Corona Virus en concerten/festivals

Festileaks Festival Forum Forums Offtopic Corona Virus en concerten/festivals

25 berichten aan het bekijken - 2,176 tot 2,200 (van in totaal 2,245)
  • Auteur
    Yannick
    Bijdrager

Israël is in dat opzicht wel een specifieke situatie, die hebben heel vroeg en tegen elke prijs ingezet op veel vaccins.

Behalve als het aankomt op Palestijnse bewoners, natuurlijk.

3+
    ZjanZjak
    Bijdrager

Had de indruk dat de oproep was om nu dag en nacht te vaccineren om het festivalseizoen te redden, maar dat lukt door schaarste van vaccins de komende maanden gewoonweg niet.

Vind zo’n oproep voor Nederland ook irreëel. Uiteraard willen we het allemaal wel heel graag maar dat zie ik zeker niet gebeuren, dag en nacht vaccineren.
    Persoonlijk ben ik al meer bezig met wat er gaat gebeuren met reeds bestelde tickets voor festivallen en concerten (liefst nieuwe data na totale vaccinatie) dan dat ik denk dat ik deze zomer met een biertje in de hand ergens links of rechts op een festivalweide sta.

Kan mij gewoon niet voorstellen dat bijvoorbeeld een Pinkpop, of zelfs Rock Werchter door zal kunnen gaan dit jaar.
    Zelfs Lowlands lijkt mij (net) nog niet haalbaar.
    Ergens op hopen, ok, doe ik ook maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
    Tenminste, niet voor oktober dit jaar.
    Wat jullie?

0
    wenteldave
    Bijdrager

Had de indruk dat de oproep was om nu dag en nacht te vaccineren om het festivalseizoen te redden, maar dat lukt door schaarste van vaccins de komende maanden gewoonweg niet.

Vind zo’n oproep voor Nederland ook irreëel. Uiteraard willen we het allemaal wel heel graag maar dat zie ik zeker niet gebeuren, dag en nacht vaccineren.
    Persoonlijk ben ik al meer bezig met wat er gaat gebeuren met reeds bestelde tickets voor festivallen en concerten (liefst nieuwe data na totale vaccinatie) dan dat ik denk dat ik deze zomer met een biertje in de hand ergens links of rechts op een festivalweide sta.

Kan mij gewoon niet voorstellen dat bijvoorbeeld een Pinkpop, of zelfs Rock Werchter door zal kunnen gaan dit jaar.
    Zelfs Lowlands lijkt mij (net) nog niet haalbaar.
    Ergens op hopen, ok, doe ik ook maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
    Tenminste, niet voor oktober dit jaar.
    Wat jullie?

Zelfde. Tenzij je niemand ’s nachts verplicht indeelt voor een vaccinatie, gaat vrijwel niemand zich ’s nachts laten vaccineren. In die oproep stond ook “Maak het gezellig”. Ga er maar met honderd man staan 😉
    En qua gevoel heb ik precies hetzelfde over festivals. En inderdaad optredens vanaf oktober weer langzaamaan.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Timmetje
    Bijdrager

Ik denk dat voldoende mensen ervoor openstaan om s nachts gevaccineerd willen worden. Het is zoals Gesp zegt meer een kwestie van schaarste die ervoor zorgt dat ze dit (nu nog?) geen werkelijkheid te kunnen maken.

Ik zie Pinkpop en Werchter ook niet gebeuren. Heb wel hoop voor Lowlands.

1+
    rickhuissen
    Bijdrager

Absoluut. Iedereen wil uit deze shit . Als je dan de keus hebt uit met zijn allen gaan vaccineren enkel tussen 9 en 5, en vanaf oktober weer alle vrijheden terug, of een 24-uurs schema waardoor je één keer (of bij sommige vaccins 2 keer) s’nachts een keer naar de prikpost moet, maar je hebt je vrijheden vervolgens al voor de zomer terug, dan denk ik dat daar best veel draagvlak voor is. Maar is het prikpersoneel er ook?

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018 en 2019, en ik ben er weer bij in 2021!
    Wij zijn als 13e geëindigd in de Festileagues competitie!

0
    Fireball
    Bijdrager

Ik denk dat voldoende mensen ervoor openstaan om s nachts gevaccineerd willen worden. Het is zoals Gesp zegt meer een kwestie van schaarste die ervoor zorgt dat ze dit (nu nog?) geen werkelijkheid te kunnen maken.

