Festileagues: Strijd deze zomer met vrienden voor toegang tot festivals in 2021

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Festileaks wordt deze zomer Festileagues. In afwezigheid van de traditionele festivalzomer organiseren we een groots opgezette game waarbij festivalgangers teams vormen, opdrachten maken en punten verdienen. De ultieme hoofdprijs: toegang tot maar liefst 17 (!) topfestivals uit binnen- en buitenland in 2021.


Direct naar het Festileagues platform >>


PA_sziget_20190810_084-min-696x464.jpg


Festileagues is een interactief spel voor vriendengroepen die al in de startblokken stonden voor een nieuwe festivalzomer. Als alternatief doen deelnemende teams via dit platform mee aan allerlei festival-gerelateerde online en offline puzzels, quizzes en challenges. Wekelijks zijn er vele prijzen en gadgets te winnen, beschikbaar gesteld door festivals en andere sponsoren. Voor het allerbeste team ligt er een ultieme hoofdprijs in het verschiet: toegang tot alle 16 aangesloten festivals in 2021.

Toegang tot 16 topfestivals
De winnaars van Festileagues beleven volgend jaar samen de zomer van hun leven op:

Amsterdam Open Air, Balaton Sound (Hongarije), Best Kept Secret, Bospop, Dauwpop, Electric Castle (Roemenië), Indian Summer, Jera On Air, Mañana Mañana, Misty Fields, Nirwana Tuinfeest, NOX In The Woods, Pohoda Festival (Slowakije), Sziget (Hongarije), Vestrock, Welcome To The Village en Zwarte Cross

Alternatief voor de festivalzomer
In 2020 geen festivals. Dat is de harde realiteit voor een generatie die festivals tot lifestyle heeft gemaakt. Vervangende initiatieven richten zich momenteel vooral op het terughalen van muziekoptredens, bijvoorbeeld door middel van livestreams vanuit huis of een leeg festivalterrein. Er is echter nog geen alternatief voor het gemis van het sociale aspect. Juist dat wat een festival zo onvergetelijk maakt: samen dingen ondernemen, herinneringen maken en avonturen beleven.

Dat gevoel is voor ons onmisbaar. Een festival maak je niet succesvol met een headliner, dat doe je met elkaar. In samenwerking met de aangesloten festivals geloven wij dat festivalgevoel ook deze zomer te kunnen creëren met Festileagues.

Direct naar het Festileagues platform >>

Aanmelden voor Festileagues is vanaf nu mogelijk via festileaks.com/festileagues. De eerste opdrachten zijn gestart en het spel loopt de hele zomer door, tot 31 augustus.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
What the fack. Dat is echt enorm vet.

Haha. Wacht, welke vriendengroep? Ben echt pas één keer met een vriendengroep naar een festival gegaan.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.690
1.613
Wat een leuk idee! Wij zijn al ingeschreven en begonnen!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
951
283
Heel vet initiatief :) Merci voor dit!

Wordt er aangekondigd wanneer die live-events gaan plaatsvinden? Ook voor als je nog niet bent ingeschreven?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Heel vet initiatief ? Merci voor dit!

Wordt er aangekondigd wanneer die live-events gaan plaatsvinden? Ook voor als je nog niet bent ingeschreven?
Reken maar! De meest bijzondere opdrachten delen we ook via onze channels, waaronder forum maar ook Instagram en Facebook. Ik kan je het eerste live event wel vast verklappen: volgende week vrijdag spelen we Best Kept Secret-bingo met Maurits Westerik.

Worden er al teams gevormd met forum users? :)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.690
1.613
Bij de woordzoeker mag de S achter het woord tentjes in de legenda weg groetjes ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
@joszwa Wij hebben waarschijnlijk nog een bug gevonden. Na het invullen van de Filippine puzzel staat deze nog steeds bij 'Beschikbare opdrachten', maar na het openen staat er wel correct dat hij is ingeleverd. Probleem: in de plaats is de 'Online speurtocht' naar 'Ingeleverde opdrachten' verplaatst terwijl we deze nog niet hadden ingevuld. Mogelijks dus sprake van een soort switch tussen deze opdrachten?

Voor de rest top initiatief! Zeer vermakelijke om de puzzels in groep op te lossen :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
@joszwa Wij hebben waarschijnlijk nog een bug gevonden. Na het invullen van de Filippine puzzel staat deze nog steeds bij ‘Beschikbare opdrachten’, maar na het openen staat er wel correct dat hij is ingeleverd. Probleem: in de plaats is de ‘Online speurtocht’ naar ‘Ingeleverde opdrachten’ verplaatst terwijl we deze nog niet hadden ingevuld. Mogelijks dus sprake van een soort switch tussen deze opdrachten?

Voor de rest top initiatief! Zeer vermakelijke om de puzzels in groep op te lossen
1f642.svg
Hi Thijs, bedankt voor het doorgeven! Het betrof dezelfde opdracht (met twee verschillende titels) die er per ongeluk 2x in stond. "Online speurtocht" is eruit gehaald en de Fillippine staat er nog. Alle inzendingen zijn als het goed is gewoon bewaard.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
What the fack. Dat is echt enorm vet.

Haha. Wacht, welke vriendengroep? Ben echt pas één keer met een vriendengroep naar een festival gegaan.

Super gaaf initiatief! Ik ga ook nooit met een vriendengroep naar festivals. Wil je samen een groep vormen Wenteldave?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
wenteldave wrote:
What the fack. Dat is echt enorm vet.

Haha. Wacht, welke vriendengroep? Ben echt pas één keer met een vriendengroep naar een festival gegaan.

Super gaaf initiatief! Ik ga ook nooit met een vriendengroep naar festivals. Wil je samen een groep vormen Wenteldave?
Ik heb eens even gekeken naar de opdrachten, festivals zelf en de data van die festivals, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit helemaal niks voor mij is, Moniek. Concept is op zich geinig met een vette prijs, maar zitten ook waar weinig festivals tussen die mij trekken en die datatechnisch voor mij goed werken. Ben dus bang dat ik je moet teleurstellen.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Super leuk initiatief dit! Heb nog wel een vraagje. Ik en 3 andere vormen een team via mijn mail adres. Moet ik ergens ook de mail adressen van de 3 teamgenoten ook invullen willen hun kans maken op eventuele prijzen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
Super leuk initiatief dit! Heb nog wel een vraagje. Ik en 3 andere vormen een team via mijn mail adres. Moet ik ergens ook de mail adressen van de 3 teamgenoten ook invullen willen hun kans maken op eventuele prijzen?
Nee, iedereen speelt op dat account. Na afloop, of tussendoor, als je iets gewonnen hebt, worden jullie gecontacteerd op die opgegeven contactgegevens, waarbij er wordt gevraagd naar adresgegevens en dergelijke van de teamgenoten. Staat ook onder "Veelgestelde vragen".
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
rhcp wrote:
Super leuk initiatief dit! Heb nog wel een vraagje. Ik en 3 andere vormen een team via mijn mail adres. Moet ik ergens ook de mail adressen van de 3 teamgenoten ook invullen willen hun kans maken op eventuele prijzen?

Nee, iedereen speelt op dat account. Na afloop, of tussendoor, als je iets gewonnen hebt, worden jullie gecontacteerd op die opgegeven contactgegevens, waarbij er wordt gevraagd naar adresgegevens en dergelijke van de teamgenoten. Staat ook onder “Veelgestelde vragen”.

Kom het niet zo 1 2 3 vinden. Bedankt voor de informatie!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
wenteldave wrote:

rhcp wrote:
Super leuk initiatief dit! Heb nog wel een vraagje. Ik en 3 andere vormen een team via mijn mail adres. Moet ik ergens ook de mail adressen van de 3 teamgenoten ook invullen willen hun kans maken op eventuele prijzen?


Nee, iedereen speelt op dat account. Na afloop, of tussendoor, als je iets gewonnen hebt, worden jullie gecontacteerd op die opgegeven contactgegevens, waarbij er wordt gevraagd naar adresgegevens en dergelijke van de teamgenoten. Staat ook onder “Veelgestelde vragen”.

Kom het niet zo 1 2 3 vinden. Bedankt voor de informatie!
Haha, dan staat het misschien niet onder dat kopje, maar ik heb het wel ergens gelezen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Wat een verschrikkelijk tof initiatief is dit zeg!

Ik kom als enige van mijn groepje festivalvrienden regelmatig op Festileaks, maar ik heb ons dus echt wel even aangemeld. Alleen al heel erg leuk om mee te doen, laat staan dat je ook nog iets kan winnen...

Wil je weten hoe TeamHuissen het er vanaf brengt? Je vindt ons waarschijnlijk ergens onderaan de ranglijst!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Hoe werkt de puntenverdeling juist bij de 'creatieve opdrachten' zoals de festivaloutfit en het kampement? Ik veronderstel dat je de basispunten sowieso krijgt als je de opdracht indient maar hoe worden de bonuspunten dan verdeeld? Is dit alles-of-niets voor enkel het beste team of kan je bijvoorbeeld 7/10 krijgen voor creativiteit? En zijn er nog andere criteria waarop beoordeeld wordt of is dit gewoon op het gevoel van de spelleiding?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hoe werkt de puntenverdeling juist bij de ‘creatieve opdrachten’ zoals de festivaloutfit en het kampement? Ik veronderstel dat je de basispunten sowieso krijgt als je de opdracht indient maar hoe worden de bonuspunten dan verdeeld? Is dit alles-of-niets voor enkel het beste team of kan je bijvoorbeeld 7/10 krijgen voor creativiteit? En zijn er nog andere criteria waarop beoordeeld wordt of is dit gewoon op het gevoel van de spelleiding?
Je krijgt hierbij een standaard aantal punten als je iets inlevert dat voldoet aan de criteria. Daar bovenop krijgen de beste inzendingen een X aantal punten. Hoeveel dat is, verschilt per opdracht en per maand. Bij de huidige opdrachten is dat: 30pt voor de leukste, 20pt voor de nr 2 en 10pt voor de nummer 3. (En 10 punten voor iets inleveren)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
BKS-week start nu bij Festileagues! Je vindt nu 8 kersverse BKS-opdrachten in het opdrachtenoverzicht. Vrijdagavond host festivaldirecteur Maurits Westerik een speciale Best Kept Secret Bingo voor Festileagues teams. Be there!

https://festileaks.com/2020/06/speel-deze-vrijdag-best-kept-secret-bingo-met-maurits-westerik/
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Heads-up: vanavond om 20:00 uur Best Kept Secret Bingo. Er zijn veel punten te winnen, dus mis deze niet. Claim van tevoren je kaart en maak naast die punten ook kans op een karrevracht aan vinyl. Alle info via https://festileaks.com/bingo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken