Damon Albarn

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar even een topic openen voor deze geniale gast. Frontman van Blur, zanger van Gorillaz en nog The Good, The Bad And The Queen.
Vond het beetje onnodig om dit in het RW topic te plaatsen maar moest het toch ergens kwijt.

Gister was de 1e normale show van Damon Albarn met nieuwe album, met de volgende setlist. En wauw, die encore. This Is A Low behoord voor mij tot een van de mooiste Blur nummers en denk dat het in de waarschijnlijk intieme setting op RW onwijs mooi wordt.

Lonely Press Play
Everyday Robots
Tomorrow Comes Today (Gorillaz song)
History Song (The Good, the Bad & the Queen song)
Hollow Ponds
Slow Country (Gorillaz song)
Kids With Guns (Gorillaz song)
Three Changes (The Good, the Bad & the Queen song)
You and Me
Photographs (You Are Taking Now)
Kingdom of Doom (The Good, the Bad & the Queen song)
Poison (Rocket Juice & the Moon song)
Hostiles
El Mañana (Gorillaz song)
Out Of Time (Blur song)
All Your Life (Blur song)

Encore:
Clint Eastwood (Gorillaz song) (with Kano)
Mr. Tembo (with choir)
Heavy Seas of Love (with choir)
This Is a Low
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nieuw album gaat Magic Whip heten en het artwork is waarschijnlijk ook al bekend

http://www.nme.com/blogs/nme-blogs/are-blur-set-to-announce-a-new-album-today
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Echt lache gasten zijn het haha, Livestream gaande via de facebook van Damon en Blur.
Hoop op Europese shows.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Hey, er bestaat een Damon Albarn topic. Kan ik hier mooi mijn vraag kwijt.

Iemand die er over nadenkt om een kaartje aan te schaffen voor de live stream van Gorillaz 12/13 december? Ik zit er namelijk over na te denken. Nog niet eerder iets betaald voor een stream, maar dit lijkt me wel interessant. Wat denken jullie?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Juiste topic gevonden haha dus even verplaatst .

NOS postte vanochtend een video over het optreden van Albarn in de Gashouder vanavond en morgen. Ziet er indrukwekkend uit. Voorpret!

Ik zit nu toch ook te twijfelen om tickets the kopen voor die andere show van hem, The Nearer the Fountain, More Pure the Stream Flows.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Nog even terugkomend op de avond op basis van wat recensies. NRC vond het ruk (https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/13/geen-soepele-fusie-meer-een-clash-van-culturen-a4088502), Trouw goed (https://www.trouw.nl/cultuur-media/...uropese-klassieke-muziek-aan-elkaar~b55fc0d3/) en het Parool was ook wel enthousiast (maar die kan ik niet zien, want zit achter een betaalmuur) (https://www.parool.nl/kunst-media/d...r-onvergetelijke-avond-in-gashouder~b6f500c8/).

Wist helemaal niet dat Loops een wereldpremière was. Klonk niet onaardig!
Ik denk dat wij meer neigen naar de recensies van het Parool en NRC of niet...?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik heb me uitstekend vermaakt. Muzikaal was het niet 100% m'n kop thee, maar ik had al zo'n vermoeden dat er geen bekend werk voorbij zou komen. Het was ook een wat atypische Albarn show in de zin van dat hij erg op de achtergrond was en nauwelijks iets zei, terwijl hij normaal zo dicht mogelijk tegen het publiek kruipt. Maar toch, het speelgenot van vooral Damon zelf en de muzikanten uit Mali was super aanstekelijk en een 60-koppig orkest is per definitie gewoon indrukwekkend. Het had de sfeer veel goeds gedaan als er gedanst kon worden, maar het feit dat het gewoon weer eens een avondje uit was, met een lekker hapje eten vooraf, maakte het voor mij erg geslaagd. Extra zin in het 'normale' concert volgende maand! Fingers crossed nog even voor die.

En ik ben blij met mijn herontdekking van deze track!

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Vond het een geweldige avond maar kan NRC ook niet echt geheel ongelijk geven. Stiekem nog wel wat nagedroomd over hoe een setlist met orkest en voornamelijk Albarns solowerk (Everyday Robots, Nearer the Fountain etc) eruit had gezien. Dat was ook weergaloos geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

Gebruikers die dit onderwerp bekijken