Ik zou ook geen bezwaar hebben om snachts gevaccineerd te worden, voor de festivals zal het kantje boord worden komende zomer… dat geld dus ook voor Lowlands… ze kunnen het niet maken om Lowlands te laten plaatsvinden en de rest niet… dus alles in de ban of door laten gaan… al zie ik dat laatste niet snel gebeuren nu we te maken krijgen met de Engelse variant… al met al zitten we er nog wel even mee…

0
    zworp4
    Bijdrager

Absoluut. Iedereen wil uit deze shit . Als je dan de keus hebt uit met zijn allen gaan vaccineren enkel tussen 9 en 5, en vanaf oktober weer alle vrijheden terug, of een 24-uurs schema waardoor je één keer (of bij sommige vaccins 2 keer) s’nachts een keer naar de prikpost moet, maar je hebt je vrijheden vervolgens al voor de zomer terug, dan denk ik dat daar best veel draagvlak voor is. Maar is het prikpersoneel er ook?

Het lijkt me dat je beter de capaciteit van de priklocaties uit kan breiden dan ze dag en nacht open te houden. Is er ergens beschreven wat de capaciteit van de GGD-locaties is, dus hoeveel prikken er maximaal tegelijk kunnen worden gezet?

GGD zegt dat ivm administratieve handelingen één persoon per dag 125 mensen kan vaccineren. Snelle berekening gemaakt, als je driekwart van de mensen uit de groepen 18-60 zonder medische indicatie en 60-75 zonder medische indicatie in 4 maanden tijd (maart-juni) tweemaal wil prikken op 30 locaties, moeten er per locatie 33 prikkers van 9 tot 5 werken. Als je twee shifts op een dag hebt (7-23) zijn dat er 17 tegelijk.

De plekken zelf (RAI, Zeelandhallen, ADO-stadion, TT-circuit, MECC) zijn er groot genoeg voor, maar de vraag is hoeveel de GGD-inrichting op die plekken aankan.

0
    Roderick P
    Bijdrager

Ik heb er ook geen problemen mee om ’s nachts een prik te krijgen hoor. Zeker niet als dat betekent dat we weer naar concerten en festivals kunnen.
    Maar eerlijk gezegd verwacht ik de komende periode eerder vertragingen dan versnellingen met betrekking tot de vaccinatieplanning. In de media kun je nu al lezen dat de planning van de Jonge te optimistisch blijkt en leveringen van vaccins opschuiven in de tijd. Tenzij het virus spontaan regresseert zoals de Spaanse en Mexicaanse griep, vrees ik voor een festival loze zomer met het huidige beleid.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Nee ik wil best ook snachts even langskomen voor een prikje. Als we daarmee het proces kunnen versnellen, graag.

0
    wenteldave
    Bijdrager

Wij kunnen allemaal wel willen om weer naar festivsls en concerten te gaan, maar bon. Ik denk toch dat het een te rooskleurig beeld is.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Timmetje
    Bijdrager

Ik denk eigenlijk dat het merendeel van de mensen er geen moeite mee zou hebben om s nachts of s avonds laat het vaccin te krijgen. Helemaal niet als dat zou betekenen dat je eerder in de agenda aan de beurt bent of kan zijn.

Al moest ik er om 4u s nachts bij een GGD locatie voor zijn, ik zit er. Hoe eerder ik die prikjes heb hoe beter. En ik denk dat vrijwel iedereen die vaccinbereid is er zo wel over denkt.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ik denk eigenlijk dat het merendeel van de mensen er geen moeite mee zou hebben om s nachts is s avonds laat het vaccin te krijgen. Helemaal niet als dat zou betekenen dat je het eerder zou kunnen krijgen.

Al moest ik er om 4u s nachts bij een GGD locatie voor zijn, ik zit er. Hoe eerder ik die prikjes heb hoe beter. En ik denk dat vrijwel iedereen die vaccinbereid is er zo wel over denkt.

Precies, dus doe het maar gewoon.. En dan hoef je niet ieder dorpje in Schubbenkutteveen snachts open te houden (want dan krijg je capaciteit problemen), maar gewoon enkele grotere in de regio moet prima kunnen lijkt me.

We moeten gewoon alles op alles zetten om het zo snel mogelijk te doen. Dus zover de capaciteit het toestaat moeten we alles accepteren en doorzetten om alles zo snel mogelijk af te handelen. Dus mouwen opstropen en spijkers met koppen slaan.

0
    Timmetje
    Bijdrager

http://www.nu.nl/muziek/6101559/nederlandse-poppodia-teleurgesteld-over-uitstel-testevenementen

En

http://www.nu.nl/cultuur-overig/6101565/voorgenomen-testevenementen-uitgesteld-wegens-britse-variant-coronavirus

De proeven met evenementen in coronatijd gaan deze maand niet door. De vier evenementen die met honderden bezoekers zouden plaatsvinden, worden op de lange baan geschoven vanwege de Britse variant van het coronavirus.

0
    @Marc
    Bijdrager

Ik zou ook geen bezwaar hebben om snachts gevaccineerd te worden, voor de festivals zal het kantje boord worden komende zomer… dat geld dus ook voor Lowlands… ze kunnen het niet maken om Lowlands te laten plaatsvinden en de rest niet… dus alles in de ban of door laten gaan… al zie ik dat laatste niet snel gebeuren nu we te maken krijgen met de Engelse variant… al met al zitten we er nog wel even mee…

Waarom kunnen ze het niet maken om Lowlands wel te laten plaatsvinden als alle voorwaarden er zijn om dit wel te doen tegen die tijd (al verwacht ik het niet)? Lowlands heeft het geluk / ongeluk dat het altijd in augustus is. Net als Mysteryland (not my cup of tea) dat helemaal in het laatste weekend van augustus zit. Als het verantwoord is en kan, waarom niet? Anders verleg je dat naar Paaspop 2022……..

0
    Fireball
    Bijdrager

Waarom kunnen ze het niet maken om Lowlands wel te laten plaatsvinden als alle voorwaarden er zijn om dit wel te doen tegen die tijd (al verwacht ik het niet)? Lowlands heeft het geluk / ongeluk dat het altijd in augustus is. Net als Mysteryland (not my cup of tea) dat helemaal in het laatste weekend van augustus zit. Als het verantwoord is en kan, waarom niet? Anders verleg je dat naar Paaspop 2022……..

als het verantwoord is mag het van mij hoor, maar om geen onderscheid te maken zullen ze alle festivals wel over de zomer tillen. Paaspop is zowieso al het haasje…dat valt gewoon te vroeg, hopelijk kunnen de festivals en aanverwante bedrijven aankloppen bij het garantiefonds, anders gaat het hopeloos mis.

1+
    zworp4
    Bijdrager

Maar na de zomer zijn er ook festivals, alleen niet buiten.

En als er een garantiefonds komt is het alleen maar in het belang van de overheid om festivals toe te laten zodra dat kan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door zworp4.
    0
    gesp
    Bijdrager

De proeven met evenementen in coronatijd gaan deze maand niet door. De vier evenementen die met honderden bezoekers zouden plaatsvinden, worden op de lange baan geschoven vanwege de Britse variant van het coronavirus.

Ja, die besmettelijkere Britse variant gaat de komende maanden een grote rol spelen. Is om meerdere redenen zeer slecht nieuws.

Het wordt heel veel lastiger zijn om de verspreiding van het virus terug te dringen en onder controle te houden.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Ja, die besmettelijkere Britse variant gaat de komende maanden een grote rol spelen. Is om meerdere redenen zeer slecht nieuws.

Het wordt heel veel lastiger zijn om de verspreiding van het virus terug te dringen en onder controle te houden.

Maar als eeuwige optimist zie ik er wel één lichtpunt in: het al de verdeling van de vaccins alleen nog maar versnellen. Of niet?

0
    gesp
    Bijdrager

Zeer waarschijnlijk wel. En het zal ook de vaccinatiebereidheid verhogen.

Daar staat tegenover dat er bij een besmettelijker variant (veel) meer mensen immuun moeten zijn om het virus onder controle te krijgen en te houden.

En dat in de situatie voordat genoeg mensen immuun zijn, de komende maanden verkeren we daar sowieso, het risico groot is dat het virus te snel rondgaat en de zorg ontwricht. Betekent dat versoepelingen pas later mogelijk zijn, en er meer voorzichtigheid mee geboden is.

Zeer waarschijnlijk wel. En het zal ook de vaccinatiebereidheid verhogen.

Daar staat tegenover dat er bij een besmettelijker variant (veel) meer mensen immuun moeten zijn om het virus onder controle te krijgen en te houden.

En dat in de situatie voordat genoeg mensen immuun zijn, de komende maanden verkeren we daar sowieso, het risico groot is dat het virus (te) snel rondgaat en de zorg ontwricht. Betekent dat versoepelingen pas later mogelijk zijn, en er meer voorzichtigheid bij geboden is.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

1+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Yes. It will get worst before it gets better. Zin in de zomer. Of mei, gewoon.

Ondertussen aangekondigd door de Vlaamse minister-president: ‘Nog voor zomervakantie zullen alle Vlamingen die dat willen gevaccineerd zijn’.

Mooi toch, zelfs als dat nog wat te optimistische taal van de man is. Nog niet heel lang geleden waren we nog allemaal aan het hopen dat we in maart (!) al de eerste vaccins zouden kunnen prikken.

0
    Fireball
    Bijdrager

Morgen Persconferentie van Rutte/de Jonge: men gaat waarschijnlijk de avondklok aankondigen en bezoek thuis terug naar 1 persoon ??… weer minder bewegingsvrijheid dus…. nog even doorbijten folks!!!

0
    PJ
    Bijdrager
    ukefudanshi
    Bijdrager

https://www.podiuminfo.nl/news/49124/Fauci-concerten-en-festivals-kunnen-vanaf-de-herfst-weer-doorgaan-als-70-vaccinatie-heeft-ontvangen/

Ik heb gehoord wat hij zei, en ze halen hier toch echt wel een aantal dingen flink door elkaar of laten context weg.

Ten eerste, AFAIK had hij het over theaters en concertzalen, dat zijn meestal geen 60.000 man

Ten tweede, “beperkte capaciteit” met die Duitse studie die hij aanhaalde was voor TUSSEN nu en dan, hij had het erover dat het misschien al eerder op die manier kon en dan op volle capaciteit in het najaar “with nearly full capacity seating” waren zijn woorden

Ten derde, ventilatie gold uiteraard alleen voor binnenlocaties (die theaters!) en heeft dus weinig met een festivalweide te maken

Last but not least, hij zij dat “wearing facemasks might be the only restriction/requirement, and that might have to stay a norm for a while longer”, maw, hij verwacht niet dat we voortaan voor eeuwig met zo’n vervloekt brilbeslaand kutmondkapje op moeten lopen bij een concert of festival, maar dat dat misschien nog een paar maanden een norm moet blijven, simpelweg omdat je alle beperkingen stap voor stap afbouwt. Je kijkt dus eerst of het goed gaat mét mondvodden, en probeert dan zonder.Common sense.

Dus ja, beetje veel lost in translation daar, maar overall goed nieuews. Hij heeft eerder gezectht tegen professionals over theaters dat hij verwacht dat “2019 (geen mondkapjes, geen afstand, geen zorgen over crowds, etc)” daar ‘eind 2021″ terug zou zijn, waar we dan in stappen gedurende dit jaar naartoe zouden werken. Waarschijnlijk is volle capactiteit met nog wel mondvodden dan de laatste stap daarvoor in zijn verwachting de laatste maanden van dit jaar.

Persoonlijk wacht ik dan nog wel een paar maanden tot die mondlappen ook weg zijn, heb geen zin om een vermogen te betalen om 2 uur zo’n irritant warm ding op te moeten hebben wat de hele tijd aan moet kloten omdat m’n bril wéér beslaat waardoor ik niets zie. Dan wacht ik liever een half jaar extra tot het begin 2022 weer helemaal normaal kan.

Hoewel dit hier toch wel niet op zal gaan, de mondluiers en afstandsregel hangen hier immers samen onder dezelfde spoedwet, dus als die wordt afgeschaft, is het allebei op hetzelfde moment voorbij. Gelukkig. 🙂 (en geen theater of concertzaal die straks wanhopig is voor geld verdienen weer gaat ze zelf verplicht stellen, als het niet meer hoeft van de overheid, en veel mensen ze haten, want ze weten dat veel mensen, zeker veel jongeren waarschijnlijk , dan gewoon naar een ander concert/de concurrentie gaan waar het niet hoeft, en dan gaan ze dus failliet, en steun krijgen ze dan niet meer want de crisis is voorbij. Wat dat betreft vertrouw ik op de goede werking van de markt :D)

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 10 uren geleden door ukefudanshi.
    0
    wenteldave
    Bijdrager

Vermoeiend…
    NOS:

Muzikant Van Morrison wil Noord-Ierse lockdown aanvechten
    De Noord-Ierse zanger en muzikant Van Morrison wil het verbod op livemuziek in kroegen en zalen in zijn land juridisch aanvechten. Zijn advocaat heeft een brief met dat voornemen naar de Noord-Ierse regering gestuurd. In het land geldt een lockdown die zes weken duurt.

De 75-jarige Van Morrison is een uitgesproken tegenstander van de coronamaatregelen in Noord-Ierland. Zo heeft hij een aantal anti-lockdownnummers uitgebracht.

Tegen de BBC stelt de advocaat van de zanger dat de lockdown “de Noord-Ieren financieel en sociaal kapotmaakt.” Hij wil onder meer dat de regering de medische en wetenschappelijke basis voor de maatregel openbaar maakt.

Concertgeschiedenis

0
    Timmetje
    Bijdrager

Vorige maand was die anti lockdown song samen met Eric Clapton ook al zo vermoeiend en teleurstellend. Erg jammer allemaal.

0
25 berichten aan het bekijken - 2,176 tot 2,200 (van in totaal 2,245)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.