De albums van 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik weet het, ik ben aan de vroege kant, maar de aankondigingen voor 2016 komen stilaan op gang en passen nergens anders echt thuis.

Zonet heeft Diiv (eindelijk) aangekondigd dat hun tweede plaat op 5 februari in de winkels ligt. Ze hebben meteen ook een nieuw nummer op Spotify gezet, 'Bent (Roi's Song)', dat in mijn ogen toch een aanrader is.

Daarnaast hadden we reeds de nieuwe platen van David Bowie (6 januari) en Savages (22 januari) officieel op de releaselijst staan. En dan zwijg ik nog over alle artiesten die met zekerheid een nieuwe plaat uitbrengen in 2016: Radiohead, The XX, The National, PJ Harvey, Beck, James Blake, Kanye West, Frank Ocean, The Last Shadow Puppets, Viet Cong, ... 2016 belooft een mooi jaar te worden.

En eindelijk de nieuwe Tool?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Mag je hier ook onder de noemer van "hoogstwaarschijnlijk album in 2016" plaatsen? Bijvoorbeeld Rammstein en rhcp.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Laten we ook Biffy Clyro niet vergeten! Als het goed is wordt het wat harder en wat minder stadionrock, dus ik ben benieuwd
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Kereltje wrote:
Viet Cong

Had hier nog niets over gehoord!

Is ook niet zo concreet als de andere namen die ik noemde. Maar ze hebben in juli al eens een Facebookstatus achtergelaten die het volgende zei: "Last day in the barn making a new record with the boys", gecombineerd met een foto in een studio. Vervolgens hebben ze in die brief over de naamsverandering aangegeven dat het in de aanloop naar een nieuwe plaat zou gebeuren. Bovendien zijn ze goed bevriend met enkele artiesten die er ook een '1 album per jaar' ethos op nahouden (Ought, Mac Demarco, Protomartyr). Denk dat we tegen de zomer wel weer nieuw materiaal zullen krijgen.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ben benieuwd naar het nieuwe album van Volbeat, aangezien het meer een album zou worden zoals de eerste albums ben ik zeer benieuwd!
Een tijd geleden las ik dat Green Day nieuwe nummers op het nemen was, Mischien ook een nieuw album richting 2016?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Pearl Jam zou na hun latin Tour de studio induiken, dus daar mag ook een album van verwacht worden in 2016. Maar als de geruchten van hun PJ25 Tour waar zijn, dan zal het album wel eens pas in 2017 komen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Boeie, Pearl Jam heeft na Ten toch geen boeiende muziek meer gemaakt.

Daarnaast hadden we reeds de nieuwe platen van David Bowie (6 januari) en Savages (22 januari) officieel op de releaselijst staan. En dan zwijg ik nog over alle artiesten die met zekerheid een nieuwe plaat uitbrengen in 2016: Radiohead, The XX, The National, PJ Harvey, Beck, James Blake, Kanye West, Frank Ocean, The Last Shadow Puppets, Viet Cong, … 2016 belooft een mooi jaar te worden.

Nieuwe Viet Cong ja? Cool. Bowie en Savages worden ook supergaaf, ik ga heel januari niks anders luisteren dan die twee platen wss. De rest uit het rijtje hierboven interesseert me niet zoveel.

In elk geval, ontopic:
http://www.stereogum.com/1841998/santigold-cant-get-enough-of-myself/mp3s/

Santigold komt waarschijnlijk weer met een nieuwe plaat volgend jaar. Daar kan ik ook wel naar uitkijken eigenlijk.

En nu er ineens een nieuwe single van Weezer is verschenen... Komen die ook weer met een nieuwe plaat volgend jaar?
http://www.stereogum.com/1841756/weezer-do-you-wanna-get-high/mp3s/
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Boeie, Pearl Jam heeft na Ten toch geen boeiende muziek meer gemaakt.

Jeroen praat weer poep.



Laten we ook Biffy Clyro niet vergeten! Als het goed is wordt het wat harder en wat minder stadionrock, dus ik ben benieuwd

Dat had ik gemist, erg benieuwd of ze inderdaad weer van rauwer gaan misschien net zoiets als vroeger? maar dan hopelijk wel een iets fijnere productie. Op die eerste platen klinkt het namelijk niet altijd even lekker.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
heel stom idee misschien, maar zullen we stoppen met het simpelweg afzeiken van acts/albums? Dat je een nieuw album niet tof vind kan, maar leg dan gewoon uit waar je t slecht vindt i.p.v. nutteloze reacties waarbij je enkel mensen voor het hoofd stoot
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mensen, kijk dit. Fantastische video, gaaf nummer. Best wel meer dan 50% kans dat Bowie aoty 2016 wordt. Echt waar.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/nieuws/blackstar-david-bowie
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eagulls hebben album nummer 2 af. Denk dat we die dus begin volgend jaar kunnen verwachten.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik weet niet of er op dit forum mensen er op zitten te wachten, maar Royal Republic komt ook met een nieuw album!
De eerste single is al uit: 'When I See You Dance With Another'. Gelukkig moet Royal Republic het niet van de slechte teksten hebben :p
[video]https://www.youtube.com/watch?v=STzVhyLEf44[/video]
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik weet niet of er op dit forum mensen er op zitten te wachten, maar Royal Republic komt ook met een nieuw album!
Ik heb wel 'goede' herinneringen aan twee concerten in de Melkweg van heel lang geleden. Maar het is inderdaad een beetje lompe muziek in het straatje van The Hives. Moet kunnen af en toe
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken