HELP

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Het probleem dat bij sommige grote topics voorkomt betreft het linken naar de laatste post is nog niet opgelost. In alle eerlijkheid weet ik - en ook onze ingehuurde technische ondersteuning - niet hoe het verholpen kan worden. Wel zie ik dat nog een ander forum er last van heeft: http://bbpress.org/forums/topic/odd-behaviour-in-freshness-column-for-latest-post-link/

Wie kan ons helpen? De gouden tip geeft recht op 10 drankbonnen tijdens je volgende festival!

Zet 'm op!
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Ik heb nog geen tip, maar de link in je post geeft een 404 error, foute link? (de link waarin je het probleem laat zien)
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Ik heb nog geen tip, maar de link in je post geeft een 404 error, foute link? (de link waarin je het probleem laat zien)

Huh? Bij mij niet, vreemd
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik denk dat Sander het over die post heeft waar jij heen linkt, die link in die post gaat naar een 404 pagina.
Ik zal eens kijken of ik met mijn basis php kennis jullie kan helpen.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Ik denk dat Sander het over die post heeft waar jij heen linkt, die link in die post gaat naar een 404 pagina.

Ah zo. Ja dat klopt. Het is tot nu toe het enige wat ik kan vinden.

Ik dacht eerst dat het met de freshness permalink structuur te maken heeft. Als ik het aantal zichtbare posts per pagina vergroot naar bijvoorbeeld 40 waardoor de grootste topics minder dan 100 pagina's hebben (en dus een permalink met max 2 cijfers voor de page) lost dat niks op. Kortom; verder zoeken.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Ter verduidelijking. Het zou moeten linken naar bijvoorbeeld: http://forum.festileaks.com/topic/wat-luister-je-nu/page/7/#post-36232

Bij de grote topics linkt hij naar bijvoorbeeld: http://forum.festileaks.com/topic/pinkpop-2014/#post-36225

Daar gaat het fout
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het is best lastig iets op te lossen als je geen code kunt zien, ik heb ff gekeken en wat mij opvalt is dat de links alleen werken bij de forum gedeeltes waar een beschrijving onder staat. Forum en off-topic werken wel en de rest allemaal niet. Alle tijden kloppen ook niet behalve van die twee topics.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
In het Rock Werchter gedeelte werkt het wel bij een topic met 6 pagina's, maar zodra je grotere topics krijgt gaat het fout. Dat is zo gek.

Maar idd, zonder code is het lastig. Is het mogelijk om dat stuk code te zien die die freshness links 'maakt'?
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Wat Shaverion en PwoperFish zeggen inderdaad.
Ook (ik weet niet echt hoe BBPress werkt, nooit meer gewerkt) maar heb je die freshness zelf gemaakt of is het een standaardoptie bij BBPress?

edit: Misschien kun je je vraag ook op StackOverflow stellen? Dat is het meest gebruikte vragenplatform voor programmeerproblemen en misschien krijg je daar sneller/beter antwoord. :)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
De tijden die nu weergegeven worden zijn die van de tijd waarop het laatste topic is aangemaakt. Als je in een forum gedeelte zit doen ze het inderdaad allemaal wel goed behalve die van de grote topics. Op de main page worden de links gewoon verkeerd gegenereerd. Maar het probleem zit hem in de javascript volgens mij.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Oke ik zat niet op te letten het probleem zit niet in de javascript. Weet iemand nog wanneer het probleem zich begon voor te doen? Was het toevallig toen het aantal replies boven de 1000 kwam, dan zal het namelijk waarschijnlijk zo zijn dat door de lengte van het nummer er een comma word gezet achter de 1 en als je naar pagina 1 gaat haalt hij het page/1/ gedeelte weg.

In wp-content/plugins/bbpress/bbp-includes/bbp-common-functions.php verander dit:

function bbp_number_format( $number = 0, $decimals = false, $dec_point = '.', $thousands_sep = ',' ) {
naar:
function bbp_number_format( $number = 0, $decimals = false, $dec_point = '.', $thousands_sep = '' ) {
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dat zou heel goed kunnen, in het topic overzicht staat er idd een komma bij 1000tallen.

6933f2f4a2ca32c119e87ccd3fe54031.png


Nice find :)
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Klasse! Morgenvroeg kan ik testen. Dit lijkt logisch...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Bij Werchter doet hij het nu wel en bij Pinkpop niet ;)
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
@Shaverion: Held! U verdient 10 drankbonnen en enorm veel dank!

Welke festivals ben je van de partij?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@Shaverion Bedankt man! Fijn om weer direct bij het nieuwste bericht uit te kunnen komen :-D
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wauw, top dit! Inderdaad hulde voor @Shaverion! Ik heb alleen meteen een volgende probleem: inderdaad een betere mobiele interface, maar het laden heeft af en toe wat lag. Dan laadt de pagina, bevriest het scherm, en moet ie opnieuw laden voor ik kan scrollen. En met het linken naar de meest recente post blijft de pagina terugspringen naar die post tijdens het scrollen, ook heel irritant. Ten slotte had ik net moeite met weer met mn cursor in dit bewerkingsscherm te komen nadat mb mobiel gekanteld was (verticale naar horizontale stand).

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeiken en ik waardeer het werk van iedereen, maar ik geef maar even aan wat ik voor problemen ondervind...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken