Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995


[SIZE= xx-large]Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten[/SIZE]

Datum: 22 juni - 24 juni
Locatie: Stenehei, Dessel
Genres: metal, punk, rock, hardcore

Alle info over line-up & kaartverkoop: https://www.graspop.be/
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Woehoee, heb al weer veel zin om te speculeren. Een aantal bands die ik wel op graspop zie verschijnen volgend jaar:

- Korn: Kwam elke 2 jaar sinds 2007, nu al 2 jaar niet, hebben met hun laatste album dus nog niet op graspop gespeeld..
- Body Count: Nieuw album dit jaar, 2018 misschien Europese tour?
- Nightwish: Europese festivals in zomer 2018 (weekend van 6-8 juli op Norway Rock, 2-4 aug Wacken Duitsland)
- Stone Sour: November/december zalentour met nieuw album, zomer 2018 misschien festivals?
- Avenged Sevenfold: Heeft nog geen festivals gedaan met nieuwe album, doen begin 2018 amerikaanse headline tour, wellicht daarna door naar Europa?
- Dragonforce: Dit jaar nieuw album, touren ze Europe mee in oktober/november, wellicht daarna festivaltour in de zomer?
- Papa Roach: Zelfde verhaal, dit jaar nieuw album, touren ze nu mee in Europa, wellicht volgend jaar festicals?
- Arch Enemy: Aangekondigd op Wacken 2018, dus europese zomertour?
- Diablo Blvd: Nieuw album in september, belgische band, 2014 voor het laatst op graspop
- Trivium: Oktober nieuw album, oktober-december Amerikaanse tour, in de zomer Europa?
- Ozzy Osbourne met zakk wylde: 2017 tour in Amerika gedaan, nieuw album in 2018 op komst (met wereldtour?)
- Judas Priest: Bezig met nieuw album

Onderstaande bands verwacht ik tot nu toe nog niet echt, maar wel leuk om even te noemen:
- Iron Maiden: "We're not stopping after this tour; this isn't the last tour by any means. We're going to finish this one out, which we're having a lot of fun doing, and then we're going to take some time off and next year there's going to be some surprises."  geruchten over nieuw album in 2018 en een wereldtour, maar kan ook eind 2018 zijn en kan ook stadion/zaaltour zijn.
- System Of A Down: meer hoop omdat ik ze vorig jaar niet heb kunnen zien, maar wellicht gaan ze dit jaar weer touren?
- Slipknot: misschien nieuw album verwacht 2018, maar tot nu toe wel vaag
- Metallica: Zullen als ze touren wel naar werchter gaan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nightwish: Europese festivals in zomer 2018 (weekend van 6-8 juli op Norway Rock, 2-4 aug Wacken Duitsland)
Papa Roach: Zelfde verhaal, dit jaar nieuw album, touren ze nu mee in Europa, wellicht volgend jaar festicals?
Metallica: Zullen als ze touren wel naar werchter gaan?

Ik zal deze 3 niet gek vinden.
2 kleine en 1 grote.
Metallica staat hoog op de verlanglijst van GMM, al jaren, maar prijskaart bleek vaak te hoog.
Rammstein was hetzelfde verhaal, ach ze stonden er in 2017, dus waarom kan Metallica niet?

Volgens mij vergeet je TOOL nog ;)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Matthijs wrote:
Nightwish: Europese festivals in zomer 2018 (weekend van 6-8 juli op Norway Rock, 2-4 aug Wacken Duitsland)
Papa Roach: Zelfde verhaal, dit jaar nieuw album, touren ze nu mee in Europa, wellicht volgend jaar festicals?
Metallica: Zullen als ze touren wel naar werchter gaan?


Ik zal deze 3 niet gek vinden.
2 kleine en 1 grote.
Metallica staat hoog op de verlanglijst van GMM, al jaren, maar prijskaart bleek vaak te hoog.
Rammstein was hetzelfde verhaal, ach ze stonden er in 2017, dus waarom kan Metallica niet?

Volgens mij vergeet je TOOL nog
1f609.svg

Ja als TOOL gaat touren, dan verwacht ik ze inderdaad ook op GMM :)

Metallica zou ik heel mooi vinden, maar bij Rammstein was het natuurlijk wel zo dat ze het jaar ervoor al op Werchter en Pinkpop stonden, waardoor het in 2017 makkelijker was voor graspop om ze te boeken. Dat is bij Metallica volgend jaar niet zo natuurlijk.. Maar we gaan het zien, zou wel mooi zijn
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik denk inderdaad niet dat Werchter zomaar Metallica laat passeren, als die naar België komen, mag je er vanuit gaan dat ze op Werchter staan (of Classic/Boutique).

Wat TOOL betreft: die touren al 10 jaar niet meer in Europa, dat nieuwe album komt er ook al jaren 'bijna' aan, dus neen, hoe graag ik het zou hebben. Bovendien denk ik ook dat Pukkelpop of Werchter een streep voor hebben om hen te boeken mochten ze al de grote plas oversteken.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Ik denk inderdaad niet dat Werchter zomaar Metallica laat passeren, als die naar België komen, mag je er vanuit gaan dat ze op Werchter staan (of Classic/Boutique).

Wat TOOL betreft: die touren al 10 jaar niet meer in Europa, dat nieuwe album komt er ook al jaren ‘bijna’ aan, dus neen, hoe graag ik het zou hebben. Bovendien denk ik ook dat Pukkelpop of Werchter een streep voor hebben om hen te boeken mochten ze al de grote plas oversteken.

Werchter zal nooit TOOL of Metallica aan GMM of Pukkel geven (Of ze moesten pas hun tour in Augustus beginnen, dan kan PP wel)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zie System Of A Down best naar Graspop komen volgend jaar. Beetje zoals Werchter vorig jaar, toen hadden zij ook Rammstein en werd GMM het jaar erna aan gedaan (dit jaar dus), ik zie dit nu wel weer gebeuren eerlijk gezegd.. Metallica/Tool is zoals Rock Torhout al zei onbegonnen werk, RW heeft altijd een streep voor. Staat Papa Roach dit jaar niet gewoon in de Trix met Frank Carter? Die gaat heus GMM niet meer headlinen hoor
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zie System Of A Down best naar Graspop komen volgend jaar. Beetje zoals Werchter vorig jaar, toen hadden zij ook Rammstein en werd GMM het jaar erna aan gedaan (dit jaar dus), ik zie dit nu wel weer gebeuren eerlijk gezegd.. Metallica/Tool is zoals Rock Torhout al zei onbegonnen werk, RW heeft altijd een streep voor. Staat Papa Roach dit jaar niet gewoon in de Trix met Frank Carter? Die gaat heus GMM niet meer headlinen hoor
Dat Rammstein ging optreden was meen ik op aandringen van RaR/RiP. Waarvan GMM de vruchten kon plukken. Toevallige samenhang.
Ik denk niet dat SOAD nogmaals festivals komt doen... Maar dat is mijn idee er over momenteel.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Staat Papa Roach dit jaar niet gewoon in de Trix met Frank Carter? Die gaat heus GMM niet meer headlinen hoor

Nee headlinen sowieso niet, ze hebben er inmiddels al 5 keer gestaan en elke keer ergens eind van de middag. Maar 2015 voor het laatst, dus zou me niks verbazen als ze volgend jaar wel weer op de affiche staan
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Nightwish is nu denk ik wel een zekerheidje, Parkway Drive lijkt me ook wel.
De vraag is alleen op welke positie ze zullen staan.
Nighwish stond in 2016 als headliner van mainstage 2, zullen ze gepromoveerd worden tot headliner of zullen ze weer main2 headlinen?
Parkway Drive zal sowieso niet headlinen, die verwacht ik eerder ergens eind van de middag.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Ik zag bovenin een lijstje staan, met hierop Arch Enemy. Ik hoop zelf echt sat ze komen. Maar ik denk niet dat ze van juni t/m augustus in Europa zijn voor een tour. Ik denk zelf ergens in juli.
Dit jaar stonden ze op Into The Grave, en vgm was het geen volledige tour toen, al kan ik me vergissen.
Maar het word gewoon hopen. Want ze waren in Leeuwarden wel echt super!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Avenged Sevenfold tourt begin 2018 samen met Bullet For My Valentine en Breaking Benjamin in Amerika. Volgende week komen Canadezen data, die zullen erop aansluiten verwacht ik.
Dus grote kans dat ze naar Europa komen in het festivalseizoen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Avenged Sevenfold tourt begin 2018 samen met Bullet For My Valentine en Breaking Benjamin in Amerika. Volgende week komen Canadezen data, die zullen erop aansluiten verwacht ik.
Dus grote kans dat ze naar Europa komen in het festivalseizoen.
zeer aannemelijk ;)

overigens, BFMV al een week voor GMM aangekondigd op het Duitse festival With Full Force.
Dus zij zijn minstens al in de buurt. Zie ze best komen, ook NoveRock Oostenrijk lijkt me voor BFMV heel aannemelijk.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Ik heb het nieuws van WFF gemist dan. Maar aangezien BFMV om de zoveel jaar weer op GMM staat lijkt 't me best wel kunnen. 2016 stonden ze er, dan verwacht ik 2018 wel.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik verwacht A7x inderdaad heel erg op graspop en van mij mogen ze bfmv en breaking benjamin meenemen :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
De namen van With Full Force:


Booze & Glory
Bullet For My Valentine
Caliban
Dagoba
Dritte Wahl
Employed To Serve
For I Am King
Kanzler & Söhne
Lionheart
Madball
Manos
Oceans Ate Alaska
Perkele
Pro-Pain
Psychostick
Unleashed
Dit zijn allemaal nieuwe geruchten voor Graspop.

Van mij mag de band Psychostick hun Benelux debut maken op Graspop. Voor de mensen die deze band niet kennen. Zet je verstand op 0 en kijk/luister dit:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=q0kSuZFOwFE[/video]
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Hellfest plaatst net een filmpje met your luck number is 13. Volgende week is het vrijdag de 13e. Mogelijk dat die dan met hun namen komen? Daar zal vast wel wat tussen zitten voor Graspop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hellfest plaatst net een filmpje met your luck number is 13. Volgende week is het vrijdag de 13e. Mogelijk dat die dan met hun namen komen? Daar zal vast wel wat tussen zitten voor Graspop.

ahaaaa, nice find
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken