Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Aangezien het streven is om de line-up zo intact mogelijk te laten voor komend jaar, hier nog maar eens de poster van dit jaar:

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Aangezien het streven is om de line-up zo intact mogelijk te laten voor komend jaar, hier nog maar eens de poster van dit jaar:

Hoop toch wel dat hij er voor 't grootste deel zo uit komt te zien. Ik had zoooo veel waar ik naar uitkeek! Ook genoeg wat ik nog niet gezien had!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ook fijn dat ik nu waarschijnlijk alle dagen kan. Kon eerst de donderdag niet door Clapton, maar het zou wel leuk zijn om alsnog die donderdag mee te pakken volgend jaar.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Ik ben wel zenuwachtig of ik eigenlijk (alle 4 de dagen) kan. Als alles volgens plan gaat ben ik tegen die tijd aan mijn Master begonnen, maar ik heb nog geen idee hoe en wanneer ik college, tentamens, practica of stages ga hebben. We gaan het zien. Hoe het ook gaat uitpakken, ik ga mijn uiterste best doen om er gewoon bij te zijn! Ik keek ontzettend uit naar graspop, en nu het dit jaar niet doorgaat wil ik volgend jaar alleen nog maar liever gaan
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Hoop toch wel dat hij er voor ’t grootste deel zo uit komt te zien. Ik had zoooo veel waar ik naar uitkeek! Ook genoeg wat ik nog niet gezien had!
Idem voor mij, ik keek uit om Faith No More, Aerosmith, Deep Purple, The Offspring, Mastodon, Anathema, Paradise Lost, My Dying Bride, Alcest, Foreigner, Killing Joke en Fields Of The Nephilim voor het eerst te zien.
Ook Iron Maiden, Opeth en Dool heb ik door clashes en andere omstandigheden nog niet volledig en naar tevredenheid kunnen bekijken/beluisteren.
Hopelijk volgend jaar beter dus..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Het moment dat van mij nog twee maanden uitgesteld had mogen worden, maar helaas is de realiteit anders. Het 2021 topic.

2020 heeft een schitterende line-up, van mij mag het grootste gedeelte copypaste gedaan worden. De hele progdag van zaterdag met Opeth, Anathema, Devin, Disillusion, Alcest. Motionless in White, Northlane, Mastodon, Alter Bridge, Korn, Disturbed. Man, er is echt veel dat ik had willen zien. Het enige 'zwakke' punt dit jaar waren de headliners voor mij. Op Aerosmith na hoefde ik er niets van te zien. Iron Maiden nu een paar keer gezien, Faith no More boeit me niet en Judas Priest heeft mij nooit gepakt. En volgens mij zijn juist de grote namen de lastigste om opnieuw vast te leggen aangezien zij zover vooruit plannen. Dit biedt kansen voor een (gedeeltelijk) andere bovenkant van het affiche. FNM zal denk ik zeker niet terugkeren, was nu al een noodgreep. IM was geloof ik van plan om deze tour ook af te ronden, dus misschien wel terug maar dan met een nieuwe cd? Judas Priest moet tegen die tijd nog maar overeind staan. Aerosmith zie ik helaas ook wegvallen, deze boeking was ook meer een gelukkige samenloop van omstandigheden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Het zou mijn vijfde keer Graspop worden en ik had meer tijd gestoken in de voorbereiding dan alle andere keren samen.
Er waren zo veel (vooral kleinere bands) waar ik een half jaar geleden nog nooit van gehoord had en die ik inmiddels echt graag wilden zien.
Ik hoop ook dat de line up grotendeels hetzelfde blijft.
Ook voor mij geldt dat ik niet zo gehecht was aan de headliners, vooral Judas Priest en Faith No More.
Ik vraag me af of Faith No More nog steeds op Graspop EN Werchter zal komen

Er moesten natuurlijk nog een aantal bands bijkomen op de line up (ik geloof 14?) en er zal het één en ander wegvallen dus ik ben benieuwd hoe veel anders de line up gaat zijn.
Maar als we bovenstaande poster gewoon kunnen overnemen ga ik zeer tevreden zijn (misschien de bovenkant van de line up wat beter verdelen over de dagen, met name de vrijdag)

PS: Ik kan al een paar dagen niet meer inloggen op het forum ben ik de enige met dit probleem?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Het bericht van Alcatraz op hun site is overigens ook de moeite waard om even te lezen. Ze geven ook aan dat ze erop richten om de meeste bands naar 2021 mee te nemen maar dat er ook al bands vastlagen voor de 2021 editie, zeer waarschijnlijk de wat grotere namen. Daarom wordt het een mix van beide geven ze aan.

Doet me ook denken aan het volgende. Vaak zie je dat een band in het ene jaar een tour doet in juni (Graspop) en het volgende jaar in augustus (Alcatraz/Lokeren) of andersom. Welke bands zal Alcatraz al voor 2021 vast hebben liggen die ook op de line-up van Graspop 2020 staan (ik verwacht bands met nieuwe cd's zoals Devin, Opeth, Motionless in White..)? En wat is hiervan het gevolg? Twee Belgische shows in 1 jaar of wordt 1 van de festivals afgezegd?
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Wellicht stoppen ze volgend jaar Judas Priest en FNM op één dag?
Ik vind FNM beter tot zijn recht komen als M2 headliner.
Ook ben ik benieuwd wat de hype '50 metal years' gaat inhouden.
Is het gewoon een normale tour, of kunnen we een priestversie van 'Ozzy&Friends' verwachten.
Hopelijk komen Maiden en Airbourne voglend jaar. De rest zou wat mij betreft gemixt of vervangen mogen worden.
Niet dat de line-up niks voor mij was. Maar of er nu Michael Schenker staat of Saxon, Disturbed of Korn, dat maakt mij niet zoveel uit.
Een line-up ala Fieldsofrock 2005 zou ook gaaf zijn.

https://images.app.goo.gl/1arcY3qX2tcMFWt4A
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
Voor mij zag het dagprogramma er ook best interessant uit, het minst van al op vrijdag. Het lijkt me ook dat de kleinere bands hun tour zeker willen omzetten naar volgend jaar, dus daar zullen er heel veel van blijven staan. Bovenaan is er meer mogelijkheid om te schuiven, die groten plannen tours lang op voorhand en gaan misschien toch wat anders doen dan ze dit jaar van plan waren. Net als een aantal hier vind ik dat ook eerder een goeie zaak.

Iron Maiden verwacht ik wel terug, zeker gezien hun statement ivm de Duitse concerten die gepland stonden "However we are currently working on the re- scheduling of the German tour in the early Summer of 2021. We are working intensely on these dates with the band’s Agent and Management and they will be announced as soon as we can. Purchased tickets for the 2020 dates remain valid." Stiekem hoop ik toch op een iets andere setlist, al is het tegen dan alweer zo lang geleden dat zelfs dezelfde setlist eigenlijk wel oké is :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Het bericht van Alcatraz op hun site is overigens ook de moeite waard om even te lezen. Ze geven ook aan dat ze erop richten om de meeste bands naar 2021 mee te nemen maar dat er ook al bands vastlagen voor de 2021 editie, zeer waarschijnlijk de wat grotere namen. Daarom wordt het een mix van beide geven ze aan.

Doet me ook denken aan het volgende. Vaak zie je dat een band in het ene jaar een tour doet in juni (Graspop) en het volgende jaar in augustus (Alcatraz/Lokeren) of andersom. Welke bands zal Alcatraz al voor 2021 vast hebben liggen die ook op de line-up van Graspop 2020 staan (ik verwacht bands met nieuwe cd’s zoals Devin, Opeth, Motionless in White..)? En wat is hiervan het gevolg? Twee Belgische shows in 1 jaar of wordt 1 van de festivals afgezegd?

Een Judas Priest kan daar wel eens headliner staan en misschien iets als Powerwolf of Alestorm ook wel?
Wat ook interessant is, of er dan ook al namen voor Graspop 2021 geregeld waren?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Joslittel wrote:
Het bericht van Alcatraz op hun site is overigens ook de moeite waard om even te lezen. Ze geven ook aan dat ze erop richten om de meeste bands naar 2021 mee te nemen maar dat er ook al bands vastlagen voor de 2021 editie, zeer waarschijnlijk de wat grotere namen. Daarom wordt het een mix van beide geven ze aan.

Doet me ook denken aan het volgende. Vaak zie je dat een band in het ene jaar een tour doet in juni (Graspop) en het volgende jaar in augustus (Alcatraz/Lokeren) of andersom. Welke bands zal Alcatraz al voor 2021 vast hebben liggen die ook op de line-up van Graspop 2020 staan (ik verwacht bands met nieuwe cd’s zoals Devin, Opeth, Motionless in White..)? En wat is hiervan het gevolg? Twee Belgische shows in 1 jaar of wordt 1 van de festivals afgezegd?

Een Judas Priest kan daar wel eens headliner staan en misschien iets als Powerwolf of Alestorm ook wel?
Wat ook interessant is, of er dan ook al namen voor Graspop 2021 geregeld waren?

Ja precies! Er is een aanzienlijke kans dat er al een paar grote namen geboekt zijn. Het zal een interessante puzzel worden voor de boekers de komende maanden.

Ik hoop dat bij het nieuws hoe het met de tickets voor volgend jaar gaat alvast een paar namen opnieuw bevestigd worden. Hebben we weer iets om naar uit te kijken!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ook ik heb een lijstje met namen die ik graag terug zie komen volgend jaar:
Alter Bridge, Mercyful Fate, Amaranthe, Creeper, Faith No More, Alestorm, Steel Panther, Babymetal, Killing Joke, Heathen, Korn, Foreigner, Opeth, Anathema, Devin Townsend, In Extremo, Beyond the Black, Soen, Dream State, Aerosmith, Deep Purple, The Offspring, 3 Doors Down, Anti-Flag, Thunder en Black Veil Brides

Hiervan zie ik vooral graag Aerosmith, Mercyful Fate, Foreigner, The Offspring en 3 Doors Down volgend jaar terug komen (als die niet komen zou ik een beetje teleurgesteld zijn.) Ik ga er alvast positief in staan: als ze al wat grote namen voor 2021 hebben en ze zo veel mogelijk namen over willen brengen, dan kan de donderdag misschien een echt volwaardige dag worden (om wat extra bands kwijt te kunnen, gewoon vanaf vroeg in de middag alle podia open) en misschien plaatsen ze dan inderdaad Faith No More met Judas Priest samen om ruimte te maken voor een extra grote headliner! Als de bovengenoemde bands overkomen en er nog een headliner bij komt gaat het misschien wel Graspop 2018 inhalen (en ik dacht dat dat niet mogelijk was voor mij :eek:). Ik heb er in ieder geval al zin in ookal duurt het nog heel lang
 

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Hallo,

Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen.
1 ding is zeker ik hou mijn ticket gewoon.
Ik ben benieuwd wanneer ze gaan communiceren wat ze gaan doen.
Gaat wel raar zijn werken als het normaal graspop zou zijn.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Ik wil niet nu al een dwarsligger zijn, maar zolang er geen vaccin klaar is (en uitgerold) in 2021 denk ik dat Graspop ook voor 2021 best onzeker is. Grote evenementen gaan als laatste weer toegestaan worden.

Maar zo ver is het uiteraard nog lang niet. Ik hou mijn kaartje ook gewoon in de hoop dat een groot deel van de line-up overeind blijft. Het twitter-bericht van Amorphis n.a.v. het afgelasten van Graspop was in ieder geval een goed begin (hope to see you in 2021 als retweet van Graspops aankondiging).

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik stel voor om de corona toestand gewoon in het daarvoor bestemde corona topic te houden, en dit topic te gebruiken voor het bespreken van de geruchten voor de line up en dergelijke.

Laten we ervanuit gaan dat het door gaat in 2021, en niet in ieder topic praten over corona.. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zit niet te wachten op nog een plek om over corona te praten. Hoe denken jullie hierover?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken