De Festivalpodcast

Festileaks Festival Forum Forums Festileaks De Festivalpodcast

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Processierups 3 uur, 7 minuten geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Jos.
    Beheerder

Festileaks en KINK presenteren de tweewekelijkse Festivalpodcast, waarin Jos Willemsen (Festileaks) en Jasper Leegwater (KINK) het laatste festivalnieuws met je doornemen, de recente aankondigingen bespreken en dieper ingaan op specifieke boekingen of andere ontwikkelingen op festivalgebied.

Luisteren kan via je podcast app, https://open.spotify.com/show/1iOVoG31sfeZph7zdYn2lX?si=9Zilnp1xSMKv8ZtdJVd9Tw of de kanalen van Festileaks en KINK.

Jos.
    Beheerder

En hier is nummer 1: de pilotaflevering. Super benieuwd naar jullie feedback en input. Ook suggesties voor onderwerpen of andere prangende vragen mogen gerust in dit topic worden gedropt!

Luister de eerste aflevering van de Festivalpodcast

Kachelle

Puur technische feedback, stellen jullie deze ook beschikbaar via de “normale” podcast kanalen (ik denk dat dit RSS noemt) ? Zodat deze in alle podcast apps beschikbaar worden?

\ \ PKP: 06-07-08-09-10-12-13-14-15-16-17-18 \ \ RW: 05-07-08-09-10-12-13-15-17-18 \ \
    \ \ WAE: 15-16-17 \ \ Balaton: 13-14-15 \ \ Main Square: 11-14 \ \ Berlin Festival: 10 \ \ Rock a Field: 12 \ \

Thijs

Zonet de eerste aflevering geluisterd en zeker positief verrast! Om het overzichtelijk te houden even een opsomming van dingen die ik goed vond:
    – Jos, je was duidelijk goed voorbereid en hebt kennis van alle relevante geruchten en dat maakt dat je een uitstekende host voor een podcast bent. Ik heb je niet kunnen betrappen op inhoudelijke foutjes.
    – Het ging vooral over festivals maar ook de stukjes over specifieke artiesten (2 korte over Krezip en Keane en 1 diepe over twenty one pilots) apprecieerde ik zeker. Prima verhouding volgens mij.
    – Zeer goed dat jullie al zo veel festivalbazen en relevante mensen aan de lijn hebben gekregen, hopelijk kan dat de komende maanden ook aangehouden worden.
    – Over het diepere stuk over twenty one pilots: top dat jullie erin geslaagd zijn om de twee belangrijkste aspecten van de band (de liveshow en de wereld die ze proberen creëren met hun muziek) uitgebreid te belichten. Als je een band belicht die je niet volledig zelf kent en diep probeert te gaan, is het makkelijk om dingen te zeggen die misschien niet volledig juist zijn maar dat is hier zeker niet gebeurt. Daarom is het ook zeer goed om effectief fans aan het woord te laten.
    – De festival mashup als afsluiter was zeer leuk gevonden en zeker iets dat jullie moeten voortzetten.

Dingen die beter konden:
    – Het eerste halfuur ging een beetje over vanalles. Prima, maar de balans/doel van dit deel begreep ik niet echt goed. In het begin werd er gezegd ‘gewoon even de boeiendste festivalnieuwtjes’ en dan verwachtte ik een soort korte opsomming i.p.v. een halfuur. Ik heb liever een kwartier aan festivalnieuws in zeer korte puntjes en twee lange extra onderwerpen dan een halfuur nieuws dat soms nogal overkwam als ‘we willen er wel dieper op ingaan maar moeten het ook kort houden’. Maar dit is misschien eerder een persoonlijke voorkeur.
    – Buiten het korte stukje over Sziget niet echt iets over buitenlandse festivals. Goed dat jullie veel aandacht schonken aan dat nieuwe Eilan festival en Groningen maar hopelijk komt daar volgende keren wat meer variatie in (zoals jullie hier op Festileaks ooit eens een reeks deden over buitenlandse festivals die het ontdekken waard waren). Ik miste ook een puntje over de niche onderwerpen zoals aangekondigd in het andere topic (kalm-aan-laan, alleen naar een festival,…). Dat was zeker welkom voor wat meer variatie.
    – Over het twenty one pilots deel: zoals eerder al gezegd was dit zeer goed uitgewerkt maar gewoon opletten dat die ‘experts’ niet te langdradig worden, zoals de fan die maar bleef herhalen dat er veel confetti is. Ook die persoon die kwam vertellen over de lyrics en symboliek kwam soms nogal verwarrend over. Ik ben fan van de band en ken het verhaal en zelfs ik vond het nogal chaotisch om te volgen dus ik kan me voorstellen dat een niet-fan nogal in de war was door die hele uitleg. Chokri zijn ‘antwoord’ vond ik ook niet echt een meerwaarde maar dat ligt eerder aan hem (ik heb die vent nog nooit een deftig interview weten afleggen eigenlijk) dan aan jullie, toch top dat jullie hem aan de lijn kregen.

Ondanks deze paar kleine inhoudelijke werkpuntjes heb ik met veel plezier naar de podcast geluisterd. Het was zeker dik in orde voor een eerste aflevering en ik ga sowieso de komende maanden blijven verder luisteren. Felicitaties!

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Wessel

Chokri zijn ‘antwoord’ vond ik ook niet echt een meerwaarde maar dat ligt eerder aan hem (ik heb die vent nog nooit een deftig interview weten afleggen eigenlijk) dan aan jullie, toch top dat jullie hem aan de lijn kregen.

Dat is wel een goeie inderdaad. Een aantal festivaldirecteurs zijn iets welbespraakter dan Chorki en Jan Smeets hahah. Leuke input van beide mannen maar die stof hoeft niet te lang als het niet nodig is.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Processierups

Gefeliciteerd met deze eerste podcast; heeft volgens mij zeker meerwaarde voor zowel festileaks als Kink.

Herken veel in de reactie van Thijs.

Paar puntjes:
    – Inhoudelijk is het allemaal goed opgebouwd. De verschillende interviews, en de wat meer verdiepende delen in vooral de tweede helft hebben veel meerwaarde.
    – Wat mij betreft hoeft de podcast niet perse een uur te duren. Een aantal delen zouden wel wat korter kunnen. Zie bijvoorbeeld het item over twenty one pilots. Was nu teveel herhaling. Ik dacht op een gegeven moment dat dit item afgelopen was en toen kwam dat hele verhaal over symboliek en teksten, wat niet echt veel toevoegde. Ik merkte dat ik daar ergens ook afhaakte….
    – Het idee om dit soort ‘verrassende’ headliners wat uitgebreider te bespreken, en hiervoor ook ‘deskundigen’ te interviewen vind ik wel een hele goede. Ik kijk uit naar jullie analyses van Christine en Carly Rae!!
    – Leuke mix van verschillende items. Benieuwd of jullie komende tijd ook wat items doen die het hele festivalveld bestrijken (bijv: de toename van echte popacts op festivals, duurzaamheid op festivals, wat betekent Primavera’s ‘new normal’ voor het festivallandschap etc..), een beetjes zoals de Machine-popcast van 3voor12 doet.
    – Het eerste deel was een verzameling van veel dingen die al bekend zijn (o.a. via festileaks, maar ook via Kink zelf, Oor, 3voor12 etc. etc.). Je zou ervoor kunnen kiezen om dat met een wat snellere ronde met de belangrijkste nieuwtjes van de afgelopen twee weken te doen (zoals jullie belangrijkste nieuwtjes in het weekend), en er dan 1 of 2 festivals uit te pikken die je wat langer bespreekt.
    – Mooi dat jullie in de eerste podcast meteen Chorki en Smeets hebben kunnen spreken, al zorgen zij beiden wel weer voor de bekende gekromde tenen….
    – De mashup is inderdaad een leuke vondst

Ben benieuwd naar de volgende!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.