FortaRock 2019 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.999
6.046


[SIZE= xx-large]FortaRock 2019 - Nieuws en geruchten[/SIZE]

Datum: n.t.b.
Locatie: Goffertpark, Nijmegen
Genres: Nederlands heavymetalfestival

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.fortarock.nl/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.999
6.046
dit zal een grap zijn, toch?

http://www.waalcourant.nl/nieuws/kensington-eerste-headliner-fortarock-2019/

NIJMEGEN – Na één jaar afwezigheid maakte Fortarock afgelopen weekend een ijzersterke comeback in de internationale festival scene. Het Nederlandse neefje van Graspop en Wacken Open Air kan met een glimlach terugkijken op een geslaagde editie. De organisatie wil nu doorpakken en komt opvallend vroeg met de eerste headliner voor 2019, namelijk: Kensington.

“Je hoeft ons niet uit te leggen wat er bedoelt wordt met strike while the iron is hot” – zo spreekt de woordvoerder van Fortarock: Pieter Eijsermans. Met het afgelopen weekend nog vers in het geheugen, heeft de organisatie besloten om nú al de eerste naam voor 2019 bekend te maken. Over Kensington zegt hij het volgende: “We hebben er het volste vertrouwen in dat deze band een mooi staaltje muziek zal neerzetten”.

Verdere informatie houdt de organisatie nog even geheim. Ook de locatie staat nog ter discussie. In het Goffertpark is sinds de bouw van Nijmegen Airport beduidend minder ruimte beschikbaar voor dit soort festiviteiten. Wij adviseren dan ook de Facebookpagina van Fortarock nauwlettend in de gaten te blijven houden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.999
6.046
oa Slayer al aangekondigd voor Hellfest in 2019, Hellfest gelijk met GMM.
Zou Slayer in Nederland op een festival terecht kunnen komen, of wéér een zaal in.
Kans voor FortaRock denk ik...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.256
“Ook de locatie staat nog ter discussie. In het Goffertpark is sinds de bouw van Nijmegen Airport beduidend minder ruimte beschikbaar voor dit soort festiviteiten.”

Deze zin uit het artikel geeft het wel weg, eigenlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.999
6.046
“Ook de locatie staat nog ter discussie. In het Goffertpark is sinds de bouw van Nijmegen Airport beduidend minder ruimte beschikbaar voor dit soort festiviteiten.”

Deze zin uit het artikel geeft het wel weg, eigenlijk.
nog kleinere locatie, geen mogelijkheden voor camping, teruggeschroefd budget...

Kan aan mij liggen, maar FortaRock moet door Mojo eens goed onder de loep genomen.
Naar mijn idee ook zeker evalueren wat er dit jaar anders kon, gezien het aanbod, bekijk Hellfest, Download en Graspop.
Persoonlijk mis ik een groot metalfestival in Nederland, met alle respect voor Forta, maar vooral dit jaar kon qua Metal op festivals in Nederland veel en veel beter...
Misschien is het tijd voor Mojo om Fields of Rock weer uit het stof te halen??
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.568
568
Lol Nijmegen Airport. Ik neem overigens aan dat Dennis niet serieus denkt dat het Goffertpark verkleint wordt??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.999
6.046
Lol Nijmegen Airport. Ik neem overigens aan dat Dennis niet serieus denkt dat het Goffertpark verkleint wordt??
;)

los daarvan...
een evaluatie van Mojo of het qua metal op Nederlandse festivals bedroevend is dit jaar, lijkt me niet onnodig.
ook de mogelijkheden van Fields of Rock lijkt me zeker een optie voor Mojo om te bekijken, een wildgroei aan festivals in Nederland, maar binnen het genre valt het me tegen.
Locaties voor een 3 daags festival is voor Mojo events wel te vinden lijkt me.
Laatste editie Fields of Rock was in Biddinghuizen 2007, bijvoorbeeld...
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Ik sluit KISS niet uit voor deze zomer op Fortrock. Ook de combi tour van OZZY met Judas Priest is een kanshebber. Beide (aangevuld met goede daginvulling) kunnen denk ik wel tussen 15 en 20 duizend mensen trekken naar Fortarock.

Verder verwacht ik Slayer ook, enige grote festival waar ze echt geschikt voor zijn denk ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.119
10.367
Ik sluit KISS niet uit voor deze zomer op Fortrock. Ook de combi tour van OZZY met Judas Priest is een kanshebber. Beide (aangevuld met goede daginvulling) kunnen denk ik wel tussen 15 en 20 duizend mensen trekken naar Fortarock.

Verder verwacht ik Slayer ook, enige grote festival waar ze echt geschikt voor zijn denk ik.

Slayer lijkt me inderdaad bijna een zekerheid, waar moeten ze anders staan? Ghost zie ik als mooi headliner, qua grootte past deze goed bij Fortarock. Met Slayer als sub zal je genoeg liefhebbers naar Nijmegen trekken denk ik. Ozzy en Judas Priest hoeven van mij niet zo, beide op GMM gezien dit jaar en dat was wel genoeg.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Jerry666 wrote:
Ik sluit KISS niet uit voor deze zomer op Fortrock. Ook de combi tour van OZZY met Judas Priest is een kanshebber. Beide (aangevuld met goede daginvulling) kunnen denk ik wel tussen 15 en 20 duizend mensen trekken naar Fortarock.

Verder verwacht ik Slayer ook, enige grote festival waar ze echt geschikt voor zijn denk ik.

Slayer lijkt me inderdaad bijna een zekerheid, waar moeten ze anders staan? Ghost zie ik als mooi headliner, qua grootte past deze goed bij Fortarock. Met Slayer als sub zal je genoeg liefhebbers naar Nijmegen trekken denk ik. Ozzy en Judas Priest hoeven van mij niet zo, beide op GMM gezien dit jaar en dat was wel genoeg.

In welk universum zie jij Slayer als sub voor Ghost?
Die laatste is een hypebandje, meer is het niet,
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.119
10.367
Ja goede vraag. Ghost is de laatste jaren een grotere naam op affiches en staat in grotere zalen. Trekt bovendien een breder publiek aan en daarom commercieel interessanter als headliner. Slayer als sub om de liefhebbers van hardere metal tevreden te houden. De afscheidstour zou dit misschien kunnen veranderen.

Al ben ik het persoonlijk met je eens dat Slayer hoger zou moeten staan kijkend naar muzikale impact.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.999
6.046
Volgende week woensdag zal de lineup van Download Australië komen, wellicht een oogje op houden voor de Europese Download fests en opties... Zoals FortaRock...

Ghost is down under één van de grote geruchten, fyi...
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
ik kan me nu niet meer voorstellen dat Ghost op fortarock verschijnt. En in AFAS live en in Arena met Metallica........

wordt beetje OVERKILL
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.417
614
ik kan me nu niet meer voorstellen dat Ghost op fortarock verschijnt. En in AFAS live en in Arena met Metallica……..

wordt beetje OVERKILL
Je weet maar nooit.
Afgelopen jaar stond Volbeat bijvoorbeeld als groot gerucht voor Pinkpop, even later pakte Zwarte Cross ze mee.
Toen kwamen ze nog met een eigen show naar Utrecht.
En even later werden ze bekend gemaakt als support act voor Guns 'n Roses.
Ghost zou nog zomaar een 3e show erbij kunnen doen. Maar zie de kans wel gedeeld met Pinkpop, omdat ze hier in 2016 zouden staan en last minute af moesten zeggen wegens stemproblemen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.256
Kans is natuurlijk miniem.
Als Fortarock in het Hemelvaartsweekend is, dan is het in theorie mogelijk. Pinkpop lijkt me sterk, als de tour met Metallica is begonnen en ze op 8 juni in Ierland spelen en 11 juni in Amsterdam.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Je ziet het pakket OZZY/Slayer/Anthrax/Alestrom bij verschillende festivals opduiken in de wereld. Mooie start voor Fortarock?
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Je ziet het pakket OZZY/Slayer/Anthrax/Alestrom bij verschillende festivals opduiken in de wereld. Mooie start voor Fortarock?

Dat zou ik het liefst zien zonder Ozzy. Die kan er echt niks meer van. Op Graspop vorig jaar ben ik naar Meshuggah geweest en mn vrienden kwamen halverwege ook omdat Ozzy zo slecht was blijbaar.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Even wat feitjes:

- Vorige maand stelde ik de vraag aan de organisatie of er een 2019 editie komt. Antwoord FR: 'Er wordt hard aan gewerkt'. Dit duidde er wat mij betreft op dat het nog niet zeker is of die er komt.
- Gisteren vroeg iemand op FB naar datum en namen. Antwoord FR: 'Meer nieuws later'. 'Later' klinkt niet als snel of binnenkort.
- Op FB zei iemand gisteren dat er in de Aardschok van 16 oktober een datum staat vermeld voor FR. Ik heb dit nog niet gecheckt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken