Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 147 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rockbeer 8 uur, 34 minuten geleden.

23 berichten aan het bekijken - 126 tot 148 (van in totaal 148)
  • Auteur

herbmydrug

voor degene die deze post heeft gemist: https://festileaks.com/2018/10/poster-spotting-komen-de-grootheden-nog-een-keer-samen-op-graspop-2019/

Graspop 17, 18 / Pinkpop 16

1+

DennisvdBr
    Moderator

voor degene die deze post heeft gemist: https://festileaks.com/2018/10/poster-spotting-komen-de-grootheden-nog-een-keer-samen-op-graspop-2019/

Ik denk dat de meeste forum gebruikers wel op één of andere manier Festileaks volgen 😉

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+

graspop20

Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners

Hahaha waardeloos.
    Slayer en Slipknot zie ik wel headlinen, SLayer zal wel voor deze keer als headliner gepromoveerd worden omdat ze kappen? Niet mijn ding, maar ze verdienen een mooie afsluiting. Wel vind ik dat Kreator dan ook wel eens deze positie mag krijgen.
    Manowar eigenlijk hetzelfde verhaal als SLayer. Maar deze band heeft vaak belachelijke eisen, voor een band die in de Benelux amper 1500 man aanspreekt
    Zie de tenondergang van Forces of Metal…
    https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2012/maart/Forces-Of-Metal-tenonder.html
    Def Leppard zie ik peroonlijk wel headlinen, maar dit is ook weer een band die het in Europa gewoon minder goed doet. Ze stonden (uit mijn hoofd in 2008?) op gmm, maar toen stonden ze ook onder Judas Priet en Whitesnake op het affiche.
    Maar…FFDP als mogelijke headliner??…that would be the day…dat ik niet meer naar GMM ga. Als zo’n theatrale hillbillyband als headliner wordt geboekt, komt ik niet meer opdagen. Met herhaling festivals afzeggen, terwijl je foto’s deelt van jezelf in een amsterdamse koffieshop….dronken of stoned op het podium gaan staan (prima), maar zo erg dat je niet meer kunt zingen?…..na een half optreden ermee kappen en zeggen ‘ja dat kunnen onze fans verwachten’. Deze band verdient geen aandacht meer.

0

kobloodflames

Als dit de echte line-up zou zijn zou ik een kaartje kopen! De zaterdag vind ik persoonlijk een stuk minder dan de andere daten, maarja dat vond ik dit jaar ook en een dagje rust tussendoor om de zondag weer te knallen is ook niet erg. Ben alleen wel sceptisch over de 4 dagen. Ik verwacht niet dat ze weer 4 dagen gaan doen omdat het vorig jaar wel als ‘speciaal’ werd doorgespeeld

0

Set Abominae

Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners

<iframe class=”wp-embedded-content” sandbox=”allow-scripts” security=”restricted” src=”https://www.99festivals.com/graspop-2019-de-7-mogelijke-headliners/embed/#?secret=X4exufqqBj” data-secret=”X4exufqqBj” width=”600″ height=”749″ title=”“Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners” — 99 Festivals” frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no”></iframe>
    Hahaha waardeloos.
    Slayer en Slipknot zie ik wel headlinen, SLayer zal wel voor deze keer als headliner gepromoveerd worden omdat ze kappen? Niet mijn ding, maar ze verdienen een mooie afsluiting. Wel vind ik dat Kreator dan ook wel eens deze positie mag krijgen.
    Manowar eigenlijk hetzelfde verhaal als SLayer. Maar deze band heeft vaak belachelijke eisen, voor een band die in de Benelux amper 1500 man aanspreekt
    Zie de tenondergang van Forces of Metal…
    https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2012/maart/Forces-Of-Metal-tenonder.html
    Def Leppard zie ik peroonlijk wel headlinen, maar dit is ook weer een band die het in Europa gewoon minder goed doet. Ze stonden (uit mijn hoofd in 2008?) op gmm, maar toen stonden ze ook onder Judas Priet en Whitesnake op het affiche.
    Maar…FFDP als mogelijke headliner??…that would be the day…dat ik niet meer naar GMM ga. Als zo’n theatrale hillbillyband als headliner wordt geboekt, komt ik niet meer opdagen. Met herhaling festivals afzeggen, terwijl je foto’s deelt van jezelf in een amsterdamse koffieshop….dronken of stoned op het podium gaan staan (prima), maar zo erg dat je niet meer kunt zingen?…..na een half optreden ermee kappen en zeggen ‘ja dat kunnen onze fans verwachten’. Deze band verdient geen aandacht meer.

Dus omdat er één band tussen staat waar jij het niet mee eens bent, is het hele lijstje waardeloos..? 🙄

0

graspop20

Je hebt gelijk. De intro slaat voornamelijk op FFDP.
    Slipknot en SOAD hebben al eerder geheadlined en trekken ook redelijk wat publiek.
    SOAD is zeker een grootheid in het genre, maar ze staan al een tijdje stil…..dit doet je naamsbekendheid niet goed
    Als SOAD komt, is het waarschijnlijk wel DE headliner van het festival.
    Slipknot word ik niet warm of koud van. Voor een band die weinig grote zalen aandoet (HMH 1x uitverkocht, Terwijl Within Temptation en Nightwish dit bijna 2x doen), vind ik het knap hoe ze het veld vol krijgen.
    Slayer en Manowar zijn al een tijdje uit het headlinerrijtje. Maar door een afscheidstouernee zou ik het ze van harte gunnen.
    Sabaton is een leuke afsluiter voor de mainstage2. Amon Amarth en Airbourne zijn leuke namen…maar toch geen headliners? Deze bands moet je ergens rond de avond neerzetten om alvast het publiek warm te maken. Twee topbands, maar in mijn ogen geen headliners voor een festivaldag van 100 euro. Misschien wel potentiele afsluiters voor de mainstage 2.
    Puur op ticketverkoop zou ik als nieuwe headliners Within Temtation of Nightwish willen introduceren als nieuwe headliners. (niet allebei hetzelfde jaar) In combinatie met bands als Rammstein, Iron Maiden, Metallica, System of A Down, Volbeat, (nog nooit eerder op GMM),
    De vijver wordt steeds kleiner, maar de tickets worden steeds duurder…

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 16 uur geleden door  graspop20.
    3+

Rock Torhout

Ik zou op die affiche graag Def Leppard vervangen door SOAD, maar dan zou je wel een fantastische affiche hebben zeg. Op vlak van headliners is het wel zo-zo, maar vooral die namen eronder zijn zeer mooi. Het leuke is dat heel veel van die namen ook effectief kans maken volgende zomer. Ik ben echt benieuwd wat GMM er dit jaar van maakt!

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

0

Set Abominae

Je hebt gelijk. De intro slaat voornamelijk op FFDP.
    Slipknot en SOAD hebben al eerder geheadlined en trekken ook redelijk wat publiek.
    SOAD is zeker een grootheid in het genre, maar ze staan al een tijdje stil…..dit doet je naamsbekendheid niet goed
    Als SOAD komt, is het waarschijnlijk wel DE headliner van het festival.
    Slipknot word ik niet warm of koud van. Voor een band die weinig grote zalen aandoet (HMH 1x uitverkocht, Terwijl Within Temptation en Nightwish dit bijna 2x doen), vind ik het knap hoe ze het veld vol krijgen.
    Slayer en Manowar zijn al een tijdje uit het headlinerrijtje. Maar door een afscheidstouernee zou ik het ze van harte gunnen.
    Sabaton is een leuke afsluiter voor de mainstage2. Amon Amarth en Airbourne zijn leuke namen…maar toch geen headliners? Deze bands moet je ergens rond de avond neerzetten om alvast het publiek warm te maken. Twee topbands, maar in mijn ogen geen headliners voor een festivaldag van 100 euro. Misschien wel potentiele afsluiters voor de mainstage 2.
    Puur op ticketverkoop zou ik als nieuwe headliners Within Temtation of Nightwish willen introduceren als nieuwe headliners. (niet allebei hetzelfde jaar) In combinatie met bands als Rammstein, Iron Maiden, Metallica, System of A Down, Volbeat, (nog nooit eerder op GMM),
    De vijver wordt steeds kleiner, maar de tickets worden steeds duurder…

Slayer en Manowar zou ik ook niet (meer) de topspot geven, maar eerder als dagafsluiter op MS2 (Slayer zou ik zelfs op de laatste dag het festival laten afsluiten, lijkt me mooi waardig afscheid). Maar ik kan me ook wel voorstellen dat dat wel gebeurt.
    Amon Amarth heb ik ook twijfels over als (top)headliner, evenals Tenacious D, Slash, Prophets Of Rage (is toch geen RATM) en (inderdaad) FFDP.
    Airbourne wordt volgens mij niet genoemd als mogelijke headliner, maar staat in een rijtje van ‘andere stevige kleppers’, dus net buiten de categorie headliners (hoewel Within Temptation uit dit rijtje natuurlijk wel headlinerstatus heeft).

0

Set Abominae

Zeker een mooie line-up, zou ik direct een weekendticket voor kopen!
    Zou natuurlijk wel hier en daar wat namen omwisselen, weglaten en/of toevoegen, maar zo heeft iedereen wel zijn persoonlijke voorkeuren.
    Voor de afsluiters van de main stages zou ik zoiets wel zien zitten:
    Do: Slash (MS2) – FFDP (MS1) – Kiss (MS2) – Slipknot (MS1)
    Vr: Airbourne (MS2) – Alestorm (MS1) – Sabaton (MS2) – Manowar (MS1)
    Za: Tenacious D (MS2) – Steel Panther (MS1) – Def Leppard (MS2) – Within Temptation (MS1)
    Zo: Prophets Of Rage (MS2) – Amon Amarth (MS1) – System Of A Down (MS2) – Slayer (MS1)

0

kobloodflames

Ik zou op die affiche graag Def Leppard vervangen door SOAD, maar dan zou je wel een fantastische affiche hebben zeg. Op vlak van headliners is het wel zo-zo, maar vooral die namen eronder zijn zeer mooi. Het leuke is dat heel veel van die namen ook effectief kans maken volgende zomer. Ik ben echt benieuwd wat GMM er dit jaar van maakt!

Die aanpassing zou dit lijstje toch wel dicht bij perfectie zetten voor mij. Zou Alter Bridge ook nog wel leuk vinden. Maarja Slash + Myles Kennedy komt dichtbij genoeg ;p

0

Joslittel

Zou natuurlijk wel hier en daar wat namen omwisselen, weglaten en/of toevoegen, maar zo heeft iedereen wel zijn persoonlijke voorkeuren.
    Za: Tenacious D (MS2) – Steel Panther (MS1) – Def Leppard (MS2) – Within Temptation (MS1)
    Zo: Prophets Of Rage (MS2) – Amon Amarth (MS1) – System Of A Down (MS2) – Slayer (MS1)

Mooie namen maar we hoeven geen rekening te houden met die vierde dag toch?

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

0

Set Abominae

Mooie namen maar we hoeven geen rekening te houden met die vierde dag toch?

Nee, in principe niet.
    Maar de poster gaat ervanuit, dus doe ik het lekker ook.. 😉

0

graspop20

Omdat er toch nog niks bekend is…misschien even een leuk idee. Wat als Graspop alleen Europese bands zouden boeken..hoe zou dan de line-up eruit zien? Welke headliners zouden er dan staan en zou het voldoende zijn om een top line-up te plaatsen?
    Rammstein, Iron Maiden, Ozzy, Judas Priest, Within Temptation, Nightwish, Golden Earring, Scorpions, Accept, Hammerfall. King Diamond..

1+

defplay

There is a rumor confirmation that Rammstein will do festivals – https://en.festileaks.com/2018/10/rammstein-will-be-on-major-festivals-in-2019/ Hope for Graspop as RW looks already full with headliners…

2+

Set Abominae

Omdat er toch nog niks bekend is…misschien even een leuk idee. Wat als Graspop alleen Europese bands zouden boeken..hoe zou dan de line-up eruit zien? Welke headliners zouden er dan staan en zou het voldoende zijn om een top line-up te plaatsen?
    Rammstein, Iron Maiden, Ozzy, Judas Priest, Within Temptation, Nightwish, Golden Earring, Scorpions, Accept, Hammerfall. King Diamond..

Je hebt het antwoord eigenlijk al gegeven, ja dus! 😉
    En wat te denken nog van Sabaton, Volbeat, Ghost, Gojira, Amon Amarth, Dimmu Borgir, Cradle Of Filth, Blind Guardian, Helloween, Sonata Arctica, Opeth, Saxon, Meshuggah, Kreator, Deep Purple, Epica, In Flames, Arch Enemy, Venom…
    Sterker nog, ik denk dat je alleen al een mooie line-up kunt maken met alleen maar Zweedse of Engelse bands.. 🙂

0

Set Abominae

There is a rumor confirmation that Rammstein will do festivals – https://en.festileaks.com/2018/10/rammstein-will-be-on-major-festivals-in-2019/ Hope for Graspop as RW looks already full with headliners…

Misschien dus toch..?? 🙂
    Dat maakt de potentiële affiche dus nog een stuk meer fingerlicking good! 😎

0

Set Abominae

Weekje voor Graspop, weer wat kanshebbers erbij dus.
    Rainbow zou wel schitterend zijn!

1+

Dr. Hannibal

Weekje voor Graspop, weer wat kanshebbers erbij dus.
    Rainbow zou wel schitterend zijn!

Oehh kom maar door. Opeth is ook altijd welkom. Dark Tranquillity wil ik ook altijd al eens “inkomen”, dus zou een goeie zijn.

Rammstein, Slipknot, Slayer, Opeth, Rainbow, SOAD… Genoeg toppers voor bovenaan het affiche weer. Slash erbij, klein kansje op Tool. Kom maar op met die eerste lading namen GMM!

1+

Dr. Hannibal

Oh en Anthrax gonst ook door de wandelgangen

0

Joslittel

Ja Rainbow vet! Dat is een leuke verrassing, tenminste een iets minder doodgetourde classic act.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

0

Rockbeer

Hoe komt SOAD eigenlijk in het geruchtencircuit terecht?

0

Pim

Hoe komt SOAD eigenlijk in het geruchtencircuit terecht?

Waarschijnlijk omdat ze een hele tijd geen fatsoenlijke tour gedaan hebben, 2017 een paar festivals.
    Nu hebben ze een echte tour in Amerika gehad en word dan verwacht dat ze in 2019 door Europa gaan touren, dat denk ik eigenlijk.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

0

Rockbeer

Van mij mag het; ik zal de eerste zijn die er een ticket voor koopt! Ze staan op nummer 1 en 3 van mijn all-time list.

0
23 berichten aan het bekijken - 126 tot 148 (van in totaal 148)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.