Graspop Metal Meeting 2020 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2020 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 5,537)
  • Auteur
    xydroh
    Bijdrager

The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.

Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.

De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?

Dat is natuurlijk niet echt relevant voor een band die sinds 1964 bestaat.

Tuurlijk wel. Ook dan kan de publieksinteresse voor liveoptredens met het jaar afnemen. Zie Wembley.

aangezien de hallucinante ticketprijzen verbaast het mij niet, zz top was ook verre van uitverkocht in vorst nationaal, 70 euro per kaar was dan ook gewoonweg teveel. Ik denk dat The who veel volk gaat trekken mits gekoppeld met een paar publiekstrekkers. Ook niet vergeten dat The who wel al vaker the UK heeft getoured maar al heel lang niet meer in België heeft gestaan.

2+
    Set Abominae
    Bijdrager

The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.

Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.

De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?

Tuurlijk wel. Ook dan kan de publieksinteresse voor liveoptredens met het jaar afnemen. Zie Wembley.

Bands als The Who hebben een welhaast mythische status, die aardig in de buurt komt van die van bands als The Rolling Stones of AC/DC.
    Die gaan niet ineens in 4 jaar tijd kelderen qua populariteit.

0
    Teake Rooks
    Bijdrager

Rammstein heeft al aangekondigd in Nijmegen te staan rond die tijd. Dat kan een los concert zijn..of Fortarock.
    Zet die alvast maar neer als grote kanshebber.
    Gmm is nu ook tegelijkertijd met Pinkpop. Een festival met vaak grote headliners. Gmm wordt dan ook makkelijker toegankelijk voor diezelfde namen.

Vanmorgen heeft Rammstein de tour aangekondigd. Denk niet dat ze daartussen nog festivals doen.

25.05.2020 Klagenfurt, Wörthersee Stadion
    29.05.2020 Leipzig, Red Bull Arena Leipzig
    02.06.2020 Stuttgart, Mercedes-Benz Arena
    06.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
    07.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
    10.06.2020 Ostend, Park De Nieuwe Koers
    17.06.2020 Belfast, Boucher Road Playing Fields
    24.06.2020 Nijmegen, Goffertpark
    27.06.2020 Düsseldorf, Merkur Spiel-Arena
    01.07.2020 Hamburg, Volksparkstadion
    04.07.2020 Berlin, Olympiastadion
    09.07.2020 Lyon, Groupama Stadium
    13.07.2020 Turin, Stadio Olimpico Grande Torino
    17.07.2020 Warsaw, PGE Narodowy
    21.07.2020 Tallinn, Song Festival Grounds
    26.07.2020 Trondheim, Granåsen
    31.07.2020 Gothenburg, Ullevi Stadium
    04.08.2020 Aarhus, Ceres Park

0
    Set Abominae
    Bijdrager

aangezien de hallucinante ticketprijzen verbaast het mij niet, zz top was ook verre van uitverkocht in vorst nationaal, 70 euro per kaar was dan ook gewoonweg teveel. Ik denk dat The who veel volk gaat trekken mits gekoppeld met een paar publiekstrekkers. Ook niet vergeten dat The who wel al vaker the UK heeft getoured maar al heel lang niet meer in België heeft gestaan.

Klopt, je moet het wel in context kunnen zien.
    The Rolling Stones veroorzaakten een ware gekte rond ticketverkoop voor Pinkpop. Dat zou echter niet of veel minder het geval zijn als ze er al 3 keer eerder in de tien jaar ervoor hadden gestaan, of als Pinkpop de tickets veel te duur had gemaakt. Iedere band heeft zijn grenzen voor wat betreft wat mensen ervoor over hebben om ze te zien.

0
    Set Abominae
    Bijdrager

Rammstein heeft al aangekondigd in Nijmegen te staan rond die tijd. Dat kan een los concert zijn..of Fortarock.
    Zet die alvast maar neer als grote kanshebber.
    Gmm is nu ook tegelijkertijd met Pinkpop. Een festival met vaak grote headliners. Gmm wordt dan ook makkelijker toegankelijk voor diezelfde namen.

Vanmorgen heeft Rammstein de tour aangekondigd. Lijkt me niet dat ze daartussen nog festivals doen.

25.05.2020 Klagenfurt, Wörthersee Stadion
    29.05.2020 Leipzig, Red Bull Arena Leipzig
    02.06.2020 Stuttgart, Mercedes-Benz Arena
    06.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
    07.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
    10.06.2020 Ostend, Park De Nieuwe Koers
    17.06.2020 Belfast, Boucher Road Playing Fields
    24.06.2020 Nijmegen, Goffertpark
    27.06.2020 Düsseldorf, Merkur Spiel-Arena
    01.07.2020 Hamburg, Volksparkstadion
    04.07.2020 Berlin, Olympiastadion
    09.07.2020 Lyon, Groupama Stadium
    13.07.2020 Turin, Stadio Olimpico Grande Torino
    17.07.2020 Warsaw, PGE Narodowy
    21.07.2020 Tallinn, Song Festival Grounds
    26.07.2020 Trondheim, Granåsen
    31.07.2020 Gothenburg, Ullevi Stadium
    04.08.2020 Aarhus, Ceres Park

Inderdaad, dikke streep erdoor dus (helaas)..

0
    Set Abominae
    Bijdrager

Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
    Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
    Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.

1+
    charlottekos
    Bijdrager

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
    Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.

De data zijn al aangekondigd, en het zijn gewoon 3 dagen. Was met de XL editie niet meteen aangekondigd dat het een dag extra was?

0
    xydroh
    Bijdrager

De data zijn al aangekondigd, en het zijn gewoon 3 dagen. Was met de XL editie niet meteen aangekondigd dat het een dag extra was?

Nee, dat was pas later, bij de 2e of 3e headliner, bij GNR was het pas aangekondigd.

Ik denk dat er wel bereidwilligheid is bij de organisatie maar er moeten dan wel voldoende kwaliteit op tour zijn, vorig jaar was dan ook een uitzonderlijk jaar in wat er allemaal in de buurt tourde.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door xydroh.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door xydroh.
    2+
    Set Abominae
    Bijdrager

Nee, dat was pas later, bij de 2e of 3e headliner, bij GNR was het pas aangekondigd.

Ik denk dat er wel bereidwilligheid is bij de organisatie maar er moeten dan wel voldoende kwaliteit op tour zijn, vorig jaar was dan ook een uitzonderlijk jaar in wat er allemaal in de buurt tourde.

Klopt, er moeten natuurlijk wel voldoende bands beschikbaar zijn, niet alleen qua headliners, maar ook qua dagvulling.
    Voor een extra dag met Metallica hoef je echter niet al te veel bij te zetten, dat verkoopt toch wel uit (GnR-dag stonden ook minder namen dan op een ‘gewone’ dag).

1+
    kobloodflames
    Bijdrager

Ik zou niet gokken op Avenged Sevenfold (helaas). Ze brengen volgend jaar pas een nieuwe plaat uit en over het algemeen doen ze dan eerst Amerikaanse zaal shows, dan Europese/rest van de wereld, en het jaar erop festivals. Dus ik zou ze al opschrijven voor sub (of misschien zelfs headliner) Graspop 2021

1+
    xydroh
    Bijdrager

om het eens niet over de headliners te hebben, vinden jullie ook niet dat het verdacht stil is rond heaven shall burn? brengen die mannen een plaat uit? hebben ze een pauze?

0
    koekdoos
    Bijdrager

Geen idee, ken Heaven Shall Burn verder niet. Wat ik wel weet is dat Airbourne al weken teasers plaatst over opnames voor album #5 en de meest recentste tease dat het album af is. Zal dan ook mogelijk op Graspop komen te staan lijkt me.

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

0
    xydroh
    Bijdrager

ik denk dat we Korn ook wel mogen verwachten, komen in september met een nieuwe plaat af, airbourne is ondertussen al een regular dus ieder nieuw album gaan die wel een plaatsje weten te vinden op graspop

0
    koekdoos
    Bijdrager

Aan de hand van de afgelopen 63 berichten (misschien nog wat gemist tussendoor):

Bands met nieuw album op komst (of verwachting dat er nieuw album komt?):
    Iron Maiden, Korn, Airbourne, Nightwish, Opeth, Epica, Alter Bridge, Sepultura en Killswitch Engage.

3+
    Joslittel
    Bijdrager

Aan de hand van de afgelopen 63 berichten (misschien nog wat gemist tussendoor):

Bands met nieuw album op komst (of verwachting dat er nieuw album komt?):
    Iron Maiden, Korn, Airbourne, Nightwish, Opeth, Epica, Alter Bridge, Sepultura en Killswitch Engage.

Dat lijkt me een uitstekende basis voor een eerste worp!

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

3+
    huppelsmurf
    Bijdrager

Avatar en Ghost zijn altijd een feestje, dus graag! Alestorm mag ook weer eens langskomen. Kleinere bands die ik graag terug zou zien: Oomph!, Heilung (deze keer wel liefst met werkend geluid), Amaranthe,Lacuna Coil. Over enkele weken gaan we Bloodywood voor het eerst zien op Dong Open Air. Deze lijkt me ook leuk voor Graspop.

3+
    koekdoos
    Bijdrager

Ghost zal niet komen, gaf laatst aan na de tour dit jaar eerst even pauze te houden

0
    Set Abominae
    Bijdrager

Mijn wishlist voor volgend jaar:
    Nightwish
    Avantasia
    Devin Townsend
    Dimmu Borgir
    Amorphis
    Soilwork
    Dark Tranquillity
    Airbourne
    Alestorm
    Gamma Ray
    Wintersun
    Kamelot
    Therion
    Draconian
    Månegarm
    Be’lakor
    Swallow The Sun
    Rotting Christ
    Carach Angren
    Shylmagoghnar
    Wind Rose
    Van Canto
    Bad Religion
    Dropkick Murphys

3+
    jamel
    Bijdrager

Mijn wishlist voor volgend jaar:
    Nightwish
    Avantasia
    Devin Townsend
    Dimmu Borgir
    Amorphis
    Soilwork
    Dark Tranquillity
    Airbourne
    Alestorm
    Gamma Ray
    Wintersun
    Kamelot
    Therion
    Draconian
    Månegarm
    Be’lakor
    Swallow The Sun
    Rotting Christ
    Carach Angren
    Shylmagoghnar
    Wind Rose
    Van Canto
    Bad Religion
    Dropkick Murphys

Waar kan ik tekenen? Staan een aantal heerlijke namen tussen. 🙂

3+
    kris1978
    Bijdrager

en wat denken jullie van Heilung nie echt metal enz ,maar zeker niet slecht

1+
    wenteldave
    Bijdrager

en wat denken jullie van Heilung nie echt metal enz ,maar zeker niet slecht

Prachtig. Stonden er in 2018, geloof ik. Was een goede show van wat ik heb gezien.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

1+
    dannyvg
    Bijdrager

Is Van Halen een haalbare kaart of toeren die liever in de States?

0
    duck
    Bijdrager

om het eens niet over de headliners te hebben, vinden jullie ook niet dat het verdacht stil is rond heaven shall burn? brengen die mannen een plaat uit? hebben ze een pauze?

Ik dacht dat Heaven Shall Burn een nieuw album zou uitbrengen dit jaar. Dus die kunnen we ook verwachten

0
    Rockbeer
    Bijdrager

Ik zal ook maar even met een voorspelling/wensenlijstje komen. Geen idee wat ervan tourt, maar om de tijd te doden…

– System Of A Down, laat dit alsjeblieft lekker Graspop headlinen en niet zoals de vorige keer Rock Werchter.
    – Iron Maiden, zelf geen fan van, maar ze komen om het jaar.
    – Volbeat, gaan zeker en vast ook touren, maar dit mag van mij dan wel worden geschoven naar Rock Werchter.
    – Tool, met nieuw materiaal van harte welkom 😉 Zonder nieuw materiaal ook trouwens, maar er komt 30aug een album uit.
    – Avenged Sevenfold, viel vorig jaar wat tegen, maar ik geloof oprecht dat ze een topband zijn. Verdienen een herkansing.
    – Alter Bridge, met een nieuwe plaat op zak volgend jaar een groot kanshebber. Ik zie ze ook heel erg graag.

Dan nu de wat kleinere (soms wel grote) namen waarvan ik blij zou worden:
    – Dool
    – Billy Talent
    – Faith No More
    – Airbourne
    – Good Charlotte
    – Alice In Chains
    – Delain (op herhaling)
    – Accept
    – Opeth
    – Seether
    – Sick Of It All (wilden zelf graag terugkomen voor de 10e passage en ik vond ze top)
    – Nightwish
    – At The Drive-in
    – Wolfmother

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

3+
    Dr. Hannibal
    Bijdrager

Ghost zal niet komen, gaf laatst aan na de tour dit jaar eerst even pauze te houden

Nuja, pauze… Ik las inderdaad in een interview met Tobias Forge dat ze na de USA data dit najaar aan het volgende album gaan werken. Dat moet dan eind 2020/begin 2021 uitkomen. Als dat album goed valt zie ik ze zo headlinen (MS1 of 2) wanneer ze weer op Graspop staan, maar dat is allemaal verre toekomstmuziek.

Komend jaar SOAD zou schitterend zijn, maar die naam wordt elk jaar genoemd en staat er toch eigenlijk nooit. Misschien nu eindelijk toch? Metallica idem, maar is daar überhaupt al indicatie van dat ze volgende zomer nog touren? Lijkt me toch wel een keer mooi geweest met die Worldwired tour van ze.

Ben het ook met @mattman eens dat Maiden en Volbeat wel een keertje langer dan 1 jaar weg mogen blijven. Maiden met een nieuw album snap ik nog, Volbeat mag toch echt een keer in een zaal voor eigen publiek gaan spelen ofzo. Of een pauze inlassen. Of whatever. Wegblijven van Graspop iig haha.

Tool – SOAD – Maiden. Ik zeg doen.

AKA Toolboy, de Pretentieuze Poepdoos
    Concert archive

0
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 5,537)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.