Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055


[SIZE= x-large]Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten[/SIZE]

Datum: vrijdag 11 juli tm zondag 12 juli 2020 ( 40ste editie )
Locatie: nabij de A2 bij Weert Noord
Genre(s): Rock, Pop, Classic-rock

festivalsite: https://www.bospop.nl/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
eerste geruchten voor Bospop 2020?

Deep Purple, behoorlijk in de buurt.
In Oostenrijk op Clam Rock 2020, 3 juli

Sting op herhaling, althans Mojo heeft goede hoop.

Ik herhaal het bericht hier maar even, maar dit vind ik een ideale headliner voor Bospop. Dit zal het publiek daar goed smaken en het is allang geen stadionact meer (Afaslive eerder).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Haha zat er al op te wachten Dennis, na die Deep Purple post.
Weer 3 dagen, wat een feest!
Deep Purple lijkt mij een prima naam. Denk dat sowieso Sting er volgend jaar staat als headliner.
Vindt die popbandjes uit de jaren 70/80 ook leuke toevoegingen, dan heb ik het over Level 42, Hall & Oates, Joe Jackson.
Hoop ook weer op zo'n echte classic rock band als Foreigner, voor mij één van de hoogtepunten. Zoiets als Whitesnake, Journey, Status Quo.
Namen waarvan ik droom dat ze er staan: Aerosmith, reünie Van Halen, Jeff Beck, Joe Bonamassa, Alanis Morisette.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Wie ik volgend jaar iig graag zou willen zien:
Sting - AC/DC - Journey - Duran Duran ( :wink: ) - Blondie - Joan Jett - Robert Plant - Deep Purple (maar die hebben zichzelf wel ns negatief uitgelaten over BP...)
Vanwege 40ste editie komen miss Beth Hart en Rodger Hodgson ook wel weer op herhaling, hebben toch een band met het festival...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Wie ik volgend jaar iig graag zou willen zien:
Sting – AC/DC – Journey – Duran Duran (
1f609.svg
) – Blondie – Joan Jett – Robert Plant – Deep Purple (maar die hebben zichzelf wel ns negatief uitgelaten over BP…)
Vanwege 40ste editie komen miss Beth Hart en Rodger Hodgson ook wel weer op herhaling, hebben toch een band met het festival…
Ohja Duran Duran was ik vergeten, dat zou ik ook een echt leuke naam vinden. Plant mag altijd komen. The Who en Aerosmith, zou dat te groot zijn voor Bospop? Zouden wel prachtige headliners zijn. Hoop als contrast met het oudere werk ook wel op wat jongere of Nederlandse bands als DeWolff, Vandenberg's moonkings, Julian Sas, Greta van Fleet, Wolfmother of Kaiser Chiefs. En dan een gitaarvirtuoos à la Malmsteen, Satriani of de hele band Dream Theater en ik heb weer een prachtig weekend :)
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Lees hier inderdaad al een hoop mooie namen. Van mij mag het ook wel weer een mix worden van flink wat oudjes en een aantal toppers uit de nieuwe generatie.

Nieuwere namen: Incubus, Greta van Fleet, DeWolff, The Answer, Black Foxxes, Dave Matthews Band, The Marcus King Band, Stereophonics

Oudere namen: Deep Purple, Sting, Robert Plant, Scorpions, Midnight Oil, Ritchie Blackmore's Rainbow

Edit: bedacht me er net nog een die perfect in de verjonging zou passen zonder uit de toon te vallen: The Struts.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Aangezien Snow Patrol hun hele tour hebben moeten cancelen is het aannemelijk dat ze die volgend jaar inhalen. Wie weet weer iets voor Bospop.
Zijn ze trouwens nu voor vast naar drie dagen gegaan of is het nu vanwege het jubileum dat het festival weer drie dagen duurd?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Zijn ze trouwens nu voor vast naar drie dagen gegaan of is het nu vanwege het jubileum dat het festival weer drie dagen duurd?
was al 3 dagen.
vrijdag is normaal de gratis Tributeband dag, zeg maar...
Daar waren ze dit jaar met Snow Patrol van afgeweken, denk niet dat dat volgend jaar is, was eenmalig
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Misschien wordt het vanwege het jubileum wel nog een extra editie wel gewoon drie dagen gedaan. De aangegeven tijden in het event dat op facebook staan, komen overeen met de tijden van dit jaar (vrijdag vanaf 15:30)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
PJ wrote:
Zijn ze trouwens nu voor vast naar drie dagen gegaan of is het nu vanwege het jubileum dat het festival weer drie dagen duurd?

was al 3 dagen.
vrijdag is normaal de gratis Tributeband dag, zeg maar…
Daar waren ze dit jaar met Snow Patrol van afgeweken, denk niet dat dat volgend jaar is, was eenmalig
Dat wist ik wel natuurlijk alleen was ik heel even in de veronderstelling dat het weer 3 volledige festivaldagen zouden worden.
Ik kan mij vergissen maar andere jaren werd enkel het weekend aangekondigd alszijnde Bospop met uitzondering van vorig jaar vanwege Snow Patrol.
Nu komen ze weer met drie dagen dus ik dacht dat zullen dan weer drie festivaldagen worden. Maar het zal wel zijn zoals vanouds, vrijdagavond tribute bands en zaterdag zondag festival....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Crowded House is één van de namen voor Bluesfest 2020 in april in Australie.
Ik denk, groot kanshebber voor Bospop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Crowded House is één van de namen voor Bluesfest 2020 in april in Australie.
Ik denk, groot kanshebber voor Bospop.

Neil Finn is denk ik dan weer op tour met Fleetwood Mac aangezien Mick Fleetwood sterk hintte naar een optreden op Glastonbury volgende jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
DennisvdBr wrote:
Crowded House is één van de namen voor Bluesfest 2020 in april in Australie.
Ik denk, groot kanshebber voor Bospop.

Neil Finn is denk ik dan weer op tour met Fleetwood Mac aangezien Mick Fleetwood sterk hintte naar een optreden op Glastonbury volgende jaar.
Mike Campbell is uiteraard een optie, hij is de andere vervanging van Buckingham.
Spelen ze gewoon nog een extra Heartbreakers song op Glasto ;)

Kan Finn gewoon touren met Crowded House, toch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Dat zou kunnen maar ik acht die kans heel klein. Fleetwood heeft duidelijk aangegeven dat hij erg tevreden is met de nieuwe line up. Finn mag zelfs een crowded house nummer spelen tijdens een FM concert. Onderschat zijn inbreng niet.
Ook qua zang erg belangrijk en daarom zie ik FM niet weer een vervanger zoeken. Ga er maar van uit dat Crowded House niet op tour gaat komende zomer al rijst bij mij ook de vraag hoelang FM nog doorgaat met hun huidige tour.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Wat ik in het kader van het verjongen van het programma ook wel als optie zie, is bijvoorbeeld een Stereophonics. Komen in oktober met een nieuw album, dus die zullen daar wel een tour aan vastknopen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik sprak op Lowlands iemand uit Weert. Diegene kent wat mensen van de organisatie en zij zeiden tegen hem dat ze bezig zijn met een grote headliner. Kings of Leon? Schijnen bezig te zijn met nieuw materiaal en is voor Bospop een grote naam.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ik sprak op Lowlands iemand uit Weert. Diegene kent wat mensen van de organisatie en zij zeiden tegen hem dat ze bezig zijn met een grote headliner. Kings of Leon? Schijnen bezig te zijn met nieuw materiaal en is voor Bospop een grote naam.
Dat lijkt me niet eens heel onlogisch?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Heemstock wrote:
Ik sprak op Lowlands iemand uit Weert. Diegene kent wat mensen van de organisatie en zij zeiden tegen hem dat ze bezig zijn met een grote headliner. Kings of Leon? Schijnen bezig te zijn met nieuw materiaal en is voor Bospop een grote naam.

Dat lijkt me niet eens heel onlogisch?

Ben ik ook een beetje 'bang' (?) voor of Kensington opnieuw, zorgde in 2016 toch wel voor een Bospop-opleving...
Zou zelf de Kinks wel toejuichen áls die volgend jaar met een reünie komen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken