Fortarock 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Metallica lijkt naar Pinkpop en Werchter te gaan. Ik zie Iron Maiden dan nog wel Fortarock headlinen, de band is bevestigd voor Rock am Ring en zou goed in Nijmegen passen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Lijkt mij ook geen gekke optie, Metallica zou toch te groot zijn voor Fortarock als ze geen XL versie doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Ja, vertel. Klein verslagje zou leuk zijn?
Ik heb klachten gehoord over het geluid bijvoorbeeld. Jullie hadden het weer wel mee in ieder geval, toch?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja, vertel. Klein verslagje zou leuk zijn?<br>
Ik heb klachten gehoord over het geluid bijvoorbeeld. Jullie hadden het weer wel mee in ieder geval, toch?

Leuk dat je vraagt. Ik kom er snel op terug Dennis!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja, vertel. Klein verslagje zou leuk zijn?<br>
Ik heb klachten gehoord over het geluid bijvoorbeeld. Jullie hadden het weer wel mee in ieder geval, toch?

Het weer was geweldig, de sfeer was perfect en de locatie is één van de mooiste in Nederland.
Achtien bands over drie podia verdeeld is wel wat veel als je zoveel mogelijk wilt zien.

Vandenberg's Moonkings, Trivium, Sabaton, Gojira, Caliban, Slayer, Alter Bridge, Graveyard, Anthrax en Iron Maiden heb ik bekeken.
Trivium, Gojira, Alter Bridge, Anthrax en Iron Maiden sprongen er voor mij bovenuit. Iron Maiden brengt zoveel energie mee en zo'n perfecte show! Waanzinnig goed! Slayer viel tegen met een plichtmatig optreden. Eén van de andere 'big four', Anthrax, vond ik opvallend sterk spelen. Fris en energiek! Ook in 2012/2013 een heel goed album uitgebracht met goeie recensies.
Wat betreft het geluid hadden enkele bands (Caliban, Moonkings) wat problemen in het begin van hun set maar ik vond het geluid in het algemeen gewoon goed. Het is wel zo dat als je ver weg staat van het hoofdpodium en er speelt daar een band het geluid een beetje wegvalt als er wat wind staat. Daar is echter niets aan te doen. Oplossing: niet te veraf gaan staan. :)

Top dag en ongeacht het programma ben ik in 2015 weer van de partij!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Oké... Ben benieuwd waar ze volgend jaar mee komen. Of ze volgend jaar misschien uitbreiden naar 2 dagen. Met geruchten rondom Rock am Ring, Grüne Hölle en/of Sonisphere in de buurt kan er best een leuke ontwikkeling aankomen voor wat betreft headliner in 2015. Dat Slayer tegenviel is jammer, maar dat heb ik de laatste tijd vaker gehoord. Dat Maiden een perfecte show had hoopte ik al op, die show ontbreekt eigenlijk nog op de palmares van 1 groot bekend nederlands festival imo :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken