Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
IMG-20180629-WA0056.jpg


Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Datum: 5 - 7 juli
Locatie: De Groene Heuvels, nabij Nijmegen
Genre(s): alternatief, rock, pop, dance, elektronisch, indie, folk

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://downtherabbithole.nl/
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Aha, een nieuw topic. Goede gelegenheid om de blik voor dit fijne festival al eens te richten op volgend jaar.

Ik hoop en denk iets uit het volgende rijtje headliners: The Cure / Tame Impala / Massive Attack.

Andere kanshebbers? Thom Yorke of Atoms For Peace, afhankelijk van een nieuw album wellicht? Editors? Elbow? Mumford and Sons? Underworld? Run The Jewels? Sigur Ros? Snow Patrol? Florence And The Machine?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik hoop en denk iets uit het volgende rijtje headliners: The Cure / Tame Impala / Massive Attack.

Andere kanshebbers? Thom Yorke of Atoms For Peace, afhankelijk van een nieuw album wellicht? Editors? Elbow? Mumford and Sons? Underworld? Run The Jewels? Sigur Ros? Snow Patrol? Florence And The Machine?

The Cure zie ik naar Pinkpop/BKS gaan. Maar dit jaar had DTRH met Cave en Byrne namen die ik misschien ook eerder op BKS had verwacht. Misschien kunnen ze inderdaad nog verassen!

Tame Impala en Florence zijn natuurlijk prachtige headliners maar zie Mojo ze ook makkelijk doorschuiven naar Lowlands waar ze ook hun dag kunnen vragen. Leuke namen verder, een avondje knallen met Underworld zou geweldig zijn! Misschien ook wel weer een hiphop headliner komend jaar.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.429
1.532
Denk dat we meer weten over the Cure als bekend is welk festival ze in Spanje gaan doen. Denk dat BKS alleen een mogelijkheid is als ze ook Primavera doen, maar als dat niet het geval is lijkt DTRH me erg plausibel.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
524
169
Mooi hoe andere fora compleet ontploffen terwijl het forum van dtrh elk jaar een oase van rust is. Ik ben er komende editie weer bij hoor!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
918
79
Mooi hoe andere fora compleet ontploffen terwijl het forum van dtrh elk jaar een oase van rust is. Ik ben er komende editie weer bij hoor!

Ik denk dat het onbewust ook veel zegt over het Festival DTRH , het is toch allemaal wat minder commercieel dan een RW of Pinkpop, bepaalde acts waarover veel gediscussieerd word in die topics , weet je al bij voorbaat (over het algemeen) dat ze niet op DTRH staan.
Daarnaast heeft (Volgens mij) DTRH een vrij trouwe fanbase met mensen die ongeacht wat er komt, toch wel gaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Nou, ik ben wel heel nieuwsgierig wat we dit jaar mogen verwachten. De programmering was altijd al prima, maar afgelopen jaar is er echt een nieuwe standaard gezet, naar mijn mening. Ieder jaar zitten er wel een paar pareltjes tussen. Maar ik durf nu inderdaad ook al wel te stellen dat ik er bij ga zijn, bijna ongeacht het programma. Want dat zal vast wel snor zitten.

En de randprogrammering van DTRH is ook gewoon heel belangrijk voor veel festivalbezoekers, die komen voor de combinatie muziekprogramma / randprogramma (in wat voor verhouding dan ook). Zelf heb ik bijvoorbeeld niet zo heel veel mee met de randprogrammering, ik ga echt voor de muziek. Aan de andere kant denk ik dat vanwege het randprogramma juist wel hele relaxte mensen naar dit festival komen, en dat vind ik wel weer prettig.

Benjamin heeft denk ik ook wel een punt: een trouwe fanbase voor dit festival is er absoluut.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
Nou, ik ben wel heel nieuwsgierig wat we dit jaar mogen verwachten. De programmering was altijd al prima, maar afgelopen jaar is er echt een nieuwe standaard gezet, naar mijn mening. Ieder jaar zitten er wel een paar pareltjes tussen. Maar ik durf nu inderdaad ook al wel te stellen dat ik er bij ga zijn, bijna ongeacht het programma. Want dat zal vast wel snor zitten.

En de randprogrammering van DTRH is ook gewoon heel belangrijk voor veel festivalbezoekers, die komen voor de combinatie muziekprogramma / randprogramma (in wat voor verhouding dan ook). Zelf heb ik bijvoorbeeld niet zo heel veel mee met de randprogrammering, ik ga echt voor de muziek. Aan de andere kant denk ik dat vanwege het randprogramma juist wel hele relaxte mensen naar dit festival komen, en dat vind ik wel weer prettig.

Benjamin heeft denk ik ook wel een punt: een trouwe fanbase voor dit festival is er absoluut.

Inderdaad heel benieuwd. Na afgelopen jaar is (net zoals bij BKS na Radiohead/Arcade Fire) de vraag hoe DTRH de lijn van 2018 kan voortzetten.
Behalve een Tame Impala (die ook in zo ongeveer ieder forum genoemd wordt) zie ik echter weinig namen langskomen die aan DTRH gekoppeld worden. Heb het gevoel dat de vijver met headliners komend jaar wat kleiner is dan in 2018. Misschien een Weezer?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Inderdaad heel benieuwd. Na afgelopen jaar is (net zoals bij BKS naar Radiohead/Arcade Fire) de vraag hoe DTRH de lijn van 2018 kan voortzetten.
Behalve een Tame Impala (die ook in zo ongeveer ieder forum genoemd wordt) zie ik echter weinig namen langskomen die aan DTRH gekoppeld worden. Heb het gevoel dat de vijver met headliners komend jaar wat kleiner is dan in 2018. Misschien een Weezer?

De vijver is inderdaad kleiner dan anders, en zal gedeeld moeten worden met BKS (en zelfs Pinkpop en LL).

Tame Impala, Florence And The Machine, Massive Attack, The Cure (niet heel waarschijnlijk meer voor DTRH), Snow Patrol, Elbow, The Good, The Bad & The Queen (headliner?), Thom Yorke, Underworld, Alt-J, Big Red Machine (geen headliner natuurlijk), Run The Jewels met een nieuw album? Balthazar met nieuw album (ook geen headliner)? Of eindelijk een keer iets uit de rij Bon Iver / Strokes / Frank Ocean?

Vaak staan er bij DTRH ook acts die afgelopen jaar/jaren op Lowlands hebben gestaan. Bicep of The Blaze wellicht op de dancestek. Maribou State? Brockhampton? Al is hiphop niet het meest voor de hand liggende genre in Beuningen.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
524
169
Als BKS Arctic Monkeys kon strikken, kan DTRH dat toch ook wel?

Eens met de opmerking van Benjamin. Veel publiek van dtrh weten nual dat ze gaan, ongeacht line up. Publiek van PP of RW laten het, terecht, van de line up afhangen en dus is daar veel discussie over. Geinig om te volgen wel.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
524
169
gguuss wrote:
Als BKS Arctic Monkeys kon strikken, kan DTRH dat toch ook wel?

Ja, dat lijkt me ook wel.

Alleen zou ik het niet in 2019 verwachten, jaar nadat ze op BKS hebben gestaan.

Why not? Het komt toch best vaak voor dat een artiest het ene jaar op het ene NL festival staat en het jaar erop op een ander.
Oscar and the Wolf, Editors zo uit mijn hoofd. Stonden allebei op PP dit jaar en vorig jaar op LL.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Raskolnikov wrote:

gguuss wrote:
Als BKS Arctic Monkeys kon strikken, kan DTRH dat toch ook wel?


Ja, dat lijkt me ook wel.

Alleen zou ik het niet in 2019 verwachten, jaar nadat ze op BKS hebben gestaan.

Why not? Het komt toch best vaak voor dat een artiest het ene jaar op het ene NL festival staat en het jaar erop op een ander.
Oscar and the Wolf, Editors zo uit mijn hoofd. Stonden allebei op PP dit jaar en vorig jaar op LL.

Ja dat klopt. Maar de headliner die je grootste concurrent vorig jaar had nu nemen, dat zal toch niet heel lekker voelen.
Tussen LL, DTRH en Pinkpop zie ik dat wel gebeuren.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.187
710
in principe zijn alle namen die je aan BKS zou linken , auomatisch ook kanshebber voor DTRH.
Behalve dat ze een maand uit elkaar liggen vissen ze natuurlijk wel uit de zelfde vijver.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
eh, bijna op de 2e pagina mensen!!

Disclosure kan ook prima op Down The Rabbit Hole. Past goed als opvolger van Odesza. Al zie ik zelf liever geen headliner spot 'verloren' gaan aan Disclosure. Al doen ze goeie zaken met die laatste tracks. Denk dat Down The Rabbit Hole dit jaar wel een stapje terug moet doen en geen 2x ziggo en 1 hmh act als headliners zal hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
The 1975 beëindigd hun Noord-Amerika tour op 3 juni, afgeschreven dus voor BKS. Pinkpop kan ook maar ik zie DTRH als stevige optie voor een hoge plek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie ze toch eerder een hoge spot krijgen op Pinkpop of Lowlands dan afluiten op Down The Rabbit Hole. Persoonlijk zou ik ze ook eerder op BKS zien als dat mogelijk was. BKS heeft toch iets meer met britpop.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken