Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1120 reacties, heeft 76 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Set Abominae 1 uur, 56 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1026 tot 1050 (van in totaal 1121)
  • Auteur

TettenVogel

Accept?
    06/21/2019 ACCEPT Dessel (Graspop Metal Meeting)
    https://www.nuclearblast.de/de/label/music/band/tourdates/71028.accept.html

Verbaast me wel, stonden er dit jaar ook al. Is dit niet de datum van 2018?

We hebben het hier over Graspop. Iron Maiden stond daar al eens drie keer als headliner in vier jaar tijd. Het is geen uitzondering dat bands daar twee edities achter elkaar optreden en de tourschema’s op de website van Nuclear Blast lijken me wel betrouwbaar.

Behalve Baltic Open Air zou Graspop het enige festival zijn volgens die tourdata. Dat vind ik wel vreemd.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

Set Abominae

Accept?
    06/21/2019 ACCEPT Dessel (Graspop Metal Meeting)
    https://www.nuclearblast.de/de/label/music/band/tourdates/71028.accept.html

Verbaast me wel, stonden er dit jaar ook al. Is dit niet de datum van 2018?

We hebben het hier over Graspop. Iron Maiden stond daar al eens drie keer als headliner in vier jaar tijd. Het is geen uitzondering dat bands daar twee edities achter elkaar optreden en de tourschema’s op de website van Nuclear Blast lijken me wel betrouwbaar.

Het is vrij ongebruikelijk, maar het komt wel voor inderdaad. Afgelopen jaar nog Avatar op herhaling, en The Raven Age zelfs voor de derde keer op rij.
    Geeft me een klein beetje hoop op een herhaling komend jaar van Dool, Batushka of Arch Enemy.. 🙂

graspop20

Within Temptation gezien in 013. Ze pakken groots uit met de stageshow, zoals Ayreon en A7x voorgaande jaren.
    Wordt zeker gaaf. Wat Accept betreft, ze mogen van mij zeker komen. UDO kwam vaak, maar ik vind het nieuwe materiaal van Accept eerlijk gezegd interessanter.

Rick

Ook geluisterd naar die youtube?
    Op sommige momenten red ze het echt niet en gaat het gewoon vals
    Ik hoop dat het in 013 beter was

graspop20

Live en op film is niet altijd te vergelijken. In 013 heb ik haar niet kunnen betrappen. Maar welke zanger in dit wereldje haalt iedere noot live?
    Rob Halford? Paul Stanley? Ozzy? Axl Rose? Corey Taylor? Klaus Meine? Michael Poulsen?
    Geen van allen..de ene is te oud, de ander is te veel bezig met zijn show. Kortom altijd is er wel wat op te merken.
    Het is niets voor niets dat er steeds meer nadruk op de show gelegd wordt. Kijk naar een Rammstein, Slipknot, King Diamond, Rob Zombie en Marilyn Manson. Bands die het meer van hun show moeten hebben dan van hun vocalen. Sharon stelt zelden teleur, daar kunnen vele zangers/zangeressen nog wat van leren.

jarne

Live en op film is niet altijd te vergelijken. In 013 heb ik haar niet kunnen betrappen. Maar welke zanger in dit wereldje haalt iedere noot live?
    Rob Halford? Paul Stanley? Ozzy? Axl Rose? Corey Taylor? Klaus Meine? Michael Poulsen?
    Geen van allen..de ene is te oud, de ander is te veel bezig met zijn show. Kortom altijd is er wel wat op te merken.
    Het is niets voor niets dat er steeds meer nadruk op de show gelegd wordt. Kijk naar een Rammstein, Slipknot, King Diamond, Rob Zombie en Marilyn Manson. Bands die het meer van hun show moeten hebben dan van hun vocalen. Sharon stelt zelden teleur, daar kunnen vele zangers/zangeressen nog wat van leren.

Sam Carter

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

Joslittel

Een band voor op het wensenlijstje voor Graspop: Harakiri for the Sky. Kaartje gekocht voor hun optreden samen met Draconian in Baroeg eind van de maand, wat een ongelofelijk goede band. Laat die maar in de vroege middag aantreden in de Metal Dome.

In de categorie ander nieuws: Batushka is helaas uit elkaar gevallen en de kans bestaat dat er binnenkort twee Batushka’s zijn, zanger en gitarist hebben mot. Erg spijtig, een van de beste optredens van afgelopen Graspop en hoopte stiekem dat ze er dit jaar opnieuw zouden staan.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

xydroh

Een band voor op het wensenlijstje voor Graspop: Harakiri for the Sky. Kaartje gekocht voor hun optreden samen met Draconian in Baroeg eind van de maand, wat een ongelofelijk goede band. Laat die maar in de vroege middag aantreden in de Metal Dome.

In de categorie ander nieuws: Batushka is helaas uit elkaar gevallen en de kans bestaat dat er binnenkort twee Batushka’s zijn, zanger en gitarist hebben mot. Erg spijtig, een van de beste optredens van afgelopen Graspop en hoopte stiekem dat ze er dit jaar opnieuw zouden staan.

In geval van batushka kan ik niet anders dan de gitarist gelijk geven en zeggen dat hij de rechten heeft. Maar natuurlijk is een wissel op vocals altijd een pijnlijk punt in de carriere van een band.

Set Abominae

Nice, ben wel jaloers, was er ook heel graag naar toe gegaan (dag erna in Antwerpen), maar kan helaas niet dat weekend..
    Ben groot fan van Draconian, heerlijke atmosferische death/doom!
    Harakiri For The Sky klinkt ook lekker, evenals derde bandje Sojourner.
    Direct boeken dus dit pakketje, zou ik zeggen! 🙂

Set Abominae

In geval van batushka kan ik niet anders dan de gitarist gelijk geven en zeggen dat hij de rechten heeft. Maar natuurlijk is een wissel op vocals altijd een pijnlijk punt in de carriere van een band.

Erg jammer van Batushka inderdaad. Lijkt er inderdaad op dat de zanger de band gekaapt heeft van de gitarist/oprichter/bedenker/bandleider/tekst-/muziekschrijver.
    Erg lullig, maar misschien ook wat naïef om niet gelijk zelf alle rechten vast te leggen. Dit gebeurt wel helaas wel vaker met dit soort ‘liefhebbers’/’hobbyisten’ (zie ook bands als Ghost, Gorgoroth en Battle Beast).
    Desondanks hoop ik dat hij de strijd zal winnen (zoals Infernus van Gorgoroth dat ook deed), ook al zal de band/reputatie wellicht nooit meer hetzelfde worden als voorheen.

graspop20

Ligt het aan mij, of staan KING DIAMOND, DEMONS & WIZARDS, IN FLAMES, GLORYHAMMER en CHILDREN OF BODOM wel erg laag op het affiche?

TettenVogel

Voila, tickets zijn besteld.

Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
    Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.

In de plaats zijn er andere bands aangekondigd, zoals bv. Gojira. Die wil ik heel graag nogmaals zien.
    Arch Enemy is ook aangekondigd, maar of het een goede move is om ze nu aan te kondigen na heel de hetze van de afgelopen week, daar twijfel ik aan.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

Paddy

Edit: mijn iPad deed raar en voor ik het wist een bericht gepost.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door  Paddy.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Teake Rooks

Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.

Heel benieuwd welke band dat was, misschien zou dat wel de MS2 afsluiter op zaterdag worden.

DennisvdBr
    Moderator

Scherp opgemerkt… Interessant!!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Joe

In de plaats zijn er andere bands aangekondigd, zoals bv. Gojira. Die wil ik heel graag nogmaals zien.
    Arch Enemy is ook aangekondigd, maar of het een goede move is om ze nu aan te kondigen na heel de hetze van de afgelopen week, daar twijfel ik aan.

Wat is er met Arch Enemy?

Brian

Zijdelings hieraan, misschien ook de ontbrekende headliner van fortarock waardoor ze hun early-bird met 3 weken hebben verlengd?

Joslittel

Wat is er met Arch Enemy?

Check het hele verhaal op zwaremetalen.com. gebruiken zonder toestemming foto’s van fotografen voor eigen marketing en gaan er vervolgens met gestrekt been in. Vind het een vette band maar hierdoor knap ik wel wat op ze af.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

DennisvdBr
    Moderator

Zijdelings hieraan, misschien ook de ontbrekende headliner van fortarock waardoor ze hun early-bird met 3 weken hebben verlengd?

Scherp opgemerkt!!

Als dit zo is, dan heeft toch een redelijk formaat metal/rock act een (headline) tour gecanceld van begin juni tm medio juli…

Joslittel

Eerste naam die mij dan te binnen schiet is SOAD. Had een erg mooie naam voor Forta geweest. Op Graspop hadden ze er niet meer bij gepast.

DennisvdBr
    Moderator

Eerste naam die mij dan te binnen schiet is SOAD. Had een erg mooie naam voor Forta geweest. Op Graspop hadden ze er niet meer bij gepast.

Nog geen Europese data??
    Wel in VS meen ik, oa Sonic Temple

DennisvdBr
    Moderator

Beetje Google hier en daar.
    Denk ik idd dat je met SOAD de act wel te pakken hebt.
    Nog niet op Resurrection gestaan. Voor Forta waren ze perfect als headliner. Nog geen Europese data. Stonden enkel 2005 op GMM.
    Als ik vergelijk met Sonic Temple en Chicago open air… Wel grote afwezige in EU.

kobloodflames

Dat zou inderdaad wel sonde zijn als SOAD hun tour hebben gecancelled. Had ze graag nog een keer gezien, en denk dat ze perfect zijn voor een afsluiterplek zoals we die mogelijk nog missen voor de zaterdag. Ben benieuwd wie de vervangende band gaat worden dan en wat de reden is van SOAD om het dan blijkbaar op het laatste moment toch nog te cancellen.

kobloodflames

Dubbele post

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door  kobloodflames.

sledgehammer

Ik geloof echt niet dat FortaRock met SOAD bezig is geweest (heb daar ook niets over opgevangen “in de wandelgangen”). Die band is volgens mij een heel stuk duurder dan de beide headliners die het festival vorig jaar had (Nightwish en Parkway Drive) en de hoofdact die ze voor dit jaar al hebben aangekondigd (Amon Amarth, dat voor zover ik weet de zondag afsluit). Om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat de FortaRock-organisatie niet meer over het budget beschikt om zulke dure acts binnen te halen. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb met die inschatting. Maar sowieso, als ze SOAD wel zouden kunnen betalen en een voorcontract hadden gehad, dan waren de (early bird) festivalkaartjes vast duurder geweest dan nu.

Als de band die heeft afgezegd voor Resurrection Fest geen SOAD is maar eentje die qua gage vergelijkbaar is met de andere twee hoofdacts van dat Spaanse festival (Slayer en Parkway Drive), dan zou het echter best kunnen dat dat tevens de beoogde tweede hoofdact van FortaRock en/of de ontbrekende mainstage 2 afsluiter van Graspop was, ja. Maar ik heb geen idee om welke act het dan zou gaan.

25 berichten aan het bekijken - 1026 tot 1050 (van in totaal 1121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.