Fuze Tea

Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Festileaks Festival Forum Forums Games & Contests Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

9 berichten aan het bekijken - 776 tot 784 (van in totaal 784)
  • Auteur
    Yannick
    Bijdrager

Had eigenlijk gedacht dat Werchter12 met een straatlengte voorsprong zou winnen. Met Bowie kon een top-3 al moeilijk mis, maar ook mooie, gevarieerde, line-up opgesteld verder.

Na de eerste stemdag had ie inderdaad een straatlengte van maar liefst 10 punten voorsprong op een groepje mensen waarbij ik dacht dat ’t wel binnen ging zijn maar op dag twee slopen een aantal mensen dichter en dichter waarbij bij één van de laatste stemmers het uiteindelijke verschil werd gemaakt. Zeer spannend weer.

1+
    Everyknight
    Bijdrager

Mijn stemmen:

Combitickets voor:
    1) Drongen Calling
    2) Supersonic Lake Ijssel Festival
    3) Live Forever Festival

Dagticket voor:
    de zaterdag van Rock Gent

Was leuk om te volgen!

3+
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Zal mijn stemmen dan ook maar even delen:
    1. Wenteldave (Combi-ticket)
    2. Herragan (Combi-ticket)
    3. Oasiss (Combi-ticket)
    4. Shotgvn (Dagticket voor zaterdag met o.a. Talking Heads & Nico)

Was weer leuk om mee te doen, credits naar Yannick!

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

3+
    koekdoos
    Bijdrager

Ik heb gestemd op:

@Wenteldave
    @Rubenfrusciante en @werchter12 voor de weekendtickets en een dagticket van Tina Turner van @oasiss

Eigenlijk stak voor mij het festival van wenteldave er enorm bovenuit, ik kende er de meeste namen van en de meerderheid waren nog leuke namen ook. Alleen jammer van Red Hot Chili Peppers.

Daarna werd het eigenlijk al een flink stuk moeilijker om nog twee weekendtickets te kiezen. Er waren nog best wat headliners waar ik of geen muziek van kende of waar ik de naam niet van kende en wel een of enkele nummers. En als je dat al hebt bij de headliners, dan zal het jullie niks verbazen dat het lager op de affiches alleen nog maar bergafwaarts kan gaan.

Het festival van Rubenfrusciante heb ik daarom ook gekozen door een aantal prima namen (bijv. Clapton, Heart en Extreme) op het affiche en door zijn keuze van Tom Petty. Dat was gewoon een super boeking wat mij betreft. Als die er niet bij had gestaan, was het waarschijnlijk een dagticket geworden.

Werchter12’s festival heb ik vooral gekozen door de combinatie van David Bowie en Black Sabbath, aangevuld met nog handjevol leuke andere namen en het tweetal Slayer en Testament.

Voor het dagticket kon het eigenlijk alle kanten op gaan, er waren best wat leuke dagen. Maar heb uiteindelijk gekozen voor de combinatie van Tina Turner en Dolly Parton, dat vond ik wel een mooie combinatie aan headliner en subheadliner.

Het is toch stiekem best moeilijk kiezen als je vooral van de hardrock en metal bent en er veel popfestivallen zijn. Het werkt natuurlijk verder ook niet mee, als er verschillende headliners zijn waar je eigenlijk al geen zak aan vind 😆

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

2+
    theblackmadness
    Bijdrager

Ik ben gegaan voor wenteldave, stak er voor mij bovenuit, 3 leuke headliners en een goed dagprogramma.
    Voor mattman, als je the smiths hebt, ben ik al binnen en dan ook nog eens the clash erbij, feest.
    Dan twijfelde ik heel erg voor de rest, maar koos ik uiteindelijk voor rubenfr zijn festival wegens een goed dagprogramma.
    Voor de dagkaart ben ik gegaan voor de combi black sabbath, maar vooral tom waits, waarbij ook nog eens slayer. Topdag!

3+
    Yannick
    Bijdrager

Er waren nauwelijks tot zelfs geen popfestivals joh.

4+
    koekdoos
    Bijdrager

Er waren nauwelijks tot zelfs geen popfestivals joh.

Om nog maar eens te bevestigen hoe goed ik de meerderheid van namen ken op de verschillende festivals.
    Maar het ligt daarnaast ook wel een beetje aan mij waar ik de grens zet tussen het hardere werk en het rustigere werk.
    In mijn persoonlijke belevingswereld zitten er aardig wat namen bij die anderen waarschijnlijk onder rock plaatsen, terwijl het voor mij pop is.

0
    Moniek
    Bijdrager

Gefeliciteerd aan de winnaars!

Ik heb een combi gekocht voor:

supersonic ijssel lake festival van @Wenteldave
    Baspop van @Koekdoos
    AAA festival van @Herragan

En een dagkaart voor:

D’ruit Festival van @rubenfrusciante voor de vrijdag met Eric Clapton, Heart, Ramones en Nirvana

1+
    koekdoos
    Bijdrager

Van harte Dave en Werchter12! Wederom een prachtige competitie en ook leuk om dit keer van de zijlijn te volgen.

Ik heb zelf weekendkaarten gekocht voor Dave (zoals al eerder vermeld mijn favoriet), Ruben en Baspop. Baspop was een twijfelgeval aangezien er ook enkele (naar mijn mening) verschrikkelijke hairmetal bands staan. Maar als ik me zou verplaatsen in een eind jaren 80 muziekfan, dan zou ik daar zonder meer bij zijn geweest want je wist niet beter. Daarnaast was het een mooi totaal concept. Als laatste een dagkaartje voor de David Bowie dag, deze held zou ik graag nog eens live zien.

Ben benieuwd welke bands dat zijn, zal wel onder andere Europe zijn?

0
9 berichten aan het bekijken - 776 tot 784 (van in totaal 784)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.