang, ’45, Handwritten en Even Cowgirls get the Blues waren ook erg tof!

neontiger8
    Festileaks Redactie

Ook The Gaslight Anthem hier. Wat een fantastisch optreden zeg. Het was de eerste keer dat ik ze zag dus ik was blij met alles dat ze speelden, maar vooral Old White Lincoln was heel erg vet. Wel liepen er een paar idioten rond in het publiek die het voor sommige anderen aan het verpesten waaren, waaronder die Ier natuurlijk. De sfeer was op de voorste rijen daardoor een beetje gespannen en heb in het laatste kwartier nog twee vechtpartijtjes voorkomen, maar goed. Ik heb er persoonlijk niet heel veel aandacht aan gegeven dus heb er ook weinig last van gehad. Super avond al met al!

Black Lies

Bayside 5
    Deer Tick 7
    Gaslight Anthem 8
    Tim Vantol 6

Had bijna het gevoel dat het een festival was met zoveel acts joh, dus dit maar even om de rangorde aan te geven. TGA speelde gewoon heel strak dus niets op aan te merken verder. Ik merkte wel dat ik eigenlijk alleen de nummers van Handwritten en Get Hurt echt herkende + de bekendere van ’59 Sound. Great Expectations hadden ze een mooie versie van gemaakt live.

LGW: 14-15-16-17 // BKS: 15-16-17-18-19 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // PP: 13-14 // Dour: 15 // DTRH: 16 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15 // Rewire: 16

neontiger8
    Festileaks Redactie

Bayside 5
    Deer Tick 7
    Gaslight Anthem 8
    Tim Vantol 6

Had bijna het gevoel dat het een festival was met zoveel acts joh, dus dit maar even om de rangorde aan te geven. TGA speelde gewoon heel strak dus niets op aan te merken verder. Ik merkte wel dat ik eigenlijk alleen de nummers van Handwritten en Get Hurt echt herkende + de bekendere van ’59 Sound. Great Expectations hadden ze een mooie versie van gemaakt live.

Ik kende eigenlijk alles wel, zelfs de dingen van Sink or Swim kon ik aardig meezingen 🙂

mijn punten:
    Bayside 7
    Deer Tick 6,5
    Gaslight Anthem 8,5
    Tim Vantol nvt

Wessel

Jack White in de Vorst in Brussel

Lucius als voorprogramma wat ik niet echt passend vond. Speelde erg goed maar merkte dat de muziek me weinig deed. +1 Omdat een van de zangeressen lekker gek is.

Jack White
    Had hem zelf nog nooit live gezien, ook niet een van zijn andere bands. Was een redelijke show al zeg ik het zelf. Ik merk dat ik meer fan ben van zijn Rock nummers van bijv The White Stripes dan van zijn laatste 2 platen waar vrij veel blues en ook rustige nummers op staan.
    Pas toen Jack veel rock er in gooide, in de tweede helft van zijn show. begon het echt een goede rockshow te worden met een gruwlijk vette encore. Had het idee dat ik niet de enigste was die niet overdonderd was door de show. Misschien dat er toch wat minder mensen voor de rustige blues nummers komen. Ook vind ik de Vorst maar een boutzaal. Het was er heel erg warm en het is er vrij onduidelijk geregeld allemaal. Ben blij dat wij in NL de HMH hebben.
    volgensmij was iemand meer van het forum er ook geweest, ben je het met mee eens?

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

Catfish & the Bottlemen in Bitterzoet

Ik heb Catfish & the Bottlemen dit jaar op Best Kept Secret ontdekt, een geweldig springerig britpop bandje dat me in een klap fan maakte. The Balcony is één van de betere platen van 2014, en het kon dus ook niet missen dat ik er in Amsterdam gewoon weer bij was.

Na de nodige glazen bier kwamen de heren rond 9 uur het podium op. Met pas een album op zak werd het een korte maar vooral krachtige set waarbij de band Bitterzoet op een geweldige manier platspeelde. Gloeilamp heeft zich weer heerlijk als een debiel gedragen, maar kreeg daardoor wel een praatje met Van McCann, de setlist en een bedankje van Van cadeau. Prachtige herinneringen.

De band speelde daarnaast ook nog eens retestrak. De bassist en gitarist staan daarbij wel met een gezicht als een oorwurm op het podium, maar het oneindige enthousiasme van McCann maakt erg veel goed. Het is duidelijk dat de band met Van de belangrijkste schakel heeft. Nummers als Kathleen, Cocoon, Fallout, Rango, Homesick en Tyrants vormden de hoogtepunten in de set, maar eigenlijk was het hele concert van een verdomd hoog niveau. Deze jongens zijn echt heel erg gegroeid na de show op Best Kept Secret, waar het soms nog een beetje onzeker overkwam. In Bitterzoet waren ze werkelijk ijzersterk, ik ben nóg erger onder de indruk geraakt van deze band. Gaat zeker het debuutalbum ‘The Balcony’ checken, of ga ze live zien tijdens Eurosonic.

Setlist:

1. Rango
    2. Pacifier
    3. Sidewinder
    4. Fallout
    5. 26
    6. Business
    7. Kathleen
    8. Homesick
    9. Cocoon
    10. Tyrants

neontiger8
    Festileaks Redactie

Ik wilde er al graag naar toe, nu baal ik helemaal dat ik er niet was.

Tof verslag!

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

Tof verslag!

Thanks Stijn! Zou ze zeker eens bekijken wanneer je de mogelijkheid hebt, gisteren zeiden ze dat ze in mei terug zouden zijn in Nederland. Daarnaast staan ze ook op Eurosonic Noorderslag.

neontiger8
    Festileaks Redactie

Tof verslag!

Thanks Stijn! Zou ze zeker eens bekijken wanneer je de mogelijkheid hebt, gisteren zeiden ze dat ze in mei terug zouden zijn in Nederland. Daarnaast staan ze ook op Eurosonic Noorderslag.

hmmm Mei? Le Guess Who? zou mooi zijn. Ga ik zeker doen

MRMantel

Ik heb nog nooit echt een concert recensie geschreven, dus hier mijn eerste concertverslag van Sun Kil Moon.

Sun Kil Moon, 4 December, Paradiso

Hij staat bekend als een zeurpiet, al helemaal na zijn sneer naar The war on drugs met het liedje The war on drugs suck my cock(http://pitchfork.com/news/56989-here-it-is-mark-kozeleks-song-called-war-on-drugs-suck-my-cock/). Maar vooral heeft Mark Kozelek zijn bekendheid verkregen door het schrijven van hele mooie en persoonlijke liedjes. Dit jaar bracht hij met Sun Kil Moon het verfijnde album Benji uit waarop hij zingt over zijn jeugd, zijn eerste zoen en het verlies van familieleden.

Mark’s verbitterdheid en gevoeligheid komen beiden duidelijk naar voren tijdens het concert van Sun Kil Moon op 4 december. Bij binnenkomst stelt hij meteen een harde eis, door heel Paradiso hangen blaadjes waarop staat dat telefoons uit moeten. Maar na het eerste nummer is het publiek zijn telefoon al vergeten, de band begint met He always felt like dancing. De zang word minimaal begeleid waardoor we meteen horen hoe mooi zijn stem is.

Het derde nummer is nog maar net een week oud, The Possum, hier laat de zanger pas echt zien wat hij met zijn stem kan. Hij zingt zo luid en met zoveel woede dat ik er bijna bang van werd, maar doet dit zonder zich te overschreeuwen of ook maar één toon te missen. Wanneer deze gevoelige en minimalistische liedjes saai dreigen te worden, speelt Sun Kil Moon parel van het laatste album Carissa gevolgd door het indrukwekkende Dogs.

Na nog geen uur spelen vertelt hij het publiek dat hij er geen zin meer in heeft, dus hij het wat leuker voor zichzelf gaat maken. Er wordt een meisje op het podium uitgenodigd om duet I got you babe te zingen. Het zenuwachtige meisje blijkt erg mooi te kunnen zingen en is een perfecte combinatie de rauwe stem van Kozelek.

Er wordt gevraagd om het War on Drugs nummer, in plaats daarvan speelt Mark doodleuk drie kerstliedjes. Maar niet zomaar kerstliedjes, hij mompelt iets over Swans en Michael Gira, we krijgen The Little Drummer Boy (De kleine tamboer) met gierende gitaren à la Swans.

Het is duidelijk dat Kozelek in een goed humeur is, hij is erg spraakzaam en maakt het publiek met zijn cynische humor vaak aan het lachen. Later in de set wordt dan ook alsnog het satirische nummer The War on drugs suck my cock gespeeld. Live blijkt het nog een best mooi liedje te zijn ook, maar vooral erg grappig door de tekst en een zeer herkenbare imitatie van TWOD. In totaal speelt Sun Kil Moon meer dan twee en een half uur, maar door een goede afweging van humor, persoonlijke teksten en prachtig gitaarspel vliegt deze tijd om.

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 1 maand geleden door  MRMantel.

Black Lies

Leuk stukje over Sun Kil Moon! Ik had nog willen gaan en ik baal wel dat ik niet gegaan ben. Hij heeft dus zelfs War On Drugs: Suck My Cock nog gespeeld, fantastisch nummer. SOTY kind of shit is dat.

Wessel

Jungle in Tivoli was echt te gek! Had ze afgelopen zomer al op Pukkelpop gezien, maar dit was echt stukken beter. Waar ik het album soms een beertje saai/eentonig vind was dat live helemaal niet het geval.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

PwoperFish

Ben Howard in de HMH gister. Na wat recensies van donderdag gelezen te hebben had ik me al een beetje voorbereid op een ander publiek dan normaal. Het grootste deel van het publiek zat duidelijk ook te wachten op een paar eerste tonen van zijn hitjes waar ze dan lekker door heen konden gillen. Maar gelukkig speelde hij het meeste van zijn nieuwe album. Het hele podium was ook een beetje mysterieus ingericht met lichten en achtergrond schermen, dat past ook wel bij zijn nieuwste album.

Hoogtepuntjes waren echt In Dreams, Small Things en Oats In The Water. De volgende keer mag hij van mij zijn hele eerste CD en zijn vage stemvervormer thuis laten. Maar ben wel blij met welke kant hij op wil met zijn muziek.
    En uiteindelijk vond ik het publiek nog wel meevallen. (Maar misschien kwam dat omdat ik me al op het ergste voorbereid had.)

Ik kan me erg goed vinden in de recensie van Oor van donderdag: http://oor.nl/#!/articles/ben_howard_verdient_een_volwassener_publiek/concert

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

Ben Howard in de HMH gister. Na wat recensies van donderdag gelezen te hebben had ik me al een beetje voorbereid op een ander publiek dan normaal. Het grootste deel van het publiek zat duidelijk ook te wachten op een paar eerste tonen van zijn hitjes waar ze dan lekker door heen konden gillen. Maar gelukkig speelde hij het meeste van zijn nieuwe album. Het hele podium was ook een beetje mysterieus ingericht met lichten en achtergrond schermen, dat past ook wel bij zijn nieuwste album.

Hoogtepuntjes waren echt In Dreams, Small Things en Oats In The Water. De volgende keer mag hij van mij zijn hele eerste CD en zijn vage stemvervormer thuis laten. Maar ben wel blij met welke kant hij op wil met zijn muziek.
    En uiteindelijk vond ik het publiek nog wel meevallen. (Maar misschien kwam dat omdat ik me al op het ergste voorbereid had.)

Ik kan me erg goed vinden in de recensie van Oor van donderdag: http://oor.nl/#!/articles/ben_howard_verdient_een_volwassener_publiek/concert

Ook ik had me op het ergste voorbereid, maar ik heb zoiets als gisteren nog nooit meegemaakt. Bakvissen die godverdomme de hele show lang over hun werk en online-shopping aan het lullen zijn. En als je netjes vraagt of ze hun mond niet kunnen houden je aankijken alsof je gek bent. Sorry voor mijn gevloek, maar dit was echt niet te doen. Het ergste is nog wel dat Ben Howard echt fenomenaal was. Toen hij The Fear speelde en plotseling iedereen zijn smoelwerk dichthield en mee ging doen had ik echt zin om wat mensen neer te maaien. Dood en doodzonde dat dit gebeurde, want aan Ben lag het niet. Het klinkt misschien gek, maar als het publiek in Norwich (?) ook zo was begrijp ik de frustatie van Ben heel erg goed. Dit soort volk moet gewoon de kroeg in, ik vroeg me soms echt af wat mensen deden bij dit concert. Ik ben eerlijk gezegd nu al een beetje bang voor de show van Alt-J in de HMH, daar ga ik dan maar proberen vooraan te komen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 1 maand geleden door  Gloeilamp.

Wessel

Ik ben eerlijk gezegd nu al een beetje bang voor de show van Alt-J in de HMH, daar ga ik dan maar proberen vooraan te komen.

Dat hoop ik toch niet.

Denk dat de gemiddelde fan van Alt-J toch wel vaker een optreden bezoekt en dan ook hopelijk wat meer voor de muziek komt. Denk dat bij Ben Howard veel meer mensen komen die normaal nooit naar concerten gaan maar fan zijn van de hitjes. Alt-J is daar toch hopelijk wel alternatief genoeg voor.

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
    Ik ben eerlijk gezegd nu al een beetje bang voor de show van Alt-J in de HMH, daar ga ik dan maar proberen vooraan te komen.

Dat hoop ik toch niet.

Denk dat de gemiddelde fan van Alt-J toch wel vaker een optreden bezoekt en dan ook hopelijk wat meer voor de muziek komt. Denk dat bij Ben Howard veel meer mensen komen die normaal nooit naar concerten gaan maar fan zijn van de hitjes. Alt-J is daar toch hopelijk wel alternatief genoeg voor.

Klopt hoor. Maar op Alt-J zullen ook wel veel hippe vogels komen die voornamelijk voor de hype komen, Maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben hoor, maar ik ga wel het zekere voor het onzekere nemen en gewoon echt een mooie plek zoeken.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1083)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.