FortaRock 2020 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055


[SIZE= xx-large]FortaRock 2020 - Nieuws en Geruchten[/SIZE]

Datum: n.t.b.
Locatie: Goffertpark, Nijmegen
Genres: Nederlands heavymetalfestival

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.fortarock.nl/
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Zullen ze hier verder gaan met het spoor dat ze ingegaan zijn en kleinere headliners plaatsen? Of zullen ze dit jaar toch soad kunnen krijgen?
Ik verwacht eigenlijk niet dat het soad wordt, maar zou wel heel mooi zijn natuurlijk.

Anders vind ik Korn wel een mooie headliner, die zie ik ook niet heel snel op een ander Nederlands festival staan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Zullen ze hier verder gaan met het spoor dat ze ingegaan zijn en kleinere headliners plaatsen? Of zullen ze dit jaar toch soad kunnen krijgen?
Ik verwacht eigenlijk niet dat het soad wordt, maar zou wel heel mooi zijn natuurlijk.

Anders vind ik Korn wel een mooie headliner, die zie ik ook niet heel snel op een ander Nederlands festival staan

Weten we inmiddels al zeker of het überhaupt nog doorgaat in 2020? Ik hoop het van harte. Soad zou een droomheadliner zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Weten we inmiddels al zeker of het überhaupt nog doorgaat in 2020? Ik hoop het van harte. Soad zou een droomheadliner zijn.
Laat ik anders stellen, weten we zeker dat het niet doorgaat?
SOAD en TOOL zijn al een paar jaar aanvoerders van de wishlist van de organisatie.
Forta kan altijd nog laatste weekend mei gaan zitten, week voor RaR/RiP.
Zitten ze gelijk met Download Frankrijk, misschien gunstig.
Met SOAD "waarschijnlijk" op Hellfest, zouden ze dan makkelijker kunnen voor FortaRock.
Al is ook een samenboeking met RaR/RiP mogelijk, moet SOAD op vrijdag en zaterdag RaR/RiP doen en zondag Forta...

Kan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
SoaD 3 juni in ZiggoDome, dat is echt een streep door een ideale headliner voor FortaRock.


Het zal toch niet he... geen Forta2020 ??

sad
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
SoaD 3 juni in ZiggoDome, dat is echt een streep door een ideale headliner voor FortaRock.

Het zal toch niet he… geen Forta2020 ??

sad

Was ook mijn eerste gedachte. SOAD was de ideale headliner geweest en gegarandeerde kaartenomzet.

Aan de andere kant is SOAD een te grote headliner voor de nieuwe formule met AFAS Live acts als headliner. Zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat ze Sabaton als headliner hebben, dan ziet het er opeens weer erg veelbelovend uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Download Frankrijk geeft aan niet door te gaan in 2020, door "verbouwing treinstation"

Ik vermoed dat dit wel heel erg riekt naar het weekend waar FortaRock kon zitten.
Wellicht speelt lineup mee in de beslissing en dan is dat geen goed nieuws voor FortaRock...

Hopenlijk snel duidelijkheid vanuit Nijmegen??
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik heb gehoord dat mojo tool heeft aangeboden als headliner voor fortarock, maar dat de organisatie van fortarock heeft bedankt, omdat ze denken dat ze dan niet genoeg kaarten verkopen.
En het schijnt dat mojo nu een beetje klaar is met Fortarock.
Of dit echt waar is, weet ik natuurlijk niet, maar het is wel van iemand die dicht bij het vuur zit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ik heb gehoord dat mojo tool heeft aangeboden als headliner voor fortarock, maar dat de organisatie van fortarock heeft bedankt, omdat ze denken dat ze dan niet genoeg kaarten verkopen.
En het schijnt dat mojo nu een beetje klaar is met Fortarock.
Of dit echt waar is, weet ik natuurlijk niet, maar het is wel van iemand die dicht bij het vuur zit.
ik meen dat Tool niet eens in europa is dan.
maar dat Mojo klaar is met Fortarock, daar lijkt het langzaam wel op, zolang er geen nieuws is
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.239
Ik heb gehoord dat mojo tool heeft aangeboden als headliner voor fortarock, maar dat de organisatie van fortarock heeft bedankt, omdat ze denken dat ze dan niet genoeg kaarten verkopen.

Hahahaha, ik heb dit 5x opnieuw gelezen en écht geprobeerd om redenen te vinden waarom FR dat zou denken of doen, maar nee, het lukt me niet! Wel een goeie mop.

Mojo: "Tool kwam in juni terug en dat was een optie voor fortarock, toen is de tour verzet, dus niemand weet of ik hen echt heb aangeboden, maar 't is wel een goed argument om te zeggen dat forta er om die reden mee stopt" is het verste dat ik geraak.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
ik vind het ook een raar verhaal, want in 2017 schreef 3Voor12 in een interview met de organisatoren van FortaRock nog het volgende:

FortaRock dendert de komende jaren vrolijk door. Aan de organisatie zal het in ieder geval niet liggen: zij zijn er van overtuigd dat de fans terug blijven komen voor de sfeer en omdat ze kunnen vertrouwen op een degelijke line-up. En met deze ambities zal die de komende jaren sowieso staan, blijkt alleen al uit de absolute wensband van Freek en Janis: “TOOL natuurlijk!”

Zie: https://3voor12.vpro.nl/lokaal/gelderland/artikelen/overzicht/2017/mei/Freek-Koster---Metal-is-levendiger-dan-ooit--.html
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Ik heb gehoord dat mojo tool heeft aangeboden als headliner voor fortarock, maar dat de organisatie van fortarock heeft bedankt, omdat ze denken dat ze dan niet genoeg kaarten verkopen.
En het schijnt dat mojo nu een beetje klaar is met Fortarock.
Of dit echt waar is, weet ik natuurlijk niet, maar het is wel van iemand die dicht bij het vuur zit.

Wat ik heb gehoord is dat men TOOL had kunnen krijgen op Fortarock 2019 maar dat (een deel van) de organisatie ze te duur vond voor de huidige opzet van het festival en het te risicovol vond.

Ik denk zelf dat we helaas geen Fortarock meer krijgen hier op de Goffert na de teleurstellende verkoop van afgelopen editie. Misschien terug naar Park Brakkenstein?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik hoorde ook geruchten hier in Nijmegen dat het voorbij was voor Fortarock. Maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik natuurlijk ook niet.

Het feit dat afgelopen jaar zo slecht verkocht dat ze zelfs iedereen een gratis tweede kaart gaven, geeft wel te vrezen. Bij de laatste editie van Rockin Park gebeurde dat ook, en dat was meteen ook de laatste editie.

Maar laten we hopen dat het niet gebeurt. Fortarock is een ontzettend sympathiek festival.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
hetfield wrote:
Ik heb gehoord dat mojo tool heeft aangeboden als headliner voor fortarock, maar dat de organisatie van fortarock heeft bedankt, omdat ze denken dat ze dan niet genoeg kaarten verkopen.
En het schijnt dat mojo nu een beetje klaar is met Fortarock.
Of dit echt waar is, weet ik natuurlijk niet, maar het is wel van iemand die dicht bij het vuur zit.

Wat ik heb gehoord is dat men TOOL had kunnen krijgen op Fortarock 2019 maar dat (een deel van) de organisatie ze te duur vond voor de huidige opzet van het festival en het te risicovol vond.

Ik denk zelf dat we helaas geen Fortarock meer krijgen hier op de Goffert na de teleurstellende verkoop van afgelopen editie. Misschien terug naar Park Brakkenstein?

Een risico die ze correct hadden ingeschat aangezien tool dan toch hun tour niet laat door gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ik hoorde ook geruchten hier in Nijmegen dat het voorbij was voor Fortarock. Maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik natuurlijk ook niet.

Het feit dat afgelopen jaar zo slecht verkocht dat ze zelfs iedereen een gratis tweede kaart gaven, geeft wel te vrezen. Bij de laatste editie van Rockin Park gebeurde dat ook, en dat was meteen ook de laatste editie.

Maar laten we hopen dat het niet gebeurt. Fortarock is een ontzettend sympathiek festival.
Zou me ook niet heel erg verbazen.

Tsja dan zouden we in NL weer zonder een Major metal festival zitten. Ik blijf er bij dat ze meer de Graspop kant hadden op moeten groeien, of nooit groot hadden moeten worden met dei Rammstein editie. Maar meerdaags, niet enkel metal (ook hardrock, glamrock, punk, of andere zijtakken van de sport). Ook met goede faciliteiten van een camping er bij dan moet je toch in NL iets moois kunnen opzetten. Zo anti metal/rock zijn we toch ook niet in dit landje?
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Raskolnikov wrote:
Ik hoorde ook geruchten hier in Nijmegen dat het voorbij was voor Fortarock. Maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik natuurlijk ook niet.

Het feit dat afgelopen jaar zo slecht verkocht dat ze zelfs iedereen een gratis tweede kaart gaven, geeft wel te vrezen. Bij de laatste editie van Rockin Park gebeurde dat ook, en dat was meteen ook de laatste editie.

Maar laten we hopen dat het niet gebeurt. Fortarock is een ontzettend sympathiek festival.

Zou me ook niet heel erg verbazen.

Tsja dan zouden we in NL weer zonder een Major metal festival zitten. Ik blijf er bij dat ze meer de Graspop kant hadden op moeten groeien, of nooit groot hadden moeten worden met dei Rammstein editie. Maar meerdaags, niet enkel metal (ook hardrock, glamrock, punk, of andere zijtakken van de sport). Ook met goede faciliteiten van een camping er bij dan moet je toch in NL iets moois kunnen opzetten. Zo anti metal/rock zijn we toch ook niet in dit landje?

De organisatie wil al een hele tijd naar een andere locatie aangezien Gofferpark niet handig is voor een Graspop opzet maar blijkbaar lukt dat niet?

Anti metal/rock gaat wat ver maar het genre is in Nederland een stuk minder populair dan bijvoorbeeld in Duitsland.
Ik ben zelf het genre pas de laatste jaren (weer) steeds meer gaan waarderen. Fortarock bezoeken zat er helaas nog niet in.

@xydroh: ik snap je opmerking niet. Tool heeft toch gewoon getoured dit jaar?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Indiaantje89 wrote:

Raskolnikov wrote:
Ik hoorde ook geruchten hier in Nijmegen dat het voorbij was voor Fortarock. Maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik natuurlijk ook niet.

Het feit dat afgelopen jaar zo slecht verkocht dat ze zelfs iedereen een gratis tweede kaart gaven, geeft wel te vrezen. Bij de laatste editie van Rockin Park gebeurde dat ook, en dat was meteen ook de laatste editie.

Maar laten we hopen dat het niet gebeurt. Fortarock is een ontzettend sympathiek festival.


Zou me ook niet heel erg verbazen.

Tsja dan zouden we in NL weer zonder een Major metal festival zitten. Ik blijf er bij dat ze meer de Graspop kant hadden op moeten groeien, of nooit groot hadden moeten worden met dei Rammstein editie. Maar meerdaags, niet enkel metal (ook hardrock, glamrock, punk, of andere zijtakken van de sport). Ook met goede faciliteiten van een camping er bij dan moet je toch in NL iets moois kunnen opzetten. Zo anti metal/rock zijn we toch ook niet in dit landje?

De organisatie wil al een hele tijd naar een andere locatie aangezien Gofferpark niet handig is voor een Graspop opzet maar blijkbaar lukt dat niet?

Anti metal/rock gaat wat ver maar het genre is in Nederland een stuk minder populair dan bijvoorbeeld in Duitsland.
Ik ben zelf het genre pas de laatste jaren (weer) steeds meer gaan waarderen. Fortarock bezoeken zat er helaas nog niet in.

@xydroh: ik snap je opmerking niet. Tool heeft toch gewoon getoured dit jaar?

Had het over volgend jaar, normaal gingen ze terug europa aan doen in juni/juli maar deze plannen werden geschrapped waardoor onder andere graspop terug een andere headliner mag gaan zoeken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken