Groezrock 2019

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
26-27 april 2019 (Meerhout)
De eerste headliner is bevestigd door de band zelf : Dropkick Murphys !
http://www.dropkickmurphys.com/tour/
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
https://www.bandsintown.com/e/100461348?app_id=js_www.dropkickmurphys.com&came_from=242&utm_medium=web&utm_source=widget&utm_campaign=event&affil_code=js_www.dropkickmurphys.com
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
eerste bands:
GR2019-20181025-1-headliner-web_0.jpg
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Heel zwakke start, maar altijd aanwezig sinds 2012 dus is een soort van familiefeest geworden waar iedereen die ik ken rondhangt.

Dropkick Murphys: oké headliner om gewoon dronken op te wezen
Millencolin: altijd fan van geweest, maar live nog nooit strak gezien.
Comeback Kid: kan ik ook met leven, maar geen must
De rest is echt niet mijn ding.

Maar zal nog wel veel bijkomen dus daar trek ik me aan op!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Heel zwakke start, maar altijd aanwezig sinds 2012 dus is een soort van familiefeest geworden waar iedereen die ik ken rondhangt.

Dropkick Murphys: oké headliner om gewoon dronken op te wezen
Millencolin: altijd fan van geweest, maar live nog nooit strak gezien.
Comeback Kid: kan ik ook met leven, maar geen must
De rest is echt niet mijn ding.

Maar zal nog wel veel bijkomen dus daar trek ik me aan op!
bwa, al dat nieuw geweld, ik volg het zo niet meer
Maar zoals je al zei, is gewoon te tof daar om niet te gaan.
dus 9,9/10 ook aanwezig
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
neracroft wrote:
Heel zwakke start, maar altijd aanwezig sinds 2012 dus is een soort van familiefeest geworden waar iedereen die ik ken rondhangt.

Dropkick Murphys: oké headliner om gewoon dronken op te wezen
Millencolin: altijd fan van geweest, maar live nog nooit strak gezien.
Comeback Kid: kan ik ook met leven, maar geen must
De rest is echt niet mijn ding.

Maar zal nog wel veel bijkomen dus daar trek ik me aan op!

bwa, al dat nieuw geweld, ik volg het zo niet meer
Maar zoals je al zei, is gewoon te tof daar om niet te gaan.
dus 9,9/10 ook aanwezig

Heb opgevangen dat Dead To Me er ook zou staan. Dat is nog een leuke "nieuwe" band.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Waren heel zwak begonnen, maar de laatste worp(en) met namen waren wel sterk. Toch weer een prachtige line up gekregen waar mijn blokkenschema weer té vol zal zitten!
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Qua overlappingen kan Groezrock 2019 wel tellen.... Vb. vanavond 4 band die ik zou willen zien: Bold begint om 23u05 Beach Slang 23u35 Amenra 23u55 en Jawbreaker 00u05. op 1 uur tijd beginnen dus 4 bands op 4 van de 5 verschillende podia? Morgen Teenage Bottlerocket om18u05 The Bronx 18u30 en Morning Again 18u45 op 3 verschillende podia. WTF?! En meestal al maar festivalsetjes van 30-40 min. Pintje halen lukt onmogelijk... Schrap dan per podium 1 band.
Zijn geld al lang niet meer waard. Al zeker niet als je het vaak erbarmelijke geluid er bij telt.

Wij gaan al sinds jaren 90 elk jaar, daarna 2 dagen op en af rijden, dan 1 dag en nu (behalve gratis) al helemaal niet meer. En gezien hun plannen ("geen grote namen meer") zijn we blijkbaar niet de enige die er zo over denken. Veel liever Ieperfest en Sound of the Revolution!

Dead To Me is wel echt niet nieuw of onbekend meer. Aanraders nieuwere of onbekender bands op GR19: This Means War (o.a. ex Discipline), Spanish Love Songs (beste punkplaat van 2018!), Restorations, Beach Slang, Neck Deep, Counterparts...
En sowieso Bold, Jawbreaker, Dave Hause, Stick to your guns, Morning Again, trashtalk, Backtrack.. of voor de 20ste keer Good Riddance, Brutus, No Turning Back, Dog Eat Dog, The Bronx, Comeback Kid, Defeater Deez Nuts,... :)

Elk jaar slagen ze er wel in om 1-2 bands te halen die ik al heel lang niet meer (of zelfs nooit) gezien heb: Dit jaar zijn dat Jawbreaker en Morning Again.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Qua overlappingen kan Groezrock 2019 wel tellen…. Vb. vanavond 4 band die ik zou willen zien: Bold begint om 23u05 Beach Slang 23u35 Amenra 23u55 en Jawbreaker 00u05. op 1 uur tijd beginnen dus 4 bands op 4 van de 5 verschillende podia? Morgen Teenage Bottlerocket om18u05 The Bronx 18u30 en Morning Again 18u45 op 3 verschillende podia. WTF?! En meestal al maar festivalsetjes van 30-40 min. Pintje halen lukt onmogelijk… Schrap dan per podium 1 band.
Zijn geld al lang niet meer waard. Al zeker niet als je het vaak erbarmelijke geluid er bij telt.

Wij gaan al sinds jaren 90 elk jaar, daarna 2 dagen op en af rijden, dan 1 dag en nu (behalve gratis) al helemaal niet meer. En gezien hun plannen (“geen grote namen meer”) zijn we blijkbaar niet de enige die er zo over denken. Veel liever Ieperfest en Sound of the Revolution!

Dead To Me is wel echt niet nieuw of onbekend meer. Aanraders nieuwere of onbekender bands op GR19: This Means War (o.a. ex Discipline), Spanish Love Songs (beste punkplaat van 2018!), Restorations, Beach Slang, Neck Deep, Counterparts…
En sowieso Bold, Jawbreaker, Dave Hause, Stick to your guns, Morning Again, trashtalk, Backtrack.. of voor de 20ste keer Good Riddance, Brutus, No Turning Back, Dog Eat Dog, The Bronx, Comeback Kid, Defeater Deez Nuts,…
1f642.svg


Elk jaar slagen ze er wel in om 1-2 bands te halen die ik al heel lang niet meer (of zelfs nooit) gezien heb: Dit jaar zijn dat Jawbreaker en Morning Again.

Denk dat de gemiddelde Festileaks ganger nog nooit van Dead To Me gehoord heeft hoor, denk dan dat This Means War, Neck Deep en derglijke een pak gekender zijn.
Ik heb me weer ontzettend hard geamuseerd. En qua grootheid waren de namen meer dan groot genoeg vond ik. En je zal altijd 2 gedachtengangen hebben lands de ene kant te veel overlap, moesten ze anderzijds minder bands hebben (en dus minder overlap) gaan er weer vele klagen dat er niet genoeg goede band op de affiche staan...

Beste shows van het weekend kwamen toch van op de kleinere podia als je het mij vraagt:
1) The Penske File
2) Goodbye Blue Monday
3) Joyce Manor

Wat Jawbreaker betreft, heel blij dat ik ze gezien heb maar was wel een vrij zielige bedoeling. Muzikaal waren ze goed. Maar er was nul sfeer... Meer nog je kon in het midden van de show pintjes gaan halen en terug op de 2e rij geraken zonder maar enig bier te morsen... Dode bedoeling. Had daar niet te veel van verwacht qua sfeer, maar toch net ietsje beter. Al bij al toch een legendarische band die je van je to see lisjtje kan schrappen. En voor mij (zoals hierboven al wel blijkt). Zijn de headliner toch al lang niet meer dé reden om te gaan.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Voila, commerce primeert boven de muziekliefhebber. Zoveel mogelijk namen op de affiche proppen. Of je ze dan kan zien of niet maakt niet uit.
Dus pas ik en samen met mij heel wat vrienden. Wij gingen jaren met 10-20 mensen. Dit jaar is er eentje helemaal alleen op getrokken.
En heeft niets met leeftijd te maken, want we gaan nog heel vaak naar optredens en festivals. Prijs/kwaliteit is Groezrock gewoon veel te duur.

Bij het grote publiek mogelijk wel. Bij het punkpubliek is Dead To Me (Fat Wreck...) echt wel bekend. Buiten Be/Ned >>>>>>>>> This Means War.

Meestal de beste optredens op de kleinere podia. Alleen al door het vaak slechte (holle) geluid op main en 2de podium.

Jawbreaker is niet echt gekend bij het jongere publiek vermoed ik + ook niet echt de feestband + tegen de headliner zijn de meeste bezoekers al te dronken :)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Voila, commerce primeert boven de muziekliefhebber. Zoveel mogelijk namen op de affiche proppen. Of je ze dan kan zien of niet maakt niet uit.
Dus pas ik en samen met mij heel wat vrienden. Wij gingen jaren met 10-20 mensen. Dit jaar is er eentje helemaal alleen op getrokken.
En heeft niets met leeftijd te maken, want we gaan nog heel vaak naar optredens en festivals. Prijs/kwaliteit is Groezrock gewoon veel te duur.

Bij het grote publiek mogelijk wel. Bij het punkpubliek is Dead To Me (Fat Wreck…) echt wel bekend. Buiten Be/Ned >>>>>>>>> This Means War.

Meestal de beste optredens op de kleinere podia. Alleen al door het vaak slechte (holle) geluid op main en 2de podium.

Jawbreaker is niet echt gekend bij het jongere publiek vermoed ik + ook niet echt de feestband + tegen de headliner zijn de meeste bezoekers al te dronken
1f642.svg

Heeft nul komma nul met commerce te maken maar puur met "rondkomen"
Groez is geen commercieel festival en zal dat nooit worden, zijn nog grotendeels dezelfde bezielers als jaren geleden.

Ik raad u aan om eens zelf een meerdaags festival/evenement te organiseren.
ikzelf zit al 20jaar in deze business en als ik zie welke kosten er tegenwoordig worden opgelegd vanuit overheid/gemeente, dat is niet meer normaal/leefbaar...
2de grote verandering is dat vrijwillig komen helpen NIET meer bestaat deze tijd.
dit zij 2 factoren waardoor de "middenklas" festivals er grotendeels uitgaan...


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
+ Groezrock heeft dit jaar zijn ticketprijs VERLAAGD...

Ze komen er eerlijk voor uit, dat ze niet altijd de grote bands kunnen krijgen. Meeste festivals zouden dit volkomen ontkennen en de ticketprijs hetzelfde houden. 1 dag Werchter inkom is even veel als 2 dagen groezrock inkom, lijkt me vrij eerlijke prijs. Plus bands als The Bronx en A Wilhelm Scream waren exclusief in heel Europa. Zijn dus alleen voor Groezrock overgevlogen. Met Dropkick Murphys, Millencolin én Jawbreaker heb je toch 3 mooie namen om hoog op je affiche te zetten. Ze kunnen moeilijk elk jaar Rise Against, Bad Religion, Pennywise én NOFX hebben. Heel normaal dat je niet elk jaar het beste van het beste kan hebben.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Vergeet bij de kosten niet de (tov jaren terug) veel hogere kosten voor de bands zelf. Omdat cd/lp verkoop tegen valt. Ik koop zowel nog veel lp/cd's als ga naar concerten. Ik betaal dus eigenlijk dubbel....

Nogmaals: schrap 1 kleinere of middelgrote band per podium zodat ik wel bands kan zien voor die "hoge" entreeprijs.
Nu kan ik de helft van wat ik wil zien niet zien, doordat alle pdoia samen spelen en je van hier naar daar moet hollen om mss 10-20min van die bands hun optreden te kunnen zien.

Vb. Vrijdag was er niet teveel dat ik wou zien. Van het weinige wou ik bv. Bold, Jawbreaker, Beach Slang (en Amen Ra) zien.

Bold 23u05 - Beach Slang 23u35 - Amenra 23u55 - Jawbreaker 00u05. Alle 4 binnen hetzelfde uur op 4 verschillende podia!
Zaterdag speelden The Bronx en Morning Again gelijktertijd... Nochtans grotendeels zelfde publiek.
En van podium naar podium lopen via het hindernissenparcours van zatlappen is ook geen senicure :)

En ja, je kan niet altijd het tijdstip zelf kiezen.
Maar wat mij betreft spelen er teveel bands tegelijkertijd, waardoor het prijs/kwaliteit niet meer voldoet.
Tel er het vaak erbarmelijke geluid bij (waar ze vaak ook niet aan kunnen doen omdat de bands hun geluidstechnici meebrengen zegt Hans).

En met RW vergelijk ik al helemaal niet, want die schuermans en live nation zijn net de pest van de hele concert/fetsivalsektor. Zij beslissen wie waar speelt.

Lagere ticketprijs = meer vollk = meer consumptie = meer winst (tenzij je ook daar weer vast hangt aan multinational natuurlijk...)
Voorbeeld: Sound of the revolution. Elk jaar een schitterende affiche voor die prijs!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Bold 23u05 – Beach Slang 23u35 – Amenra 23u55 – Jawbreaker 00u05. Alle 4 binnen hetzelfde uur op 4 verschillende podia!
Zaterdag speelden The Bronx en Morning Again gelijktertijd… Nochtans grotendeels zelfde publiek.

Tel er het vaak erbarmelijke geluid bij (waar ze vaak ook niet aan kunnen doen omdat de bands hun geluidstechnici meebrengen zegt Hans).

En met RW vergelijk ik al helemaal niet, want die schuermans en live nation zijn net de pest van de hele concert/fetsivalsektor. Zij beslissen wie waar speelt.

Lagere ticketprijs = meer volk = meer consumptie = meer winst (tenzij je ook daar weer vast hangt aan multinational natuurlijk…)
Voorbeeld: Sound of the revolution. Elk jaar een schitterende affiche voor die prijs!

1) Denk wel dat Bold en Amenra en heel ander doelpubliek heeft dan Beach Slang en Jawbreaker... Dusja slechte uurdeling is ook wat persoonlijke smaak natuurlijk. (dat ze Beach Slang deels gelijk met Jawbreaker zetten terwijl dit hun toursupport was vond ik ook wat bizar).

2) Het geluid stoort me enkel aan de Main Stage (veel van die bands zijn ook niet zo vaak op zo'n grote podia te zien, kan begrijpen dat dat voor hun persoonlijke geluidsman ook een hele klus is van kleine zaal naar grote tent. Maar het geluid van de Main, daar stoor ik me inderdaad ook vaak aan.

3) Denk dat voor RW alleen een Dropkick Murphys eventueel interessant is van op de hele Groezrock affiche. Dus dit speelt echt geen rol.

4) Ik vind die line up van Sound Of Revolution dan weer niets. Elk jaar 1 a 2 must see's maar en heel vaak de bands die je elk jaar wel ergens ziet verschijnen op een punkrock festival (H2O, Dog Eat Dog, Ignite e.d.). En dan 1 of 2 heel exclusieve acts. En ook heel niché gericht in de punkrock/hardcore vind ik. Dus blijft persoonlijke smaak. En voor mij persoonlijk heeft Groezrock dit jaar echt een goeie move gedaan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken