Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 1,454)
  • Auteur
    koekdoos
    Bijdrager

Ik zou die “de komende maanden” niet te letterlijk nemen, dat soort dingen duren altijd langer dan wij verwachten. Een vergelijkbare opmerking als “de komende weken” is vaak al gauw als nog meer dan tien weken

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

0
    Joslittel
    Bijdrager

Ik zat gisteren wat oudere cd recensies door te lezen op CounterCulture en liep daar de band Ocean Grove tegen het lijf. Nog nooit van gehoord. Beschreven als moderne (nu)metal op een lekkere gejaagde manier. Als kind van de 90’s met een zwak voor bands als Linkin Park en Korn (veel old school metalliefhebbers kunnen nu beter stoppen met lezen) sprak me dit wel aan! Wat een heerlijke ontdekking is dit. Dus houdt je van deze bands of nieuwere bands zoals Motionless in White. Checken deze bamnd!

Hieronder alvast een nummertje

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

2+
    wenteldave
    Bijdrager

Vraagje: heeft er iemand toevallig ervaring met Dunk!Festival in Zottegem? Dunk is een festival voor voornamelijk postrock, wat ik persoonlijk wel een aardig genre vind. Zit er namelijk over na te denken, omdat er al best een vette line-up staat, maar altijd handig om te meer informatie te krijgen. Om te beginnen met de locatie, want op een adres na, kan ik het niet vinden 😉
    https://www.dunkfestival.be/line-up

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    wenteldave
    Bijdrager

We hebben er weer één! En hij is weer verdomd lekker. Alles wat die jongens aanraken verandert wat mij betreft in goud.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

2+
    schmorc
    Bijdrager

Vandaag is het nieuwe Ensiferum album: Thalassic uitgekomen 🙂
    Ik heb hem inmiddels voor de vierde keer opstaan vandaag, wat een heerlijk album.

Hopelijk komen ze naar GMM2021.

3+
    Eddie
    Bijdrager

Shvpes zet er een punt achter melden ze op hun Facebook. Die mogen we dus schrappen voor GMM ’21

0
    Joslittel
    Bijdrager

Tijd voor een korte update. Sepultura en In Extremo erbij. En Shvpes is definitief gezonken.

Bevestigd:
    – Aerosmith

Terugkomers:
    – Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
    – Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
    – Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
    – The Offspring (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
    – Deftones (ook weer bevestigd voor festivals)
    – Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
    – Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
    – Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
    – Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
    – Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
    – Airbourne (staat weer op RaR)
    – Opeth (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
    – Foreigner (14 juni in Tivoli)
    – Sepultura (Rockharz in juli)
    – 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
    – Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
    – Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
    – Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
    – Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
    – The Hu (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – DragonForce (staan weer op Dokkem Open Air).
    – Obituary (staat wederom op Full Force)
    – Skillet (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Black Veil Brides (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
    – In Extremo (Rockharz in juli)
    – Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
    – Anti-Flag (ook weer op Jera on Air 2021)
    – Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
    – Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
    – Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
    – Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
    – Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
    – Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
    – Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
    – Wednesday 13: Dokk’em Open Air (1-3 juli, Nederland)
    – P.O.D. (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Lagwagon (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Deez Nuts (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Death to All (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
    – Dog Eat Dog (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
    – Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
    – Soen (Staat wederom op Bloodstock)
    – Northlane (staat wederom op Full Force)
    – Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
    – High on Fire (bevestigd voor Tuska in juli)
    – Vltimas (bevestigd voor Tuska in juli)
    – Gaahl’s Wyrd (bevestigd voor Tuska in juli)
    – Battle Beast (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook + eerste festivalbevestiging)
    – Boston Manor (staat wederom op Full Force)
    – Creeper (staat wederom op Full Force)
    – Wage War (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
    – Chrystal Lake (ook weer op Dokkem Open Air)
    – Fire from the Gods (wederom bevestigd voor NovaRock)
    – Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
    – Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
    – British Lion (zal met wegvallen van Iron Maiden ook waarschijnlijk niet meer komen)
    – Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
    – Body Count ft Ice-T
    – Shvpes (zijn ermee gestopt)

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

1+
    Joslittel
    Bijdrager

We hebben er weer één! En hij is weer verdomd lekker. Alles wat die jongens aanraken verandert wat mij betreft in goud.

Ook weer een prima nummer! Zijn weer lekker bezig die mannen. Ik hoop hen in 2021 weer live te zien in ieder geval!

2+
    wenteldave
    Bijdrager

Ook weer een prima nummer! Zijn weer lekker bezig die mannen. Ik hoop hen in 2021 weer live te zien in ieder geval!

Gaat echt een prachtig album worden zo. Nog iets minder dan een maand!
    Ik zit er over na te denken om ze met Iron Maiden te gaan zien, nu ik toch niet meer naar ze in Nederland kan. Weet niet of ik het ga doorzetten, maar zou wel een mooi voorprogramma zijn. In wat voor zalen zullen ze nu in Nederland gaan spelen? kan dat nog steeds niet inschatten.

Ik zie Avatar overigens nog wel als kanshebber voor Graspop en Into The Grave, dus hopelijk staan ze op ten minste één van de twee. En anders, een losse show zou ook mooi zijn natuurlijk.

Concertgeschiedenis

0
    Rockbeer
    Bijdrager

Ik zou het echt mooi vinden als Avatar eens een Main Stage mag afsluiten. Zal vast niet zo duur zijn nog, en ik denk dat heel veel bezoekers van Graspop heel blij zullen worden ervan.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

4+
    duck
    Bijdrager

Vandaag is het nieuwe Ensiferum album: Thalassic uitgekomen ?
    Ik heb hem inmiddels voor de vierde keer opstaan vandaag, wat een heerlijk album.

Bedankt voor de tip. Ondertussen al drie keer beluisterd.

Een echte aanrader en meer dan welkom op Graspop.

3+
    wenteldave
    Bijdrager

Vandaag is het nieuwe Ensiferum album: Thalassic uitgekomen ?

Bedankt voor de tip. Ondertussen al drie keer beluisterd.

Een echte aanrader en meer dan welkom op Graspop.

Ik ben er ook eindelijk aan toegekomen. Doe het het liefst graag op release, maar even geen tijd gehad. Mooi album, ja. En ze zijn natuurlijk de buurt tijdens Graspop (o.a. Nummirock, Tons of Rock en Dokk’em Open Air). Gekke is dat ik nog nooit van Ensiferum had gehoord, maar ik ga ze nu zeker vaker opzetten.

Concertgeschiedenis

2+
    vellahuus
    Bijdrager

Ik hoop tevens op de komst van Sylosis!!
    Nieuw album Cycle of Suffering klinkt ook weer prima!!

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Morgen 16:00 nieuwe namen NovaRock.
    Wellicht wat namen terug te zien.
    Maar ook namen er bij die er dit jaar niet zouden staan, nieuw dus voor 2021.
    Wellicht interessant voor Graspop.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

1+
    Rockbeer
    Bijdrager

Ben benieuwd wat dat zou kunnen zijn, ze hebben ook nog 1 headliner bekend te maken. Nova Rock houd ik zeker in het achterhoofd als festival dat ik zou kunnen pakken. Rock Am Ring / Rock Im Park (ik had dit jaar een dagticket voor RIP, maar dat was alleen omdat het te combineren was met een vakantie in Praag) is volgend jaar slechts een week voor Graspop. Dat is me tegenwoordig net iets te weinig hersteltijd. En Nova Rock ben ik natuurlijk ooit al eens geweest, waaraan ik een heel fijn gevoel heb overgehouden. Die mondkapjes zijn we nu toch al gewend dus de zandstormen kunnen we daar ook wel aan.

Een en ander hangt er wel van af wat de festivals gaan delen met elkaar. Vooralsnog met Volbeat en System Of A Down (oke, Seiler Und Speer staat ook niet op GMM) twee headliners die niet in Dessel te vinden zijn, maar als die twee er nog bij gaan komen op de donderdag ter vervanging van Iron Maiden – Alter Bridge (wat goed mogelijk is) is Nova Rock natuurlijk ineens een stuk minder interessant.

Ben nu wel echt benieuwd of ze morgen die headliner al gaan delen. Ik zou eigenlijk niet weten wie het kan zijn. In elk geval geen klein naampje vermoed ik zo, want Foo Fighters stond oorspronkelijk op die plek. Misschien wel alsnog Foo Fighters, maar dan begrijp ik niet waarom ze nog niet aangekondigd waren; Dave Grohl en co. hebben tenslotte al een reeks data bekendgemaakt, waaronder ook festivals.

Toch maar weer de knuppel in het hoenderhok gooien: Metallica maakt morgen 16u zijn Europese tour 2021 bekend (nergens op gebaseerd, behalve op hoop). Met daarop in elk geval:
    – Rock Am Ring + Rock Im Park als 4e headliner daar op hun jubileumedities. Kan op de dag van Volbeat nog wel erbij. Of een extra dag.
    – Nova Rock, ter vervanging van Foo Fighters
    – Rock Werchter zondag, ter vervanging van System Of A Down
    – Pinkpop zondag, ter vervanging van Guns N’ Roses

Het alternatief is natuurlijk de donderdag van Graspop, maar dat geloof ik zelf (nog) niet. Rock Werchter heeft de headliners hard nodig.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Het kan ook juist wel Foo Fighters zijn. Staan net 4 dagen later in Berlijn.

Aan de andere kant het kan ook een andere naam zijn idd.
    Metallica heeft al eerder op NovaRock gestaan, dus je gedachten zijn best te volgen.
    Guns N’ Roses kan nog verplaatst zijn van Ernst Happel naar NovaRock?

Overigens is 4 juni, de dag dat NovaRock nog de headliner mist, ook de openingsdag van Download UK. Zei missen ook nog een headliner door het “wegvallen” van Iron Maiden (uitgaande dat Maiden niet nog Download alsnog er bij doet)

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    wenteldave
    Bijdrager

Ben benieuwd wat dat zou kunnen zijn, ze hebben ook nog 1 headliner bekend te maken. Nova Rock houd ik zeker in het achterhoofd als festival dat ik zou kunnen pakken. Rock Am Ring / Rock Im Park (ik had dit jaar een dagticket voor RIP, maar dat was alleen omdat het te combineren was met een vakantie in Praag) is volgend jaar slechts een week voor Graspop. Dat is me tegenwoordig net iets te weinig hersteltijd. En Nova Rock ben ik natuurlijk ooit al eens geweest, waaraan ik een heel fijn gevoel heb overgehouden. Die mondkapjes zijn we nu toch al gewend dus de zandstormen kunnen we daar ook wel aan.

Een en ander hangt er wel van af wat de festivals gaan delen met elkaar. Vooralsnog met Volbeat en System Of A Down (oke, Seiler Und Speer staat ook niet op GMM) twee headliners die niet in Dessel te vinden zijn, maar als die twee er nog bij gaan komen op de donderdag ter vervanging van Iron Maiden – Alter Bridge (wat goed mogelijk is) is Nova Rock natuurlijk ineens een stuk minder interessant.

Ben nu wel echt benieuwd of ze morgen die headliner al gaan delen. Ik zou eigenlijk niet weten wie het kan zijn. In elk geval geen klein naampje vermoed ik zo, want Foo Fighters stond oorspronkelijk op die plek. Misschien wel alsnog Foo Fighters, maar dan begrijp ik niet waarom ze nog niet aangekondigd waren; Dave Grohl en co. hebben tenslotte al een reeks data bekendgemaakt, waaronder ook festivals.

Toch maar weer de knuppel in het hoenderhok gooien: Metallica maakt morgen 16u zijn Europese tour 2021 bekend (nergens op gebaseerd, behalve op hoop). Met daarop in elk geval:
    – Rock Am Ring + Rock Im Park als 4e headliner daar op hun jubileumedities. Kan op de dag van Volbeat nog wel erbij. Of een extra dag.
    – Nova Rock, ter vervanging van Foo Fighters
    – Rock Werchter zondag, ter vervanging van System Of A Down
    – Pinkpop zondag, ter vervanging van Guns N’ Roses

Het alternatief is natuurlijk de donderdag van Graspop, maar dat geloof ik zelf (nog) niet. Rock Werchter heeft de headliners hard nodig.

Geloof zelf ook niet in Metallica. Die gaan waarschijnlijk inderdaad of op Rock Werchter spelen of in zoiets als De Nieuwe Koers in Oostende. Pinkpop zou ik niet zo goed weten, maar dat verwacht ik eigenlijk ook gewoon niet. Als ze vervolgens Volbeat terug weten te krijgen, staat daar natuurlijk wel een mooi pakketje. Dan weet je zeker dat je een geduchte concurrent hebt voor de zondag van Graspop (zeker bij mij, daar Aerosmith en Metallica beide bands zijn die ik ontzettend graag wil zien).
    Ik denk dat Foo Fighters gewoon aangekondigd gaat worden voor Nova Rock, daar ze inderdaad al diverse shows hebben staan in die maand o.a. in de Waldbühne (Berlijn) op 8 juni en Festival de Nîmes op 14 en 15 juni.

Concertgeschiedenis

0
    graspop20
    Bijdrager

Dat een Britse band in de GB speelt (Bloodstock) betekent niet dat ze een EU tour doen. Hetzelfde geld voor Duitse bands in Duitsland (Heaven shall burn).
    Alsof Anneke van Giersbergen iedere keer een EU tour plant wanneer ze in Nederland staat…ook niet het geval.

0
    wenteldave
    Bijdrager

Dat een Britse band in de GB speelt (Bloodstock) betekent niet dat ze een EU tour doen. Hetzelfde geld voor Duitse bands in Duitsland (Heaven shall burn).
    Alsof Anneke van Giersbergen iedere keer een EU tour plant wanneer ze in Nederland staat…ook niet het geval.

Over wie hebben we het nu?
    Tuurlijk zegt dat niet zoveel, maar ze zijn dan in ieder geval aan het touren, maar zo is het wel een voorbarige conclusie, ja. Je weet pas meer als er ook optredens in het buitenland worden aangekondigd.
    In Extremo is ook een voorbeeld natuurlijk. Daar ben ik ook nog niet zo zeker van.

Concertgeschiedenis

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Nog geen headliner voor dag 3 (4 juni 2021) bij NovaRock

?#ℕℝ?? ??ℕ? ?ℙ ℙℍ??? ? ? Please welcome: Rise Against, Bullet for My Valentine, Trettmann, Killswitch Engage, The Distillers, Nothing But Thieves, While She Sleeps, H-Blockx, Soulfly, Fäaschtbänkler, Alle Achtung, Mal Élevé, Northlane, The Score & Monokay!

1+
    wenteldave
    Bijdrager

?#ℕℝ?? ??ℕ? ?ℙ ℙℍ??? ? ? Please welcome: Rise Against, Bullet for My Valentine, Trettmann, Killswitch Engage, The Distillers, Nothing But Thieves, While She Sleeps, H-Blockx, Soulfly, Fäaschtbänkler, Alle Achtung, Mal Élevé, Northlane, The Score & Monokay!

Nu wordt Jos’ hoop met Rise Against toch wel realiteit. Althans, daar begint het een beetje op te lijken…

Concertgeschiedenis

2+
    loek
    Bijdrager

De kans op Rice Against wordt inderdaad wel groter zo. Ik zie ze graag komen

Ook blij om te zien dat Bullet For My Valentine aan het touren is, die zie ik graag terugkomen naar Graspop. Die zijn er al 7 keer geweest dus lijkt me een goede kanshebber voor de jubileum editie. Heb ze in 2016 op gmm gezien en vond het een erg goed optreden

1+
    loek
    Bijdrager

Ik zie nu dat Soulfly ook één van de nieuwe namen is van Novarock, staan erg klein op de poster vreemd genoeg
    Wellicht ook een kanshebber voor Graspop?

0
    Joslittel
    Bijdrager

Nu wordt Jos’ hoop met Rise Against toch wel realiteit. Althans, daar begint het een beetje op te lijken…

Makes me happy! Met het afhaken van Alter Bridge en Body Count komen er nog wat hogere mainstage plaatsen vrij, deze band past hier perfect.

2+
    Joslittel
    Bijdrager

Ik zie nu dat Soulfly ook één van de nieuwe namen is van Novarock, staan erg klein op de poster vreemd genoeg
    Wellicht ook een kanshebber voor Graspop?

Blijven rare jongens die Duitsers af en toe. Soulfly heel klein maar Devin Townsend en Gloryhammer nog lager. En het geweldige Seilur und Speer dan weer headliner..

0
25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 1,454)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.