Graspop 2016

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Datum: 17 tot 19 juni 2016
Locatie: (Dessel, België)
Genre(s): Hard Rock, Metal
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
ik zal dan maar alvast met het geruchten lijstje beginnen.

Twisted Sister: afscheidstournee.
Black Sabbath: afscheidstournee.
Iron Maiden: nieuw album, en al bekend gemaakt van eind mei t/m begin Augustus in Europa te zijn.
Distrbed: nieuw album.
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
deze is nep, maar wat vinden jullie er van?
gaat nu rond op Facebook.

Beste ooit naar mijn smaak \m/
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
[video]https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=FYCvRV5ME3w[/video]

Black Sabbath vandaag bekend gemaakt dat ze een afscheids tour gaan doen, ik denk dat ze festivals gaan doen in Europa.

Want in april staan ze in new zeeland en Australië.
En dan verwacht ik niet dat ze een maand voor de festivals op poppodiums gaan optreden.

Festivals verdienen meer en bereiken meer mensen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
zou leuk zijn als black sabbath zou komen voor de laatste keer! verder hoop ik op system of a down en tool!
Denk dat je disturbed en twisted sister ook kan opschrijven :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Graspop Metal Meeting 2016 - from 17 to 19 June
https://youtu.be/KvMIdOwu_aE
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Veel acts delen met Hellfest dus. Dan kan je Sabbath alvast opschrijven, door Zégut bevestigd voor Hellfest.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Graspop Metal Meeting 2016 – from 17 to 19 June
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/KvMIdOwu_aE?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid420014"></iframe>

Je bericht doet het niet bij mij?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
DennisvdBr wrote:
Graspop Metal Meeting 2016 – from 17 to 19 June

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/KvMIdOwu_aE?feature=oembed” frameborder=”0″ allowfullscreen=”” id=”fitvid420014″></iframe>

Je bericht doet het niet bij mij?
Het is het YouTube linkje van het kanaal van Graspop...
gaat ie zo wel, anders moet je hem via YouTube zelf opzoeken helaas...
[video]https://youtu.be/KvMIdOwu_aE[/video]
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Luud wrote:
DennisvdBr wrote:
Graspop Metal Meeting 2016 – from 17 to 19 June

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/KvMIdOwu_aE?feature=oembed” frameborder=”0″ allowfullscreen=”” id=”fitvid420014″></iframe>

Je bericht doet het niet bij mij?


Het is het YouTube linkje van het kanaal van Graspop…
gaat ie zo wel, anders moet je hem via YouTube zelf opzoeken helaas…
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/KvMIdOwu_aE" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid25639"></iframe>
Yes hij doet het thanks!
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Graspop heeft vandaag gezegt op reacties op hun nieuwe Facebook cover, dat de eerste namen in November bekend worden gemaakt.

dus het begrip een paar weken, is dus echt groot en rekbaar bij hun.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Graspop heeft vandaag gezegt op reacties op hun nieuwe Facebook cover, dat de eerste namen in November bekend worden gemaakt.

dus het begrip een paar weken, is dus echt groot en rekbaar bij hun.

Is bij bijna al die organisaties. Als FortaRock ganger houd ik hun FB pagina nauwlettend in de gaten. Vorig jaar september verscheen het bericht 'binnenkort de eerste namen' nadat de datum bekend werd gemaakt. Vervolgens duurde het ruim twee maanden voordat een naam verscheen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Heeft een goede reden hoor: Download, Hellfest en die Duitse hardrockfestivals betalen grof geld om bepaalde namen eerder bekend te mogen maken. Dus na de euforie van het boeken volgt plots de afhankelijkheid van andere festivals. In ieder geval compenseert Graspop dat door ineens veel grote namen vrij te geven.

Gokje: Iron Maiden - Volbeat - Black Sabbath. Andere grote namen: Slayer, Megadeth, Dream Theater, Disturbed, Sabaton, ...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Download ook naar Frankrijk in 2016, zie dit berichtje dat ik bij Pinkpop 2016 topic plaatste...
Oke… probleempje in mijn gedachtengang over de gitaren bands voor Pinkpop…
Download kan Pinkpop toch gaan tegenwerken ipv mee werken, wat betreft beschikbare bands dat weekend.
Zelfde weekend ook in frankrijk Download Festival gelijktijdig met UK.

…celui-ci a confirmée que le Download Festival viendra en France le weekend du 10 au 12 Juin 2016 et qu’il devrait normalement avoir lieu à l’Hippodrome de Longchamp…

Het betreft een paardensportterrein van 57 hectare (ter vergelijking Megaland ca 27 hectare) in het Bois de Boulogne in Parijs.
Het is zo’n 400 km vanaf Clisson waar Hellfest Frankrijk plaats zal vinden, een samenwerking van Download met dit festival dat een week later plaats vind, is niet uitgesloten.
Mogelijk kunnen we dan toezeggingen voor Download en Hellfest, direct afschrijven voor PInkpop waar eerder een paar namen waarbij 1 headliner wel overeenkomstig was.
( ik ga dit nieuwtje ook even bij GMM delen, daar is dit dan weer goed nieuws voor…)

Wat wil ik hiermee aangeven… Let op mensen, minder gitaren en meer Pop / Top 40, ik reken ook weer makkelijk 10 a 11 NL-acts mee voor volgend jaar.
Voordeel voor Graspop is dat GMM gelijk is met Hellfest.
Download UK en Download Frankrijk dus ook gelijke dagen.
Dit gaat naar mijn mening een duidelijke verdeling worden voor deze festivals.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Graspop komt vandaag met een grote aankondiging aldus Metalfan....BLACK SABBATH ligt voor de hand.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Graspop komt vandaag met een grote aankondiging aldus Metalfan….BLACK SABBATH ligt voor de hand.
en daar zijn ze ook
Black Sabbath to headline Graspop Metal Meeting for an exclusive Benelux show. The End tour is coming to Dessel on Friday 17 June. Tickets go on sale on 15 October.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Mooie naam voor Graspop. Valt dus nu ook een kandidaat af voor Fortarock
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mooie naam voor Graspop. Valt dus nu ook een kandidaat af voor Fortarock
Ja, exclusief Benelux. Ben benieuwd want ze komen ook voor in geruchten voor Hellfest FR en Download UK.
Er staan nog 2 headline plekken open en 1 daar van is naar alle waarschijnlijkheid Iron Maiden.
Die 3de kan wel eens niet zo voor de hand liggen als gedacht, misschien toch SOAD of toch nog een tourtje van Metallica?
Ze stonden beide afgelopen week nog op Rock in Rio Brazilië, SOAD was niet onverdienstelijk blijkbaar...
edit: en Kereltje noemde Volbeat, lijkt mij ook wel na uitkomen van het nieuwe album een kanshebber btw
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Misschien trek ik hier wel een dagje voor naar Dessel. Ik moet Black Sabbath eigenlijk nog eens een keer zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken