De Albums van 2020

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Een topic om de albums van 2020 in te bespreken.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Het jaar voor de nieuwe albums is vandaag eigenlijk echt begonnen. Bij stonden de volgende op.

Georgia - Seeking Thrills
Dansbaar album. Helaas wordt het niveau van de eerste singles (About Work the Dancefloor en Never Let You Go) niet ergens anders aangetikt. De nummers met samenwerkingen zijn qua mij betreft de zwaksten. 5/10

Echosmith - Lonely Generation
Luchtig popalbum. Niet zo spannend imo. 3/10

DeWolff - Tascam Tapes
Album on the road in een busje gemaakt. Heel andere stijl dan hun voorgane. Meer soul in hun blues verwerkt. Ik kan hier wel van genieten. 7/10 voorlopig

The Big Moon - Walking Like We Do
Ik kende het niet maar het had een hoge rating op aoty, dus maar even luisteren. Na een eerste luisterbeurt positief verrast. Veel afwisseling. Deze zet ik nog vaker op. 7/10

Inmiddels ben ik bij Cell-o van Apocalyptica. Nog nooit een heel album van geluisterd, maar het luistert tot nu toe heel lekker weg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
DeWolff - Tascam Tapes
Tja. Over het algemeen wel een redelijk album, als je het überhaupt zo mag noemen vanwege de korte lengte (32 minuten). Zelf vind ik vooral Life in a Fish Tank een heerlijk nummer om naar te luisteren. Die swingt echt de pan uit. Inderdaad, zoals Brian al zegt, meer soul erin verwerkt. Dat maakt het ook wel een interessant album, zeker met het bijkomende verhaal dat ze het 'on the road' hebben gemaakt. Enfin, jullie kennen dat verhaal al. Tascam Tapes is geen muzikaal hoogstandje, maar het is wel degelijk. En wie weet is het live wel beter. Even morgen afwachten dus. Ik houd 'm op een 6,5/10.

Apocalyptica - Cell-0
Heerlijk klinkend album. Cell-0, het lied, en En Route To Mayhem stijgen met kop en schouders boven de rest uit. Kan je nagaan hoe goed de rest van het album wel niet is. Fire & Ice is ook een fantastisch nummer, met een heerlijke riff halverwege. Het album is een wederom een mooie mix van klassiek en metal. Ik kan hier zo van genieten. Een dikke 9/10.

Brothers of Metal - Emblas Saga
Het album begint met een verhaal genaamd "Brood of the Trickster." Dat hoeft van mij niet. Gelukkig is het nummer dat daarna komt, Powersnake, wel een krachtig nummer die het bittere begin al snel doet vergeten. Dat krachtige, zoals we Brothers of Metal kennen, wordt goed doorgezet met Hel, waar het er op het eind meer rustig aan toe gaat. Waar ik Ylva Eriksson wat minder hoorde op bijvoorbeeld Prophecy of Rägnarok, is ze nadrukkelijk op Emblas Saga aanwezig en dit is geen verkeerde leuze geweest, al krijg ik af en toe het idee dat je ook door kan slaan. Mag hopen dat Chain Breaker een publiekslieveling gaat worden, zeker in de Melkweg a.s. zondag. Al met al een 7/10.


En zo trappen we het nieuwe jaar af. Er zijn vandaag wel veel nieuwe nummers uitgekomen, dus dat beloven al veel mooie albums, neem ik aan!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
DeWolff – Tascam Tapes
Tja. Over het algemeen wel een redelijk album, als je het überhaupt zo mag noemen vanwege de korte lengte (32 minuten). Zelf vind ik vooral Life in a Fish Tank een heerlijk nummer om naar te luisteren. Die swingt echt de pan uit. Inderdaad, zoals Brian al zegt, meer soul erin verwerkt. Dat maakt het ook wel een interessant album, zeker met het bijkomende verhaal dat ze het ‘on the road’ hebben gemaakt. Enfin, jullie kennen dat verhaal al. Tascam Tapes is geen muzikaal hoogstandje, maar het is wel degelijk. En wie weet is het live wel beter. Even morgen afwachten dus. Ik houd ‘m op een 6,5/10.

Ik vond het live super tof. Op de plaat ook trouwens. Maar ik ben sws wel fan van DeWolff. En een gesigneerde lp is ook nooit verkeerd natuurlijk :-D

yj3msmm.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
wenteldave wrote:
DeWolff – Tascam Tapes
Tja. Over het algemeen wel een redelijk album, als je het überhaupt zo mag noemen vanwege de korte lengte (32 minuten). Zelf vind ik vooral Life in a Fish Tank een heerlijk nummer om naar te luisteren. Die swingt echt de pan uit. Inderdaad, zoals Brian al zegt, meer soul erin verwerkt. Dat maakt het ook wel een interessant album, zeker met het bijkomende verhaal dat ze het ‘on the road’ hebben gemaakt. Enfin, jullie kennen dat verhaal al. Tascam Tapes is geen muzikaal hoogstandje, maar het is wel degelijk. En wie weet is het live wel beter. Even morgen afwachten dus. Ik houd ‘m op een 6,5/10.


Ik vond het live super tof. Op de plaat ook trouwens. Maar ik ben sws wel fan van DeWolff. En een gesigneerde lp is ook nooit verkeerd natuurlijk
1f600.svg


yj3msmm.jpg
Ik ben ook een fan van DeWolff, hoor. Begrijp me niet verkeerd. Live was het inderdaad ontzettend goed en tof. Apart begin wel, waar ik vol intrapte. Merkte alleen dat er niet werd gezongen, maar ik dacht dat ze gewoon aan het kloten waren. Wat ik wel jammer vond, was dat ik daar anderhalf uur heb zitten wachten, omdat er op de site een voorprogramma was aangekondigd.
LP ook? Mooi, man. Heb jij zo'n platenspeler nog thuis staan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik ben ook een fan van DeWolff, hoor. Begrijp me niet verkeerd. Live was het inderdaad ontzettend goed en tof. Apart begin wel, waar ik vol intrapte. Merkte alleen dat er niet werd gezongen, maar ik dacht dat ze gewoon aan het kloten waren. Wat ik wel jammer vond, was dat ik daar anderhalf uur heb zitten wachten, omdat er op de site een voorprogramma was aangekondigd.
LP ook? Mooi, man. Heb jij zo’n platenspeler nog thuis staan?

Leuk grapje aan het begin ja. Ik heb niks gelezen over een voorprogramma trouwens? Ik had daar in ieder geval gelukkig niet op gerekend haha.

En ja ik heb inderdaad een platenspeler! Ongeveer een jaar of 2 nu, langzaam aan mijn collectie aan het bouwen. Denk dat dit nummertje 85 is ofzo :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
wenteldave wrote:
Ik ben ook een fan van DeWolff, hoor. Begrijp me niet verkeerd. Live was het inderdaad ontzettend goed en tof. Apart begin wel, waar ik vol intrapte. Merkte alleen dat er niet werd gezongen, maar ik dacht dat ze gewoon aan het kloten waren. Wat ik wel jammer vond, was dat ik daar anderhalf uur heb zitten wachten, omdat er op de site een voorprogramma was aangekondigd.
LP ook? Mooi, man. Heb jij zo’n platenspeler nog thuis staan?

Leuk grapje aan het begin ja. Ik heb niks gelezen over een voorprogramma trouwens? Ik had daar in ieder geval gelukkig niet op gerekend haha.

En ja ik heb inderdaad een platenspeler! Ongeveer een jaar of 2 nu, langzaam aan mijn collectie aan het bouwen. Denk dat dit nummertje 85 is ofzo
1f642.svg
Stond op de site van Paradiso (https://www.paradiso.nl/nl/programma/dewolff/67959/). Maar beter ook dan. Haha. Moest je deze keer niet werken dan (deed je bij Paradiso toch?)

Nummertje 85, allemachtig. Wel een leuke hobby, denk ik zo. Honderd voor de zomer moet wel lukken, als ik dat zo hoor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nee ik was vrij idd, goed onthouden haha!

Maar laten we het een beetje on topic houden :wink:

Nog platen waar mensen dit jaar naar uitkijken? Over meer vinyl gesproken: ik heb een pre-order staan voor de nieuwe plaat van Steven Wilson. Daar is verder nog niks van bekend, maar die zou in ieder geval voor zijn tour in september uit moeten komen. Met de Ziggo tickets mee dus gelijk maar die LP besteld. Dus daar kijk ik wel naar uit! Verder schiet mij zo snel niets te binnen...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
de nieuwe plaat van Steven Wilson

Ik verwacht daar niet zoveel van, zeker niet omdat het blijkbaar nog verder gaat dan To The Bone in een groot publiek aantrekken om de Ziggo vol te krijgen. Maar ik ben wel benieuwd.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
de nieuwe plaat van Steven Wilson

Ik verwacht daar niet zoveel van, zeker niet omdat het blijkbaar nog verder gaat dan To The Bone in een groot publiek aantrekken om de Ziggo vol te krijgen. Maar ik ben wel benieuwd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Nog platen waar mensen dit jaar naar uitkijken? Over meer vinyl gesproken: ik heb een pre-order staan voor de nieuwe plaat van Steven Wilson. Daar is verder nog niks van bekend, maar die zou in ieder geval voor zijn tour in september uit moeten komen. Met de Ziggo tickets mee dus gelijk maar die LP besteld. Dus daar kijk ik wel naar uit! Verder schiet mij zo snel niets te binnen…
Steven Wilson kijk ik ook zeker naar uit. Voor de rest ook nog Avatar, Red Hot Chili Peppers, als dat daadwerkelijk dit jaar is, Verder Gojira nog en er zal vast nog meer moois aan komen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dr. Hannibal wrote:
de nieuwe plaat van Steven Wilson

Ik verwacht daar niet zoveel van, zeker niet omdat het blijkbaar nog verder gaat dan To The Bone in een groot publiek aantrekken om de Ziggo vol te krijgen. Maar ik ben wel benieuwd.

Tja, hij geeft inderdaad aan grootse plannen te hebben. Grote kans dat het inderdaad toegankelijkere muziek wordt dan zijn eerdere albums, maar daar hoeft wat mij betreft niks mis mee te zijn. Ik geloof wel dat Steven Wilson op dit punt in zijn leven prima wat meer mainstream aandacht kan opzoeken zonder gelijk een "sellout" te zijn ofzo. Persoonlijk hoop ik op iets in de richting van dat laatste no-man album, disco sounds en mooie songs maar ook gewoon interessante muziek om aandachtiger naar te luisteren. Maar ik probeer er zoveel mogelijk open minded in te gaan! To The Bone moest ik ook zeker even aan wennen maar ben ik inmiddels toch wel erg op gesteld geraakt.
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Onlangs op het nieuwe album van The Band Royale gebotst. Ik merk dat ik die regelmatig opnieuw opzet. Een leuke eerste ontdekking van het jaar!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Eefje de Visser - Bitterzoet
JEZUS WAT GOED. Stilstand is misschien wel haar beste nummer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Eefje de Visser – Bitterzoet
JEZUS WAT GOED. Stilstand is misschien wel haar beste nummer.

Ik was even heel erg in de war omdat ik dacht dat dit om een concert in Bitterzoet ging, en dat ik dat gemist zou hebben. Maar het is gewoon de titel van haar nieuwe album haha. Ben benieuwd!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Dennis1808 wrote:
Eefje de Visser – Bitterzoet
JEZUS WAT GOED. Stilstand is misschien wel haar beste nummer.

Ik was even heel erg in de war omdat ik dacht dat dit om een concert in Bitterzoet ging, en dat ik dat gemist zou hebben. Maar het is gewoon de titel van haar nieuwe album haha. Ben benieuwd!
Haha, ik dacht precies hetzelfde. Ging al bijna naar de setlist zoeken om te kijken wat ze straks allemaal in het Paard zal spelen. ?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Vandaag weer een aantal mooie releases. Met name Destroyer, Drive-By Truckers en Squirrel Flower zijn erg tof. Voor TORRES ook nog ergens de tijd voor nemen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Vandaag weer een aantal mooie releases. Met name Destroyer, Drive-By Truckers en Squirrel Flower zijn erg tof. Voor TORRES ook nog ergens de tijd voor nemen.
En hij is zeker niet slecht! Prima albumpje.
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Aangezien er hier wat hip-hop (producer) lovers zitten vroeg ik me af wat jullie vinden van 'studio monk ' van Junia T ?.

Er zijn weinig releases die me kunnen bekoren, maar deze vond ik direct erg lekker klinken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken