De albums van 2019

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Een nieuw jaar, een nieuw album topic. Terwijl de meeste misschien nog bezig zijn met het maken van een 2018 lijstje kunnen we ook alvast vooruitkijken naar 2019. Hopelijk weer een jaar met veel goede albums.

Begin januari komt er een nieuw album van Deerhunter (die al geleakt is). En door de eerste single van het nieuwe American Football album ben ik daar ook wel benieuwd naar, klinkt erg post-rock/dream-pop achtig.

Zijn er al albums waar jullie naar uit kijken?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.547
548
Weet nog niet precies wat er allemaal komt, maar wat me zo te binnen schiet en wat me interessant lijkt zijn de albums van Weezer, Vampire Weekend en Beirut.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
In januari komt de nieuwe Balthazar waar ik heel veel zin in heb(de twee singles zijn allebei geweldig), FIDLAR komt ook al ergens begin dit jaar en Modeselektor heeft al een album aangekondigd voor ergens in maart. Qua Nederlandse bands ben ik zeer benieuwd naar de nieuwe Indian Askin. Verder hoop/verwacht ik ook wel een nieuw album van Tame Impala dit jaar
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
162
45
Helaas ben ik zelf nu pas begonnen met het luisteren van de meeste albums die in 2018 zijn uitgekomen en daar zitten toch wel een hoop pareltjes bij. Zonder dit forum zal ik veel van die albums niet eens checken, dus dank hiervoor in ieder geval. In 2019 hoop ik zelf ook iets meer mee te doen met het luisteren van albums bij release en het maken van een eindejaarslijstje.

Zelf kijk ik uit naar de nieuwe van Balthazar. Erg benieuwd welke weg ze inslaan na de successen van J.Bernardt en Warhaus. Beirut komt weer met een nieuw album waarvan de eerste singles wel goed op het gehoord liggen. Hoop ook erg op een return van The Raconteurs na de twee nieuwe nummers van deze week. Verder wel benieuwd naar Tame Impala, Lana del Rey en Vampire Weekend.

En dan hoop ik nog wat goede hip-hop te ontdekken door jullie. Door de hiphop en rap op de (verkeerde denk ik) radiozenders heb ik eigenlijk altijd een afkeer gehad tegen dit genre. Nu heb ik door jullie BROCKHAMPTON en Kids see Ghost ondekt dat ik dan wél weer leuk vind. Anyway, benieuwd wat 2019 ons brengt!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Dingen die me snel binnen schieten: Balthazar, Tame Impala en de debuutalbums van Maggie Rogers en Sigrid! Maar voor de rest laat ik me gewoon verrassen door de dingen die ik tegenkom.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
Tool (!)
Rammstein
System of a down
Alter Bridge
Amon Amarth
Deftones
Megadeth
The Raconteurs
Testament



 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Sundara Karma (zeer goeie eerste singles) en ook een beetje White Lies.
Ook naar de eerder genoemden zoals Balthazar (!), Tame Impala, Beirut en Vampire Weekend ben ik benieuwd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Thom Yorke, Tame Impala, Balthazar, Brockhampton, James Blake, Danny Brown, Tool, FKA Twigs, Grimes, Solange, Tool, Frank Ocean (please?), The Cure, System Of A Down en voor de rest laat ik me vooral weer zeer graag verrassen door nog onbekende beloftevolle artiesten.

White Lies mocht ik omwille van m'n werk al beluisteren en klinkt een pak beter dan 'Friends', heerlijke plaat geworden van een band die de laatste jaren toch wat de dieperik is ingedoken.
 

Tompie

Playlistbediener
12 dec 2018
11
0
Kijk heel erg uit naar White Lies, de singles zijn helemaal top wat mij betreft! De nieuwste American Football single klinkt ook veelbelovend.
Verder hoop ik dat The National eindelijk eens Rylan officieel uitbrengt, het liefste op een EPtje samen met Light Years.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.638
2.211
Kijk erg uit naar het nieuwe album van Aurora (al blijft dat voorlopig afwachten of het 2019 of 2020 wordt) en de debuutalbums van Sigrid en Maggie Rogers. Voorts, zoals velen, ook benieuwd naar de nieuwe van Lana Del Rey, Vampire Weekend, Balthazar en Tame Impala.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Dingen waar ik naar uit kijk: Balthazar, De Staat, White Lies, Charlie & the Lesbians, Fresku, La Jungle. Ik hoop dat Run the Jewels met RTJ4 komen, dat Brockhampton het nieuwe hoofdstuk van de trilogie uitbrengt, ik zie Alex Cameron album 3 teasen, Shame en Idles zijn ook bezig met een nieuw album.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Thom Yorke, Tame Impala, Balthazar, Brockhampton, James Blake, Danny Brown, Tool, FKA Twigs, Grimes, Solange, Tool, Frank Ocean (please?), The Cure, System Of A Down en voor de rest laat ik me vooral weer zeer graag verrassen door nog onbekende beloftevolle artiesten.

White Lies mocht ik omwille van m’n werk al beluisteren en klinkt een pak beter dan ‘Friends’, heerlijke plaat geworden van een band die de laatste jaren toch wat de dieperik is ingedoken.

Hier sluit ik me veelal bij aan. Een nieuwe plaat van Brockhampton, IDLES of shame zou ik ook geweldig vinden mocht dat nabije het 2e deel van 2019 lukken. Ook lijkt me dat Kolsch of Bicep wel weer met wat werk mogen komen. Daarnaast een album van Jamie T of Eagulls kan nooit kwaad. Weer wat meer rauwe bandjes dan veels te veel overbodige hiphop platen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Nick Cave! Zijn vrouw berichtte al in september (geloof ik?) dat de opperkraai in L.A. aan een nieuwe plaat aan het sleutelen is. Zou volgens Nick zelf weer totaal iets anders zijn, maar het woord 'wonderful' is al gevallen. Zou mij niet verbazen dat het weer wonderful wordt. :)

Kijk erg uit naar wat Solange gaat uitbrengen. Zal wel voor het voorjaar zijn gok ik, aangezien ze festivals zal doen.

Benieuwd wat er klopt van het gerucht dat The National redelijk snel met een opvolger voor Sleep Well Beast komt. We hebben live al enkele nieuwe nummers gehoord die heel veerlbelovend klinken (Light Years!). Het zou me niet verbazen als die steeds groter wordende tour voor 2019 al in het teken staat van die nieuwe plaat. :)

Nog hoop: een nieuwe Jamie XX soloplaat. The XX ligt alweer eventjes stil, ik zie Jamie wel met nieuw materiaal komen eigenlijk. Ook solo: mijn held Thom Yorke. Zijn nieuwe nummers klinken veelbelovend. Verwacht dat die derde soloplaat er in de eerste helft van 2019 wel zal liggen. (Toch, Thom? Pleeeeaaase?)

Verder: James Blake (altijd interessant), The Cure (héél benieuwd hoe een nieuwe Cure plaat anno 2019 klinkt), Lana Del Rey (die eerste singles klinken goed!), My Bloody Valentine (maal twee!), Tame Impala, TV On The Radio, Bon Iver, Balthazar en Danny Brown.

Oh, en hopen dat dEUS dat nieuwe album eindelijk uitbrengt ergens volgend jaar. We gaan in ieder geval nieuw werk horen tijdens hun Ideal Crash tour.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
De nieuwe single van Balthazar 'Never Let You Down Again' is alwéér raak! Ik lig de 25e klaar bij mijn brievenbus de lp op te wachten!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
De nieuwe single van Balthazar ‘Never Let You Down Again’ is alwéér raak! Ik lig de 25e klaar bij mijn brievenbus de lp op te wachten!
Akkoord! Ongelooflijk hoe consistent ze zijn in hun kwaliteit. En vooral elke keer weer iets nieuw zonder hun herkenbare sound te verliezen.

De nieuwe single van Trixie Whitley klinkt ook lekker donker (album 29/03). Wie weet krijgen we 2 Belgische toppers in het begin van 2019.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
De nieuwe single van Balthazar ‘Never Let You Down Again’ is alwéér raak! Ik lig de 25e klaar bij mijn brievenbus de lp op te wachten!

Zeker weer een goed nummer, al vind ik deze iets minder dan Fever en Entertainment. Denk idd dat het ook mijn eerste aankoop van 2019 gaat worden!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Meestal begint het jaar toch meteen met een paar grote knallers qua platen? Als ik kijk naar wat deze maand komt wordt ik nog niet heel enthousiast. Ik ben voooral benieuwd naar Deerhunter, Maggie Rogers, FIDLAR en Balthazar. Voor de rest nog een paar die ik wel ga beluisteren (Alice Merton, Mozes and the Firstborn, Rival Sons), maar nog geen echte aansprekende namen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Meestal begint het jaar toch meteen met een paar grote knallers qua platen? Als ik kijk naar wat deze maand komt wordt ik nog niet heel enthousiast. Ik ben voooral benieuwd naar Deerhunter, Maggie Rogers, FIDLAR en Balthazar. Voor de rest nog een paar die ik wel ga beluisteren (Alice Merton, Mozes and the Firstborn, Rival Sons), maar nog geen echte aansprekende namen.
Misschien geen knaller maar het nieuwe album van MONO gaat wel wat mensen aanspreken denk ik, typische post-rock. Komt eind deze maand uit, maar is ook al gelekt. Ik kijk ook wel uit naar Steve Gunn. Die heeft ook al wat prettige singles gereleased.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
936
268
Ik kijk wel uit naar Mono, Biffy Clyro (normaal 2 dit jaar!), BMTH (eerste 2 singles vond ik wel oké, laatste totaal niet), Sam Fender, Tool, Fever 333, System Of A Down, Frank Carter, While She Sleeps, Catfish & The Bottlemen, Lysistrata,... Komt wel wat leuks aan :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken