De dag van

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 293)
  • Auteur
    @Marc
    Bijdrager

Leuke kennismaking Thijs. Eerste wat me te binnen schiet is Jewel en Air. Mooie stem en mooie liedjes.

She won’t go away
    Gelijk asl ik dit nummer hoor, snap ik dat je hier verliefd op kan worden. Mooi en lekker nummer.

It’s not a sad thing
    Mooi liedje ook

Room temperature
    Als ze in dit liedje gaat zingen, denk ik dat lijkt op…….? Kom er niet op. Oke, liedje. Laidback, maar minder leuk dan de vorige nummers.

Kingston
    Weer een mooi nummer. Ook leuke video zo live. Kabbelt me na de tweede luisterbeurt iets teveel door

In a good way
    Zelfde als het voorgaande. Stem erg mooi, maar ik denk dat het te rustig voor me is. Zit te weinig tempo diversiteit voor me in, Nogmaals snap dat je je hier lekker in kan verliezen met de juiste vibe.

Leuke kennismaking. Mooi draaien in het voorjaar / zomer. Misschien iets te laidback voor mij. Dank.

0
    gesp
    Bijdrager

Even een inhaalslag.

Neptunian Maximalism: had het eerste nummer zaterdag al beluisterd, maar geen tijd meer voor de tweede en derde. Eerste: erg bijzonder, maar voor mij te heavy. Tweede ook bijzonder, komt meer in de richting van wat ik wel kan waarderen. Hou wel van psychedelisch en instrumentaal, maar het ontbreekt aan ritme om het echt wat te vinden of vaker te beluisteren. Onbestemde vocalen voegen halverwege voegen niet iets toe. Zelfde geldt eigenlijk voor het derde stuk. Interessant om kennis van Neptunian Maximalism te nemen, vind het net te experimenteel en duister om verder in te duiken. Erg mooie albumhoes.

Psychotic Waltz: eerste nummer ok, 2,3 en 4 minder mijn smaak.

Faye Webster. Klinkt erg goed. Mooie stem en dito liedjes, instrumentaal ook fijn. She Won’t Go en Kingston favoriet.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Faye is niet aan mij besteed. Vind die stem niet zoveel en de muziek boeit me niet echt. Vind dit vaak een minder genre, dus ik ben hier niet heel erg verbaasd over.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    wenteldave
    Bijdrager

Het gaat weer de verkeerde kant op. Ik weet het, richting het einde van het jaar krijgen we het allemaal druk, maar verdorie, dit is toch wel zonde. Ik wil morgen een naam zien…

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    @Marc
    Bijdrager

Zou zonde zijn inderdaad….. wie o wie?

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Vast bij velen niet onbekend. Maar ik pleur er nu even een band in met maar 1 album. Het gaat om de supergroup Them Crooked Vultures. Gooi die speakers maar open en speel je buren maar uit bed.

Die intro en outro, heerlijk raggen

En bij deze die heerlijke outro

Maar na 1 album zijn ze helaas nog

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Hier valt ook niks anders op te zeggen dan dat het echt bizar lekkere muziek is!

Concertgeschiedenis

0
    gesp
    Bijdrager

Zonde dat er klad in het topic komt inderdaad.

Dit album toen het uitkwam best veel geluisterd, daarna uit het oog verloren. Vind het instrumentaal erg vet, de zang en stem van Homme spreken me niet aan. New Fang favoriet.

Heb ze helaas nooit gezien, jullie wel?

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Dit album toen het uitkwam best veel geluisterd, daarna uit het oog verloren. Vind het instrumentaal erg vet, de zang en stem van Homme spreken me niet aan.

Heb ze helaas nooit gezien.

Ja snap ik ook wel, Josh is geen bijzondere zanger. Maar hij is wel gewoon fucking cool achter zijn gitaar. En om Grohl zo te zien rossen op die drums. Heerlijk.

Ook niet live gezien helaas, hoop ooit op een tweede album.

0
    wenteldave
    Bijdrager

Dit album toen het uitkwam best veel geluisterd, daarna uit het oog verloren. Vind het instrumentaal erg vet, de zang en stem van Homme spreken me niet aan. New Fang favoriet.

2010 toch dat ze aan het touren waren? Was ik nog iets te jong voor…

Concertgeschiedenis

0
    Brian
    Bijdrager

Psychotic Waltz: Eerste nummer heel lekker. Leuk met die fluit. Tweede sprak me een stuk minder aan. Derde was prima, vierde weer heel goed. Hier ga ik een heel album van opzetten.

Faye Webster: Lekker Laidback, mooie muziek. Ik had de nummers op spotify opgezet vanuit de playlist this is. Nadat jouw voorgestelde nummers voorbij waren heb ik het ook heerlijk een uurtje aangehad tijdens het werk. Lekker!

2+
    Indiaantje89
    Bijdrager

2009.. rond die tijd begon ik van dance af te stappen en meer de band kant op te gaan. Ik kocht de Oor volgens mij waar dit album

2009, ik stapte toen net af van de dance naar de bands. Toen stond er een recensie in een muziektijdschrift (mogelijk de Oor). En de albumhoes sprak me per direct aan, met amper een idee wie het waren. En wat een toffe ontdekking vond ik dat.

1+
    wenteldave
    Bijdrager

2009.. rond die tijd begon ik van dance af te stappen en meer de band kant op te gaan. Ik kocht de Oor volgens mij waar dit album

2009, ik stapte toen net af van de dance naar de bands. Toen stond er een recensie in een muziektijdschrift (mogelijk de Oor). En de albumhoes sprak me per direct aan, met amper een idee wie het waren. En wat een toffe ontdekking vond ik dat.

Nog eerder zelfs. Ja, enorm vet. Neem de Oor voor de rest vrijwel niet meer serieus na vandaag (maar dat even terzijde), maar toch fijn dat er af en toe toch mooie ontdekkingen uit volgen, zoals dus Them Crooked Vultures voor jou.

Concertgeschiedenis

0
    @Marc
    Bijdrager

Vast bij velen niet onbekend. Maar ik pleur er nu even een band in met maar 1 album. Het gaat om de supergroup Them Crooked Vultures. Gooi die speakers maar open en speel je buren maar uit bed.

Die intro en outro, heerlijk raggen
    <iframe title=”them crooked vultures – elephants” width=”100%” height=”392″ src=”https://www.youtube.com/embed/e_fN18rO0dM?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

<iframe title=”Them Crooked Vultures Mind Eraser No Chaser” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/VSnCKhRGu3w?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

En bij deze die heerlijke outro
    <iframe title=”New Fang” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/S7_vH3H8LPI?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

<iframe title=”them crooked vultures gunman” width=”100%” height=”392″ src=”https://www.youtube.com/embed/8F9MaFyeQGo?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

Maar na 1 album zijn ze helaas nog
    <iframe title=”Them Crooked Vultures – Dead End Friends” width=”100%” height=”392″ src=”https://www.youtube.com/embed/1l0Fx1_rP9Y?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

Saved by the oprichter. Zeker niet onbekend. Supergave inbreng. Veel gedraaid dit album. Staan hele gave tracks op, maar over de hele linie is het geen wereld album geworden als je kijkt welke muzikanten er in zitten. Geen idee of waarom er nooit een vervolg aan gegeven is. Wel makkelijk, een act met maar 1 album qua songkeuzes 🙂
    Toen dit album in 2009 uit kwam had ik ze al gezien op Lowlands dat jaar als suprise act. We hadden natuurlijk al vernomen dat het om Then Crooked Vultures ging dus we hadden een mooi plekje vooraan in de Grolsch (Nu Heineken) zoeken. Was een erg gaaf optreden. De passie en kwaliteit spatte er vanaf.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

En ik pak gelijk door, want vandaag kies ik een band die iedereen kent maar ook weer niet, namelijk Primus. De makers van de theme song van South Park. Maar verder hebben ze nog meer toffe muziek:

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Indiaantje89.
    1+
    wenteldave
    Bijdrager

Ik moet ook eens dieper in Primus duiken. Ken natuurlijk Jerry Was a Race Car Driver en Me Llamo Mud wel en nog wat van die bekendere nummers, maar het onbekendere werk is ook daadwerkelijk onbekend. Wel echt lekkere muziek, al kan ik het af en toe ook niet helemaal plaatsen. Maar goed, dat past ook bij Primus. Wat je hier hebt neergezet ken ik allemaal wel, maar dat geeft me dus wel een goede reden om er binnenkort weer in te duiken. Of binnenkort… Na deze maand, nadat ik m’n albumlijst heb afgerond.

Concertgeschiedenis

0
    @Marc
    Bijdrager

En ik pak gelijk door, want vandaag kies ik een band die iedereen kent maar ook weer niet, namelijk Primus. De makers van de theme song van South Park. Maar verder hebben ze nog meer toffe muziek:

<iframe title=”Primus – Jerry Was A Race Car Driver” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/LBQ2305fLeA?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

<iframe title=”Primus – My Name Is Mud” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/953PkxFNiko?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

<iframe title=”Primus – Mr. Krinkle” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/TOdo7dhvSwg?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

<iframe title=”PRIMUS – John THe Fisherman” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/lkFMJ4-ai1I?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

<iframe title=”Primus – Wynona’s Big Brown Beaver” width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/aYDfwUJzYQg?feature=oembed&#8221; frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 178.3125px;”></iframe>

Gaaf Primus! Coole band. Too many puppies was bij ons een echte cult hit….. toen Korn kwam met hun debuut en
    met het nummer Blind, dacht ik wel even, wacht eens even…. dat komt me bekend voor

Ik ben na hun album Tales from the punchbowl een beetje de interesse verloren. Hoewel het een unieke band is.

Ik zag ze de eerste keer op DOA in 1991 (mooie editie met oa Morbid Angel, Extreme (!), Saigon Kick (ga ik hier nog inbrengen, bedankt voor de inspiratie), Obituary, Metal Church (headliner), Psychotic Waltz (hier al besproken) en Ignorance). En ze speelden natuurlijk ook op de eerste editie LL festival.

Les Claypool is natuurlijk een fantastische en unieke bassist die enorm het geluid voor Primus bepaalde.

Wist je dat het nummer John the Fisherman zowel op hun debuut (Suck on this) staat en op hun 2e album (Frizzle Fry). Voor mij zijn de albums Frizzle Fry en Sailing the seas of cheese wel de hoogtepunten.

Zou leuk zijn als ze nog een keer op LL komen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door @Marc.
    0
    gesp
    Bijdrager

Vandaag is de dag van The Psychedlic Furs.

Een band die ontstond in het Londen van 1977 en met postunk en new wave zijn stempel op de jaren ’80 heeft gedrukt. In 1991 ging de band uit elkaar, in 2000 kwamen ze terug bij elkaar. En dit jaar voor het eerst sinds 1991 een nieuw album uit. En wat voor een. Benieuwd wat jullie van deze band en onderstaande songs vinden.

Leuk weetje: oud- bandleden Frank Ferrer en Richard Fortus zitten tegenwoordig bij Guns ‘N Roses.

Heaven (1984)

House (1989)

Don’t Believe (2020)

No-One (2020)

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

The Psychedelic Furs, ja I like. Ik kende ze al behoorlijk goed. Pretty In Pink had er ook wel bij gemogen. Maar van dit lijstje is Dreams mijn favoriet.

Ok, de dagelijkse vaart is er wel uit. Maar goed, we blijven zo nu en dan gewoon posten. Fuck it. Vandaag is de dag van Kula Shaker.

We gaan eerst even lekker swingen op Hush:

En vervolgens gaan we door naar Hey Dude:

Iets rustiger, maar wel heerlijk spacende gitaren in Tattva

En nu weer iets meer funky met Great Hosannah

Om af te sluiten met Grateful When You’re Dead

2+
    Fireball
    Bijdrager

Kula Shaker, lekker hoor!!!

0
    wenteldave
    Bijdrager

Dat ik hier nog nooit van gehoord had, joh. Draaien toch ook al even mee. Hier dezelfde mening als Fireball, fijne muziek!

Concertgeschiedenis

0
    gesp
    Bijdrager

Dat ik hier nog nooit van gehoord had, joh.

Werden op pagina 3 van dit topic nog door Marc genoemd!

Ben erg fan van Britse bandjes uit de jaren 90, heb jarenlang niets anders geluisterd. Daardoor best bekend met Kula Shaker, maar deze heeft het voor mij niet echt. Instrumentaal en qua stijl tof, maar songs met teveel tempowisselingen en zang ook net niet. Hoogtepunten (die de band zeker heeft, vooral instrumentaal) worden op albums te regelmatig afgewisseld met mindere stukken.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Dat ik hier nog nooit van gehoord had, joh.

Werden op pagina 3 van dit topic nog door Marc genoemd!

Ben erg fan van Britse bandjes uit de jaren 90, heb jarenlang niets anders geluisterd. Daardoor best bekend met Kula Shaker, maar deze heeft het voor mij niet echt. Instrumentaal en qua stijl tof, maar songs met teveel tempowisselingen en zang ook net niet. Hoogtepunten (die de band zeker heeft, vooral instrumentaal) worden op albums te regelmatig afgewisseld met mindere stukken.

Lol propz naar @Marc dan. Moet zeggen dat ik het daar niet vandaan had. Zag hem op een Lowlands Affice van 1997 terugkomen van de week, sloten ze de Alpha af na de Foo Fighters

0
    Fireball
    Bijdrager

Dat ik hier nog nooit van gehoord had, joh. Draaien toch ook al even mee. Hier dezelfde mening als Fireball, fijne muziek!

Leerde ze kennen toen ze Hush uitbrachten.. was al gecharmeerd van de Deep Purple uitvoering maar deze van Kula Shaker mag er ook wezen hoor…!!! top!

0
    koekdoos
    Bijdrager

Ik zal me ook eens gaan mengen en eens een dagje of wat voorbereiden, later meer.

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

0
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 293)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.