Graspop Metal Meeting 2018 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2018 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1696 reacties, heeft 77 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dr. Hannibal 1 maand, 1 week geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1426 tot 1450 (van in totaal 1697)
  • Auteur

TettenVogel

Slayer gaat een afscheidstour doen. Er zijn een hele hoop data gelost voor Europa in het najaar. maar België staat er niet tussen…

Misschien kunnen we alvast een “Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten”-topic openen, want we hebben al een kandidaat 😉

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

2+

Set Abominae

Slayer gaat een afscheidstour doen. Er zijn een hele hoop data gelost voor Europa in het najaar. maar België staat er niet tussen…

Misschien kunnen we alvast een “Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten”-topic openen, want we hebben al een kandidaat 😉

Ligt heel erg voor de hand inderdaad. Denk toch wel 80 % kans ofzo.
    Ook heb ik zo een vermoeden dat gezien het (nu al) succes van deze editie, de kans groot is dat ze volgend jaar weer flink zullen uitpakken met grote namen, en zelfs opnieuw met een XL-versie gaan komen (misschien wel een vaste 4e dag).
    Ik verwacht ook dat ze vol gaan inzetten om Metallica eindelijk eens een keer op de affiche te krijgen (en daarmee van hun bucketlist af te kunnen strepen), mogelijk als de ‘XL-naam’.
    Als ‘jonge’ headliner lijkt Nightwish een goede gok (die zijn de status sub-headliner ook wel langzaam ontgroeid, denk ik).

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Set Abominae.
    3+

brentgalle

Dit jaar zal mijn eerste keer Graspop zijn. Daarom heb ik nog enkele vragen!

1) Hoeveel uur op voorhand moet je er zijn de donderdag om een deftige plaats op de camping te hebben?
    2) Als de headliner bezig is op ms1, staat het publiek bij ms2 dan ook vol? Vrijdag en zondag wil ik namelijk graag een goeie plaats bij de headliner van ms2.
    3) Zijn er genoeg plaatsen waar je even kan zitten? Ik weet dat op Werchter deze vaak volzet zijn.

Alvast bedankt!

RW '17 ; GMM '18 ;

0

Dr. Hannibal

1) vroeger = beter maar achteraan is ook geen ramp.
    2) ja, redelijk vol. Ik zou de ms1 headliner vanaf ms2 bekijken, als daar je prioriteit ligt.
    3) gras ja, bankjes nee.

1+

Matthijs

Dit jaar zal mijn eerste keer Graspop zijn. Daarom heb ik nog enkele vragen!

1) Hoeveel uur op voorhand moet je er zijn de donderdag om een deftige plaats op de camping te hebben?
    2) Als de headliner bezig is op ms1, staat het publiek bij ms2 dan ook vol? Vrijdag en zondag wil ik namelijk graag een goeie plaats bij de headliner van ms2.
    3) Zijn er genoeg plaatsen waar je even kan zitten? Ik weet dat op Werchter deze vaak volzet zijn.

Alvast bedankt!

Het is een grote camping dus als je laat bent moet je misschien wat verder lopen, maar meer dan 10-15 minuten vanaf het festivalterrein is het sowieso niet omdat het er direct naast ligt. Maar ja, hoe vroeger hoe beter de plek

Van voor ms2 kan je prima ms1 meekijken maar tijdens een act op ms1 is het voor ms2 meestal niet enorm druk. Daar kan je vaak nog prima doorheen naar voren lopen. Als ik allebei de acts na elkaar op ms1 en 2 wil zien dan ga ik meestal aan de zijkant van het vak staan van de act die ik het liefst goed wil zien (de zijkant richting het andere podium uiteraard), zodat je allebei goed mee kan pakken en dan als je merkt dat het wat drukker wordt kan je snel een goed plekje zoeken voor de volgende act.
    Bij de headliner is het uiteraard wel een stuk drukker, maar mijn ervaring is dat het alsnog goed te doen is om dan een plekje voor ms2 te vinden.

Nee er zijn niet enorm veel zitplekken, wij zitten meestal gewoon in het gras. Hopelijk wordt het lekker weer, dan is dit geen probleem.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Matthijs.

Pinkpop '11 - Graspop '13 '14 '17 - Rock Am Ring '15 - Fortarock '16 - Rockin' Park '12 - Appelpop '11 '13 - Vestrock '14 - Castlefest '17

2+

Set Abominae

Stick To Your Guns onzeker:

Unfortunately we have to cancel all our shows this week (May 14 – May 19) due to a medical issue that needs our attention. We sincerely apologize to anyone who planned on attending these shows and people who put in work to make these shows happen. Thank you for your understanding, hope to see you soon.

0

Dr. Hannibal

Stick To Your Guns onzeker:

Unfortunately we have to cancel all our shows this week (May 14 – May 19) due to a medical issue that needs our attention. We sincerely apologize to anyone who planned on attending these shows and people who put in work to make these shows happen. Thank you for your understanding, hope to see you soon.

Ach dat zal wel meevallen toch? Nog een maand om weer beter te worden 🙂

3+

Joslittel

Jonathan Davis blijft lekkere nummers droppen hoor. Zijn derde nummer, Basic Needs, vind ik ook erg goed te doen. Anticipatie voor zijn optreden stijgt. Mooi plekje vooraan zoeken daar, Ghost bekijken op het andere podium en dan gelijk goed staan voor GnR. Klinkt als een prima avond!!

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

Rockbeer

Ik ga waarschijnlijk toch voor Dool kiezen. Lijkt me een pak interessanter dan Jonathan Davis. Maar het is een luxeprobleem, toegegeven.

Overigens ben ik er ook nog niet uit of ik de combi Miss May I – Underoath pak of dat ik toch maar voor Rise Against ga. Misschien maar de stemming van de dag laten bepalen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Rockbeer.
    0

Pim

Over 9,5 uur begint Rock On The Range in Ohio. Ze hebben ook een livestream, er is volgens mij niet bekend wie word uitgezonden en wanneer, maar er staan wel een aantal bands die op Graspop komen, dus beschouw het als een soort voorbeschouwing! 😉
    https://rockontherange.livexlive.com/

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

1+

Dr. Hannibal

Over 9,5 uur begint Rock On The Range in Ohio. Ze hebben ook een livestream, er is volgens mij niet bekend wie word uitgezonden en wanneer, maar er staan wel een aantal bands die op Graspop komen, dus beschouw het als een soort voorbeschouwing! 😉
    https://rockontherange.livexlive.com/

Dat is wel schitterend, APC op dag 1 en Tool op dag 3. Hoop dat ik in staat ben die stream mee te pakken, al heb ik zo’n vermoeden dat Tool niet live uitgezonden wil worden…

0

Set Abominae

Nog precies een maand.. 😎

2+

Set Abominae

Zou er nog een dag (of twee, drie) uitverkopen? En zo ja, welke (eerst)?
    Ik denk zelf eigenlijk de donderdag (was ook bij VIP-tickets als eerste uitverkocht samen met vrijdag), en vlak voor/tijdens het festival misschien ook nog de zondag.

0

Dr. Hannibal

Zou er nog een dag (of twee, drie) uitverkopen? En zo ja, welke (eerst)?
    Ik denk zelf eigenlijk de donderdag (was ook bij VIP-tickets als eerste uitverkocht samen met vrijdag), en vlak voor/tijdens het festival misschien ook nog de zondag.

Lastig in te schatten, er zijn ook geen cijfers bekend toch? Aan de ene kant is donderdag waarschijnlijk, want 10,- goedkoper en GnR, aan de andere kant gaan de meeste mensen makkelijker een dag in het weekend. Ik zou niet gek opkijken als de zondag als eerstvolgende uitverkoopt. Donderdag zijn er natuurlijk ook nog eens meer tickets beschikbaar, vanwege de gewone combi-tickets die er nog niet bij zijn.

0

Rock Torhout

Zaterdag dus.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

4+

Set Abominae

Zaterdag dus.

Haha, zaten we er dus lekker naast met onze ‘logica’… 😆

0

Matthijs

Het zou me niks verbazen als het uiteindelijk helemaal uitverkocht zal zijn. De kaartverkoop loopt in ieder geval erg goed.

Pinkpop '11 - Graspop '13 '14 '17 - Rock Am Ring '15 - Fortarock '16 - Rockin' Park '12 - Appelpop '11 '13 - Vestrock '14 - Castlefest '17

2+

Set Abominae

Het zou me niks verbazen als het uiteindelijk helemaal uitverkocht zal zijn. De kaartverkoop loopt in ieder geval erg goed.

Nu zelfs de zaterdag (in mijn ogen kwalitatief de ‘minste’ dag) uitverkocht is, verwacht ik wel dat dat gaat gebeuren inderdaad..

1+

Dr. Hannibal

Wat. Wie wil er nou naar Volbeat 😉

2+

brentgalle

Voor de geïnteresseerden, de voetbal zal worden vertoond op Graspop! (Heb dit gevraagd via chat op Facebook)
    Ik vraag mij dan wel af waar ze dit zullen doen. Alle tenten zijn namelijk vol op dat moment.

RW '17 ; GMM '18 ;

0

Indiaantje89

Hopelijk zo ver mogelijk van het terrein.

1+

Dr. Hannibal

Voor de geïnteresseerden, de voetbal zal worden vertoond op Graspop! (Heb dit gevraagd via chat op Facebook)
    Ik vraag mij dan wel af waar ze dit zullen doen. Alle tenten zijn namelijk vol op dat moment.

Laatste keer was dat volgens mij op een groot scherm boven de centrale bar tussen de mainstages, achter de toren. Normaal wordt daar het optreden op mainstage getoond voor de mensen achterop het veld. Volgens mij werd het voetbal dan zonder geluid uitgezonden. Was wel een prima oplossing toen.

0

Joe

Inderdaad.
    Is de perfecte oplossing en dan hoeven we tenminste niet naar Frankske Raes luisteren.

2+

Set Abominae

Laatste keer was dat volgens mij op een groot scherm boven de centrale bar tussen de mainstages, achter de toren. Normaal wordt daar het optreden op mainstage getoond voor de mensen achterop het veld. Volgens mij werd het voetbal dan zonder geluid uitgezonden. Was wel een prima oplossing toen.

In 2016 was dat toch buiten naast het Classic Rock Café, vlak achter de entree van het festivalterrein dus? Ik weet nog dat we toen even terug naar de camping moesten ofzo, en we ons door die menigte moesten banen (niet enorm druk, maar stonden toch wel beetje hinderlijk daar voor de uitgang).

0

Dr. Hannibal

In 2016 was dat toch buiten naast het Classic Rock Café, vlak achter de entree van het festivalterrein dus? Ik weet nog dat we toen even terug naar de camping moesten ofzo, en we ons door die menigte moesten banen (niet enorm druk, maar stonden toch wel beetje hinderlijk daar voor de uitgang).

Hmm, staat mij ook wel iets van bij ja. Ik denk dat mijn herinnering uit 2014 is, want volgens mij ging het om een wedstrijd van Nederland en wij deden in 2016 ook al niet mee. Dus in dat geval zijn er twee opties 🙂

1+

25 berichten aan het bekijken - 1426 tot 1450 (van in totaal 1697)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.