Bospop 2019

Dit onderwerp bevat 187 reacties, heeft 37 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bas2204 3 uur, 33 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 188)
  • Auteur

DennisvdBr
    Moderator

Via DeLimburger

Sting, Snow Patrol en John Fogerty naar Bospop
    Snow Patrol, Sting en John Fogerty zijn in 2019 de hoofdacts van Bospop. De organisatie van het popfestival in Weert maakt deze woensdag een groot deel van het driedaagse programma bekend.

De Britse zanger Sting – voormalig frontman van The Police – sluit zondag 14 juli Bospop af. Het is de tweede keer dat hij naar Weert komt. In 2006 stond Gordon Sumner ook op de bühne.

Destijds op dezelfde avond als zijn zoon Joe, die met Fiction Plane het voorprogramma van zijn vader verzorgde. Sting bracht dit jaar nog het reggae album 44/876 uit met de Jamaicaanse artiest Shaggy. Sting kan putten uit een zeer omvangrijk en succesvol repertoire. Niet alleen zijn solomateriaal komt in Weert aan bod, ook de grootste hits van The Police.

Meebrullen
    Een dag eerder kan het publiek meebrullen met John Fogerty, kind aan huis op Bospop. De zanger van Creedence Clearwater Revival is inmiddels uitgegroeid tot een vast waarde.

In 2019 is hij aan zijn vierde optreden in Weert toe, vijf jaar geleden was de 73-jarige zanger voor het laatst op het festival te zien. De laatste jaren heeft de gitarist geen nieuwe liedjes meer uitgebracht maar hij is nog steeds veelvuldig op tournee. Vorig jaar bracht hij nog een avond vol Creedence-klassiekers ten gehore in de uitverkochte Amsterdamse Ziggo Dome.

Bospop is erin geslaagd om voor vrijdag 12 juli de Britse alternatieve rockband Snow Patrol als dagafsluiter vast te leggen. Volgens stichtingsvoorzitter Peter Verkennis past Snow Patrol perfect in de strategie die Bospop voor de toekomst uitstippelt. Het festival ruilt in 2019 de gratis openingsdag in voor een officiële festivaldag met betaalde entreekaarten.

Afbouwen
    Bospop is twee jaar geleden begonnen met het afbouwen van het imago van classic festival. Het is de bedoeling dat de nadruk steeds meer op ‘jonge’ artiesten uit de jaren tachtig en negentig van vorige eeuw komt te liggen.

„Dat lijkt misschien nog steeds oud, maar die bands hebben voor de komende periode veel meer bestaansrecht. John Fogerty is op dit moment de enige aansprekende naam die zijn roots in de jaren zestig heeft. En hij levert nog steeds puike prestaties op het podium. Daarom zijn we blij met zijn komst”, legt Verkennis uit.

34 artiesten
    In totaal treden 34 artiesten op. De organisatie heeft het programma voor een groot deel rond. Naast de drie hoofdacts worden vandaag nog een aantal namen bekendgemaakt. Vorige week lekte al de komst van de Britse jazzfunkband Level 42 uit. De groep van bassist en zanger Mark King maakte op de eigen website in het tourschema voor 2019 de komst naar Bospop openbaar.

De kaartverkoop van|Bospop begint zaterdag. Een kaart voor drie dagen kost 165 euro. Tickets voor twee dagen hebben een kostprijs van 120 euro en een dagkaart kost 69 euro. Meer informatie is te vinden op de website van Bospop.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20181218_00085008/sting-snow-patrol-en-john-fogerty-naar-bospop

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Tom

De headliners zijn in ieder geval top! Benieuwd naar het rest van het programma!

Pinkpop 06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18 Bospop 8-9-10-13-17-18 PP Classic 09-10 Indian Summer 09
    Download 10 Graspop 11-18 Rock Werchter 12-14 Rock Am Ring 12 Sziget 14 Mainsquare 14 TW Classic 16

Rick

De headliners zijn in ieder geval top! Benieuwd naar het rest van het programma!

Sorry, maar niet mee eens, die nieuwe richting bevalt me niks.
    Bospop was altijd een (classic) rock festival, dat was hun identiteit, heleaas zijn ze die nu aan het verliezen.
    Met deze boekingen word het een festival zoals er al zoveel zijn.
    Heel erg jammer dit

Joslittel

Ik vind dit best prima headliners. Overweeg al jaren om eens naar Bospop te gaan en de dag met John Fogerty is wel erg aantrekkelijk, wil die man graag nog eens zien. En de prijzen zijn wat acceptabeler dan TW Classic. Snow patrol niet direct de meest voor de hand liggende naam voor Bospop maar het komt op mij niet raar over, waarom bijvoorbeeld A-Ha wel en Snow Patrol niet?

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

Rick

Ik vind dit best prima headliners. Overweeg al jaren om eens naar Bospop te gaan en de dag met John Fogerty is wel erg aantrekkelijk, wil die man graag nog eens zien. En de prijzen zijn wat acceptabeler dan TW Classic. Snow patrol niet direct de meest voor de hand liggende naam voor Bospop maar het komt op mij niet raar over, waarom bijvoorbeeld A-Ha wel en Snow Patrol niet?

Mee eens, A-ha was ook al een stap in de verkeerde richting helaas
    John Fogerty is geweldig, moet je zeker gaan zien

sledgehammer

Voor John Fogerty wordt het alweer de vierde keer Bospop in dertien jaar tijd. Die had van mij wel een plek lager op de dagaffiche mogen staan. Vraag me af of hij zoveel publiek zal trekken als Snow Patrol en (vooral) Sting. Maar we zullen later vandaag hopelijk weten wat er op de zaterdag (en de andere dagen) nog meer aan aansprekende artiesten geprogrammeerd staat.

PJ

Dus toch inderdaad. Sting niet meer verwacht en toch gekomen. Fogerty lag voor de hand. Snow Patrol is verrassend. Drie uitstekende headliners vind ik zelf. Benieuwd naar de rest van het programma.

Joslittel

Staan op de site nu veel meer andere namen bij. Waaronder Skunk Anansiue, Richard Ashcroft, Nile Rodgers, The Specials, Living Colour en Foreigner. Mooie eerste lijst hoor.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

Rick

Zeer mooi lijstje namen, met name die zaterdag is zeer interressant.
    Ik blijf echter toch bij mijn mening dat Bospop met deze namen wel de eigen identiteit aan het verliezen is
    Beetje classiic, wat hedenhaagse pop.
    Kortom en kleinschaliger Pinkpop, deze namen zouden namelijk voorheen niet misstaan hebben op dat festival

Joslittel

Zeer mooi lijstje namen, met name die zaterdag is zeer interressant.
    Ik blijf echter toch bij mijn mening dat Bospop met deze namen wel de eigen identiteit aan het verliezen is
    Beetje classiic, wat hedenhaagse pop.
    Kortom en kleinschaliger Pinkpop, deze namen zouden namelijk voorheen niet misstaan hebben op dat festival

Hoe kom jij aan de dagindeling? Deze kan ik niet vinden op de site.

Rick

Dagindeling staat wel op Facebook

Dagindeling

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Rick.

Indiaantje89

Ik vind het voor Bospop een zeer net affiche hoor. Er komen langzaam namen bij voor Bospop. Snow Patrol is misschien geen oude lullen band, maar ondertussen ook voor mensen met een midlife crisis zoals ik met mijn bijna 30 jaar (en ouder). En ze teren ook nog op hun oude hits, van het nieuw werk moeten ze het niet echt hebben volgens mij.

PJ

Heerlijke eerste lichting namen. Ik denk dat ik volgend jaar weer richting Weert ga…. 😎

Indiaantje89

Ik pak ook een dagje mee.. 3 is me te veel.. maar bij iedere dag zit wat leuks bij…

Fireball

Tja, helaas geen Toto en Rainbow… maar met Foreigner ben ik ook zeer tevreden…, verder tot nu toe weinig Hard rock…Ik zou zeggen: BP, gooi er nog wat classic rock tussen en je hebt een prima bezetting dit keer !
    Hoop alleen dat ze in de toekomst de (classic) rock niet geheel uitbannen.. er zijn nog genoeg prima bands hoor!

Benjamin

Mijn laatste keer Bospop was in 2006 met als ik het me goed herinner ook Sting als headliner. Verder stonden toen Steam of passion , Nada Surf, Beth Hart , Gov’t Mule & Daize Shine. (Andere headliners waren Simply Red & Simply minds dacht ik)

Maar zit er nu zeker over na te denken om weer eens naar Bospop te gaan, vind het een leuk rijtje eerste namen, en aangezien ik een paar andere festival niet kan dit jaar, vind ik dit ook wel weer een keer leuk 🙂

Good Job Bospop !

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

roy-hekkens

Die zaterdag zal lastig uitverkopen denk ik. De 2 andere dagen zijn veel aansprekender. Zowel de headliners als de inmiddels overige namen.

bas2204

Die zaterdag zal lastig uitverkopen denk ik. De 2 andere dagen zijn veel aansprekender. Zowel de headliners als de inmiddels overige namen.

Nou, moet zeggen dat ik alle 5 de namen die tot op heden voor zaterdag staan ook graag wil zien. Maar moet ook zeggen dat ik er waarschijnlijk gewoon alle dagen ga en op de camping ga staan, zoals alle afgelopen jaren.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  bas2204.

Cootje

Mooie eerste drop, wel verschillende oud-Pinkpop gediende maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien 🙃
    Heb wat minder met juist de vrijdag omdat ik die bands de afgelopen 2 jaar dus wel (vaker) heb gezien, maar da’s persoonlijk.
    Gaat iig een mooi weekend worden!

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17/ Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 / Bospop 16 17 18 / DTRH 18

RubenFrusciante

Mooie eerste namen! Zouden we nog namen kunnen verwachten die ver aan het eind van de dag zullen spelen, of zullen de nog niet bekende namen vooral de undercard vullen?

Bospop 2016 // RW 2018

Wessel

Mooi affiche!
    Opvallend dat ze met de vrijdag duidelijk mikken op een jongere categorie van dertigers. Snow Patrol, Ashkroft en Kodaline kunnen we eens wat nieuwe bezoekers gaan trekken.

Misschien een ticketswapje voor mij dan. Snow Patrol wil ik z.s.m een keer zien.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

gordonshumway

Mooie namen. Hopen op meer moois. Fijn dat Sting er staat. Snow afgelopen jaar gezien op PP en daar was in mijn beleving niks mis mee.

Maar goed, de hand van Mojo is zichtbaar.
    Bospop 2016 was mijn eerste, en toen was de nieuwe weg al ingeslagen. Ik hoop dat deze 3e dag echt eenmalig is, maar ik vrees ervoor. Zal onderdeel uitmaken van de nieuwe weg.

Wat ik al meer gelezen heb, is dat heel veel echte Bospop gangers hopen dat de classic en de hardrock behouden blijft voor hun festival. Ik hoop het ook.
    Maar ook in de festivalwereld geldt: Stilstand is achteruitgang.
    Ik denk namelijk dat als Bospop echt vast blijft houden aan het oeroude concept het festival leegloopt.

Fireball

Ze hoeven de Classic Rock echt niet uit te bannen, kunnen ze best combineren met wat nieuwere acts, denk aan Greta van Fleet bijvoorbeeld… nieuw en oud gaat best hoor…
    Voor ons gewoon weer 3 dagen met aankomst camping op donderdagavond… caravanneke stallen en een weekend genieten daar..

Joslittel

Ze hoeven de Classic Rock echt niet uit te bannen, kunnen ze best combineren met wat nieuwere acts, denk aan Greta van Fleet bijvoorbeeld… nieuw en oud gaat best hoor…
    Voor ons gewoon weer 3 dagen met aankomst camping op donderdagavond… caravanneke stallen en een weekend genieten daar..

Uitbannen is ook wat extreem, maar ben het er wel mee eens dat Bospop er goed aan doet om de focus iets te verleggen. Op classic rock kan je steeds minder teren, de hoeveelheid acts wordt minder of live desastreus, daarnaast wordt het publiek hiervoor ook kleiner. Combineren met moderne rock en nieuwere golden oldies is daarom niet vreemd.

Rockbeer

Daarom denk ik dat Kensington de perfecte huisband is van Bospop.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 188)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.