Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1796 reacties, heeft 95 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  nikita 9 uur, 18 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1676 tot 1700 (van in totaal 1797)
  • Auteur

Rockbeer

Lekker lijstje! Hierbij mijn voorlopig spoorboekje (ik had eerder ook al de vrijdag aangegeven) met vetgedrukt de must-see’s:

Donderdag:
    21.50 – 22.50 Sonata Arctica, Marquee
    23.30 – 0.45 Philip H. Anselmo, Marquee

Vrijdag:
    12.00 – 12.40 The Hu, Metal Dome
    13.05 – 13.50 Candlebox, Metal Dome
    14.10 – 14.55 Hatebreed, Main Stage 2
    15.05 – 15.55 Glenn Hughes, Main Stage 1
    16.05 – 16.55 Testament, Main Stage 2
    17.35 – 18.25 Cult of Luna, Marquee
    19.15 – 20.30 Lynyrd Skynyrd, Main Stage 1
    20.40 – 21.40 Amon Amarth, Main Stage 2
    21.50 – 23.20 Within Temptation, Main Stage 1
    23.30 – 01.00 Slayer, Main Stage 2

Zaterdag:
    12.00 – 12.40 Cellar Darling, Marquee
    12.55 – 13.40 Bad Wolves, Main Stage 1
    13.50 – 14.35 HammerFall, Main Stage 2
    14.45 – 15.35 Three Days Grace, Main Stage 1
    15.45 – 16.35 Halestorm, Main Stage 2
    16.45 – 17.35 Behemoth, Main Stage 1
    17.45 – 18.35 Trivium, Main Stage 2
    18.45 – 19.50 Slash ft. Myles Kennedy, Main Stage 1
    20.00 – 21.00 Godsmack, Main Stage 2
    21.10 – 22.25 Disturbed, Main Stage 1
    22.35 – 23.50 Lamb of God, Main Stage 2
    00.00 – 01.30 Slipknot, Main Stage 1

Zondag:
    14.20 – 15.10 Delain, Main Stage 2
    15.20 – 16.10 Gojira, Main Stage 1
    16.35 – 17.20 Living Colour, Metal Dome
    17.25 – 18.35 Whitesnake, Main Stage 1
    18.45 – 19.45 Rob Zombie, Main Stage 2
    20.10 – 21.00 Eluveite, Marquee
    21.20 – 22.50 Sabaton, Main Stage 2

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Pim

Within Temptation heeft toch wel echt boven m’n verwachtingen gespeeld. Klonk goed en de show eromheen was ook echt goed! Een gevarieerde setlist met veel bekende nummers maar ook veel nieuwe nummers. Genoeg interactie met het publiek en allemaal nog goed in vorm. Ondanks dat ik naar Stone Temple Pilots ga is het wel echt een goede nieuwe headliner voor Graspop die de oude garde kan overnemen zodra alle classics ermee gestopt zijn!
    Edit. Ik kom net van hun show op Paaspop af.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Pim.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18, '19. Graspop '15, '16, '17, '18, '19. Paaspop '16, '17, '18, '19. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18, '19. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17. Jera on Air '17, '18,

graspop20

Als je per genre kijkt, heb je maar enkele grote namen. Per genre zou er een of twee headliners kunnen opstaan komende jaren.
    Bij sommige genres zie je dat al, andere zullen waarschijnlijk later volgen.
    Symfonische metal/rock: Within Tempation, Nightwish (denk daarbij dat Evanescence niet bij het genre horen, maar niet de gewenste bezoekers trok, waardoor Scorpions moest bijkomen).
    Thrashmetal: Kreator, Machine Head, Gojira (Slayer stopt al… Anthrax trekt het volk gewoonweg niet).
    Death Metal/Exterme Metal: Amon Amarth, Emperor, King Diamond, Behemoth
    Powermetal: Sabaton, Ayreon, Helloween Pumpkins United, Avantasia.
    (Hard)rock: Def Leppard, Slash, Europe, Whitesnake, ZZ-Top
    Industrial/Nu-metal/Metalcore: Disturbed, Korn, Parkway Drive, Bring me the Horizon,

wenteldave

Momenteel kijk ik al een lange tijd mee op dit forum (en andere fora) en heb ik besloten om na al die tijd toch maar een account aan te maken.
    Laat ik bij dezen maar gelijk mijn tijdschema delen.
    Ik heb vrijwel maar één echte clash gehad: Def Leppard of Eluveitie. Heb uiteindelijk voor Def Leppard gekozen, omdat ik van plan ben om in november naar een eigen concert van Eluveitie te gaan (Tivoli Vredenburg, Utrecht). Overigens wordt dit mijn eerste editie van Graspop, waarop ik haast niet kan wachten.
    Persoonlijk heb ik vooral zin in The HU, Cellar Darling, Slipknot en Slayer.

Donderdag
    19.15 – 20.00 Raven, Marquee
    20.25 – 21.05 Off The Cross, Red Bull Metal Dome
    21.50 – 22.50 Sonata Arctica, Marquee
    23.30 – 00.45 Philip H. Anselmo, Marquee

Vrijdag
    12.00 – 12.40 The HU, Red Bull Metal Dome
    13.15 – 14.00 Whitechapel, Marquee
    14.10 – 14.55 Hatebreed, Main Stage 2
    15.05 – 15.55 Glenn Hughes, Main Stage 1
    16.05 – 16.55 Testament, Main Stage 2
    17.05 – 18.05 Architects, Main Stage 1
    18.15 – 19.05 Anthrax, Main Stage 2
    19.15 – 20.30 Lynyrd Skynyrd, Main Stage 1
    20.45 – 21.45 Eagles of Death Metal, Marquee
    21.50 – 23.20 Within Temptation, Main Stage 1
    23.20 – 01.00 Slayer, Main Stage 2

01.00 – 03.00 Vipers, Red Bull Metal Dome

Zaterdag
    12.00 – 12.40 Cellar Darling, Marquee
    13.15 – 14.00 Ne Obliviscaris, Marquee

13.50 – 14.35 Hammerfall, Main Stage 2
    14.45 – 15.35 Three Days Grace, Main Stage 1
    15.45 – 16.35 Halestorm, Main Stage 2
    16.10 – 17.00 Borknagar, Marquee
    16.45 – 17.35 Behemoth, Main Stage 1
    17.45 – 18.35 Trivium, Main Stage 2
    18.45 – 19.50 Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators, Main Stage 1
    20.00 – 21.00 Godsmack, Main Stage 2
    21.10 – 22.25 Disturbed, Main Stage 1
    22.35 – 23.50 Lamb of God, Main Stage 2
    00.00 – 01.30 Slipknot, Main Stage 1

Zondag
    12.35 – 13.15 Inglorious, Main Stage 2
    13.00 – 13.40 Skálmöld, Marquee

14.50 – 15.35 Nashville Pussy, Red Bull Metal Dome
    14.00 – 14.40 Power Trip, Jupiler Stage
    15.20 – 16.10 Gojira, Main Stage 1
    16.20 – 17.15 In Flames, Main Stage 2

17.25 – 18.35 Whitesnake, Main Stage 1
    18.45 – 19.45 Rob Zombie, Main Stage 2
    19.55 – 21.10 Def Leppard, Main Stage 1

21.20 – 22.50 Sabaton, Main Stage 2
    23.00 – 01.00 Kiss, Main Stage 1

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis: https://www.concertarchives.org/daviddoff

masterzoid

Hey Metalheads!!! Masterzoid is a true fan of this forumtrueCongrats Brothers!!!

Anyway, i have something to share with you…my lineup for the 2020 edition!!!

I’m attending this year, but i’m already thinking ahead…so there you go!!!!

First day
    MS1 – Van Halen | Saxon | Thin Lizzy | Danko Jones | Frank Carter
    MS2 – Mastodon | FFDP | Bad Religion | Devildriver |Annihilator | Jinjer
    Marquee – Opeth | Darkthrone | Enslaved |Amorphis
    Metal Dome – High on Fire | Amenra | Between The Buried and Me |1000 Mods | Vintage Caravan
    Jupiler Stage – Unearth | Code Orange | The Ghost Inside

Second Day

MS1 – Rammstein | Nightwish | Epica | Dee Snider | Alestorm
    MS2 – Alice Cooper | Airbourne | Steel Panther | Soulfly | Overkill| Overkill
    Marquee – Fear Factory | Six Feet Under | Obituary | Decapitated | The Haunted
    Metal Dome – Queensryche | The Black Dahlia Murder | Prong | Anvil
    Jupiler Stage – After The Burial | Chelsea Grin

Third Day

MS1 – System of a Down | Korn | Alter Bridge | Nothing More |P.O.D | Blue Pills
    MS2 – Alice In Chains | Deftones | A Day To Remember |Hellyeah | Soil | Motionless in White
    Marquee – Helloween | Avantasia | Hypocrasy | Sodom | Sacred Reich
    Metal Dome – Devin Townsend | Protest The Hero | Soilwork
    Jupiler Stage – Every Time I Die | August Burns Red | Of Mice and Men

Tell me what you guys think about this!!!

Forgive me if i broke any rules of the forum, but this is too exciting

Hail Masterzoid! We are very grateful to be in your presence, and are even more honored by your predictions!

*does the devil horn sign*

Teake Rooks

Overkill| Overkill

This is a bit overkill don’t you think? 😉

masterzoid

My mistake, amigos!!!

It was The Charm and The Fury not a Full Set of Overkill

masterzoid

Bands like Papa Roach and Limp Bizkit are a possibily too, for next year

And what about Gojira 50min set?

I’m now hoping for a MS2 Headlining Spot for 2021 edition

charlottekos

My mistake, amigos!!!

It was The Charm and The Fury not a Full Set of Overkill

The charm the fury have broken up im afraid, so I dont think they will be playing any shows anymore.

Joslittel

Bands like Papa Roach and Limp Bizkit are a possibily too, for next year

And what about Gojira 50min set?

I’m now hoping for a MS2 Headlining Spot for 2021 edition

Dat is ook mijn gok voor Gojira, misschien zelfs al in 2020 als ze een nieuw album releasen voor die tijd.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

masterzoid

The opening bands are always the hardest to predict…anyway i was thinking about the lost possibility of having Alice In Chains closing the MS2 on Saturday!!!

In my opinion, the negotiation broke up, by the simple fact that they needed to accept another band that will be Touring with AIC (BRMC)

Set Abominae

Helaas niet zo tevreden met het blokkenschema als de meeste anderen hier… 🙁
    Zitten toch wel behoorlijk wat vervelende clashes voor mij tussen (ergste bovenaan):

Sabaton > Cradle Of Filth (why…?? 😥 )
    Eagles Of Death Metal (must-see van vrouwlief) > Amon Amarth
    Beast In Black > HammerFall (serieus, hoe kom je erop, 2 bands uit hetzelfde genre…)
    Def Leppard – Eluveitie – Kvelertak (dat wordt een hele lastige, ben er nog niet uit)
    Candlemass > Deathstars
    Borknagar > Halestorm
    Gloryhammer > Cellar Darling
    In Flames >> Insomnium (ok, slechts 5 minuutjes overlap, maar ook hier weer, waarom 2 bands uit hetzelfde genre überhaupt laten overlappen?)
    Delain + Gojira >> Nashville Pussy
    Children Of Bodom >>> Lynyrd Skynyrd
    Demons & Wizards >>> Lamb Of God
    Disturbed – Ministry – Krokus (ook nog niet uit)

pisser

ik ben het hier wel mee eens. Waarom bands uit het zelfde genre laten overlappen die toch dezelfde doelgroep hebben. Dat doen ze wel vaker. Het lijkt soms of ze helemaal niet goed over het tijdschema nadenken en bands maar lukraak op het schema gooien. Beetje jammer.

Dr. Hannibal

Disturbed – Ministry – Krokus (ook nog niet uit)

Ministry. Zonder twijfel. Dat is een van de vetste artiesten van het hele festival.

ik ben het hier wel mee eens. Waarom bands uit het zelfde genre laten overlappen die toch dezelfde doelgroep hebben. Dat doen ze wel vaker. Het lijkt soms of ze helemaal niet goed over het tijdschema nadenken en bands maar lukraak op het schema gooien. Beetje jammer.

Er wordt zeker niet lukraak gegooid. Zo’n schema is altijd behoorlijk nauwkeurig uitgedacht, maar er spelen allerlei factoren zoals logistiek en eisen van boekers mee, die zwaarder wegen dan voorkeuren van fans. Dus kan het soms voorkomen dat gelijksoortige bands overlappen, puur door de restricties van andere factoren. En buiten dat, hoe dicht twee bands bij elkaar liggen is ook maar een mening. Iedere bezoeker heeft weer een andere mening en wil andere dingen zien, iedere bezoeker zal ergens teleurgesteld worden. Dat is niet te vermijden.

Kachelle

Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo’s kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)

\PKP:06-07-08-09-10-12-13-14-15-16-17-18-19 \RW:05-07-08-09-10-12-13-15-17-18 \Dour06-07-16
    \WAE:15-16-17 \Balaton:13-14-15 \Main Square:11-14 \Berlin Festival:10 \Rock a Field12 \GMM:19

xydroh

Zou het niet cool zijn dat ze aan elke bezoeker die een ticket koopt, men vraagt om 10 must see acts van op de affiche door te geven. En ze op die manier kunnen uitmaken welke bands het meest aan elkaar gelinkt zijn voor hun bezoekers, en ze op die manier veel voorkomende combo’s kunnen vermijden?

(Dit staat los van GMM)

Klinkt heel erg leuk, maar lijkt me ook onbegonnen werk om dit als organisatie (die niet veel mensen in dienst heeft) op poten te zetten. Dit kan natuurlijk wel als onafhankelijke studie gevoerd worden.

sleepinggiant

Yow, Iemand hier ervaring met de Metal Town Camping? Wij hebben een aantal maanden geleden een staanplaats aangekocht voor 8 personen, maar uiteindelijk zijn we met 9 🙄 😛 . Hoe kunnen we het beste aan een extra bandje geraken(tegen betaling uiteraard)? Hoe werkt het systeem van de Metal Town Camping bij aankomst? Alvast bedankt!

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door  sleepinggiant.

Set Abominae

Yow, Iemand hier ervaring met de Metal Town Camping? Wij hebben een aantal maanden geleden een staanplaats aangekocht voor 8 personen, maar uiteindelijk zijn we met 9 🙄 😛 . Hoe kunnen we het beste aan een extra bandje geraken(tegen betaling uiteraard)? Hoe werkt het systeem van de Metal Town Camping bij aankomst? Alvast bedankt!

Volgens mij is dat niet mogelijk/toegestaan. Metal Town is al maanden uitverkocht (op die grote hutten voor 14 personen na).
    Ze verkopen geen extra bandjes voor plekken die ‘vol’ zitten, lijkt me.
    Wellicht kunnen jullie nog mensen vinden die een plek over hebben voor hun standplaats, en daar een extra Metal Town-bandje van overkopen? Uiteraard kan jullie 9e man dan toch wel bij jullie slapen. 😉

Bij aankomst toon je je standplaats-ticket, en wordt je verwezen naar je standplaats, die al vantevoren vastligt (het maakt dus niet zoveel uit hoe laat je arriveert, je krijgt er geen betere/slechtere plek door; nummer standplaats is op ticket terug te vinden, plattegrond met nummers is ook al eerder beschikbaar).
    Vervolgens kun je bij de ingang van de camping je standplaats-ticket inruilen voor (in jullie geval) 8 Metal Town-polsbandjes en ontbijtbonnen (vroeg ontbijten en/of douchen is een aanrader, om hele lange rijen te vermijden).

Je festivalbandjes haal je bij de ingang van het festival op.
    Tip: er is een aparte, veel minder drukke ingang speciaal voor VIP-tickets én voor gasten van de betaalde campings (Metal Town/Skullotel) en vakantieparken (Metal Park/Devil’s Lake).

Dr. Hannibal

(Dit staat los van GMM)

Klinkt heel erg leuk, maar lijkt me ook onbegonnen werk om dit als organisatie (die niet veel mensen in dienst heeft) op poten te zetten. Dit kan natuurlijk wel als onafhankelijke studie gevoerd worden.

Mankracht zou niet het probleem moeten zijn, het zou letterlijk een middagje werk moeten zijn om de software en website hiervoor in elkaar te draaien.

Ik heb wel twee andere op- en aanmerkingen bij dit idee:
    1. Logistiek. De mening van het publiek is nog steeds ondergeschikt aan afspraken met boekers en de interne logistiek van het festival, zoals ik eerder al beargumenteerde. Ook kan deze enquete pas plaatsvinden als de hele line up al bekend is, wat relatief weinig tijd over laat om nog veel te wijzigen.
    2. Effectiviteit. Werkt een top 10 om bijvoorbeeld een clash als Beast in Black vs Hammerfall eruit te halen? Denk niet dat dat top 10 bands zijn voor veel mensen. En ook zonder zo’n enquete weet de organisatie heus wel dat die bands ongeveer dezelfde muziek maken. Dus is de overlap waarschijnlijk toch weer noodzakelijk om logistieke redenen.

Maar, wel een leuk idee! Het zou sws data zijn die ik graag zou willen zien, ongeacht of de organisatie er iets mee doet/kan of niet.

kobloodflames

(Dit staat los van GMM)

Klinkt als een super leuk idee. Nog een leuk idee om het uit te testen: ik denk dat ik van het weekend wel tijd heb om even een Google form te maken waar we dit in kunnen testen, zodat iedereen dus 10 bands kan kiezen, en dan maak ik later een script die (met de tijden die Graspop dit jaar aanhoudt) een schema te maken. Ik zal er een maken die volledig vrij is, en eentje die wel de standaarden laat staan zoals headliners als laatste op de mainstages enzo! Ik denk alleen dat we met dit forum niet genoeg mensen hebben om er iets unieks uit te krijgen, dus zo gauw hij online gaat, laat je vrienden (zelfs als ze niet naar GMM gaan) het ook invullen, meer data is meer beter 😉

Joslittel

(Dit staat los van GMM)

Klinkt als een super leuk idee. Nog een leuk idee om het uit te testen: ik denk dat ik van het weekend wel tijd heb om even een Google form te maken waar we dit in kunnen testen, zodat iedereen dus 10 bands kan kiezen, en dan maak ik later een script die (met de tijden die Graspop dit jaar aanhoudt) een schema te maken. Ik zal er een maken die volledig vrij is, en eentje die wel de standaarden laat staan zoals headliners als laatste op de mainstages enzo! Ik denk alleen dat we met dit forum niet genoeg mensen hebben om er iets unieks uit te krijgen, dus zo gauw hij online gaat, laat je vrienden (zelfs als ze niet naar GMM gaan) het ook invullen, meer data is meer beter 😉

Gaaf! Ben erg benieuwd wat hier uit zal gaan komen 🙂

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Moniek

Even een praktische vraag die ik niet terug kan vinden op de site. Is de metal market op de donderdag al open? Dit is pas de 2de keer dat ik naar GMM ga en vorig jaar was het 4 dagen dus dat lijkt me niet vergelijkbaar.

gmm033

Even een praktische vraag die ik niet terug kan vinden op de site. Is de metal market op de donderdag al open? Dit is pas de 2de keer dat ik naar GMM ga en vorig jaar was het 4 dagen dus dat lijkt me niet vergelijkbaar.

Van de site: “De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei – gaat donderdag open om 14 u. Op vrijdag, zaterdag en zondag is dat vanaf 10 u. ’s ochtends. Elke festivaldag wordt afgesloten in de Metal Dome om 5 u. ’s nachts. ”

Zit de Metal Markt niet op de metalplaza?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door  gmm033.

Dynamo Open Air 1998, 1999, Stonehenge 1999, Graspop 2004, 2006, 2009, 2010, 2014-2018, Into the Grave 2013, Prognosis 2019, Bospop 2008, 2015

Set Abominae

Van de site: “De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei – gaat donderdag open om 14 u. Op vrijdag, zaterdag en zondag is dat vanaf 10 u. ’s ochtends. Elke festivaldag wordt afgesloten in de Metal Dome om 5 u. ’s nachts. ”

Zit de Metal Markt niet op de metalplaza?

Ja en nee. Soms is de Metal Plaza wel geopend, maar is de Metal Market/Festival Fair nog gesloten voor het publiek (met dranghekken).

25 berichten aan het bekijken - 1676 tot 1700 (van in totaal 1797)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.