De Albums van 2020

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum De Albums van 2020

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 175)
  • Auteur
    RubenFrusciante
    Bijdrager

100% die van Bruce Springsteen, wat een baas.
    Nu die van Gorillaz luisteren, al heb ik daar al veel episodes van geluisterd. Verwacht dat die ook wel in dit topic past.

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ik vind die van Bruce een klein beetje minder dan verwacht. Maar misschien iets meer luisterbeurten nodig.

Adrianne Lenker – Songs beviel me supergoed overigens. .

0
    wenteldave
    Bijdrager

100% die van Bruce Springsteen, wat een baas.
    Nu die van Gorillaz luisteren, al heb ik daar al veel episodes van geluisterd. Verwacht dat die ook wel in dit topic past.

Vond ‘m ook heerlijk sterk. Die gaat hoog eindigen in mijn eindejaarslijst!

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    wenteldave
    Bijdrager

Nieuwe album van King Gizzard & The Lizard Wizard, K.G., luistert aardig weg. Lekker album hoor!

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    wenteldave
    Bijdrager

Wordt deze binnenkort ook omgetoverd tot topic voor de het jaarlijkse lijstjestopic of komt daar een nieuwe voor @chileera?

Concertgeschiedenis

0
    Brian
    Bijdrager

Wordt deze binnenkort ook omgetoverd tot topic voor de het jaarlijkse lijstjestopic of komt daar een nieuwe voor @chileera?

Nieuwe lijkt me

0
    werchter12
    Bijdrager

Vannacht een nieuw album van Taylor Swift met daarop samenwerkingen met Haim, The National en Bon Iver. Folklore is één van mijn favoriete albums van het jaar met exile als mijn favoriet nummer van die plaat, dus ik kijk er toch wel naar uit!

4+
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Vannacht een nieuw album van Taylor Swift met daarop samenwerkingen met Haim, The National en Bon Iver. Folklore is één van mijn favoriete albums van het jaar met exile als mijn favoriet nummer van die plaat, dus ik kijk er toch wel naar uit!

Opnieuw? Is precies op weg om een King Gizzard & The Lizard Wizardje te doen. Maar mooi nieuws hoor, kijk er ook enorm naar uit!

0
    Brian
    Bijdrager

Dit nieuws maakt mijn dag! Die gaat morgen op repeat!

0
    Thijs
    Bijdrager

Oei, misschien toch nog even afwachten met mijn lijstje als dit album even goed wordt als folklore!

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15 // DTRH 19
    Concert archive

0
    wenteldave
    Bijdrager

Wat een fantastisch album. Echt aan het genieten…

Concertgeschiedenis

0
    Brian
    Bijdrager

Wat een fantastisch album. Echt aan het genieten…

Deze eerste luisterbeurt bevalt me nog meer dan de eerste luisterbeurt van Folklore! De kracht ligt hem wel meer in de tweede helft. Vind alleen de samenwerking met Bon Iver dit keer wat minder. Uitschieters zijn Cowboy Like Me, ‘tis Th Damn Season, Ivy, Long Story Short maar vooral die collabs met Haim en al helemaal Coney Island met The National. Wauw!

0
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Na de eerste luisterbeurt: iets teveel songs die voor mij aanvoelen als B-sides van ‘folklore’ (en had van mij ook 2 nummers korter gemogen), maar ook weer gewoon een zeer degelijk album hoor. Ben ervan overtuigd dat hij nog wat zal groeien op mij, dus voor nu een 3/5.

hoogtepunten: ‘tis the damn season, coney island, long story short en marjorie

0
    theblackmadness
    Bijdrager

Nieuw album van chris cornell, enkel covers maar telt die ook mee dan?

0
    theblackmadness
    Bijdrager

Nieuw album van chris cornell, enkel covers maar telt die ook mee dan?

Moest in het andere topic, my bad

0
    Thijs
    Bijdrager

Na de eerste luisterbeurt: iets teveel songs die voor mij aanvoelen als B-sides van ‘folklore’ (en had van mij ook 2 nummers korter gemogen), maar ook weer gewoon een zeer degelijk album hoor. Ben ervan overtuigd dat hij nog wat zal groeien op mij, dus voor nu een 3/5.

hoogtepunten: ‘tis the damn season, coney island, long story short en marjorie

Momenteel een gelijkaardige mening. Ik vind hem zeker goed maar na twee luisterbeurten gewoon iets minder positieve uitschieters die direct blijven hangen.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15 // DTRH 19
    Concert archive

0
    Brian
    Bijdrager

Net de nieuwe Paul Mc Cartney aan gehad. En dat was best aardig. De laatste echt grote release van dit jaar. Mooie afsluiter van een goed album jaar. Nu maar langzaam aan bezig met een lijstje maken en een 2021 topic aanmaken denk ik dan maar.

1+
    theblackmadness
    Bijdrager

Net de nieuwe Paul Mc Cartney aan gehad. En dat was best aardig. De laatste echt grote release van dit jaar. Mooie afsluiter van een goed album jaar. Nu maar langzaam aan bezig met een lijstje maken en een 2021 topic aanmaken denk ik dan maar.

Vandaag nieuw album van Eminem uitgekomen, dus moet je toch corrigeren in het deel van laatste grote release.

0
    Brian
    Bijdrager

Vandaag nieuw album van Eminem uitgekomen, dus moet je toch corrigeren in het deel van laatste grote release.

B-side van een geflopt album toch 😉 ?

6+
    Raskolnikov
    Bijdrager

Charles Webster – Decision Time. Heel fraai, sfeervol album. Lekker trage, knisperende dance met mooie zang. Juweeltje.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-21 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19-21 / Rockin Park 05-10-12

0
    Timmetje
    Bijdrager

Er is een hoop moois uitgekomen dit jaar maar mijn absolute nummer één van 2020 blijft toch Fetch The Bolt Cutters van Fiona Apple. Blijft toch het album dat het meest indruk op me heeft gemaakt dit jaar. IJdele hoop dat ze hem in de toekomst toch ergens gaat touren.

1+
    bas2204
    Bijdrager

Komen wel twee van mijn favoriete hedendaagse bluesartiesten in de laatste maand van het jaar zomaar nog met nieuwe albums… Te laat om mijn lijstje van dit jaar nog aan te passen/te halen, maar wel zeker het benoemen waard:

King King – Maverick 
    Henrik Freischlader – Missing Pieces

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Komen wel twee van mijn favoriete hedendaagse bluesartiesten in de laatste maand van het jaar zomaar nog met nieuwe albums… Te laat om mijn lijstje van dit jaar nog aan te passen/te halen, maar wel zeker het benoemen waard:

King King – Maverick
    Henrik Freischlader – Missing Pieces

Ik vond King King toch best tegenvallen t.o.v. van wat ik van ze gewend ben. Denk dat het live alsnog als een huis staat, maar op album deed het me iets minder. Freischlader ga ik zeker nog beluisteren. Bedankt voor de tip.

Concertgeschiedenis

1+
    bas2204
    Bijdrager

Het is inderdaad niet het beste album van King King, maar daarmee nog geen slecht album. Maar er zijn dit jaar een hoop blues albums die ik wel kan waarderen, maar die de echte top van dit jaar net niet hebben weten te halen. Naast die twee laatkomers:

Joe Bonamassa – Royal Tea
    Walter Trout – Ordinary Madness
    Thorbjørn Risager & The Black Tornado – Come on In
    Albert Cummings – Believe

1+
    Raskolnikov
    Bijdrager

Album uit 2020, misschien is deze hier al eerder langsgekomen, maar pas in de kerstvakantie onder mijn aandacht gekomen: R.A.P. Ferreira met Purple Moonlight Pages.

Geweldig hiphopalbum, lekkere flow, heerlijk georkestreerd met aardig wat jazzinvloed en hij heeft ook nog wat te melden ook in zijn teksten. Fantastisch! Helemaal weggeblazen.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-21 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19-21 / Rockin Park 05-10-12

1+
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 175)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.