Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1792 reacties, heeft 95 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  leon94 1 dag, 18 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1626 tot 1650 (van in totaal 1793)
  • Auteur

nikita

Bij mij zijn het:
    1 – Ne Obliviscaris
    Met stip op nummer 1, ideale muziek voor op de fiets en heel verslavend, ik word daar echt gelukkig van. Ben dus heel benieuwd om hen live te zien
    2 – Insomnium
    3 – Skålmöld
    4 – Borknagar

Andere ontdekkingen maar nog iets meer afwachtend naar wat het live brengt: The Hu, Candlebox, Gloryhammer, Grand Magus

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  nikita.

GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18

Rockbeer

The Hu, opnieuw eentje die ik nog niet kende….. Volgens mij moet ik dit jaar overal tegelijk gaan zijn 💡

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

chuckofalltrades

Hello from India again!

By any chance, anyone coming from Luxembourg on 21st morning to Graspop? I am there the previous night for Mark Knopfler’s show at Rockhal.
    Currently my plan is a 4 AM bus to Antwerp and then a train to Mol (from where I guess I’ll catch the shuttle). That could be a little tiring, so if someone is planning to drive this route, would be happy to split for gas. Unfortunately, there are no Eventtravel-like options from Lux, that I could find.

PS: Yes, I am missing Thursday @ Graspop. I have already been called a barbarian on this forum for preferring Knopfler to Sonata Arctica 😀

Chuck

jvandeweyer

Gisteren heb ik de eer gehad In Flames in de Trix te mogen aanschouwen! Hoewel het (al/nog maar) de vijfde keer was dat ik ze zag, bliezen ze echt weer omver. De nummers van hun nieuwste plaat I, The Mask zijn live écht fenomenaal om te aanhoren (de heerlijke riffs op Call My Name bijvoorbeeld of het heerlijke refrein bij I Am Above wat luidkeels meegezongen werd).
    Kortom, voor de twijfelaars op zondag, ze zijn het zeker waard! (En voor wie het album nog niet gehoord heeft, I, The Mask is werkelijk een topplaat.)

Graspop 2014, 2015, 2016, 2018, 2019
    Alcatraz 2016, 2017, 2018
    Rock Werchter 2016, 2017
    Lokerse Feesten 2016
    Pukkelpop 2015

gmm033

Hello from India again!

By any chance, anyone coming from Luxembourg on 21st morning to Graspop? I am there the previous night for Mark Knopfler’s show at Rockhal.
    Currently my plan is a 4 AM bus to Antwerp and then a train to Mol (from where I guess I’ll catch the shuttle). That could be a little tiring, so if someone is planning to drive this route, would be happy to split for gas. Unfortunately, there are no Eventtravel-like options from Lux, that I could find.

PS: Yes, I am missing Thursday @ Graspop. I have already been called a barbarian on this forum for preferring Knopfler to Sonata Arctica 😀

Chuck

I am coming from Amersfoort in the Netherlands, so Antwerp is not on my route. If it was, I would be happy to give you a lift.

You could try blablacar. Last year I checked it regularly for rides to Dessel in the months before Graspop. There were plenty, from all kind of places throughout Europe. Perhaps there will be rides from Luxemburg as well. You can also ask for a ride on Blablacar, so perhaps that’s an option?

And you could plan other options as well. For example check https://www.eventexpressbus.nl. You could take a (Flix)Bus to Eindhoven (station) and change busses there.

I guess there will be more options available soon.

Dynamo Open Air 1998, 1999, Stonehenge 1999, Graspop 2004, 2006, 2009, 2010, 2014-2018, Into the Grave 2013, Prognosis 2019, Bospop 2008, 2015

Jasper

Korte vraag tussen door. Zijn de graspop munten ook weer in te leveren tijdens het festival?
    Voor het geval je er te veel gekocht hebt met je dronken kop.

Rock am Ring 2008, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2016, 2017, 2018
    Rock im Revier 2015
    Vainstream 2015, 2016, 2017, 2018
    Graspop 2019
    Impericon Festival 2019
    Zwarte Cross 2005 t/m 2019

gmm033

Korte vraag tussen door. Zijn de graspop munten ook weer in te leveren tijdens het festival?

Nee, je zal nog dronkener moeten worden in dat geval 🙂

Dynamo Open Air 1998, 1999, Stonehenge 1999, Graspop 2004, 2006, 2009, 2010, 2014-2018, Into the Grave 2013, Prognosis 2019, Bospop 2008, 2015

nikita

Hahaha, da’s een optie! Of je vrienden trakteren.
    Andere optie is om mensen aan te spreken aan de munt automaten.

GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08

rpspeed

nikita

Great discovery!

Mijn gebeden zijn verhoord!!
    Het wordt dan wel een iron Maiden – Ayreon gebeuren, maar geen overlapping.
    Demons & Wizards 23u – 0u
    Slipknot 0 – 1u30

Nu de rest checken! 😀

Pim

Dit is het stukje waar ik het meeste van baal de hele timetable. Wil ze echt allemaal zien, maar alles overlapt…

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18, '19. Graspop '15, '16, '17, '18, '19. Paaspop '16, '17, '18, '19. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18, '19. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17. Jera on Air '17, '18,

nikita

Zoals we al vermoedden; Kiss en Slayer sluiten hun dagen af
    Op zaterdag is dat Slipknot (het kan dus toch, tegen de standaardregel in, een gelijk aantal namen en de MS1 die afsluit).

Bij eerste vaststelling weinig moeilijke overlappingen, dat doen ze toch weer netjes.
    Zelfs in mijn overvol programma op zaterdag valt het reuze mee.
    Ne obliviscaris een stukje met Hammerfall / Borknagar een stukje met Behemoth, geen drama’s.

nikita

Dit is het stukje waar ik het meeste van baal de hele timetable. Wil ze echt allemaal zien, maar alles overlapt…

Haha, dat wist je natuurlijk al met de plaatsing op de podia. Als je de hele MS1 en 2 wil zien, overlapt dat uiteraard volledig met marquee. Bij mij wordt dat COB – Amon – STP (een dikke helft) en dan Slayer, proberen bij de vrienden te geraken die vast al vooraan staan, maar dat lukt me waarschijnlijk niet.

xydroh

al bij al, een deftige timetable, geen al te afgrijnselijke clashes denk ik?

xydroh

king diamond en demons and wizards op hetzelfde moment vind ik wel maar een vreemde keuze

Joe

Mooi, afsluiten met anderhalf uur Slayer. Wat een knaller gaat dat worden.

Voor de rest zien we het daar wel.

Joe

Of de laatste ochtend eens stevig ontbijten als dat nog lukt.

kobloodflames

Voor mij is de grootste clash Within Temptation met Stone Temple Pilots.

Later deze avond ga ik een roadmap hier plaatsen 🙂

Joslittel

De timetable online!! Wat vet zeg, die zag ik zo snel niet aankomen. Ga hier morgenochtend eens goed voor zitten. Vanavond geen tijd voor.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

kobloodflames

Mijn roadmap voor Graspop 2019

De donderdag zal voor mij pas echt beginnen bij Beartooth, maar een vriend wil Concealed Reality ook zien, dus daar zal ik ook al zijn. Daarna ga ik door naar de Marquee, niet per se om Aborted te zien maar om een beetje vooraan te kruipen voor Sonata Arctica. Dan blijf ik staan voor Philip H. en wanneer we dat zat worden niet te laat naar bed.
    Concealed Reality -> Beartooth -> Sonata Arctica -> Philip H. Anselmo

De vrijdag gaat beginnen met een stukje Like a Storm om daarna door te lopen naar The Hu en pakken we misschien nog het einde van Death Angel mee. daarna lopen door naar Whitechapel en weer terug naar de mainstages voor Hatebreed en Glenn Hughes. Daarna zal onze groep zich kort splitsen, ik zal zelf naar Deathstars gaan en we komen weer samen bij de mainstages voor Antrhax, Lynyrd Skynyrd, Amon Amarth, Within Tempation en Slayer. Mogelijk zal ik nog even de mainstages verlaten voor Starset en waarschijnlijk pak ik ook een stuk Stone Temple Pilots mee (grootste clash van het festival).
    Like A Storm -> The Hu -> Death Angel -> Whitechapel -> Hatebreed -> Glenn Hughes -> Deathstars -> Anthrax -> Lynyrd Skynyrd -> Amon Amarth -> Within Temptation -> Stone Temple Pilots -> Slayer

De zaterdag begint met een clash voor mij. Cellar Darling of Gloryhammer. Ik denk dat ik voor Gloryhammer ga, maar dat wordt een op de dag beslissing. Daarna gaan we in ieder geval een tijdje bij de mainstage hangen voor Bad Wolves, HammerFall en Three Days Grace, Halestorm, Behemoth, Trivium en Slash. Daarna hoop ik nog een beetje van UFO mee te krijgen en daarna Krokus en hopelijk Demons & Wizards van vooraf, om de festivaldag lekker af te sluiten met Slipknot. Deze dag vind ik het ook jammer dat ik Disturbed en King Diamond niet kan zien.
    Gloryhammer/Cellar Darling -> Bad Wolves -> HammerFall -> Three Days Grace -> Halestorm -> Behemoth -> Trivium -> Slash -> UFO -> Krokus -> Demons & Wizards -> Slipknot

De zondag zal bijna de hele dag aan de mainstages hangen zijn, met even een uitstapje naar de Metal Dome met Living Colour en misschien ook nog even naar de Marquee voor Eluveitie en dan lekker afsluiten met een paar meebrullers van Kiss
    FM -> Inglorious -> Deadland Ritual -> Delain -> Gojira -> Living Colour -> Whitesnake -> Rob Zombie – > Def Leppard -> Eluveitie -> Sabaton -> Kiss

Dr. Hannibal

Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.

Dr. Hannibal

Voor mij is de grootste clash Within Temptation met Stone Temple Pilots.

Als je niet kunt kiezen is Mysticum altijd een goed alternatief 😉

schmorc

Ik ben op het volgende lijstje uitgekomen:

Helaas moet ik hierdoor de volgende bands missen:
    Cellar Darling
    Beast in Black (zeer moeilijke keuze tussen Beast in Black en Hammerfall… gelukkig heb ik Beast in Black al eerder gezien bij voorprogramma van Nightwish)
    Legion Of The Damned
    Equilibrium
    Fleshgod Apocalypse
    Cradle of Filth

Jammer dat ik deze bands moet missen maar toch echt super blij met de bands die ik wel kan zien 😀

Voor de donderdag heb ik eigenlijk alleen Sonata Arctica op de planning staan. Eerlijk gezegd nog niet naar veel van de andere bands die op donderdag spelen geluisterd…

Dr. Hannibal

Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha 🙂

Joslittel

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha 🙂

Haha. Graag. Ga maar weer snel terug naar het forum met Pink als headliner!;)

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

25 berichten aan het bekijken - 1626 tot 1650 (van in totaal 1793)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.