Fuze Tea

Bospop 2021 – Nieuws en Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Bospop 2021 – Nieuws en Geruchten

16 berichten aan het bekijken - 176 tot 191 (van in totaal 191)
  • Auteur
    Fireball
    Bijdrager

Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar… Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners…. classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!

0
    wenteldave
    Bijdrager

Muse is niks mis mee, op Bospop of als los concert aldaar… Van mij mogen ze ook Vandenberg er neerzetten als een van de headliners…. classic nostalgic én met Ned. inbreng.. weer eens wat anders als Kensindinges en/of bijv. Racoon, maar ja: Die trekken de jeugd!!

Allereerst, best blij dat ik nog bij de jeugd hoor en het niet van die laatste twee namen moet hebben. Dat snap je toch niet? Ik vind Kensington overigens totaal geen band voor Bospop ook. Vandenberg is altijd welkom, ja.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Allereerst, best blij dat ik nog bij de jeugd hoor en het niet van die laatste twee namen moet hebben. Dat snap je toch niet? Ik vind Kensington overigens totaal geen band voor Bospop ook. Vandenberg is altijd welkom, ja.

Ik heb die vraag om meer jeugd sowieso nooit begrepen bij Bospop. Ze onderscheiden zich juist van andere festivals door van die leuke oude lullen bandjes neer te zetten. Ik vind Kensington en Racoon als headliner helemaal geen toegevoegde waarde hebben voor Bospop. Had dan een Dee Purple o.i.d. neergezet.

4+
    bas2204
    Bijdrager

Ik heb die vraag om meer jeugd sowieso nooit begrepen bij Bospop. Ze onderscheiden zich juist van andere festivals door van die leuke oude lullen bandjes neer te zetten. Ik vind Kensington en Racoon als headliner helemaal geen toegevoegde waarde hebben voor Bospop. Had dan een Dee Purple o.i.d. neergezet.

Ben het helemaal met je eens hoor. Het probleem is alleen dat de oude lullen op het podium en de oude lullen die zij als publiek trekken geen eeuwig leven hebben. Een beetje mixen is dan ook helemaal niet erg. Ik bedoel, met Lionel Richie, Sting en Roger Hodgson is het oude lullen stuk al aardig vertegenwoordigd bovenin de poster. Voeg aan deze mannen nog een stukje 90’s/00’s nostalgie toe op de zondag en je zou een hele mooie mix aan leeftijden aanspreken met je programma.

Maar over Kensington heb ik mij al eerder uitgesproken: prima als sub-headliner voor Bospop, geen materiaal voor de spot als headliner. Daarvoor passen ze niet in de nostalgie die een headliner van Bospop mee moet dragen.

2+
    wenteldave
    Bijdrager

Ben het helemaal met je eens hoor. Het probleem is alleen dat de oude lullen op het podium en de oude lullen die zij als publiek trekken geen eeuwig leven hebben. Een beetje mixen is dan ook helemaal niet erg. Ik bedoel, met Lionel Richie, Sting en Roger Hodgson is het oude lullen stuk al aardig vertegenwoordigd bovenin de poster. Voeg aan deze mannen nog een stukje 90’s/00’s nostalgie toe op de zondag en je zou een hele mooie mix aan leeftijden aanspreken met je programma.

Maar over Kensington heb ik mij al eerder uitgesproken: prima als sub-headliner voor Bospop, geen materiaal voor de spot als headliner. Daarvoor passen ze niet in de nostalgie die een headliner van Bospop mee moet dragen.

Er blijft toch (hopelijk) altijd jeugd opstaan die oude tijden doet herleven? Enige verschil zit ‘m dan alleen in de artiesten, maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

1+
    Fireball
    Bijdrager

Er blijft toch (hopelijk) altijd jeugd opstaan die oude tijden doet herleven? Enige verschil zit ‘m dan alleen in de artiesten, maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed.[/quote]

Er zijn mijn inziens genoeg jeugdige artiesten die prima op bospop passen, als het maar geen hip hop, R&B en rapcrap is… daar zijn al genoeg festivals voor..zo,n Billie Eilish op Bospop zou bijv. een ramp zijn.. sta je de ganse dag tussen die schreeuwende trutjes van 15 a 16 jaar… over de muziek nog maar te zwijgen…

0
    wenteldave
    Bijdrager

Er blijft toch (hopelijk) altijd jeugd opstaan die oude tijden doet herleven? Enige verschil zit ‘m dan alleen in de artiesten, maar dat komt waarschijnlijk ook wel goed.

Er zijn mijn inziens genoeg jeugdige artiesten die prima op bospop passen, als het maar geen hip hop, R&B en rapcrap is… daar zijn al genoeg festivals voor..zo,n Billie Eilish op Bospop zou bijv. een ramp zijn.. sta je de ganse dag tussen die schreeuwende trutjes van 15 a 16 jaar… over de muziek nog maar te zwijgen…[/quote]
    Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.

Concertgeschiedenis

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Dan komen er gewoon nieuwe oude lullen voor in de plaats. Overigens genoeg jongeren die ook van die muziek houden. Snow Patrol is ook voor de 30’ers onder ons. Er zijn festivals die zich moeten richten op jongeren/vernieuwing. Maar sommige festivals hebben een eigen smoel door een eigenzinnig affiche neer te zetten. De identiteit van Bospop is dus wat oudere muziek, en daarmee dat ik ook regelmatig naar Bospop ga. Omdat ik dat aanbod niet snel elders in het land kan vinden. Festivals waar Kensington headliner is zijn er honderden van.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Ik zie Greta van Fleet op termijn toch wel op Bospop als headliner staan bijvoorbeeld.

ik ben voor…
    alhoewel headliner mij iets te vroeg in de cariere lijkt, nu nog

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

1+
    PJ
    Bijdrager

Snow Patrol Muse Maroon 5 KEANE LIVE Krezip Alanis Morissette Anouk.
    Zijn in mijn ogen allemaal prima (sub) headliners voor een festival als Bospop. Sommige hebben er ook al gestaan natuurlijk. Langzaam maar zeker vallen toch acts als bv John Fogerty Roger Hodgson buiten beeld en zul je denk ik over een aantal jaren (nog) meer bands uit jaren 90-00 zien op Bospop. Ook logisch natuurlijk……

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Als je Kensington neerzet als headliner, dan pleit ik ervoor om Greta ook gewoon als headliner te zetten. Geen nieuwe wat grotere band die zo prima in het plaatje van Bospop past naar mijn mening dan Greta van Fleet. Geef ze nu het vertrouwen en zet ze gewoon hoog op het affiche. Want het zou wel eens kunnen dat ze nog groter worden en dan enkel festivals Pinkpop, RW etc. aan zullen doen..

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
    Fireball
    Bijdrager

ik ben voor…

Ik ben ook voor… zet er dan gelijk ook Dewolff bij en het gaat los…

0
    PJ
    Bijdrager

ik ben voor…

Ik denk dat dit soort acts het grotere publiek te weinig aanspreekt en daardoor mogelijk minder tickets doet verkopen. Kan er volledig naast zitten natuurlijk.

0
    wenteldave
    Bijdrager

ik ben voor…

Ik denk dat dit soort acts het grotere publiek te weinig aanspreekt en daardoor mogelijk minder tickets doet verkopen. Kan er volledig naast zitten natuurlijk.

Daarom zeg ik ook op termijn. Al verkopen ze de AFAS wel uit, als dat natuurlijk al iets zegt.

Concertgeschiedenis

0
    bas2204
    Bijdrager

ik ben voor…

Daarom zeg ik ook op termijn. Al verkopen ze de AFAS wel uit, als dat natuurlijk al iets zegt.

Denk dat ze inderdaad als headliner nog te weinig aantrekkingskracht hebben voor Bospop. Maar dat ze er perfect zouden passen, ben ik met jullie allemaal helemaal eens. Maar dan zijn er nog wel een heel aantal andere acts die oude (rock)tijden doen herleven en dit in een jeugdiger jasje hebben gestoken. Zo vond ik bijvoorbeeld Rival Sons op de editie van 2019 een echt schot in de roos en heb ik voor de komende editie ook al hoge verwachtingen van Robert Jon & The Wreck, Gin Lady en The Allman Betts Band.

We hebben in ieder geval nog ongeveer 8 namen tegoed voor de komende editie, waarbij er naar mijn idee nog wel plaats is voor 1 of 2 subheadliners. En dan hebben we nog altijd de mogelijkheid voor een los concert voor/na Bospop zelf.

0
    wenteldave
    Bijdrager

ik ben voor…

Denk dat ze inderdaad als headliner nog te weinig aantrekkingskracht hebben voor Bospop. Maar dat ze er perfect zouden passen, ben ik met jullie allemaal helemaal eens. Maar dan zijn er nog wel een heel aantal andere acts die oude (rock)tijden doen herleven en dit in een jeugdiger jasje hebben gestoken. Zo vond ik bijvoorbeeld Rival Sons op de editie van 2019 een echt schot in de roos en heb ik voor de komende editie ook al hoge verwachtingen van Robert Jon & The Wreck, Gin Lady en The Allman Betts Band.

We hebben in ieder geval nog ongeveer 8 namen tegoed voor de komende editie, waarbij er naar mijn idee nog wel plaats is voor 1 of 2 subheadliners. En dan hebben we nog altijd de mogelijkheid voor een los concert voor/na Bospop zelf.

Rival Sons is één van mijn favoriete bands, dus misschien niet helemaal eerlijk om te zeggen, maar daar ben ik ook zeker met je eens. Met die acts voor dit jaar overigens ook. Denk dat Larkin Poe ook wel een mooie gaat zijn. Ben er niet bij helaas (NSJ en Van Morrison), maar ze hebben toch een aardig programma neergezet. Robert Jon & The Wreck gaan we dan maar met een losse show zien. Dat is ook het probleem niet.

Concertgeschiedenis

0
16 berichten aan het bekijken - 176 tot 191 (van in totaal 191)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.