Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 906 reacties, heeft 77 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dennis1808 4 uur, 9 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 907)
  • Auteur

Kesselman

Wauw!!!
    Heel blij dat ik voor dtrh heb gekozen dit jaar.
    Veel namen die ik al gezien heb maar ook n paar nieuwe gelukkig.
    Mn vriendin gaat haar ogen uitkijken.
    Hopen dat grave jones nog steeds zo gaaf is als op LL

Raskolnikov

Wat ik ook heel fijn vind is dat ze een mooie, gedurfde naam hebben als derde headliner. Janelle Monae vind ik persoonlijk veel interessanter dan pak ‘m beet FATM of Elbow of Snow Patrol (let op persoonlijke smaak he).

Nu hebben ze met Editors natuurlijk ook al een aardig uitgekauwde headliner staan, dus extra fijn.

Ik had wel echt Massive Attack verwacht. Jammer, maar ik kan met deze line-up ruimschoots leven. Ze hebben het dit jaar heel goed gedaan.

Benieuwd wat er nog aan kleine programmatoevoegingen komt.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Falladain

Ik ga mijn persoonlijke marketing-machine ook maar eens laten draaien om mijn vrienden over te halen om naar DTRH te gaan. Wát een line-up zeg!

Rock Werchter 2017, 2018 /// Appelpop 2015, 2016, 2017 // Down the Rabbit Hole 2019 // Pukkelpop 2019

mattman
    Moderator

Heel bij met Janelle Monae als headliner ja. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Van de twee andere headliners, Editors en Underworld, was ik minder enthousiast. Beide sterk live, maar die staan al zovéél in de lage landen, dat ik er moeilijk dogelukkig van kan worden. Had liever Thom op de Hotot zien headlinen, met Underworld in een tent voor de liefhebbers, maar da’s maar detailkritiek. De rest van het prachtige programma maakt dit ruimschoots goed.

MUST-SEE: Thom Yorke, Janelle Monae, The Roots, dEUS, Vampire Weekend, Rosalia, Low, Kamasi Washington
    GRAAG: Olafur Arnalds, Grace Jones, Robyn, Maribou State, Balthazar, Parquet Courts, Khruangbin, Beirut

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

rubberenrobbie

Ik ga mijn persoonlijke marketing-machine ook maar eens laten draaien om mijn vrienden over te halen om naar DTRH te gaan. Wát een line-up zeg!

Dat lijkt me een makkie dan!
    😉

visdave34
    Moderator

😉

Ik probeer hetzelfde, maar dat valt nog niet mee. Iedereen heeft al early birds voor BKS en willen maar één festival doen. Toch slimm gedaan van BKS, want deze lineup past eigenlijk veel beter bij mijn vriendengroep dan die van BKS.

Afin, ik ga sowieso naar beide, ik zie wel wie er mee wil…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Raskolnikov

Onze Lowlandsgroep gaat bijna in zijn geheel ook naar DTRH, dus moeite hoeven wij er niet voor te doen. Scheelt dat we ook allemaal in Nijmegen wonen, dat maakt de keuze makkelijker.

Als het niet zo’n thuiswedstrijd was zou ik de keuze tussen BKS en DTRH een moeilijke vinden. Beide hebben gave line-up. Maar DTRH is inmiddels bijna net zo’n traditie als LL.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Indiaantje89

Wauw!!!

Is Grave Jones een lullige typo of een ontzettend goede woordgrap?

Raskolnikov

Heel bij met Janelle Monae als headliner ja. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Van de twee andere headliners, Editors en Underworld, was ik minder enthousiast. Beide sterk live, maar die staan al zovéél in de lage landen, dat ik er moeilijk dogelukkig van kan worden. Had liever Thom op de Hotot zien headlinen, met Underworld in een tent voor de liefhebbers, maar da’s maar detailkritiek. De rest van het prachtige programma maakt dit ruimschoots goed.

MUST-SEE: Thom Yorke, Janelle Monae, The Roots, dEUS, Vampire Weekend, Rosalia, Low, Kamasi Washington
    GRAAG: Olafur Arnalds, Grace Jones, Robyn, Maribou State, Balthazar, Parquet Courts, Khruangbin, Beirut

Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien.

Underworld daarentegen vind ik wel magnifieke headliner, al heb je gelijk dat ook deze act vaak genoeg reeds te zien was. Maar ik denk wel dat er meer volk op af gaat komen dan Thom Yorke. Dat is toch iets moeilijkere muziek voor velen.

Raskolnikov

😉

Ik probeer hetzelfde, maar dat valt nog niet mee. Iedereen heeft al early birds voor BKS en willen maar één festival doen. Toch slimm gedaan van BKS, want deze lineup past eigenlijk veel beter bij mijn vriendengroep dan die van BKS.

