Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
2rrj9mtnf6r4.jpeg


Set-up:
Om de verveling te verdrijven, lijkt het mij tijd om een derde editie van de festival draft te houden. In deze editie gaan we erachter komen wie de beste Herman Schueremans is. Want de vraag is: wie bouwt het beste Rock Werchter affiche?

Regels:
1. Je stelt het affiche samen uit namen die ooit op Rock Werchter hebben gestaan. Torhout, Classic of Boutique dus niet. Acts die zijn gecanceld (bv de 2020 editie), kunnen ook niet.
2. Om het overzichtelijk te houden, bestaat het festival uit 2 dagen met 3 podia. En 7 namen per podium (42 acts in totaal dus).
3. Een act speelt in principe op de plek, waar die op Rock Werchter heeft gespeeld en met de setlist van dat optreden. Dus een act die alleen in de Barn heeft gestaan, kun je niet op het hoofdpodium plaatsen. Een dansafsluiter kun je niet als openingsact plaatsen. Een headliner niet als sub (of lager).
Als een artiest op meerdere posities heeft gespeeld, dan kan kun je kiezen op welke spot je deze zet. Bv een barnheadliner, die ook als sub op de main heeft gestaan. Geef dit dan wel aan (ook met jaartal). Als je bijvoorbeeld Muse kiest als 2e naam op de main (RW2000), dan spelen ze ook met die setlist. Dit kun je evt. later nog aanpassen.
4. Eens een artiest is gekozen, dan is deze exclusief voor de persoon die deze heeft genomen. Geef wel aan welk optreden (uit welk jaar) je kiest.
5. Onenigheden kunnen altijd besproken worden. Zonodig kan een regel veranderd worden. Dit wordt (min of meer) democratisch besloten.
6. Zodra we voldoende deelnemers hebben (max 10), zullen de deelnemers in een pot gaan die random wordt gegenereerd en volgens een slangenorde gaat (de eerste persoon kiest het eerst in de eerste ronde maar het laatste in de tweede ronde en de laatste in de eerste ronde kiest het eerste in de tweede ronde).
7. Er zijn 30 rondes. Hierna vullen de deelnemers hun gaten aan met nog niet gekozen acts. Iedere deelnemer heeft dus 30 unieke namen.
8. Elke deelnemer heeft 12u de tijd om een act te kiezen, na 10 rondes verkleint dit naar 8u en bij ronde 15 naar 6u.
9. Wanneer je een act selecteert, geef met je post mee wie je precies selecteert (soms kunnen afbeeldingen niet voor iedereen duidelijk zijn om welke act het precies gaat) en tag je de twee deelnemers die achter jou komen, zo weten zij dat ze (bijna) aan de beurt zijn.
10. Het ruilen van acts is toegelaten maar moet door beide partijen worden bevestigd dat de ruil oké is.
11. Wanneer een artiest tegelijkertijd solo als met band speelt (bv. Prince en Prince & The Revolution) dan zijn alle iteraties van de artiest in kwestie niet meer beschikbaar wanneer deze wordt gekozen.
12. Vanaf twaalf uur ’s avonds tot en met zes uur ’s ochtends worden er geen acts gekozen. De tijd die deelnemers hebben om een act te kiezen in die periode niet meer door en wordt vanaf zes uur weer hervat.

Voor inspiratie kun je hier kijken: https://www.rockwerchter.be/nl/geschiedenis
Of hier: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_edities_van_Rock_Werchter

1: @Aaran
2: @Randyrw
3: @Mattman
4: @Paddy
5: @Oasiss
6: @Joslittel
7: @Koekdoos
8: @HollandiaFCB
9: @Warriorandweirdo
10: @Theblackmadness
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Love it, Paddy. Hier ga in me weer eens voor smijten. Rock Werchter heeft zo’n rijke geschiedenis dat er veel mooie affiches mee samen te stellen zijn.

Count me in!

 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Zalig! Festival waar ik ben mee opgegroeid (woon op een kwartiertje fietsen van de weide) en doorzoek regelmatig voor mijn plezier de line-ups van Werchter, dus count me in! :)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
2. Om het overzichtelijk te houden, bestaat het festival uit 2 dagen met 3 podia. En 7 namen per podium (42 acts in totaal dus).
3. Een act speelt in principe op de plek, waar die op Rock Werchter heeft gespeeld en met de setlist van dat optreden. Dus een act die alleen in de Barn heeft gestaan, kun je niet op het hoofdpodium plaatsen. Een dansafsluiter kun je niet als openingsact plaatsen. Een headliner niet als sub (of lager).

Klein vraagje: Wat met acts die op The Slope hebben gespeeld? Die kan je niet nemen dan of..?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Vooral de eerste editie met veel plezier gevolgd, deze keer maar meedoen. Count me in!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Wordt er gekeken naar formaat band aan de hand van het heden? Dus een Rock Werchter editie anno 2020?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Alvast even een definitievraag: De geschiedenis op de site gaat terug tot de eerste editie in 1975 toen het nog Rock & blues Festival Werchter was. Rekenen we vanaf die editie of is er een ander jaar waarin Rock Werchter in de huidige vorm geboren is?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Alvast even een definitievraag: De geschiedenis op de site gaat terug tot de eerste editie in 1975 toen het nog Rock & blues Festival Werchter was. Rekenen we vanaf die editie of is er een ander jaar waarin Rock Werchter in de huidige vorm geboren is?

1975 zie ik als het beginjaar en telt dus mee.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Paddy wrote:
2. Om het overzichtelijk te houden, bestaat het festival uit 2 dagen met 3 podia. En 7 namen per podium (42 acts in totaal dus).
3. Een act speelt in principe op de plek, waar die op Rock Werchter heeft gespeeld en met de setlist van dat optreden. Dus een act die alleen in de Barn heeft gestaan, kun je niet op het hoofdpodium plaatsen. Een dansafsluiter kun je niet als openingsact plaatsen. Een headliner niet als sub (of lager).

Klein vraagje: Wat met acts die op The Slope hebben gespeeld? Die kan je niet nemen dan of..?

Die kunnen op het derde podium geplaatst worden. Qua positie even een inschatting maken, waar die dan zou komen. Een afsluiter Klub C komt logischerwijs hoger op het affiche dan een middagact op the slope.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Wordt er gekeken naar formaat band aan de hand van het heden? Dus een Rock Werchter editie anno 2020?

Nee, het moment dat ze op Werchter stonden telt. Katy Perry stond bv in 2009 op Werchter. Zou nu een headliner kunnen zijn, maar zou dus op het 2e podium komen op plek 5 vd 7.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
koekdoos wrote:
Wordt er gekeken naar formaat band aan de hand van het heden? Dus een Rock Werchter editie anno 2020?

Nee, het moment dat ze op Werchter stonden telt. Katy Perry stond bv in 2009 op Werchter. Zou nu een headliner kunnen zijn, maar zou dus op het 2e podium komen op plek 5 vd 7.

Dus je hebt ook keuze daarin door het jaartal / setlist die je kiest. Stel dat Katy Perry afgelopen jaar er ook stond, dan kan je dus kiezen om ze als headliner te zetten, maar ook dus op een lager podium door die set uit 2009 te kiezen?

Edit: 30 draft keuzes en 12 vrije keuze verwacht ik?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken