Countdown to Rock Werchter 2017

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Laten we met z'n allen aftellen naar het beste festival van het seizoen

Rock Werchter 2017

96
DAYS
13
HOURS
14
MINUTES

De eerste 24 dagen van het aftellen staan in het teken van de donderdag (29 juni) en de acts die dan geprogrammeerd staan. Hierna kijken we 24 dagen naar de vrijdag, etc, etc.

Dus heb je nieuws over de acts op donderdag of wil je mensen overtuigen om een act te gaan bekijken? Alles kan, alles mag, maar de 1e 24 dagen staan in het teken van de donderdag. Brand los!




:)
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Line-up donderdag 29 juni:

- Arcade Fire.
- Kings of leon.
- The Chainsmokers.
- Imagine Dragons.
- Lorde.
- Prophets of Rage.
- Agnes Obel.
- Beth Ditto.
- Mark Lanegan Band.
- Mura Masa.
- Savages.
- Xavier Rud.
- Cigarettes after Sex.
- Declan Mckenna.
- Tout Va Bien.
- Warhola.
- Whitney.
- Het Zesde Metaal.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Als je Cigarettes After Sex nog niet kent moet je dat zeker gaan checken. Wordt een grote gore warme bende in de tent met de sfeer die zij met hun muziek neer kunnen zetten.

Btw. leuk topic :)
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Klinkt interessant! Kun je me een paar nummers aanraden? Of is het over het algemeen chill?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Mijn lievelingsdag, met veel interessante en uiteenlopende acts.

Ik wil toch even het Zesde Metaal tippen. Ze klinken, muzikaal gezien, een beetje zoals dEUS met West Vlaamse teksten. Uitstekende liveband ook, met een charismatische frontman. Vroeg komen dus.

En om meteen een dooddoener te melden: mis. Arcade. Fire. Niet. Absoluut een geweldige live ervaring. Zelfs als de muziek niet 100% je ding is, ga gewoon eens kijken want ik kan me goed voorstellen dat hun concert achteraf een hoogtepunt kan de vierdaagse kan worden. Of kijk anders eens naar het filmpje hieronder, van één van hun zeldzame 2016 optredens. Het geluid is slecht, maar de sfeer tijdens een AF show is er goed in te zien. Geniet:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=UxoXGefLCJU[/video]
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Ik heb eens geluisterd en kan wel stellen dat ik ze wil gaan zien op werchter!


ik vraag me over de donderdag af hoe ze arcade fire en kings of leon laten spelen. Als in welke volgorde er gespeeld zal worden.
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Hier jong talent op de donderdag. Declan Mckenna. Tis wel een cover maar dat neemt niet weg dat het echt chill klinkt. Check ook is zijn eigen nummers, best wel een aanrader voor de donderdag.

@ mattmann: ik kan nu al niet wachten op arcade fire. Legendarisch vond ik hun optreden in 2014 op pinkpop. Kan niet wachten om bij ze vooraan te staan! Hopelijk net zo goed als altijd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Zesde metaal vind ik misschien ook nog wel grappig om even mee te pakken.

Donderdag is voor mij de minst aansprekende dag. Paar namen die ik wel wil gaan zien, omdat ik er toch ben. Enige naam waar ik echt enthousiast over ben is Prophets of Rage.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik wil toch even het Zesde Metaal tippen. Ze klinken, muzikaal gezien, een beetje zoals dEUS met West Vlaamse teksten. Uitstekende liveband ook, met een charismatische frontman. Vroeg komen dus

ik dacht dus echt dat het ging om een Vlaamse Black Metal band die grunten over friet eten in de hel etc...Zoiets als Methylbenzeen(RIP)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tering wat heeft die Declan McKenna een goeie gitariste in z'n band. Wat een talent!!
Genoeg redenen om daar te gaan kijken.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Mijn lievelingsdag, met veel interessante en uiteenlopende acts.

Ik wil toch even het Zesde Metaal tippen. Ze klinken, muzikaal gezien, een beetje zoals dEUS met West Vlaamse teksten. Uitstekende liveband ook, met een charismatische frontman. Vroeg komen dus.

En om meteen een dooddoener te melden: mis. Arcade. Fire. Niet. Absoluut een geweldige live ervaring. Zelfs als de muziek niet 100% je ding is, ga gewoon eens kijken want ik kan me goed voorstellen dat hun concert achteraf een hoogtepunt kan de vierdaagse kan worden. Of kijk anders eens naar het filmpje hieronder, van één van hun zeldzame 2016 optredens. Het geluid is slecht, maar de sfeer tijdens een AF show is er goed in te zien. Geniet:

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/UxoXGefLCJU" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid535881"></iframe>

Tja, vergeet deze video maar qua sfeer. Op Werchter staan ze gewoon nog in het daglicht te spelen...
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Rock Werchter

95
DAYS
21
HOURS
12
MINUTES
24
SECONDS

until donderdag, 29 juni 2017, 13:00:00

– Arcade Fire.
– Kings of leon.
– The Chainsmokers.
– Imagine Dragons.
– Lorde.
– Prophets of Rage.
– Agnes Obel.
– Beth Ditto.
– Mark Lanegan Band.
– Mura Masa.
– Savages.
– Xavier Rud.
– Cigarettes after Sex.
– Declan Mckenna.
– Tout Va Bien.
– Warhola.
– Whitney.
– Het Zesde Metaal.

 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Clash: Imagine Dragons vs Lorde. Naar wie zou ik best gaan? Liefst een deftige reden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Clash: Imagine Dragons vs Lorde. Naar wie zou ik best gaan? Liefst een deftige reden.

ID: Omdat zij één van de beste popalbums gemaakt hebben van de afgelopen jaren met Night Visions. Daarna is het weliswaar minder geworden, maar goed, wat hadden we dan verwacht?
Lorde: Omdat ze best wel leuke nieuwe singles heeft ;)

Ik kies denk ik, ook al kan het mij vrij weinig boeien deze clash, voor Imagine Dragons.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Toto wrote:
Clash: Imagine Dragons vs Lorde. Naar wie zou ik best gaan? Liefst een deftige reden.


ID: Omdat zij één van de beste popalbums gemaakt hebben van de afgelopen jaren met Night Visions. Daarna is het weliswaar minder geworden, maar goed, wat hadden we dan verwacht?
Lorde: Omdat ze best wel leuke nieuwe singles heeft
1f609.svg


Ik kies denk ik, ook al kan het mij vrij weinig boeien deze clash, voor Imagine Dragons.
Bedankt voor de info! ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Lorde, heeft met Pure Heroine een dijk van een album neergezet als toen nog 18 jarig? meisje. Komt nu met haar 2e plaat waarvan Green Light echt niet uit u hoofd komt nadat ge het twee keer hebt gehoord. Ze is volgens mij hiervoor nog maar 1x in België geweest en ze heeft wel een soort van rare act statuut hier denk ik. Imagine Dragons heeft zoals al eerder aangehaald een dikke debuutplaat neer gepoot waar er volgens mij op de wei zowieso heel fijn gaat worden mee gezongen (denk aan Amsterdam, Radioactive, It's Time, Selene, Bleeding Out etc etc) maar waarbij de tweede plaat voor mij een grote teleurstelling was en dé single van het album 'Shots' eigenlijk gene vetten was. Smoke + Mirror heb ik niet eens meer zo vaak beluisterd dusja.. en met 'Believer' gaan ze zowat de electronica tour op, doet mij bij steken denken aan Two Door Cinema Club's meest recente album. Ik ga voor Lorde, ookal was die eerste plaat van ID nog zo fijn..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken