Graspop Metal Meeting 2018 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in BelgiΓ« Graspop Metal Meeting 2018 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1670 reacties, heeft 76 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Set Abominae 5 uur, 4 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1551 tot 1575 (van in totaal 1671)
  • Auteur

Joslittel

Goede vraag, een paar die nu even bij me opkomen zonder heel diepgravend werk te doen, bovendien ben ik niet met allen direct blij:
    – Nightwish
    – Slipknot of Stone Sour
    – Sabaton
    – Five Finger Death Punch
    – Alter Bridge
    – Avenged Sevenfold (is het eigenlijk al wel)
    – Amon Amarth
    – Disturbed
    – Ghost
    – Within Temptation
    – Gojira
    – Mastodon

Dit zijn echter allemaal bands die nu al aardig richting de bovenkant gaan. Zal nog eens nadenken over huidige kleine namen die deze potentie hebben.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

brentgalle

Ik denk inderdaad dat Parkway Drive een zeer goeie toekomst voor zich heeft. Ze worden veel genoemd in dat soort discussies. Ook is hun publiek gigantisch aan het verruimen met hun toegankelijkere stijl de laatste tijd.

Verder denk ik aan de volgende: Gojira (Is dit nu al op de lokerse feesten), Sabaton, Killswitch Engage, FFDP, Trivium en In Flames

Edit: Bring me the horizon zie ik ook wel als kanshebber binnen 10 jaar als ze zo blijven groeien.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  brentgalle.

RW '17 ; GMM '18 ;

1+

Set Abominae

Gewoon even een vraagje voor de toekomst van Graspop: Wie zien jullie de komende jaren voor het eerst de headlinersstatus aannemen op festivals als Graspop? Want binnen dit en een kleine 10 jaar vrees ik dat de meeste headliners van de afgelopen jaren niet meer op een podium gaan kunnen staan πŸ™‚
    Ik denk dat Parkway Drive wel kans maakt om snel op die eerste lijn te staan. Wat zeggen jullie glazen bollen?

Naar alle waarschijnlijkheid Nightwish, Avenged Sevenfold, Ghost, Gojira, Sabaton, Parkway Drive (zijn in veel gevallen al headliner).
    Mogelijk ook Five Finger Death Punch, Bullet For My Valentine, Bring Me The Horizon, Rise Against, Thirty Seconds To Mars, In Flames, Hatebreed, Epica, Mastodon, Alter Bridge, Steel Panther, Opeth, Powerwolf, Avatar, Alestorm, Amon Amarth, Dimmu Borgir.

0

brentgalle

Ik zou het zelf zeer jammer vinden moest Ghost een toekomstige headliner zijn. Is gigantisch overhyped voor wat het is naar mijn mening. Ze zijn totaal niet vernieuwend of uniek. Of misschien ligt het probleem gewoon bij mij! πŸ˜‰

RW '17 ; GMM '18 ;

0

Joslittel

Ik zou het zelf zeer jammer vinden moest Ghost een toekomstige headliner zijn. Is gigantisch overhyped voor wat het is naar mijn mening. Ze zijn totaal niet vernieuwend of uniek. Of misschien ligt het probleem gewoon bij mij! πŸ˜‰

Over een week zal ik je hier een antwoord op geven! Heb ze als voorbereiding veel geluisterd maar Ghost overtuigt me nog niet. Paar aardige nummers maar het wordt nergens echt onderscheidend. Daarom erg benieuwd naar de liveshow en wat dit zal toevoegen aan de muziek (of juist niet en dan voeg ik me bij jou denk ik). Niet onderscheidend is overigens nog wel wat anders dan slecht, veel bands die doorstoten naar de headlinepositie zijn tegenwoordig de niet onderscheidende bands.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

2+

Dr. Hannibal

Over een week zal ik je hier een antwoord op geven! Heb ze als voorbereiding veel geluisterd maar Ghost overtuigt me nog niet. Paar aardige nummers maar het wordt nergens echt onderscheidend. Daarom erg benieuwd naar de liveshow en wat dit zal toevoegen aan de muziek (of juist niet en dan voeg ik me bij jou denk ik). Niet onderscheidend is overigens nog wel wat anders dan slecht, veel bands die doorstoten naar de headlinepositie zijn tegenwoordig de niet onderscheidende bands.

Ben zelf groot fan, maar het is wel een beetje een gimmick band inderdaad. Leuke act, leuke sfeer er omheen, wat mij betreft een paar goeie pakkende riffs en interessante vocals. Een soort satanistische hoogmis met een dikke knipoog. En ja, vernieuwend. Dat laatste album combineert toch wel op een interessante manier ’80s pop invloeden met metal. Pakkende melodieuze loopjes met dan toch een paar dissonanten erdoor, drijvende ritmes en goeie teksten over rattenplagen en dergelijke. Zweedse band, en dan ABBA en metal combineren. Je moet het maar durven haha. Ik ga er in ieder geval weer met veel plezier heen.

4+

Set Abominae

In navolging van Dennis’ Pinkpop-kledingkeuze, hier mijn garderobe voor Graspop:

Donderdag:
    Iced Earth
    https://www.large.nl/p/incorruptible-vintage/366984.html#q=Iced%20Earth&start=7
    Γ³f
    https://www.large.nl/p/clear-the-way/373528.html#q=Iced%20Earth&start=16

Vrijdag:
    Powerwolf
    https://www.large.nl/p/cathedral/335343.html#q=Powerwolf&start=24

Zaterdag:
    Volbeat
    https://www.large.nl/p/louder-and-faster/377053.html#q=Volbeat&start=19

Zondag:
    A Perfect Circle
    https://www.large.nl/p/the-depths/380981.html#q=A%20Perfect%20Circle&start=7

Jullie ook al alles klaarliggen? πŸ˜€

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  Set Abominae.
    1+

Joslittel

In navolging van Dennis’ Pinkpop-kledingkeuze, hier mijn garderobe voor Graspop:

Donderdag:
    Iced Earth
    https://www.large.nl/p/incorruptible-vintage/366984.html#q=Iced%20Earth&start=7
    Γ³f
    https://www.large.nl/p/clear-the-way/373528.html#q=Iced%20Earth&start=16

Vrijdag:
    Powerwolf
    https://www.large.nl/p/cathedral/335343.html#q=Powerwolf&start=24

Zaterdag:
    Volbeat
    https://www.large.nl/p/louder-and-faster/377053.html#q=Volbeat&start=19

Zondag:
    A Perfect Circle
    https://www.large.nl/p/the-depths/380981.html#q=A%20Perfect%20Circle&start=7

Jullie ook al alles klaarliggen? πŸ˜€

Nice, met name het Iced Earth shirt is erg gaaf!

Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde assortiment aan shirts bij me en een groene korte broek aan. Deze gaat al 14 jaar mee en heeft alle onderstaande festivals gezien. Mijn shirts (helaas zonder plaatje):
    – Rock am Ring 2014
    – Graspop 2017
    – Tweemaal Hard Rock Cafe shirts (moet ik nog betere voor scoren ooit, Graspop trui staat dit jaar op de planning om te halen)

1+

Joslittel

Zijn er hier mensen die trouwens ook zin hebben in een festileaks meeting? Ik meen dat iedereen zaterdagmiddag een wat beperkt programma heeft. Na Batushka om 14.00 uur heb ik even niets te doen, lijkt me leuk om dan even gezamenlijk een biertje te drinken en na te praten over de twee vette festivaldagen die we dan al gehad hebben.

2+

Dr. Hannibal

Ja top idee! Wil zelf na Bathuska nog wel even bij The Vintage Caravan gaan kijken, psychedelic stoner rock is mij echt op het lijf geschreven haha. Maar misschien om 15.00?

0

Dr. Hannibal

Misschien is het lastig om een moment af te spreken trouwens, aangezien iedereen waarschijnlijk een druk programma heeft. We kunnen wellicht ook proberen op de camping een beetje bij elkaar in de buurt te gaan staan? Festileaks tentenkamp bouwen?

0

Dr. Hannibal

Qua garderobe: heb shirts van Iron Maiden, Ghost en Fleshgod Apocalypse, had ook een GnR Welcome to the Jungle shirt maar die ben ik helaas kwijt. Misschien dat ik nog iets bestel of donderdag op de metal market koop. En ik heb sowieso een combat vest vol met patches haha πŸ™‚

3+

Joslittel

Misschien is het lastig om een moment af te spreken trouwens, aangezien iedereen waarschijnlijk een druk programma heeft. We kunnen wellicht ook proberen op de camping een beetje bij elkaar in de buurt te gaan staan? Festileaks tentenkamp bouwen?

Tussen 14.00 uur (einde Batushka) en 16.15 uur (begin Amaranthe) heb ik even niets, dus 15.00 uur is ook prima wat mij betreft.

Ik verblijf dan weer in het Metal Park, dus tentenkamp ik voor mij helaas weer geen optie.

0

Dr. Hannibal

Tussen 14.00 uur (einde Batushka) en 16.15 uur (begin Amaranthe) heb ik even niets, dus 15.00 uur is ook prima wat mij betreft.

Ik verblijf dan weer in het Metal Park, dus tentenkamp ik voor mij helaas weer geen optie.

Laten we dan om 15.00 op zaterdag afspreken, bij de Jupiler stand op metal plaza!

1+

Joslittel

Uitstekend plan! Ik ben erbij.

Nog meer liefhebbers voor de meeting?

1+

Dr. Hannibal

Dan is wel Boston Manor bezig daar maar overal speelt wat. Lijkt mij wel een herkenbaar meeting punt!

0

Set Abominae

Qua garderobe: heb shirts van Iron Maiden, Ghost en Fleshgod Apocalypse, had ook een GnR Welcome to the Jungle shirt maar die ben ik helaas kwijt. Misschien dat ik nog iets bestel of donderdag op de metal market koop. En ik heb sowieso een combat vest vol met patches haha πŸ™‚

Nice battle vest!
    Wil er zelf ook al een tijdje een maken, maar is er nog niet echt van gekomen. Misschien wel toch alvast op patchjacht gaan op de Metal Market volgende week. πŸ™‚

Ik zie dat je ook een heel brede metal-smaak hebt, van heavy, thrash, death, doom, viking, power, prog, NDH, nu/rap/alt. metal tot gewoon classic rock. Kan mezelf ook wel in bijna alle (sub)genres vinden. πŸ™‚
    Laatste tijd luister ik best veel doom (met name Draconian) en viking (met name MΓ₯negarm). Beide bandjes vrij recent ontdekt, en kan er maar geen genoeg van krijgen!
    Beiden nog nooit op Graspop geweest, dus hopelijk volgend jaar…?

1+

Set Abominae

Uitstekend plan! Ik ben erbij.

Nog meer liefhebbers voor de meeting?

Dan is wel Boston Manor bezig daar maar overal speelt wat. Lijkt mij wel een herkenbaar meeting punt!

Mogelijk kom ik ook even langs, hoewel ik niets durf te beloven.
    Overvol programma inderdaad, hoewel ik dat uurtje ook niet echt iets perse wil zien. Maar de kans is groot dat we die tijd dankbaar gaan gebruiken om wat energie/krachten te sparen of wat te eten ofzo.

En ook ik verblijf niet op de Boneyard, maar in Metal Town (met aangewezen plekken, dus moeilijk om een tentenkamp te vormen..).

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  Set Abominae.
    0

brentgalle

Zie dat ook wel zitten! Ik kan ook wel niks beloven. Zal een beetje afhangen van hoe erg mijn kater is van de dag ervoor! πŸ˜‰

RW '17 ; GMM '18 ;

0

Pim

Ik stel ook een meeting voor, voor tijdens de nachtprogrammering, voor wie dan nog geen slaap heeft! Ik ben zelf door de dag heen alleen maar bij optredens, want ik heb letterlijk maar 1 tot 2 rustmomentjes per dag.
    En tijdens de nachtprogramma’s ben ik ook altijd wel in de Metal Dome te vinden.
    Iemand zin om met een groep naar evt Goe Vur In Den Otto te gaan? Mijn vrienden zijn meer van de camping namelijk, maar ik dus echt niet, ik zie ze meestal in de ochtend pas, en zijn ze van mij gewend.

Oh en qua kleding, mij zul je herkennen aan lang haar een een zwart band shirt!

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

4+

mattman
    Moderator

Ik denk dat je op Graspop nog iets specifieker moet zijn. πŸ˜†

10+

Pim

Ik denk dat je op Graspop nog iets specifieker moet zijn. πŸ˜†

Hahah, daar ging mijn grap ook heen. Ik moet even kijken wat ik echt per dag aan doe
    Ik weet sws dat op vrijdag een groenish Tremonti shirt aan gaat
    Zaterdag waarschijnlijk mijn Arch Enemy ( My Apocalypse) shirt of mijn Volbeat (2017 Tour) shirt
    Zondag weet ik nog niet, laat ik destijds wel horen

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

1+

Dr. Hannibal

Leuk! Tijdens de nacht programmering ben ik ook vaak nog op het terrein ja, maar dan bij de coverbandjes vrijdag en zaterdag. Zo’n DJ heb ik niet zoveel mee, zie liever live muziek. Dus misschien vrijdag of zaterdag een nacht momentje plannen Pim? Vrijdag na Parkway bijvoorbeeld, en dan ff naar de Metallica coverband?

0

Dr. Hannibal

Overvol programma inderdaad, hoewel ik dat uurtje ook niet echt iets perse wil zien. Maar de kans is groot dat we die tijd dankbaar gaan gebruiken om wat energie/krachten te sparen of wat te eten ofzo.

Kan natuurlijk prima gecombineerd worden, beetje rondhangen en een hapje eten met zijn allen. Denk dat het daar bij mij ook op neer zal komen die zaterdag. Rustmomentje tussendoor is zeker geen overbodige luxe!

0

Set Abominae

Kan natuurlijk prima gecombineerd worden, beetje rondhangen en een hapje eten met zijn allen. Denk dat het daar bij mij ook op neer zal komen die zaterdag. Rustmomentje tussendoor is zeker geen overbodige luxe!

Dat kan ook uiteraard. Denk alleen dat mijn vriendin dan liever naar de wijnbar op het VIP-dek gaat.. πŸ˜‰

0
25 berichten aan het bekijken - 1551 tot 1575 (van in totaal 1671)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.