Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 763 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  xydroh 9 uur, 6 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 764)
  • Auteur

Yannick

KISS announce 65-date itinerary for “End of the Road” farewell tour
    Opschrijven met dikke markeerstift, KISS!

Stonden ze al lang toch, via meerdere wegen gelekt en bevestigd. Iedereen weet eigenlijk al dat ze gaan komen haha

Ah, wist niet dat ze ook bij die gelekte reeks namen stonden, vandaar.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

kobloodflames

Misschien Kiss dan om 4 uur? Is wel een standaard tijd voor Graspop. Maar waarom ze dat niet gelijk met Kiss hebben afgesteld is een raadsel voor mij

Rock Torhout

Ach, kijk naar Tool, die kondigen een Tour aan en de dag erna kondigt Werchter ze zelf aan …

Ik verwacht overigens niet dat Graspop nu al met Kiss gaat komen, 2 dagen na de start van de ticketverkoop lijkt me gewoon een verkeerde timing. Eerder naar het eind van deze week toe, maar ik verwacht gewoon nog een 2/3 weken voor ze aangekondigd worden, met een pakketje en dan meteen de dagindeling om de dagtickets ook in verkoop te laten gaan.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

Rinze

Ah gadverdamme Kiss. Leuk om 1x gezien te hebben maar ik weet nu al zeker dat ik die show over ga slaan. Misschien staat er iets leuks tegelijk in de marquee, zoals vorig jaar Meshuggah tegelijk met Ozzy. Die keuze was snel gemaakt.

Fortarock '14, '16 Graspop '15, '16, '17 '18 Into the Grave '15 '16 '17

Rockbeer

Wtf, waarom springen ze niet mee? Het zal wel ijdele hoop van mij zijn dat het last-minute nog is geklapt…

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Indiaantje89

Dankzij Festileaks toch de deal misgelopen :D.

Ik hoop dat ze wel komen, moet van mijn bucketlist af,… (en geen zin om naar een losse show van ze te gaan).

Pim

Ah gadverdamme Kiss. Leuk om 1x gezien te hebben maar ik weet nu al zeker dat ik die show over ga slaan. Misschien staat er iets leuks tegelijk in de marquee, zoals vorig jaar Meshuggah tegelijk met Ozzy. Die keuze was snel gemaakt.

Dat zij ik ook al tegen vrienden van me. Hopen dat dan MS2 headliner eerder is en er een lekkere band in de Marquee ofzk speelt. KISS heeft een leuke show, maar na 1x heb je ’t gezien.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

Rockbeer

Dat zij ik ook al tegen vrienden van me. Hopen dat dan MS2 headliner eerder is en er een lekkere band in de Marquee ofzk speelt. KISS heeft een leuke show, maar na 1x heb je ’t gezien.

In 2015 zag ik ze op Rock Im Revier. Ze stonden ook op mijn bucketlist, maar na vijf nummers had ik het wel gezien. Het was geloof ik de laatste dag dus we hebben nog wat halve liters gescoord om rustig onze zonden van het festival over te denken. Ik zal Kiss sowieso niet gaan zien dus en als er niks tegenover staat, zijn er wel lekkere bieren bij het speciaalbierenterras.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

koekdoos

Meer kans voor mij om frontrow te komen! Beter kondigen ze het snel aan 😮

Edit: Zou het dezelfde reden kunnen hebben als met Tool? Dat ze Rock Werchter en Graspop aankondigingen afwisselen, maar nu dan Graspop en TW Classic?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door  koekdoos.

Kevin

Kiss staat toch exclusief in Ziggo voor Benelux?

koekdoos

Er is alleen in Nederland een concert aangekondigd op dit moment, maar er zit nog een gat van een week in de week van Graspop, plus alle leaks die waarschijnlijk kloppen, betekent dat allemaal dat Kiss nog op Graspop zal staan

Rockbeer

Kiss staat toch exclusief in Ziggo voor Benelux?

Op basis van welke bron doe je deze uitspraak? Er is nog altijd een angstvallig leeg gat rondom Graspop in het tourschema van Kiss.

Ik denk overigens evenals iemand anders hier kort voor (weet even de naam niet meer) dat het ermee te maken kan hebben dat TW Classic vandaag een naam aankondigde. Ik ben overigens vooral benieuwd naar de headliners. Als Within Temptation geen headliner van Main Stage 1 is, betekent dit dat de headliners nog niet vastliggen. Alleen bij Within Temptation en bij Slipknot staat ‘headliner’ dus dan zouden er nog vier andere headliners bekend moeten worden gemaakt. Uiteraard kan dit gewoon afhankelijk zijn van de exacte dagen waarop de bands spelen (zo speelde Avenged Sevenfold dit jaar op een wat merkwaardig tijdstip). Maar aan de andere kant: Def Leppard, Sabaton en Lynyrd Skynyrd zie ik niet per se als headliners. Mogelijk krijgen we na Kiss dus nog steeds wel enkele headliners.

Gevoelsmatig ga ik hiervan uit:
    Vrijdag: Iemand – Within Temptation – iemand – iemand
    Zaterdag: Slipknot – iemand – iemand – iemand
    Zondag: Kiss – Sabaton – Def Leppard – Whitesnake

Lynyrd Skynyrd, Disturbed, Amon Amarth, Slayer en Slash ft. Myles Kennedy zullen wel vijf van deze iemanden zijn. Blijft er nog plek over voor 1 onbekende naam.

koekdoos

Volbeat heeft op hun facebook een filmpje met daarin een moment dat er “Tomorrow” in beeld staat. Zou dat ook nog kunnen…

DennisvdBr
    Moderator

Volbeat heeft op hun facebook een filmpje met daarin een moment dat er “Tomorrow” in beeld staat. Zou dat ook nog kunnen…

Nee, stonden er dit jaar

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Rockbeer

Volbeat was dit jaar al een headliner. Mochten die België opnieuw aandoen, dan zie ik in Rock Werchter een grotere kanshebber.

graspop20

Zekerheidjes zijn Kiss, Slayer (beide een afscheidstour)..Deze bands zullen ook een zaal aandoen, die eerst uitverkocht moet worden. Daarna worden ze aangekondigd voor GMM.
    Daarnaast zijn er bands die omstreden zijn zoals Manowar (ego, te duur, geluidsnorm overscheiden en de arrestatie van Logan)
    Dan heb je nog de mogelijke grote namen die al op andere festivals staan (Rob Zombie, Slash, Papa Roach, Alice in Chains, Arch Enemy, Opeth, Cascass)
    Hierbij moet wel rekening gehouden worden dat bands niet vaak dubbel geboekt worden voor belgische festivals.
    Namen die op Groezrock, Rock Werchter, Alcatraz staan, zullen niet snel ook op GMM staan.
    Tool zal een naam zijn waar Rock Werchter ook in geinteresseed is.
    Afvallers: Bon Jovi, Tool, Dropkick, Comeback Kid.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door  graspop20.

koekdoos

Loveless

Zekerheidjes zijn Kiss, Slayer (beide een afscheidstour)..Deze bands zullen ook een zaal aandoen, die eerst uitverkocht moet worden. Daarna worden ze aangekondigd voor GMM.
    Daarnaast zijn er bands die omstreden zijn zoals Manowar (ego, te duur, geluidsnorm overscheiden en de arrestatie van Logan)
    Dan heb je nog de mogelijke grote namen die al op andere festivals staan (Rob Zombie, Slash, Papa Roach, Alice in Chains, Arch Enemy, Opeth, Cascass)
    Hierbij moet wel rekening gehouden worden dat bands niet vaak dubbel geboekt worden voor belgische festivals.
    Namen die op Groezrock, Rock Werchter, Alcatraz staan, zullen niet snel ook op GMM staan.
    Tool zal een naam zijn waar Rock Werchter ook in geinteresseed is.
    Afvallers: Bon Jovi, Tool, Dropkick, Comeback Kid.

Het idee is leuk, maar bv. Kiss doet geen zaalshow in Belgie. Slash dan weer wel, dus zal wss pas wat later aangekondigd.

Loveless

Overigens is er aan de Kiss site ook wel eea af te leiden
    Ik verwacht ze nog wel op Graspop, Hellfest en misschien nog wat, want als je naar hun site gaat https://www.kissonline.com/ en bij de tourdates kijkt dan zie je als je ‘hovert’ over een ‘info’ knop bij een show dat ze genummerd zijn, bv. als volgt;

Moscow 13 juni = 127617
    Kiev 16 juni = 127618
    Krakow 18 juni = 127619

opeenvolgend genummerd dus, en dan daarna;

Amsterdam 25 juni = 127623
    Tons of Rock 27 juni = 127624
    Trondheim Rocks 28 juni = 127625

Kortom, in dat ‘gat’ wat er nu in hun tourdata zit tussen 18-25 juni spelen ze dus nog 3 shows.

graspop20

@ loveless. Je moet je ok niet focussen op Belgie, (daar is het land te klein voor), maar op de Benelux. Tool is al uitverkocht in Nederland..dus kan het bevestigd worden voor festivals in de Benelux. Kiss moet nog tickets verkopen, daarna zal het snel bekent worden gemaakt. Dit is niets nieuws, dit gaat al jaren zo.

Loveless

@ loveless. Je moet je ok niet focussen op Belgie, (daar is het land te klein voor), maar op de Benelux. Tool is al uitverkocht in Nederland..dus kan het bevestigd worden voor festivals in de Benelux. Kiss moet nog tickets verkopen, daarna zal het snel bekent worden gemaakt. Dit is niets nieuws, dit gaat al jaren zo.

Nee sorry, dit is je reinste onzin. Dit werkt totaal niet zo, en over het algemeen worden dit soort shows gewoon (zo goed als) gelijktijdig bekend gemaakt. Ze verkopen de Ziggo sowieso wel uit. Tool wachtte ook niet met het bekend maken van RW tot de Ziggo uitverkocht was, en zo geldt het voor veel headliners.

Joslittel

Kiss als headliner bekend gemaakt!

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Christiaan

En alleen bij Slipknot, Kiss en WT zijn de dagen bekend gemaakt. Het lijkt er dus inderdaad op dat dit de 3 mainstage 1 headliners zijn.

sledgehammer

En alleen bij Slipknot, Kiss en WT zijn de dagen bekend gemaakt. Het lijkt er dus inderdaad op dat dit de 3 mainstage 1 headliners zijn.

Klopt. In een persbericht, dat Graspop naar de media heeft verstuurd, staat dat expliciet vermeld. Verder staat daar tevens in dat er binnenkort meer namen komen plus informatie over de start van de dagticketverkoop.

Indiaantje89

Hoe lang duurt het voor de dagen bekend zijn?

Ik ga 1 dagje meepakken, die zondag met Kiss – Def Leppard – Sabaton is toch een mooie combi.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 764)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.