Afin, ik ga sowieso naar beide, ik zie wel wie er mee wil…

Meteen een festileaks meeting op de eerste dag; kun je daarna overal aansluiten indien nodig 😉

mattman
    Moderator

Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien.

Underworld daarentegen vind ik wel magnifieke headliner, al heb je gelijk dat ook deze act vaak genoeg reeds te zien was. Maar ik denk wel dat er meer volk op af gaat komen dan Thom Yorke. Dat is toch iets moeilijkere muziek voor velen.

Underworld vind ik qua show sowieso iets te repititief, dus het feit dat ze hier om de zoveel maanden eens staan, helpt niet echt. Vind het iets te veel beuken en iets te weinig variatie. Althans, dat vond ik de vorige keer dat ik ze zag. Ben toen ook halverwege hun set iets anders gaan doen. Van de headliners zijn het alleen Editors, Underworld en Foals die me niet boeien. Qua headliners haalt dit trio het bijlange niet van ‘QOTSA – Anderson Paak – Nick Cave’ voor mij. Maar die undercard dit jaar, fieuw! Ik neem dus aan dat er genoeg moois tegenover die acts geprogrammeerd zal staan. 🙂

Thom Yorke gaat trouwens ramvol staan denk ik. Alleen al om die naam. En qua liveshow is het ook niet écht ontoegankelijk. Solo zien we in ieder geval een heel andere, minder introverte Thom.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

visdave34
    Moderator

Grappig, deze periode heb ik de afgelopen jaren ook gehad (paar keer bewust laten lopen, waaronder bv. LL 2017). Ben nu op het punt dat ik ze wel weer zou gaan kijken, is inmiddels alweer een paar jaar geleden dat ik ze gezien heb. Mocht er overigens iets moois tegenover staan, laat ik ze ook wel weer links liggen.

Meteen een festileaks meeting op de eerste dag; kun je daarna overal aansluiten indien nodig 😉

Haha, goed plan. Een groot deel van de FL-redactie zal er ook zijn, begreep ik. Dus genoeg friendly faces om bij aan te haken ja.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Raskolnikov

En qua liveshow is het ook niet écht ontoegankelijk. Solo zien we in ieder geval een heel andere Thom.

Klopt. Ik neem ook aan dat het grotendeels dezelfde show gaat woorden als vorig jaar in AB. Dan zit het wel snor.

visdave34
    Moderator

Ook maar even mijn lijstje.

MUST SEE: Janelle Monae, Thom Yorke, Vampire Weekend, Balthazar, The Roots, Kamasi Washington, Parquet Courts, Low
    GRAAG: Underworld, Foals, dEUS (geen must, want zie deze show al in Tivoli), Robyn, Rosalia, Beirut, Cory Henry, Khruangbin, Olafur Arnalds, Amber Arcades, RBCF

Dat zijn er dus al best veel. En dan zitten er ook nog wel wat namen bij die interessant lijken, maar die ik nog niet (goed genoeg) ken.

sirizaac2010

Hi guys. As someone who doesn’t know much of the latest release of names, it’s great to see such positivity. These days it’s quite rare to get such praise. And although I was hoping for Massive Attack, happy to get listening to see what takes my interest.

From their placement at Latitude, I am hoping Underworld play a late headline set, I agree with previous posts that although they are good live, I think they don’t really have headliner material. Maybe give Foals a decent set behind, and allow those that don’t want a pure dance fest a tent to go too (e.g. for Thom)

It is interesting about the change of focus this year to fill up the support card. Even thorough I don’t really know some of the new releases, I recognise their names and know their reputation (e.g. dEUS)

Rockbeer

Haha, goed plan. Een groot deel van de FL-redactie zal er ook zijn, begreep ik. Dus genoeg friendly faces om bij aan te haken ja.

Een groot deel? Dat is nog heel voorzichtig verwoord 😛

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Thomas

Zeer mooie namen weer! Moet wel zeggen dat Janelle Monae niet per se gehoeven had (zoals vaker gemeld was The Strokes wel de ultieme droom), maar vind het voor een festival als DTRH wel een mooie boeking. Ronnie Flex vind ik dan wel weer behoorlijk overbodig.

Voorlopige must-sees: Agar Agar, Parquet Courts, Balthazar, Foals. Ezra Collective en Vampire Weekend zijn cool, en Kamasi Washington lijkt me ook zeer mooi om een keer te zien. Thom Yorke doet me vooralsnog niet heel veel eigenlijk (ook niet zo’n Radiohead-fan) maar moet me daar nog wel meer voor inluisteren, vind het wel een toffe boeking.

Zeer blij met mijn kaartje in ieder geval!

RW 09-10-11-13//LL 12-17//BKS 15-16-18//DTRH 17-18//DOUR 11-15-16-18

Kesselman

Wauw!!!

Is Grave Jones een lullige typo of een ontzettend goede woordgrap?

foutje 😛

roluf

Gister avond besloten dat ik samen met mijn vrouw ook ga.
    Must sees: janelle monae, foals, the roots, vampire weekend, Balthazar, Aurora, Lewis Capaldi, Maribou State, Ry X,

Leuk: editors, Thom york, underworld, Robyn, Agar Agar.

En verder moet ik nog best het een en ander luisteren dat ik niet ken. Word een mooi weekend.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Dennis1808

Must See: Underworld – Thom Yorke – Foals – Vampire Weekend – Balthazar – dEUS – Skepta – Khruangbin – Agar Agar – Donny Benet – Sons
    Leuk: De Staat (intussen 12x gezien) – Kamasi Washington – Maribou State – Matt Corby – Parquet Courts – Low – Ry X – Henge

Sowieso nog luisteren: Slowthai – Janelle Monáe – Rosalia

De enige band die ik écht niet hoef te zien is Editors, ik ben groot liefhebber van de band maar dit is nu het derde jaar op rij dat ik een festival bezoek waar ze headlinen (LL, TW Classic). Ik denk dat ik dan op het Vuige Veld ongeplande concertjes ga bezoeken ofzo.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Stefan

Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien. .

Ik snap dat dit kan gelden voor sommige festival addicts hier (voor mij niet, ik blijf ze graag zien). Echter voor de “normale” festivalganger is het een prima boeking natuurlijk. Bijvoorbeeld mijn DTRH clubje gaat maar naar 1 festival per jaar en sinds 2015 hebben ze LL veruilt voor DTRH.
    Ze hebben de editors dus voor het laatst op een festival gezien op LL 2013….ik denk dat dit soort scenario’s voor veel festival bezoekers geldt en voor,veel headliners.

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17-19 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18-19 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

mroizo

Wow, echt een heerlijk lijst toevoegingen!
    Must sees: Underworld, Foals, Balthazar, dEUS, Khruangbin, Maribou State, Parquet Courts, RY X, Agar Agar
    Leuk: Editors, SONS, Frank Carter and the rattlesnakes, Low, Matt Corby, Skepta, Rosalia, Vampire Weekend

Ik ga me zeker niet vervelen!
    Vorig jaar was mijn eerste jaar DTRH na jaren Lowlands. Het relaxte aan DTRH is dat je niet je hele dag helemaal vol plant aangezien er niet zoveel podia zijn.
    Op een Lowlands liep ik de benen onder m’n lijf vandaan om overal bij te zijn (wat in de praktijk natuurlijk nooit lukt). Op DTRH zijn er af en toe momenten dat je even helemaal niets hoeft.

Pinkpop-07 Lowlands-07-08-09-10-11-13-14-15-17 DTRH-18-19

Raskolnikov

Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien. .

Ik snap dat dit kan gelden voor sommige festival addicts hier (voor mij niet, ik blijf ze graag zien). Echter voor de “normale” festivalganger is het een prima boeking natuurlijk. Bijvoorbeeld mijn DTRH clubje gaat maar naar 1 festival per jaar en sinds 2015 hebben ze LL veruilt voor DTRH.
    Ze hebben de editors dus voor het laatst op een festival gezien op LL 2013….ik denk dat dit soort scenario’s voor veel festival bezoekers geldt en voor,veel headliners.

Klopt hoor. Ik vind het ook een prima headliner. Maar ik heb ze inmiddels en te vaak gezien en ik vind hun laatste albums echt tenenkrommend slecht. Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet). Maar dat is allemaal smaak en heel persoonlijk. Denk dat het lekker druk wordt bij hun optreden. Mijn vriendin is er wel dolblij mee. Maar als het even kan ben ik toch elders te vinden dan.

Maar die nummers van The Back Room en An End Has A Start zijn nog steeds fenomenaal.

Dennis1808

Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).

Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

gguuss

Bovendien trek ik de ingestudeerde kunstjes van die zanger steeds slechter (en dat vuurwerk op het podium hoeft voor mij ook niet).

Precies dit, op Lowlands vond ik het nog wel gaan maar op Werchter Classic ben ik zelfs eerder naar huis gegaan. Het vuurwerk zit ‘m in de sterke songs die ze hebben geschreven, dan wil ik niet geforceerd onder de indruk zijn van visueel spektakel.

Mooi, smaken en ervaringen verschillen. Ik heb Editors vorig jaar in Ziggo en Tivoli gezien, dat jaar ervoor op LL en komend jaar op DTRH. Ik kijk er weer naar uit hoor, de lange outro van Papillon met vuurwerk en pyros’s. Zin an!

Rock Werchter 11-13-14-15 | Pukkelpop 13-14 | Sziget 15 | Lowlands 16-17-18-19| Down the Rabbit Hole 16-17-18-19 | Colours of Ostrava 17 | Best Kept Secret 18 | We are Electric 18

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 907)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.