Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 978 reacties, heeft 69 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rockbeer 9 uur, 9 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 979)
  • Auteur

Pim

l een middelmatige band als Gojira in Frankrijk een mainstage afsluit….

Oei. Hier zeg je toch iets gewaagds
    Gojira is een Franse band, voor hun is Gojira wat voor Nederland Within Temptation of Epica is. Een grote naam die wereldwijd toch redelijk veel publiek trekt. Dus voor een festival als Hellfest is dit toch een (sub)headliner van kwaliteit.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

Teake Rooks

Is Within Temptation in België trouwens zoveel groter dan in Frankrijk?

En het valt me nu pas op dat de MS2 op vrijdag ‘100% Frenchies’ is, en op zondag ‘100% Thrash’. Wel een leuke manier om je podium in te delen.

Set Abominae

Hahaha what the Hell?
    De shows van Ayreon in Tilburg zijn allemaal uitverkocht..oke..
    Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
    Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.

Heb me kaartje voor de vrijdag binnen! Was geweldig dit jaar op GMM. Verwacht niet dat ze dat soort dingen zullen gaan, willen liveshows exclusief en klein houden.

Voor mij is het zondagavond geworden. Wilde eigenlijk op zaterdag (of anders vrijdag) gaan, maar vrouwlief (die geïnstrueerd was om in de voorverkoop direct kaartjes te kopen) was enkele uren te laat, waardoor de zaterdag en vrijdag al uitverkocht waren.. 🙁

Set Abominae

En het valt me nu pas op dat de MS2 op vrijdag ‘100% Frenchies’ is, en op zondag ‘100% Thrash’. Wel een leuke manier om je podium in te delen.

Vind ik zelf ook wel mooi, zouden meer festivals moeten doen.
    Maar ik begrijp dat het voor festivals gunstiger zal zijn om bands uit gelijke/vergelijkbare genres te spreiden over dagen, om zo meer weekendkaarten i.p.v. dagkaarten te verkopen. En natuurlijk zal het ook niet altijd logistiek mogelijk zijn om al die bands op één dag samen te krijgen.

graspop20

Wel leuk inderdaad, maar het lijkt ook op een verknipte bezuiniging.
    Als je het in Benelux zou doen, Met Epica/Channel Zero als headliner..moet je nog 7/8 bands plaatsen uit de Benelux…
    in Ned heb je voornamelijk female-fronted bands…maar ik denk dat je een redelijke variatie kun zetten…
    Channel Zero – Epica – Vandenberg Moonkings – For Al We Know – Delain – Picture – King Hiss – MaYan – Arkangel – Izegrim – Kingfisher Sky – Legion of the Damned – Vengeance – End of The Dream – Voltage – Asrai -after All – No Turning Back – Diablo blvd – Asphyx – The Charm The Fury – Ancient Rites – Maiden United – Detonation – Drain Life – Fenris – God Dethroned – Anneke van Giersbergen – Heidevolk – Slechtvalk – Mennen -Myrkvar – Aborted – Amenra – Powerstroke – Iron Mask – Spoil Engine – Enthroned- Carach Angren…

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  graspop20.

xydroh

Wel leuk inderdaad, maar het lijkt ook op een verknipte bezuiniging.
    Als je het in Benelux zou doen, Met Epica/Channel Zero als headliner..moet je nog 7/8 bands plaatsen uit de Benelux…
    in Ned heb je voornamelijk female-fronted bands…maar ik denk dat je een redelijke variatie kun zetten…
    Channel Zero – Epica – Vandenberg Moonkings – For Al We Know – Delain – Picture – King Hiss – MaYan – Arkangel – Izegrim – Kingfisher Sky – Legion of the Damned – Vengeance – End of The Dream – Voltage – Asrai -after All – No Turning Back – Diablo blvd – Asphyx – The Charm The Fury – Ancient Rites – Maiden United – Detonation – Drain Life – Fenris – God Dethroned – Anneke van Giersbergen – Heidevolk – Slechtvalk – Mennen -Myrkvar – Aborted – Amenra – Powerstroke – Iron Mask – Spoil Engine – Enthroned- Carach Angren…

wiegedood, oathbreaker, ostrogoth, nasty (iedereen vergeet blijkbaar dat België ook een duitstalige gemeenschap heeft)

gmm033

Vandenberg Moonkings moet er dan ook tussen

xydroh

Jera on air lost de affiche, crystal lake wil ik wel graag zien over komen

TettenVogel

l een middelmatige band als Gojira in Frankrijk een mainstage afsluit….

Oei. Hier zeg je toch iets gewaagds
    Gojira is een Franse band, voor hun is Gojira wat voor Nederland Within Temptation of Epica is. Een grote naam die wereldwijd toch redelijk veel publiek trekt. Dus voor een festival als Hellfest is dit toch een (sub)headliner van kwaliteit.

De volgende keer dat Gojira naar GMM komt, zijn ze volgens mij ook gewoon headliner. Een van de beste acts op het moment.
    Sabaton en Volbeat headlinen trouwens ook GMM, wat ze dan weer in het buitenland vreemd vinden.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

sledgehammer

Gojira is de volgende keer dat ze op Graspop staan echt geen headliner hoor. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het persoonlijk een saaie liveband vindt, waarbij op het podium nauwelijks iets noemenswaardigs te zien valt, maar gewoon omdat Gojira bij lange na nog niet in zalen van het kaliber Sportpaleis en Ziggo Dome optreedt.

TettenVogel

Gojira is de volgende keer dat ze op Graspop staan echt geen headliner hoor. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het persoonlijk een saaie liveband vindt, waarbij op het podium nauwelijks iets noemenswaardigs te zien valt, maar gewoon omdat Gojira bij lange na nog niet in zalen van het kaliber Sportpaleis en Ziggo Dome optreedt.

De enige headliners van de laatste jaren die een sportpaleis heeft gevuld zijn Iron Maiden en Rammstein. De rest kan Vorst Nationaal niet uitverkopen.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

sledgehammer

De enige headliners van de laatste jaren die een sportpaleis heeft gevuld zijn Iron Maiden en Rammstein. De rest kan Vorst Nationaal niet uitverkopen.

Ik heb niets gezegd over uitverkopen. Als Kiss en Slipknot niet om de drie jaar op Graspop zouden staan, zouden ze waarschijnlijk in het Sportpaleis optreden (zoals Kiss nu in Nederland de Ziggo Dome geboekt heeft.) En Within Temptation heeft al eens in het Sportpaleis opgetreden. Die bands zijn gewoon een of twee klassen groter dan Gojira. En dus zijn zij hoofdacts (als Maiden en Rammstein niet beschikbaar zijn) en mag Gojira blij zijn als ze in de vooravond op het hoofdpodium staan.

Rockbeer

Dool mag ook wel op een Benelux-dagje. Die staan trouwens op Hellfest dacht ik.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Joslittel

Dool mag ook wel op een Benelux-dagje. Die staan trouwens op Hellfest dacht ik.

Eens, die mogen van mij ook terugkeren met een mooie spot in de Marque.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Jeremy

Ik lees net op Facebook dat System of a Down een festival in Amerika bekend heeft gemaakt. Nu hebben Resurrectionfest en Fortarock nog een headliner bekend te maken en Graspop heeft nog wel wat grote namen nodig. Resurrectionfest maakt begin 2019 hun laatste headliner bekend. Zou dat niet System of a Down kunnen zijn? Groot genoeg om Resurrectionfest en Fortarock te headlinen en een degelijke naam op de Graspop poster. Ideeën? (Mij maak je er overigens totaal niet blij mee, maar toch)

Joe

Ik lees net op Facebook dat System of a Down een festival in Amerika bekend heeft gemaakt. Nu hebben Resurrectionfest en Fortarock nog een headliner bekend te maken en Graspop heeft nog wel wat grote namen nodig. Resurrectionfest maakt begin 2019 hun laatste headliner bekend. Zou dat niet System of a Down kunnen zijn? Groot genoeg om Resurrectionfest en Fortarock te headlinen en een degelijke naam op de Graspop poster. Ideeën? (Mij maak je er overigens totaal niet blij mee, maar toch)

Als System komt dan zijn die absolute headliner, kans quasi onbestaande dus.
    En echt veel grote namen zou ik niet meer verwachten.

Set Abominae

Stond al op poster bovenaan vorige pagina (33).
    Inderdaad heel wat meer dan een ‘degelijke’ naam, die zouden op ieder affiche (zowel metal als mainstream) stijf bovenaan staan.

Joslittel

Als System komt dan zijn die absolute headliner, kans quasi onbestaande dus.
    En echt veel grote namen zou ik niet meer verwachten.

Ja mee eens. Zou het echt een enorm toffe toevoeging vinden, maar ik zie geen plek meer op de poster van Graspop. Fortarock daarentegen vind ik wel reëel, evenals Rock am Ring.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

pieterschipper

pieterschipper

nikita

Hahaha what the Hell?
    Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
    Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.

Heb me kaartje voor de vrijdag binnen! Was geweldig dit jaar op GMM. Verwacht niet dat ze dat soort dingen zullen gaan, willen liveshows exclusief en klein houden.

Voor mij is het zondagavond geworden. Wilde eigenlijk op zaterdag (of anders vrijdag) gaan, maar vrouwlief (die geïnstrueerd was om in de voorverkoop direct kaartjes te kopen) was enkele uren te laat, waardoor de zaterdag en vrijdag al uitverkocht waren.. 🙁

Ik zal er ook bij zijn om een van die 64 landen te vertegenwoordigen 😉
    Zaterdag weliswaar. Bij alle fans (en aanhang) die merch gekocht hebben om als eerste aan tickets te geraken; aangezien zaterdag die vvk-dag meteen uitverkocht was. Heel erg benieuwd naar het publiek. Mijn 3e keer op 3 jaar tijd, wie had die mogelijkheid ooit durven denken bij een concept als Ayreon!

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door  nikita.

GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18

Brian

Hahaha what the Hell?

Ik zal er ook bij zijn om een van die 64 landen te vertegenwoordigen 😉
    Zaterdag weliswaar. Bij alle fans (en aanhang) die merch gekocht hebben om als eerste aan tickets te geraken; aangezien zaterdag die vvk-dag meteen uitverkocht was. Heel erg benieuwd naar het publiek. Mijn 3e keer op 3 jaar tijd, wie had die mogelijkheid ooit durven denken bij een concept als Ayreon!

Tot dan :D!

graspop20

Fortarock komt met eerste namen:
    Amon Amarth, Symphony X, Amorphis, Gloryhammer, Uncle Acid and the Deadbeats, Cult of Luna, Enslaved en Powertrip. Al een mooi rijtje.
    Dokkém Open Air: King Diamond, Cannibal Corpse, Pestilence en Vivaldi Metal Project. (Vivaldi Metal Project zou wellicht iets voor GMM zijn?)

xydroh

niet meteen waar de meesten op wachten maar volbeat staat de week na graspop in denemarken en zweden. Anders nog geen festivals geplanned. Met een nieuw album op komst kan dit nog altijd aan de vrijdag toegevoegd worden. Alhoewel ik zelf grote fan ben van volbeat zou dit teveel zijn om 4 keer te headlinen op 6 jaar tijd.

TettenVogel

niet meteen waar de meesten op wachten maar volbeat staat de week na graspop in denemarken en zweden. Anders nog geen festivals geplanned. Met een nieuw album op komst kan dit nog altijd aan de vrijdag toegevoegd worden. Alhoewel ik zelf grote fan ben van volbeat zou dit teveel zijn om 4 keer te headlinen op 6 jaar tijd.

Te veel is te veel. Volbeat zou GMM zelfs een paar jaar mogen skippen van mij.

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 979)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.