Graspop Metal Meeting 2018 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2018 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1616 reacties, heeft 74 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Pim 1 uur, 5 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1126 tot 1150 (van in totaal 1617)
  • Auteur

Loveless

Dit groepje inderdaad:

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Loveless.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Loveless.
    2+

Loveless

Met Billy Talent en Avatar toch nog twee namen van enig formaat. Daarnaast zijn ook Fleddy Melculy en Vandenberg Moonkings welkome toevoegingen!

1+

Loveless

Ze staan nu ook al ‘gewoon’ op de site, bv: https://www.graspop.be/nl/bands/billy-talent/
    https://www.graspop.be/nl/bands/moments/

Met daadwerkelijk 2018 bij ‘Played at Graspop Metal Meeting:’.

Dus ik verwacht dat we heeel snel nieuws krijgen (16u?).

Dit is ook al de nieuwe poster:

Ze staan er al bij als je de line-up A-Z of per dag bekijkt, dus dit wordt gewoon vandaag nieuws mensen. Alhoewel het nieuwe er nu wel vanaf is 😛

3+

DennisvdBr
    Moderator

https://www.graspop.be/nl/nieuws/line-up-compleet/190/

België’s grootste en beste metalen hoogmis is slechts 100 dagen verwijderd! Tijd om de affiche te vervolledigen en een stand van zaken van de ticketverkoop en logementen tijdens het festival te maken.

Graspop Metal Meeting, in 2018 éénmalig 4 dagen lang, vindt plaats van donderdag 21 juni tem zondag 24 juni in Dessel. Met fantastische headliners: Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat en Ozzy Osbourne. En subheadliners die net zo fel pronken: Avenged Sevenfold, Judas Priest, A Perfect Circle, Marilyn Manson, Ghost, en Parkway Drive. Aan de affiche van GMM18 worden vandaag nog eens 16 namen toegevoegd. Op donderdag presenteert Red Bull Music opnieuw drie beloftvolle bands van Belgische bodem op de Red Bull Music Stage in de Metal Dome. De line-up voor GMM18 is nu volledig.

Nieuw aan de affiche zijn:

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+

Loveless

Haha goed verhaal, ze vergeten alleen even de ‘stand van zaken van de ticketverkoop’ 😛

0

Loveless

Oh, die staat in een ander artikel. Voelt allemaal beetje gehaast zo, volgens mij heeft een stagair even iets te vroeg op de rode knop gedrukt 😛

Het gaat bijzonder hard met de ticketverkoop voor GMM18. Wie de 23e editie graag wil bijwonen, wacht beter niet te lang meer om een ticket te kopen. Meer dan 85% van de combitickets XL zijn reeds de deur uit. Combitickets 3 dagen, en VIPformules voor combi (3 dagen), combi XL (4 dagen), donderdag- en vrijdagtickets zijn al even uitverkocht. Meer info kan u hier vinden.

1+

jefferke

Haha goed verhaal, ze vergeten alleen even de ‘stand van zaken van de ticketverkoop’ 😛

Jawel hoor, apart onderwerp in de nieuws sectie, 85 procent van de combi XL tickets zijn de deur uit.

edit: je was me zelf voor 😉

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  jefferke.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17- 18
    Pukkelpop: 2012/ Couleur Café: 2013

1+

Indiaantje89

Nice hoor.. toch Billy Talent erbij. Kataklysm, Avatar, Fleddy Melcully, Eskimo Callboy toch weer mooi,.

1+

Loveless

Ja, best lekkere uitsmijter zo! Verwacht ze nu ook wel binnen een week met days & stages. Wellicht inderdaad ‘gewoon’ op de 20e dan weer.

1+

DennisvdBr
    Moderator

Nice hoor.. toch Billy Talent erbij. Kataklysm, Avatar, Fleddy Melcully, Eskimo Callboy toch weer mooi,.

Zelfs op het laatste moment nog mooie namen toegevoegd….

Man man man… Wat een affiche!!
    Vraag me af hoe ze dit allemaal in een tijdschema proppen??

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

2+

Set Abominae

Kataklysm, Heilung, Signs of algorythm, tyler bryant and the shakedown, Billy talent, Fleddy Melculy, Cancer Bats, Avatar, moments, the contortionist, Pro-pain, Backyard babies, eskimo callboy, thunndermother, toxicshock en Vandenberg moonkings

Klopt! Mooi gevonden!
    Zie nu ook de bandpagina’s online staan, inclusief Billy Talent (letterlijk een half uurtje geleden nog gecheckt) en geheel nieuwe acts als Heilung.

Toch zeker niet de minste, met o.a. Billy Talent en Avatar.
    Billy Talent hing weliswaar allang in de lucht, maar vanzelfsprekend was het ook weer niet.
    Fleddy Melculy natuurlijk de minste verrassing, Avatar had ik echter niet verwacht.
    Verder nog veel namen die ik niet (goed) ken, dus dat wordt weer veel beluisteren de komende dagen/weken!

Nu de podium-/tijdsindeling nog…

0

Joslittel

Haha, nieuws!

Mooie namen nog hoor, pfoe. Erg blij met Avatar en Billy Talent. Verder zijn VandenBergh en Fleddy Melculy leuke toevoegingen. In de rest moet ik me nog even verdiepen.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

Indiaantje89

Die zondag gaat een hel worden kwa dingen die ik ga missen:
    Donderdag:
    Black Stone Cherry
    Bury Tomorrow
    Cancer Bats
    Doro Pesch the voice of Warlock celebrating Triumph and Agony
    Follow The Cipher
    Ghost
    Guns N’ Roses
    Heilung
    Iced Earth
    Jonathan Davis
    Kataklysm
    Madball
    Moments
    Sign Of Algorithm
    The Pink Slips
    Toxic Shock

Vrijdag:
    Akercocke
    Anti-Flag
    Arkona
    Avenged Sevenfold
    Ayreon
    Carach Angren
    Galactic Empire
    Culture Abuse
    Diablo Blvd
    Dool
    Hollywood Undead
    In This Moment
    Iron Maiden
    Killswitch Engage
    L7
    Less Then Jake
    Neurosis
    Parkway Drive
    Pist*On
    Powerwolf
    Savage Messiah
    Septicflesh
    Shinedown
    Silverstone
    Stick To Your Guns
    The Darkness
    Tremonti
    Tyler Bryant & The Shakedown
    Vader
    Watain
    Wolves In The Throne Room
    Zeal & Ardor

Zaterdag;
    Accept
    Amaranthe
    Arch Enemy
    Asking Alexandria
    Asphyx
    At The Gates
    Backyard Babies
    Baroness
    Batushka
    Bloodbath
    Bölzer
    Boston Manor
    Crossfaith
    Exodus
    Kadavar
    Kreator
    Marduk
    Marilyn Manson
    Megadeth
    Miss May I
    P.O.D.
    Planet Zeus
    Rise Against
    Seether
    Skillet
    Sons Of Apollo
    Stone Broken
    Stray From The Path
    The Vintage Caravan
    Underoath
    Vixen
    Volbeat

Zondag:
    A Perfect Circle
    Blessthefall
    Billy Talent
    Bodycount faet. Ice-T
    Bullet For My Valentine
    Carnivore A.D.
    Corrosion Of Conformity
    Dead Cross
    Ego Kill Talent
    Eisbrecher
    Emmure
    Employed To Serve
    Eskimo Callboy
    Hollywood Vampire
    Judas Priest
    Knocked Loose
    Lacuna Coil
    Limp Bizkit
    Mantar
    Meshuggah
    Modern Life Is War
    Monuments
    Ozzy Osbourne
    Perturbator
    Powerflo
    Shining (SE)
    Skindred
    Tesseract
    The Bloody Beetroots
    The Contortionist
    Thundermother
    Thy Art Is Murder
    Tyr
    Vandenberg’s Moonkings

Onbekend:
    Fleddy Melculy
    Pro-Pain

0

Loveless

Dit was het lijstje van vorig jaar:

8 mei: GMM app online
    21 april: laatste namen
    21 maart: tijden online
    17 maart: stages en dagen online
    6 maart: worpje met nog 16 namen (waaronder Scorpions, Sum 41, Dillinger Escape Plan, Sepultura)
    26 januari: worpje met 15 namen

Gezien de line-up nu compleet is én meteen al de dagen bekend zijn gemaakt bij iedere aankondiging verwacht ik uiterlijk ergens eind volgende week de tijden. Of zullen ze dat nu juist wat later doen, anders heb je eind maar tijden; april niks; mei de app online; verder niks tot begin festival 😛

2+

Indiaantje89

Donderdag: Black Stone Cherry, Cancer Bats, Ghost, Guns N’ Roses, Jonathan Davis, Madball
    Vrijdag: Anti-Flag, Avatar, Avenged Sevenfold, Ayreon, Culture Abuse, In This Moment, Killswitch Engage, Less Then Jake, Neurosis, Powerwolf, Shinedown, The Darkness, Tremonti; Wolves In The Throne Room
    Zaterdag: Arch Enemy, At The Gates, Batushka, Bölzer, Kreator, Marilyn Manson, P.O.D., Rise Against, Seether, Sons Of Apollo, The Vintage Caravan
    Zondag: A Perfect Circle, Bullet For My Valentine, Dead Cross, Eisbrecher, Hollywood Vampire, Limp Bizkit, Meshuggah, Ozzy Osbourne Powerflo, Tyr

Ik voel de spierpijn nu al.

0

Loveless

Wie luistert er eigenlijk Tyler Bryant & The Shakedown? Ik las toevallig vanochtend een hele rant op een Guns N’ Roses forum, ze zijn nl. ook support bij een aantal van hun ‘eigen’ data en hebben voorheen al veel in hun voorprogramma gestaan bij de eerdere ‘legs’ van de NITL-tour. Ook hebben ze getourd als support van AC/DC, en andere grote bands. Maar waar moet je ze nou van kennen en wie koopt er een ticket voor een van hun ‘eigen’ shows? 😛

0

Indiaantje89

Wie luistert er eigenlijk Tyler Bryant & The Shakedown? Ik las toevallig vanochtend een hele rant op een Guns N’ Roses forum, ze zijn nl. ook support bij een aantal van hun ‘eigen’ data en hebben voorheen al veel in hun voorprogramma gestaan bij de eerdere ‘legs’ van de NITL-tour. Ook hebben ze getourd als support van AC/DC, en andere grote bands. Maar waar moet je ze nou van kennen en wie koopt er een ticket voor een van hun ‘eigen’ shows? 😛

Dat is toch meestal met dit soort support acts.. Die moeten juist bekendheid krijgen door hun live optredens in het voorprogramma. Ik vond ze niet eens heel slecht in Goffert vorig jaar. Maar ook weinig bijzonders, ik sla wel even over denk ik.

1+

Mezzezo

Backyard Babies klinken ook wel tof. Billy Talent voor de zondag, super blij. Dat is echt mijn favoriete band ooit. Gaat wel echt rennen worden voor mij op zondag.

Sziget 11. Pukkelpop 13, 14. Rock am Ring 16. GMM 18.

0

Joslittel

Die dagen zijn echt veel en veel te vol zeg. Avatar erbij op de reeds overvolle vrijdag. Billy Talent erbij op de topzware zondag. Ik ben echt zo benieuwd naar het tijdschema, dan begint het grote schrappen en keuzes maken.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

0

Indiaantje89

Die dagen zijn echt veel en veel te vol zeg. Avatar erbij op de reeds overvolle vrijdag. Billy Talent erbij op de topzware zondag. Ik ben echt zo benieuwd naar het tijdschema, dan begint het grote schrappen en keuzes maken.

Hadden er makkelijk 7 dagen van kunnen maken op deze manier :).

3+

Dr. Hannibal

Nou prima laatste groepje. Enige kleine teleurstelling is dat ik nu Greta van Fleet zowel niet op GMM als op RW kan gaan zien. Maar goed, een mens kan niet alles hebben. Billy Talent is best gaaf en de rest ga ik eens lekker luisteren!

0

Matthijs

Even heel iets anders. Denken jullie dat Jonathan Davis vooral solomateriaal gaat spelen of ook veel korn?

Pinkpop '11 - Graspop '13 '14 '17 - Rock Am Ring '15 - Fortarock '16 - Rockin' Park '12 - Appelpop '11 '13 - Vestrock '14 - Castlefest '17

0

Joslittel

Even heel iets anders. Denken jullie dat Jonathan Davis vooral solomateriaal gaat spelen of ook veel korn?

Kan bijna niet anders dan wat Korn materiaal erbij toch? Heeft nog maar 1 nummer op spotify en moet de mensen toch een beetje vermaken. Dat solomummer vind ik trouwens best goed.

1+

Rockbeer

Toch nog Billy Talent terwijl ik m’n tipp-ex al had gebruikt na die andere aankondigen van ze… Top!

Mijn lijstje van wat ik wil zien zal ook nog volgen. Vooral op de zondag is dat héél veel. Kan ik niet twee keer naar Graspop dit seizoen? Gewoon in juli of augustus exact dezelfde line-up met exact hetzelfde tijdschema nogmaals. Dit zou heel wat ellende besparen.

Maar goed, vééél liever dit dan je best moeten doen om een goed schema uit te stippelen. Als je nu lui bent en random podia bezoekt heb je alsnog een leuk weekend!

2+

Set Abominae

Overigens is ook stilletjes een naam van het affiche verdwenen: Monuments.
    Jammer voor de liefhebbers van progressive/djent, hoewel het aantal votes (1) in de recente poll doet vermoeden dat het nu ook weer geen heel groot gemis is..

0
25 berichten aan het bekijken - 1126 tot 1150 (van in totaal 1617)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.