Corona Virus en concerten/festivals

Festileaks Festival Forum Forums Offtopic Corona Virus en concerten/festivals

25 berichten aan het bekijken - 1,976 tot 2,000 (van in totaal 2,245)
  • Auteur
    Joslittel
    Bijdrager

Zijn jouw posts serieus bedoelt of zit je hier gewoon de boel op te stoken?

Min of meer serieus, maar vind het vooral gewoon hilarisch dat mensen de illusie schijnen te hebben dat in de praktijk mensen zich aan die 1.5m houden.

Het grappigste is nog dat omdat camera japan een filmfestival/cultuurfestival is, het voor meer dan de helft gepensioneerden trekt.

Er komen ook jongere mensen als ik, ze hebben daar ook wel anime enzo voor, maar toch zo’n 65% is denk ik 65+. De risicogroep dus.

En zoals ik zei…. die zaten ook allemaal gezellig in het café koffie te drinken, stonden overal, iedereen kletsen met elkaar, super gezellig. Als je foto van dit jaar naast vorig jaar zou leggen zou je letterlijk geen verschil zien behalve wat gekke graffiti op vloer waar letterlijk NIEMAND wat mij deed 😂

Dat je even weet wat de groep waarvoor je het doet zelf van die ongezellige 1.5m vind 😂 heb er totaal toch paar honderd gezien daar, het was goed bezocht elke dag 😁

Grappig en hilarisch vind ik bijzonder vreemde woordkeuzes. Door debielen zoals jij duurt deze epidemie langer dan nodig is en komt ons geliefde zomer festivalseizoen in gevaar. Figuren zoals jij zijn onverantwoord en egoïstisch en wat mij betreft krijg je een ban op dit forum aangezien je geen enkele feeling hebt met muziekfestivals. Dit soort posts kan je beter plaatsen op de fora van Viruswaanzin. Daar zullen ze dit ongetwijfeld wel heel grappig en hilarisch vinden.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

2+
    bcmrmaybe
    Bijdrager

Stoken dus. Dat is na je reactie helemaal duidelijk. Succes ermee. 🙂

Hoho stoken das mijn taak. MAGA woohoo!!

Wenn das Blut die Tinte küsst
    Wenn der Schmerz das Fleisch umarmt
    Ich zeige meine Haut
    Bilder, die mir so vertraut
    Aus der Nadel blaue Flut
    In den Poren kocht das Blut

0
    wenteldave
    Bijdrager

Goedemorgen,

Voor een artikel in de krant Het Laatste Nieuws ben ik op zoek naar getuigenissen van mensen die inmiddels vouchers hebben gekregen van de verschillende festivals die hebben moeten annuleren.

De vragen die o.a. aan bod komen zijn:
    -om welke festivals het gaat
    -hoe en wanneer de organisatie gecommuniceerd heeft
    -of je nog van plan bent naar het festival te gaan, ook als bijv. de line-up veranderd is?

Bij interesse, stuur me gerust een PB. Bedankt alvast.

Vond dat PB’tje van je toch netter opgesteld, Maria… 😉

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    maria-kl
    Bijdrager

Ik heb mijn best gedaan 😉 als iemand zich geroepen voelt om te reageren, laat het zeker weten.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ik wil best wat beantwoorden… alleen ik heb amper meer een overzicht van wat ik nu terug heb gehad.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

ik zou zeggen, stuur maria-kl gerust een Prive berichtje…

Goedemorgen,

Voor een artikel in de krant Het Laatste Nieuws ben ik op zoek naar getuigenissen van mensen die inmiddels vouchers hebben gekregen van de verschillende festivals die hebben moeten annuleren.

De vragen die o.a. aan bod komen zijn:
    -om welke festivals het gaat
    -hoe en wanneer de organisatie gecommuniceerd heeft
    -of je nog van plan bent naar het festival te gaan, ook als bijv. de line-up veranderd is?

Bij interesse, stuur me gerust een PB. Bedankt alvast.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

1+
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ik ga mensen niet achterna zitten om wat vragen te beantwoorden. Ze komt maar naar ons toe.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Ik ga mensen niet achterna zitten om wat vragen te beantwoorden. Ze komt maar naar ons toe.

ook wel een punt…

@maria-kl
    ? kan je de vragen niet gewoon hier plaatsen in het topic?
    Lijkt me ook relevant binnen dit topic. imo prima

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    maria-kl
    Bijdrager

Dag Dennis, bedankt. Ik zal de vragen zodirect hier plaatsen. Wie zich geroepen voelt mag hier of anders via PB reageren. Idealiter kom je met je naam in de krant en het liefst ook een foto 🙂

Mijn dank is groot!

0
    maria-kl
    Bijdrager

Inmiddels heb ik al van 2 mensen reactie mogen ontvangen, waarvoor dank. Ik plaats de vragen hier. Indien je je geroepen voelt te antwoorden, graag.

1) Welke festivals had je normaal deze zomer op de planning staan?
    2) Wanneer had je de tickets gekocht?
    3) Welk bericht heb je al ontvangen van de organisatie?
    4) Heb je al een voucher ontvangen (zo ja, hoeveel?)
    5) Ben je nog van plan om volgend jaar, indien mogelijk, terug naar de festivals te gaan? Ook als bijv. de line-up veranderd zou zijn?

Bedankt, groeten,
    Maria

2+
    Indiaantje89
    Bijdrager

– Paaspop, Best Kept Secret, Bospop, Electronic Family, Graspop, Lowlands + flink aantal losse concerten
    – Verschilt per festival, maar eind halverwege 2019 ver van de corona perikelen vandaan.
    – Voor bijna alle festivals hierboven heb ik mijn kaartje behouden voor volgend jaar. Electronic Family zal niet plaats vinden in 2021 (2020 zou de laatste editie zijn), dus daar heb ik automatisch mijn geld van terug gekregen.
    – Ik heb 3 vouchers gehad, en 1 voucher is aangekondigd dat ik die nog krijg. Dit zijn in principe allemaal losse concerten geweest en geen festivals. Ik heb nu voor een € 300,00 nog aan vouchers over waarvan ik er al een paar gespendeetd heb voor concerten eind 2021.
    5) Ben je nog van plan om volgend jaar, indien mogelijk, terug naar de festivals te gaan? Ook als bijv. de line-up veranderd zou zijn?
    Ja, hoe sneller hoe beter. Al zet er iemand een cd’tje op. Ik wil weer festivallen

3+
    Oasiss
    Bijdrager

– Paaspop, Best Kept Secret, Bospop, Electronic Family, Graspop, Lowlands + flink aantal losse concerten
    – Verschilt per festival, maar eind halverwege 2019 ver van de corona perikelen vandaan.
    – Voor bijna alle festivals hierboven heb ik mijn kaartje behouden voor volgend jaar. Electronic Family zal niet plaats vinden in 2021 (2020 zou de laatste editie zijn), dus daar heb ik automatisch mijn geld van terug gekregen.
    – Ik heb 3 vouchers gehad, en 1 voucher is aangekondigd dat ik die nog krijg. Dit zijn in principe allemaal losse concerten geweest en geen festivals. Ik heb nu voor een € 300,00 nog aan vouchers over waarvan ik er al een paar gespendeetd heb voor concerten eind 2021.
    Ja, hoe sneller hoe beter. Al zet er iemand een cd’tje op. Ik wil weer festivallen

Dit!

0
    Fireball
    Bijdrager

1: Paaspop – Iron Maiden/Bospop
    2: Meteen bij start verkoop
    3: Van alle 3 mededeling over wat er mogelijk is inzake re-fund-voucher-doorzetten ticket naar 2021
    4: Nee, Re-fund voor Iron Maiden, de 2 festivals doorgeschoven naar 2021
    5: Zeker ! kan niet wachten!!!!!!!!

0
    @Marc
    Bijdrager

Lowlands en Jera on Air
    Verder nog een aantal losse concerten in de Ziggo die nogal prijzig zijn.

Lowlands direct bij start vvk en Jera on Air nog niet.
    Losse concerten ook direct bij start vvk

Via mail dat het werd uitgesteld en later een vervangende datum.
    Alleen het concert van Madball in de Patronaat ging via iemand anders die de kaarten gekocht had. Dat werd nog een heel verhaal om je geld terug te krijgen. Dat lag vooral aan ticketmaster. Patronaat heeft dit netjes opgelost zodat we ons geld terugkregen. Helaas kwam daar geen vervangende datum voor.

Nee, geen vouchers ontvangen. Wel voor ruim 800,00 aan tickets uit staan. Waarvan 2 tickets Lowlands.

Ik ben zeker van plan om te gaan. Misschien nog wel naar meer festivals dan wat ik van plan was. Blijkbaar weet je maar nooit wanneer het niet meer kan. Normaal ga ik blind naar Lowlands en ik zou ze 1 jaar kunnen vergeven voor een mindere line up. Andere festivals gaat e echt om de line up. Dus als dat heel erg tegenvalt, dan wacht ik nog wel een jaar.

0
    marthian80
    Bijdrager

Lowlands, Rammstein + Vierdaagse feesten (maar die zijn gratis)

Rammstein was juli 2019 en Lowlands februari 2020 (of vergis ik me?)

Bij beide evenementen heeft de organisatie laten weten dat de kaarten geldig zijn voor de volgende editie

Nvt

Ik ben inmiddels wanhopig voor live muziek en techno/drum&bass feesten.
    Indiaantje kan het niet beter verwoorden: ook al zet iemand een CD-tje op dan kom ik al.
    Sterker nog; ik zou zelfs komen als allleen Krezip en Kane gaan optreden met een toegift van Paul Elstak ft. de Snollebollekes.

Pinkpop - 1996 / Dynamo Open Air - 1997 DTRH - 2014 ,15 ,16
    Lowlands - 1997, 2001, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 13, 15, 17, 18, 19

0
    gesp
    Bijdrager

Best Kept Secret, Wildeburg, Lowlands als meerdaagse festivals. Transition en London Calling als indoorfestivals. En enkele dagfestivals op gebied van house en techno.

Voor de eerste 4 voordat corona een probleem in Nederland werd. London Calling via de Paradiso Indiestadpas. De kaarten voor dancefestivals waren nog niet aangeschaft.

Een email dat tickets geldig blijven voor de volgende editie en de optie om voucher of refund aan te vragen. Tickets voor Best Kept Secret en Lowlands blijven geldig voor de editie van 2021. Wildeburg heeft de optie voor refund of tegoedbon gegeven, waarbij dat tegoed ingezet kan worden om volgend jaar met voorrang en een kleine bijbetaling een nieuw ticket te kopen. De indiestadpas van 2020 blijft ook in 2021 geldig.

Heb ervoor gekozen om tickets te houden en bij Wildeburg voor genoemd tegoed gekozen. Wel een voucher voor een concert aangevraagd (en gekregen) omdat de nieuwe datum mij niet past.

Ja, geen twijfel over mogelijk. Zou wel teleurgesteld zijn als line-ups plotseling hevig veranderen, maar alsnog gaan.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Nou de verkiezingen in de VS zijn zo goed als afgelopen, dan kunnen we toch ook wel kappen met Corona toch? 🙄

3+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

vaccineren in december al?
    he ho, let’s go
    https://www.nu.nl/coronavirus/6088990/astrazeneca-mogelijk-kunnen-we-eind-december-al-vaccineren.html

AstraZeneca: Mogelijk kunnen we eind december al vaccineren

Mensen kunnen mogelijk eind dit jaar al worden gevaccineerd met het vaccin van farmaceut AstraZeneca. Dat zegt CEO Pascal Soriot van het bedrijf zaterdag in de Zweedse krant Dagens Nyheter.

Wanneer het vaccin precies gebruikt kan worden, hangt af van de goedkeuring van regelgevende instanties. “Als ze snel handelen wanneer ons vaccin klaar is, kunnen we in januari beginnen met het vaccineren van mensen, misschien zelfs eind december”, aldus Soriot.

De Brits-Zweedse farmaceut werkt samen met de University of Oxford aan een coronavaccin. Op dit moment zit het potentiële vaccin in de derde fase van ontwikkeling. Dat betekent dat het middel op tienduizenden mensen wordt getest.

Het onderzoek naar het vaccin werd in september voor een week stilgelegd, nadat een van de Britse proefpersonen mogelijk ernstige bijwerkingen ontwikkelde. Nadat de toezichtcommissie van de Britse overheid concludeerde dat het veilig was om door te gaan, kon het onderzoek worden hervat.

Het potentiële vaccin van AstraZeneca wordt door gezondheidsorganisatie WHO gezien als het meest veelbelovende. De Europese Commissie sloot al een deal met AstraZeneca en hoopt 300 miljoen doseringen te ontvangen als het vaccin wordt goedgekeurd.

1+
    dinofest
    Bijdrager

Hoorde vanochtend op de radio dat zelfs als we geen massa events of concerten type sportpaleis moeten verwachten zelfs als we dalen tot de 50 besmettingen die we voorop stellen.
    Dus idd hopen dat we voor de zomer al aan een vaccinatie geraken, en dan nog…

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Het ziet er wel steeds beter uit. En dan heb ik het niet over de (hout vasthouden) dalende besmettingen en ziekenhuisopnames die we nu meemaken in Europa.

Goed nieuws over zowel het vaccin als het verspreiden en inzetten van sneltesten is ineens toch weer in een stroomversnelling geraakt.

Let’s do this.

0
    T. Roses
    Bijdrager
    mattman
    Sleutelbeheerder
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1656435631/pfizer-coronavaccin-volgens-vroege-onderzoeksresultaten-90-procent-effectief

Positief nieuws

dus, dan hebben we in december 2020 het Oxford-vaccin en het Pfizer-vaccin?

Come on… Heal the World

0
    Joe
    Bijdrager

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1656435631/pfizer-coronavaccin-volgens-vroege-onderzoeksresultaten-90-procent-effectief

Positief nieuws

Come on… Heal the World

En bezorg ons onze vrijheid terug!

0
    Fireball
    Bijdrager

Positief nieuws

Come on… Heal the World

En bezorg ons onze vrijheid terug!

wijze woorden ! 🙂

1+
25 berichten aan het bekijken - 1,976 tot 2,000 (van in totaal 2,245)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.