Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1673 reacties, heeft 90 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  TettenVogel 22 uur, 49 minuten geleden.

24 berichten aan het bekijken - 1651 tot 1674 (van in totaal 1674)
  • Auteur

Rinze

Over het algemeen erg blij met de planning. Weinig clashes met mijn ”Must-see” bands:

Vrijdag: Death Angel, Whitechapel, Hatebreed, Testament, Amon Amarth, Slayer

Zaterdag: Gloryhammer, Beast in Black, Hammerfall (helaas niet zien dus), Grand Magus, Trivium, Slash, Lamb of God, Slipknot

Zondag: Skalmold, Equilibrium, Gojira, Insomnium, Possesed, Eluveitie

Gaat een mooi weekend worden.

Fortarock '14, '16 Graspop '15, '16, '17 '18 Into the Grave '15 '16 '17

Dr. Hannibal

Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha 🙂

Haha. Graag. Ga maar weer snel terug naar het forum met Tool als headliner!;)

There, fixed it…

Hey maar ff serieus, een kritische noot op zn tijd mag wel toch? Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics 😉

nikita

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht.

Zeg maar 3 dagen en een avondje om erin te komen.
    Of zijn je standaarden zo verlaagd door die RW donderdag dat je de graspop donderdag dan ook maar als een volwaardige dag wil aanschouwen 😉

’t is alleszins mooi dat je zo’n analyse maakt, al vraag ik me af of je bij Werchter, op die vrijdag na, zoveel interessanter zit qua headliners.
    Ook daar ga je naar wat ik gelezen heb toch meer voor de undercard dan voor de ‘echte’ headliners. Als je hier Slayer en Slipknot hebt
    en verder zie ik in je opgemaakte clashfinder toch nog wat bands in de hoogte.
    Tenzij je op RW meer bands hebt die je nog niet gezien hebt en hoog op je verlanglijstje staan natuurlijk.

GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18

Dr. Hannibal

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht.

Zeg maar 3 dagen en een avondje om erin te komen.
    Of zijn je standaarden zo verlaagd door die RW donderdag dat je de graspop donderdag dan ook maar als een volwaardige dag wil aanschouwen 😉

’t is alleszins mooi dat je zo’n analyse maakt, al vraag ik me af of je bij Werchter, op die vrijdag na, zoveel interessanter zit qua headliners.
    Ook daar ga je naar wat ik gelezen heb toch meer voor de undercard dan voor de ‘echte’ headliners. Als je hier Slayer en Slipknot hebt
    en verder zie ik in je opgemaakte clashfinder toch nog wat bands in de hoogte.
    Tenzij je op RW meer bands hebt die je nog niet gezien hebt en hoog op je verlanglijstje staan natuurlijk.

Haha ja 3 dagen eigenlijk inderdaad, je hebt gelijk. En ja, RW is ook lang een twijfelgevalletje geweest voor me, ben ik ook niet 100% positief over, maar geeft mij wel meer vernieuwing dan Graspop inderdaad. En Tool. Tool is al een afdoende argument op zich. Dan kun je wel een dagticket kopen, maar ik ga liever een heel weekend, en de gehele RW poster geeft mij daar in de breedte genoeg reden voor 🙂

nikita

Haha ja 3 dagen eigenlijk inderdaad, je hebt gelijk. En ja, RW is ook lang een twijfelgevalletje geweest voor me, ben ik ook niet 100% positief over, maar geeft mij wel meer vernieuwing dan Graspop inderdaad. En Tool. Tool is al een afdoende argument op zich. Dan kun je wel een dagticket kopen, maar ik ga liever een heel weekend, en de gehele RW poster geeft mij daar in de breedte genoeg reden voor

Begrijpelijk gezien het verschil qua affiche met vorig jaar. Maar dat was dan ook een droomaffiche voor de rockliefhebber, maar heb toen ook genoeg klachten van de pop- en poprock-liefhebbers gehoord 😀
    Aangezien de weekends dit jaar vlak na elkaar vallen (waar er vorig jaar nog een weekend tussen zat), ben ik blij dat enkel de Tool-dag interessant genoeg is.
    We leven hier uiteindelijk in een luxegebied met zoveel festivals op zo’n korte afstand en al die acts die we zo vaak kunnen zien!

Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics

Hoe kunnen wij nu klagen, als zelfs mensen die niet gaan 18 must-see bands op de affiche hebben 😀

Ondertussen mijn voorlopige clashfinder aangevuld.

Groen = (graag) zien, blauw = eventueel.
    Zaterdag heb ik nog wat keuzes te maken, zal de komende weken wel duidelijk worden of à la minute beslist worden.
    Zondag zullen keuze / vrije momenten bepaald worden door het weer en de resterende energie – indien zonnig, warm en moe, wordt het chill met de creamy rock acts op de main 😎

GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08

Dr. Hannibal

Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics

Hoe kunnen wij nu klagen, als zelfs mensen die niet gaan 18 must-see bands op de affiche hebben

Hoho, die “must sees” zijn de acts die ik zou willen zien, áls ik zou gaan. Als ik die acts echt moest en zou zien, had ik wel een ticket gekocht. Misschien heb ik verkeerde woorden gekozen, maar zo fantastisch vind ik die 18 groene namen in mn clashfinder nu ook weer niet.

koekdoos

Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha 🙂

There, fixed it…

Hey maar ff serieus, een kritische noot op zn tijd mag wel toch? Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics 😉

Zou het aan het genre liggen?

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

Joslittel

There, fixed it…

Haha mooi man. Kritische noot moet zeker kunnen! Een lange en serieuze reactie typen op mijn telefoon in een kroeg vond ik een te wat grote onderneming. Vanmiddag mijn uitgebreide reactie op de line-up. Spoiler: die is positief!

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Teake Rooks

Ook al ga ik niet heen, toch ook even de clashfinder ingevuld 🙂

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0iraqn.dl&

Joslittel

Eindelijk ook de tijd gevonden om er eens voor te gaan zitten. Wederom de conclusie dat ik bijzonder tevreden ben met de line-up. Sterke namen aan de bovenkant maar vooral een bijzonder gevarieerde en sterke undercard. In de grote namen weinig clashes maar vooral in de kleinere namen, enkele pijnlijke keuzes helaas. Zoals ik het nu kan zien wordt dit mijn spoorboekje:

Donderdag:
    • Mezelf kennende ben ik er op tijd dus we zijn er gelijk bij de start met Black Peaks. Geen bijzonder hoge verwachtingen maar prima om mee te starten.
    • Als tweede gelijk een interessante naam met Hemelbestormer.
    • Daarna hoppen van Nasty naar Concealed Reality, bands die ik nog beter moet leren kennen.
    • Daarna zal ik waarschijnlijk blijven hangen in de Marque voor het trio Raven, Aborted en Sonata Arctica. Met name die laatste kijk ik erg naar uit, hoogtepunt van de donderdag. Daarna naar huis om redelijk frus aan dag 1 te beginnen.

Vrijdag:
    • We beginnen gelijk met een pijnlijke keuze tussen The Hu en Wiegedood. The Hu wint deze echter makkelijk, lijkt me een bijzonder optreden.
    • Daarna wederom een pijnlijke keuze omdat Whitechapel en Eisbrecher tegelijk staan. Whitechapel heeft me fors weten te overtuigen de afgelopen maanden dus die wint. Mede omdat ik Eisbrecher vorig jaar al gezien heb.
    • Daarna aan elkaar gesloten optredens van Hatebreed en Combichrist, wel jammer van Crowbar. Wordt een middagje knalleN!
    • Daarna heerlijk genieten bij Candlemass, ik verwacht dat dit een van de hoogtepunten wordt.
    • Daarna twee vette bands achter elkaar met Architects en Anthrax, wat een luxe om dit achter elkaar te kunnen zien.
    • Dan een keuze die ik op de dag zelf zal maken. Relaxen bij Lynyrd Skynyrd (lijkt me tof om te zien) of knallen bij Fever 333, een van mijn grootste ontdekkingen dit jaar. Zal er ook vanaf hangen of ik Fever 333 op RaR heb kunnen zien.
    • En dan Amon Amarth!
    • Dan door naar Mysticum voor een goede plek, dit wordt vet. Wel jammer van WT.
    • En afsluiten met Slayer, echt heel gaaf als afsluiter en nog 1,5 uur ook. Een waardig afscheid.

Zaterdag:
    • Ja, starten met Gloryhammer, weinig manieren om beter op te starten. Wel beetje jammer van Cellar Darling.
    • En dan Bad Wolves. Een maand geleden nog nooit van gehoord en nu al een optreden waar ik naaruit kijk. Met pijn in het hart Ne Obliviscaris overslaan, maar zie hen ook op Fortarock.
    • En dan Hamerfall. Afgelopen maand is het kwartje bij mij gevallen voor die band, kijk er naaruit.
    • Even chillen bij de mainstage met Three Days Grace op de achtergrond.
    • Stukje Halestorm en dan door naar Borknagar. Enorm intrigerende muziek.
    • Behemoth ga ik zien als afsluiter op Fortarock waar ze veel beter geboekt staan dan op de mainstage, dus sla hen over. Zal op de dag zelf kiezen tussen Trivium of Legion of The Damned.
    • En dan even genieten van Slash op een matje met een pilske.
    • En dan heerlijk afsluiten met het kwartet godsmack, Disturbed (ben een van de mensen die wel blij is met hun boeking), Lamb of God en Slipknot. Hier kan je toch alleen maar bijzonder gelukkig van worden? Ik wel in ieder geval. Ik vind het wel jammer van King Diamond, zou hem graag eens zien maar afgelopen maanden de muziek van Lamb of God erg gaan waarderen. Bovendien wil ik een goed plekje voor Slipknot, wordt een bruut einde van de dag.

Zondag:
    • De dag met een van de sterkste mainstage bezettingen die ik in tijden gezien heb.
    • Rustig opstarten met Crisix of FM, kijk ik tegen die tijd wel aan. Daarna helaas een nare clash tussen Skalmold en Orange Goblin. Die laatste wint, lekkere logge muziek.
    • En dan naar Delain, nog nooit live gezien maar kan hun muziek erg goed hebben. Dus ga mijn kans pakken.
    • En dan de gouden combi Gojira en in Flames. Twee bands die van mij dubbel zolang hadden mogen spelen maar ik klaag niet, heerlijk.
    • Even bijkomen bij Whitesnake die wel opvallend lang speelt. Ben benieuwd hoe dit gaat zijn live.
    • En dan Rob Zombie, blijf fan van die man.
    • Ik dank Graspop hartelijk dat ze een serieus alternatief voor Def Leppard hebben neergezet met Eluveite. Daar ben ik dan ook te vinden.
    • En dan Sabaton. Ik ben groot fan van de band, 1,5 uur knallen!
    • En afsluiten met Kiss. Nog nooit live gezien en ga hier nog even van genieten en mijn glas heffen op een mooi weekend.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

nikita

Hoho, die “must sees” zijn de acts die ik zou willen zien, áls ik zou gaan. Als ik die acts echt moest en zou zien, had ik wel een ticket gekocht. Misschien heb ik verkeerde woorden gekozen, maar zo fantastisch vind ik die 18 groene namen in mn clashfinder nu ook weer niet.

Geen zorgen, dat was wel duidelijk met je bijhorende context.
    Zou anders te gek zijn, 18 acts die je wil zien en nog niet gaan.

Dr. Hannibal

Zou het aan het genre liggen?

Ik denk dat bezoekers van genre festivals als Graspop sneller tevreden zijn dan bezoekers van festivals met een breder aanbod ja, omdat er al een voorselectie gemaakt is op een stijl die iedereen leuk vindt. Denk wel dat je daar de grootste oorzaak voor de hoge mate van enthousiasme in dit topic moet zoeken 🙂

rpspeed

Rockbeer

Mijn spoorboekje samenstellen is heel lastig en dat is een compliment aan de organisatie! Ik heb inmiddels de donderdag en vrijdag al af.

Donderdag:
    Nog geen idee of ik op deze dag ga. Dit zal afhangen van het weer: bij slecht weer kom ik een dag later pas en ga ik op en neer. Bij goed weer zet ik donderdag mijn tent op en dan zal ik natuurlijk al wel wat bands meepikken. Er is op deze dag eigenlijk maar één band die ik echt moet zien: Sonata Arctica, Marquee. Voor de rest zal ik voornamelijk gewoon in de Marquee zijn bij bijvoorbeeld Philip H. Anselmo.

Vrijdag:
    12.00 – 12:40: The Hu, Metal Dome. Dit is een erg lastige clash al meteen voor mij, aangezien ik Like A Storm ook wel zou willen zien. Ik denk echter dat The Hu voor een veel specialere show gaat zorgen en dat de muziek die Like A Storm maakt door het weekend heen al genoeg vertegenwoordigd is.

13:05 – 13:50: Candlebox, Metal Dome. Het alternatief voor mij is Eisbrecher, maar deze band heb ik vorig jaar en al eens eerder gezien. Mocht het heel lekker weer zijn, dan kan Eisbrecher altijd nog, maar waarschijnlijk ga ik Candlebox checken.

15:05 – 15:55: Glenn Hughes, Main Stage 1. Ik ben nog nooit bij Deep Purple geweest en wil toch eens ervaren hoe deze muziek is. Hopelijk treedt Deep Purple dan volgend jaar weer op ofzo.

16:05 – 16:55: Testament, Main Stage 2. Niet per se een band die ik moet zien, maar ik ben er toch en ik wil ze dan weleens checken.

17:35 – 18:25: Cult of Luna, Marquee. Dit is wel echt een nare clash. Voorlopig ga ik voor Cult of Luna, maar op Rock Am Ring check ik Architects ook. Als ik dit echt heel erg goed vind, kan mijn keuze voor wat betreft dit tijdslot nog veranderen.

18:15 – 19:05: Anthrax, Main Stage 2 . Als ik naar Cult of Luna ga, kan ik dus niet de gehele set van Anthrax zien, maar ik wil zéker een half uurtje meepakken van deze grootheden.

19:15 – 20:30: Lynyrd Skynyrd, Main Stage 1. Dit is op zich wel een makkelijke clash. Alleen als het heel slecht weer is, kies ik ervoor Childen of Bodom te bewondeerern.

20:40 – 21:40: Amon Amarth, Main Stage 2. Ik heb ze pas eenmaal eerder gezien, dat was een keer op FortaRock. Dit was de eerste act binnen het grungen die me echt wist te pakken. Voor mij is dit dus een absolute must-see. Eagles of Death Metal moet ik daarvoor laten varen, maar dat ga ik wel overleven. Bovendien kan ik ze ook nog checken op Rock Am Ring.

21:50 – 23:20: Within Temptation, Main Stage 1 . Dit is de moeilijkste van de dag. De kans is ook nog behoorlijk groot dat ik voor Stone Temple Pilots ga. Ik heb Within Temptation inmiddels al 6x gezien, waarvan de meest recente keer eind vorig jaar nog was. Dit was vijf keer echter fenomenaal. Vooral de show op Graspop een paar jaar geleden als voorlaatste act op Main Stage 2 vond ik gedenkwaardig… Maar Stone Temple Pilots… tja, deze band heb ik nog nooit gezien. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wie nu mijn grote muzikale held Chester heeft vervangen. Het zal dus wel Within Temptation worden, maar als het slecht weer is gaat het toch echt Stone Temple Pilots zijn.

23:30 – 01:00: SSSSSLAYYYYYYYEEEERRRRR , Main Stage 2 . Ik heb deze band dus nog nooit gezien…. Dit jaar op Rock Am Ring en Graspop ga ik daar verandering in brengen.

De komende dagen ga ik de zaterdag en zondag ook eens bekijken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 21 uur geleden door  Rockbeer.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Pim

Ik hoor nu P.O.D. op 3fm en besef me. Die hadden zich toch ook bevestigd via Facebook?
    We missen dus een paar zelfbevestigingen in de line up. Waarvan ik ze toch allemaal wel jammer vind.
    Alice in Chains, POD, Accept. Mis ik er nog?

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18, '19. Graspop '15, '16, '17, '18, '19. Paaspop '16, '17, '18, '19. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18, '19. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17. Jera on Air '17, '18,

Teake Rooks

Ik hoor nu P.O.D. op 3fm en besef me. Die hadden zich toch ook bevestigd via Facebook?
    We missen dus een paar zelfbevestigingen in de line up. Waarvan ik ze toch allemaal wel jammer vind.
    Alice in Chains, POD, Accept. Mis ik er nog?

Dat voorprogramma van Alice in Chains?

gmm033

Ik heb maar een echte clash: Whitesnake vs Insomnium (het wordt de laatste: nog nooit gezien en Whitesnake wel). En twee kleintjes: Lynyrd Skynyrd vs CoB (het wordt de eerste, want laatste kans) en Delain vs Power Trip. Zal wat betreft die laatste clash wel via Power Trip naar de MS worden. Dat is het efficiëntst :-).

Ik moet alleen wel vaak vroeg op met een aantal favorieten om een uur of 12 (i.c.m. overnachten in Kasterlee i.p.v. op de camping).

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag, 21 uur geleden door  gmm033.

Dynamo Open Air 1998, 1999, Stonehenge 1999, Graspop 2004, 2006, 2009, 2010, 2014-2018, Into the Grave 2013, Prognosis 2019, Bospop 2008, 2015

graspop20

Stone Tempel Pilots ken ik alleen van ‘Plush’, omdat het in een oude versie van GTA op de radio kwam.
    Niet echt mijn ding.
    Def Leppard vind ik wel nice, die spelen veel verschillende hits, gangbare rock met ‘Pour Some Sugar on Me’ en ‘Lets get Rocked’, Heavy Metal zoals ‘Wasted”
    Maar ballets zoals ‘Love Bites’ en ‘Animal’ doen het ook vaak goed.

Pim

Stone Temple Pilots is een heerlijke band! Maar het is in het grunge genre. Moet je van houden op een metal festival. Hadden van mij op de main mogen staan.
    Interstate Love Song en Creep zijn goede voorbeelden van hun muziek.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18, '19. Graspop '15, '16, '17, '18, '19. Paaspop '16, '17, '18, '19. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18, '19. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17. Jera on Air '17, '18,

graspop20

…zaterdag is echt een ramp!!!
    clash met
    HAMMERFALL!!!!!!!! – BEAST IN BLACK!!!!!!!!!!!!!! WHY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (lost dit op door Hammerfall en Godsmack te wisselen!!!)
    King Diamond – Demons & Wizards (Wordt D&W)
    Krokus Reünie – Disturbed (Wordt Krokus)
    Slash – UFO (Wordt Slash)
    Phil Campbell – Trivium (Wordt PC)
    Grand Magus – Halestorm (Wordt GM)

Vrijdag is gewoon briljant gepland.
    Op zondag hadden ze voor mij Cradle O Filth en Carcass mogen ruilen..nu een clash emt Sabaton.

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag geleden door  graspop20.

Joslittel

…vrijdag is echt een ramp.
    clash met
    HAMMERFALL!!!!!!!! – BEAST IN BLACK!!!!!!!!!!!!!! WHY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (lost dit op door Hammerfall en Godsmack te wisselen!!!)
    King Diamond – Demons & Wizards (Wordt D&W)
    Krokus Reünie – Disturbed (Wordt Krokus)
    Slash – UFO (Wordt Slash)
    Phil Campbell – Trivium (Wordt PC)
    Grand Magus – Halestorm (Wordt GM)

Die Hamerfall en Beast in Black zag ik ook niet uitkomen. Zitten allebei in hetzelfde genre, en in plaats van twee volle weides zal je nu twee halfgevulde hebben. Trekken hetzelfde publiek. Mijn keuze is na twijfelen op Hamerfall gevallen. Die zie je toch minder vaak, ik verwacht Beast in Black de komende jaren nog op veel festivals tegen te komen.

TettenVogel

Sabaton met koor op GMM, speciale show.

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

Joslittel

Waar haal je dit vandaan? Kan het zo snel niet vinden.

BTW wel goed nieuws, kijk er al naar uit!

TettenVogel

Waar haal je dit vandaan? Kan het zo snel niet vinden.

BTW wel goed nieuws, kijk er al naar uit!

Graspop 2019: speciaal concert van Sabaton

Er is wel geen bron zie ik.

EDIT: het staat gewoon op fb zie ik net. Een beperkt aantal festivals krijgt een koor, dus het is niet helemaal uniek.

• Deze reactie is gewijzigd 22 uur, 48 minuten geleden door  TettenVogel.

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

24 berichten aan het bekijken - 1651 tot 1674 (van in totaal 1674)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.