Festileaks forum album top 100/250

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hallo allemaal!

Het lijkt me een leuk idee om een album top 100/250 ofzo te maken.

Dit is mijn idee voorlopig:
- Iedereen mag 50 albums nomineren
- Elk album dat meer dan 1 nominatie heeft mag meedoen (of wellicht meer dan 2 ligt er een beetje aan hoe het uitkomt met hoeveelheid album).
- Nadat bekend is welke albums mee gaan doen zijn er wellicht nog wat gaten om tot een rond getal te komen. Om deze gaten op te vullen wilde ik die mensen die ook met de battles mee gedaan hebben vragen om nog een album te noemen (mag natuurlijk al bij hun 50 hebben gezeten) die een soort van wildcard krijgen en dus ook meedoen. (Afhankelijk van de hoeveelheid missende albums).
- Nu er een bepaald aantal albums zijn wil ik dat iedereen die in een volgorde zet.
- Je nummer 1 krijgt meer punten dan je nummer 2 enzovoort. (De preciese hoeveelheid punten ligt aan de hoeveelheid albums en daarnaast wil ik dat nog wel eerst met jullie bespreken zodat we het er over eens worden wat het beste is naar onze mening).

Misschien is het wel een leuk idee om de wat minder bekende albums even uit te lichten door de mensen die ze genomineerd hebben er wat over te laten zeggen. Ik wil ook wel een lange tijd tussen het bekend maken van de nominaties en het beginnen met stemmen zodat alle onbekende albums even langs kunnen komen en iedereen alle albums enigszins kan beoordelen.

Wanneer het stemmen klaar is zal ik de lijst van onder naar boven bekend gaan maken met 5 tegelijk ofzo en dan met wat statistiekjes erbij komen, dat vonden vele geloof ik wel leuk hier (ikzelf ook natuurlijk!).

Uiteraard is het overigens wel weer de bedoeling dat zowel nomineren als stemmen gaat via pb's naar mij zodat het eerlijk verloopt en niemand zich kan laten beinvloeden door de tussenstand. Dat betekent natuurlijk ook dat ik als eerste moet nomineren en als eerste moet stemmen, ook zal ik mijn lijst terugsturen naar de eerste die mij een lijst toestuurt. Dit dus zoals we ook tijdens de vorige battle hebben gedaan.

Maar goed mensen, dit soort idee-en zijn alleen leuk als er genoeg animo is om mee te doen. Dus laat me even weten of je aan zoiets mee zou willen doen aub. Natuurlijk is er ook ruimte voor verbeteringen, dus als je denkt dat we het op een andere manier beter kunnen doen dan hoor ik het graag en dan zullen we dat hier met zijn allen bespreken.

Ik ben benieuwd.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Leuk idee! Denk dat de puntentelling ook wel werkt voor albums :)

Het enige is dat we nu midden in het festivalseizoen zitten. Wat misschien een goed idee is om albums van leden in te zamelen deze zomer en da. Rond 1 september te beginnen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zoiets was ook mijn idee inderdaad. Tot die tijd hebben we dan wel de tijd om de onbekendere albums even uit te lichten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Klinkt inderdaad goed, ik ga alvast nadenken over mijn 50 albums! Misschien wel proberen de aantallen ietwat te beperken? Ik denk dat bij de vorige battles de interesse voor de laatste ronden zo laag lag door de lange duur van het hele spel.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het worden geen battles, maar gewoon een keer stemmen. Tenzij iedereen liever battles wilt dan vind ik dat prima maar leek me met albums lastig.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lijkt me cool! 50 is misschien wel een beetje veel. Als hier al 10 mensen aan meer doen kan je opeens 500 albums gaan luisteren. (Tuurlijk zal er overlap zijn en ken je al het een en ander, maar toch...)
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Volgens mij komt er dus geen stemronde @MRMantel. Het submitten van je lijstje wordt volgens mij automatisch de stemronde als ik het bericht van WeckoJ lees.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik begrijp dat jij ook mee wilt doen, Sandervandam?

Wie doen er mee tot nu toe?:
1 WeckoJ
2 Black Lies
3 Lateralus
4 JB.
5 Kereltje
6 neontiger8
7 MRMantel
8 Sandervandam
9 Gloeilamp

Ik verwacht eigenlijk van @DennisvdBr en @Land-Graaf ook wel dat ze (weer) mee doen. We zitten dus iig al op 9, als de 2 hiervoor genoemde ook mee doen zitten we op 11. Volgens mij was het met de battles iets van 15 maximaal dus begint er dan al op te lijken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Natuurlijk doe ik wel mee. Alleen om 50 albums bij elkaar zoeken (wat wel en nog niet in mijn platenkast zit)... dat zal even duren, denk ik.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Je krijgt er ook de tijd voor hoor. Dat maakt dus 13 :) Uiteraard mogen er nog veel meer mee doen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken