Fuze Tea

Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,145)
  • Auteur
    loek
    Bijdrager

Het zou misschien ook kunnen dat ze wachten tot de dag van de daadwerkelijke ticketverkoop om SOAD aan te kondigen?
    Ze doen dat vaker, om 10:00 samen met het begin van de kaartverkoop nog even een aankondiging de deur uit doen.
    Zou wel een boost geven denk ik, voor zover ze dat nog nodig hebben

Of ze doen het morgenochtend om 10:00, om toch nog even iedereen ervan te overtuigen om zijn ticket netjes te behouden voor komend jaar

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
    Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
    Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?

Ik herken dit ook wel. Anathema en Motionless in White waren echte must sees en ook van Disturbed baal ik flink, hier is ook geen goede vervanging voor gekomen. De zaterdag is voor mij daarom de minste dag. En minste dag moet dan wel in perspectief gezien worden aangezien deze dag een geweldige prog line-up heeft met Opeth, Devin Townsend, Alcest en vergeet vooral Disillusion niet in dit rijtje. Maar ik mis nog wat gewicht op de mainstage of in het hardere segment. Judas Priest en Korn aan de bovenkant maar wat komt daar onder? Saxon en dan? Ik verwacht hier nog wel 1 a 2 goede stevige namen bij.

Voor mij is de hele donderdag in elkaar gestort. Heb geen enkele must sees over daar, de andere drie dagen zijn eigenlijk nog bijna volledig overeind gebleven voor mij

Dat staat volledig in contrast met mij. Misschien wel de dag waar ik het meest wil zien. Dropkick Murphys, Fleddy Melculy (wel geinig), Gojira, In Extremo, John Garcia, Mastodon, Mercyful Fate, Misthyrming, My Dying Bride, Stake, Vltimas, Volbeat en Wardruna. Wat een ontzettend heerlijke dat is dat. Was al goed met Alter Bridge en Iron Maiden natuurlijk, wat ook een kwaliteitsverlies is met Volbeat. Tuurlijk, snap ik, maar er staan alsnog lekkere namen voor mij. Nogmaals balen dat ik er die dag niet bij kan zijn.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

2+
    kobloodflames
    Bijdrager

10 minuten geleden een mail van Ticketmaster gehad dat de tickets zijn omgezet. Reguliere verkoop start 26 oktober, dus ik denk dat we iig voor die tijd (of een week ervoor voor voorverkoop) de vrijdag headliner hebben!

0
    loek
    Bijdrager

Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
    Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
    Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?

Ik herken dit ook wel. Anathema en Motionless in White waren echte must sees en ook van Disturbed baal ik flink, hier is ook geen goede vervanging voor gekomen. De zaterdag is voor mij daarom de minste dag. En minste dag moet dan wel in perspectief gezien worden aangezien deze dag een geweldige prog line-up heeft met Opeth, Devin Townsend, Alcest en vergeet vooral Disillusion niet in dit rijtje. Maar ik mis nog wat gewicht op de mainstage of in het hardere segment. Judas Priest en Korn aan de bovenkant maar wat komt daar onder? Saxon en dan? Ik verwacht hier nog wel 1 a 2 goede stevige namen bij.

Voor mij is de hele donderdag in elkaar gestort. Heb geen enkele must sees over daar, de andere drie dagen zijn eigenlijk nog bijna volledig overeind gebleven voor mij

Dat staat volledig in contrast met mij. Misschien wel de dag waar ik het meest wil zien. Dropkick Murphys, Fleddy Melculy (wel geinig), Gojira, In Extremo, John Garcia, Mastodon, Mercyful Fate, Misthyrming, My Dying Bride, Stake, Vltimas, Volbeat en Wardruna. Wat een ontzettend heerlijke dat is dat. Was al goed met Alter Bridge en Iron Maiden natuurlijk, wat ook een kwaliteitsverlies is met Volbeat. Tuurlijk, snap ik, maar er staan alsnog lekkere namen voor mij. Nogmaals balen dat ik er die dag niet bij kan zijn.

Ja, voor mij is het aantal bands dat ik wil zien op de donderdag ook alleen maar gestegen, ook al baal ik er ook wel van dat ik Iron Maiden en Alter Bridge niet meer kan zien.
    Van de nieuwe toevoegingen zijn er gewoon al 5 bands die ik graag wil gaan zien (van de 7)

Ik denk dat ik gewoon niet zo van de prog ben, al klinkt opeth en devin wel aardig en ga ik daar waarschijnlijk wel even kijken op de zaterdag.
    Ik hoop ook dat er nog iets stevigers bijkomt hier @joslittel

Na goed naar de line up te kijken vind ik de zaterdag aan de bovenkant nog zwakker dan de vrijdag (ervanuitgaande dat de vrijdag nog een headliner mist)
    Ik mis op de zaterdag toch wel een beetje de grote namen die onder de headliners zouden staan, wie moet hier sub zijn voor de headliners? Saxon, Foreigner maar daaronder is er niet veel meer. Dan vind ik de rijtjes Powerwolf Alestorm HSB, en Dropkick Muprhys, Mastodon, Gojira van de donderdag en vrijdag zo slecht nog niet.

Maar goed misschien klaag ik te veel want ik blijf het gewoon een top line up vinden Heb er ook geen moment over nagedacht of ik mijn combi wil behouden of niet
    Ik zal verder op de zaterdag mijn rust ook wel een beetje rust nodig hebben, want mijn donderdag en vrijdag zullen druk worden en vooral als SOAD hier afsluit want daar ga ik zeker vooraan staan. Dan kan ik me op zaterdag wat opladen voor de drukste festivaldag op zondag.

1+
    loek
    Bijdrager

Alvast een aantal opties om de middelgrote namen aan te vullen:
    Soulfly
    Bring me the horizon
    Rice Against
    Bullet for my valentine
    Pucifer
    Devildriver (nog geen tour maar komen wel met een nieuw album in Oktober 2020)
    Heb niet van alle bands het tourschema bekeken maar ze zijn wel allemaal in de buurt in ieder geval (novarock/hellfest) behalve devildriver dan.
    Ik zie één van deze namen nog wel opduiken op GMM

0
    xydroh
    Bijdrager

Heb wederom mijn best gedaan om een clashfinder te maken. Heb ditmaal de stages van 2014 tot en met 2019 bekeken en op basis daarvan een podiumindeling gemaakt. Ik kom tot de ontdekking dat het volgende nog ontbreekt (de late night coverbands niet meegerekend):

Donderdag (2 acts): 2x Metal Dome, de rest compleet. De dag start 14:05 uur met de eerste Main Stage-act om 14:15 uur
    Vrijdag (6 acts): 4x Main Stages incl. afsluiter MS1, 1x Marquee, 1x Jupiler Stage
    Zaterdag (5 acts): 3x Main Stages, 1x Marquee, 1x Metal Dome
    Zondag (4 acts): 3x Marquee, 1x Jupiler Stage

Vooral op vrijdag is er dus inderdaad nog ruimte voor aanvulling. Ook op de zaterdag. Ik heb van laat naar vroeg geredeneerd, dus met wat mazzel zijn de toevoegingen niet als eerste op de dag maar ergens tussen de nu bekendgemaakte bands. De kans dat er nog een act van de 2020-bill overkomt die nu niet is aangekondigd, lijkt me nihil.

Voor mij is het wel duidelijk minder dan het was. Ik ben heel groot fan van Disturbed en Alter Bridge… Maar alsnog meer dan voldoende om mijn ticket gewoon netjes om te boeken naar een 2021-uitvoering;-)

Hier dan de clashfinder. Schiet er plz. op. Samen komen we vast weer tot een erg representatieve gok! 😀
    https://clashfinder.com/s/graspop2021/

ik denk toch dat P.O.D extreem laag staat, vorige passage (gok 2013) waren die marquee headliner

0
    xydroh
    Bijdrager

mijn gok voor posities
    donderdag
    M1
    P.O.D
    Black star riders
    dropkick murphys
    volbeat
    M2
    John Garcia
    gojira
    mastodon
    mercyful fate
    Marquee
    mispyrming
    in extremo
    vltimas
    my dying bride
    DTA
    dome
    stake
    wardruna
    baroness
    phil campbell
    jupiler
    slapshot
    fleddy melculy
    deez nuts
    while she sleeps

vrijdag
    M1
    rival sons
    steel panther
    heaven shall burn
    system of a down
    M2
    MOD
    battle beast
    alestorm
    powerwolf
    faith no more
    marquee
    gaahls wyrd
    jinjer
    black dahlia murder
    paradise lost
    sacred reich
    amenra
    dome
    twin temple
    our survival depends on us
    fields of the nephilim
    dool
    high on fire
    the hu
    killing joke
    jupiler
    tempt
    crystal lake
    stick to your guns
    northlane

zaterdag
    M1
    beyond the black
    michael schenker
    foreigner
    judas priest
    M2
    jayous wolf
    powerflo
    down
    saxon
    korn
    marquee
    majestica
    disillusion
    tribulation
    dying fetus
    obituary
    devin townsend
    opeth
    dome
    levara
    sloper
    soen
    cemetary sun
    blues pills
    alcest
    jupiler
    kontrust
    boston manor
    good riddance
    lagwagon
    of mice and men
    zondag
    M1
    crossfaith
    killswitch engage
    skillet
    the offspring
    aerosmith
    M2
    thunder
    the dead daisies
    sepultura
    deftones
    deep purple
    marquee
    enthoned
    naglfar
    tiamat
    amorphis
    dimmu borgir
    dome
    diamante
    me and that man
    the great old ones
    vintage caravan
    kadavar
    jupiler
    suicide silence
    L7
    dog eat dog
    bury tomorrow

0
    loek
    Bijdrager

Je kan trouwens al je ticket downloaden in ticketmaster.
    De officiële verkoop begint 26 oktober om 10:00

0
    guillaume
    Bijdrager

Voor mij is het ook de zaterdag die nog wat magertjes is doorheen de dag. Helaas voor mij is dat dan ook de enige dag waarop ik op m’n gemakje kan gaan naar Graspop.
    Als leerkracht kan ik geen congé nemen dus donderdag en vrijdag vallen al weg (tenzij ik vrijdagavond meepik maar das wat zonde van het geld) en maandag er vroeg uit geraken wordt moeilijk als ik de zondag ook ga.

Hopen op nog ergens een mooie subheadliner de zaterdag…
    Voorlopig staan Judas Priest, Korn, Opeth, Down en Devin Townsend op mijn lijstje maar verwacht hier wel overlappingen in
    Aanraders zijn altijd welkom

0
    koekdoos
    Bijdrager

Voor mij is het ook de zaterdag die nog wat magertjes is doorheen de dag. Helaas voor mij is dat dan ook de enige dag waarop ik op m’n gemakje kan gaan naar Graspop.
    Als leerkracht kan ik geen congé nemen dus donderdag en vrijdag vallen al weg (tenzij ik vrijdagavond meepik maar das wat zonde van het geld) en maandag er vroeg uit geraken wordt moeilijk als ik de zondag ook ga.

Voorlopig staan Judas Priest, Korn, Opeth, Down en Devin Townsend op mijn lijstje maar verwacht hier wel overlappingen in

Saxon en Michael Schenker passen denk ik wel goed bij Judas Priest.
    Verder worden Soen en Alcest (en nog 1?) veel genoemd samen met Opeth en Devin Townsend voor de progmetal.
    Persoonlijke favoriet Foreigner kan leuk zijn, maar als je wat meer van de heftigere metal bent, dan waarschijnlijk niet.
    En misschien Majestica? Ben daar zelf op zich wel benieuwd naar.

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

3+
    Set Abominae
    Bijdrager

Saxon en Michael Schenker passen denk ik wel goed bij Judas Priest.
    Verder worden Soen en Alcest (en nog 1?) veel genoemd samen met Opeth en Devin Townsend voor de progmetal.
    Persoonlijke favoriet Foreigner kan leuk zijn, maar als je wat meer van de heftigere metal bent, dan waarschijnlijk niet.
    En misschien Majestica? Ben daar zelf op zich wel benieuwd naar.

Voor mij staat de zaterdag ook bijna geheel in het teken van progmetal, veel zon zal ik niet zien die dag, vrees ik.. 😉
    Ondanks het (schijnbare) wegvallen van Anathema (waar ik enorm naar uitkeek) staat er nog steeds een prog line-up om je vingers bij af te likken: Devin Townsend , Opeth, Alcest, Soen en Disillusion.

Verder wil ik zeker meepikken:
    Foreigner (typisch zo’n band waar je veel meer nummers van kent dan je ooit gedacht had)
    Sloper (zijprojectje met drummers Mario Goossens van Triggerfinger en legende Cesar Zuiderwijk van Golden Earring, verwacht vele en epische drumsolo’s)
    Majestica (voorheen ReinXeed, zijproject van Sabaton-gitarist Tommy Johansson)
    Saxon (oude bazen)
    Beyond The Black (een van de zeldzame symphonic metal-bands deze editie)
    Tribulation (lekker melodieuze, progressieve black/death)

Ook interessant:
    Korn (niet helemaal mijn ding, maar toch maar eens gezien hebben)
    Judas Priest (tja, ook nooit echt mijn favoriet, maar Breaking the Law blijft altijd wel leuk)
    Michael Schenker’s Temple Of Rock (old school heavy metal van gitarist van o.a. UFO en Scorpions)
    Kontrust (Oostenrijkse crossover in Lederhose)
    Blues Pills (psychedelische blues rock)
    Joyous Wolf (voor liefhebbers van The Black Crowes)
    Levara (onbekend, maar veelbelovend funky rock-bandje)

8+
    prins
    Bijdrager

ik weet niet hoeveel bands er nog toegevoegd worden? maar hoop nog wel op een paar symphonic metal en trash metal bands( beetje mager nog) en natuurlijk nogsteeds de hoop op blind guardian. en zag dat epica ook weer ging touren??

2+
    koekdoos
    Bijdrager

Was er trouwens een reden waarom we SOAD nu op Graspop verwachten en niet meer op Werchter?

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Was er trouwens een reden waarom we SOAD nu op Graspop verwachten en niet meer op Werchter?

– Ze touren (in tegenstelling tot in 2020) niet rond Rock Werchter, wel rond Graspop.
    – Ze hebben een mooi gat in hun tourdata op de GMM-vrijdag.
    – Graspop heeft al gecommuniceerd dat er op die vrijdag nog een grote naam moet komen. Een MS1 headliner. En dus ook van een groter caliber dan FNM.
    – Tot nu toe nog geen enkele band van het caliber Iron Maiden.
    – Ze gaan vier dagen door en willen nog steeds hun grote jubileum vieren. Oké, dit argument is minder sterk, want verjaardagsfeestjes vallen soms tegen, maar toch.
    – Het is verdomme eens tijd dat ze weer op Graspop staan. Fans roepen er al jaren om. En nu zitten alle factoren mee.

Het enige wat tegen hen spreekt, is dan Ken (van Efestivals) zei dat Rock Werchter hen gewoon zal doorschuiven aangezien zomaar van festival verschuiven eigenlijk niet zomaar kan. En zei ook liever RW doen. Maar goed, dat was bij Volbeat ook het geval. En persoonlijk zou ik het ook gewoon mooi vinden naar de RW- ticketkopers toe dat ze er volgend jaar staan.

3+
    loek
    Bijdrager

#427309REAGEER | QU

SOAD heeft gezegd dat ze dit jaar minder tijd hebben om te touren dan vorig jaar, en een aantal festivals zijn naar juni verplaatst om SOAD te behouden.
    Daarom verwacht men niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.
    Daarnaast stonden Volbeat en SOAD eerst op de zondag op Werchter, en nu staan daar Royal Blood en RHCP.

Ook hebben ze het optreden in de Ziggodome gecanceld waardoor ze geen enkele show meer hebben in de Benelux.

1+
    wenteldave
    Bijdrager

#427309REAGEER | QU

SOAD heeft gezegd dat ze dit jaar minder tijd hebben om te touren dan vorig jaar, en een aantal festivals zijn naar juni verplaatst om SOAD te behouden.
    Daarnaast stonden Volbeat en SOAD eerst op de zondag op Werchter, en nu staan daar Royal Blood en RHCP.

Ook hebben ze het optreden in de Ziggodome gecanceld waardoor ze geen enkele show meer hebben in de Benelux.

Vooral die show in de Ziggo Dome steekt. Die mogen ze wel inhalen op Graspop, ja. Moet die lui toch een keer aan het werk hebben gezien.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    loek
    Bijdrager

#427309REAGEER | QU

Vooral die show in de Ziggo Dome steekt. Die mogen ze wel inhalen op Graspop, ja. Moet die lui toch een keer aan het werk hebben gezien.

Ja, voor mij precies hetzelfde. Ik had ook tickets, en ik wil ze graag weer eens zien.

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Het feit dat ze Faith No More hebben ‘gedegradeerd’ tot MS2 afsluiter, geeft wel aan dat er een echt grote naam komt. Dat kan volgens mij niemand anders meer zijn dan SOAD.
    Zullen volgend jaar Graspop doen, en dan een (paar) jaar later Rock Werchter.

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
    xydroh
    Bijdrager

ook de andere kanshebber Guns N roses heeft die vrijdag al een tourdata, alles lijkt dus gewoon op SOAD te wijzen.

Ben trouwens ook benieuwd naar het gevecht om puscifer, wordt het graspop of werchter?

0
    wenteldave
    Bijdrager

ook de andere kanshebber Guns N roses heeft die vrijdag al een tourdata, alles lijkt dus gewoon op SOAD te wijzen.

Ben trouwens ook benieuwd naar het gevecht om puscifer, wordt het graspop of werchter?

Staat beter op Rock Werchter, maar als Twin Temple kan, kan Puscifer ook.

Concertgeschiedenis

1+
    xydroh
    Bijdrager

Staat beter op Rock Werchter, maar als Twin Temple kan, kan Puscifer ook.

een band als me and that man staat ook beter op werchter, maar door de gekende main band van de artiest staat die toch op graspop. zelfde kan hier ook tellen.

1+
    graspop20
    Bijdrager

SOAD ZOU kunnen. Nightwish, slipknot(?)
    Hoe dan ook ik vond fnm als headliner gewoon misplaatst.
    Ik zou nog eerder MSG laten headlinen..

0
    loek
    Bijdrager

SOAD ZOU kunnen. Nightwish, slipknot(?)
    Hoe dan ook ik vond fnm als headliner gewoon misplaatst.
    Ik zou nog eerder MSG laten headlinen..

Nightwish zou niet headliner zijn boven FNM, en aangezien ze in Mei een
    concert hebben in België zullen ze niet naar Graspop komen.
    Slipknot speelt 26 juni in de VS dus kans is daar ook zeer klein

0
    koekdoos
    Bijdrager

Ozzy Osbourne?

0
    loek
    Bijdrager

Ozzy Osbourne?

Alsjeblieft niet…

Ik weet dat hij dit jaar een tour had in de VS tijdens Graspop, geen idee wat er met die tour is gebeurd. Ik zie deze tour niet meer terug op de website

0
25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,145)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.