Bospop 2019

Dit onderwerp bevat 187 reacties, heeft 37 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bas2204 3 uur, 28 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 188)
  • Auteur

bas2204

Het eerste nieuws is er inmiddels, dus laten we ook maar meteen een nieuw topic ervoor openen!

Wat: Bospop
    Wanneer: 12, 13 en 14 juli 2019
    Waar: Weert
    Wat: Rock, Blues en aanverwanten

Festival is dus een weekend later dan eerst aangekondigd, volgens de organisatie om te passen in het tourschema enkele bands die ze graag vast willen leggen voor de aankomende editie. Zag in het 2018 topic al Status Quo als suggestie voorbij komen. Iemand anders al andere namen gehoord?

Fireball

Goedemorgen,

komt ons/mij goed uit dat het een week verzet is, past nu precies vóór mijn vakantie!!
    Namen heb ik nog niet gehoord nee… nog erg vroeg nu… Status Quo mag van mij wel, zoals ook Alter Bridge, Greta van Kleef, Deep Purple,

bas2204

Laat ik dan wat bands opnoemen die ik best op het affiche tegen wil komen:

Grotere namen:
    Incubus / Blue Oyster Cult / Status Quo

Middel namen:
    Greta van Fleet / Kaleo

Kleinere namen:
    Black Foxxes / The Answer / Barns Courtney / Howlin Rain

En als toevoeging: ik zie net dat Toto het weekend voor Bospop (dus in het oude geplande weekend) een tweetal optredens in Frankrijk gepland heeft staan. Daarmee zijn ze denk ik ook direct een kanshebber.

Indiaantje89

Toto? Zojuist bekend gemaakt voor Lucca Summer Festival

T. Roses

Toto staat op 11 juli op Festival de Nimes en op 14 juli in Gelsenkirchen.

bas2204

Kunnen ze onderweg precies even in Weert stoppen in het weekend 😉

Rockbeer

The Cure? Er wordt gerept over BKS en Pinkpop maar ik vind het ook wel iets voor Bospop. Misschien wel wat duur hoor.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Processierups

The Cure? Er wordt gerept over BKS en Pinkpop maar ik vind het ook wel iets voor Bospop. Misschien wel wat duur hoor.

Bijzonder dat een band zowel voor BKS als Bospop genoemd wordt. Zegt wel iets over bijzondere status van The Cure. Al verwacht ik dat ze eerder voor een DTRH, BKS of Pinkpop zullen kiezen; Bospop is toch teveel ‘classic rock’.

PJ

John Fogerty gaat volgend jaar op wereldtournee omdat hij 50 jaar in het vak zit. Iets om rekening mee te houden.

John Fogerty celebrating 50 years in 2019

bas2204

Ik heb hem een aantal jaren terug al gezien, maar ik zou er niets op tegen hebben om deze legende nog eens te zien

Cootje

Zou helemaal niet verkeerd zijn:
    John Fogerty, Journey, Status Quo, Joan Jett (staat op m’n droomlijstje maar ze is bijna niet meer in Europa te vinden, helaas), Blondie…
    Bon Jovi zal wel iets te groot zijn voor Bospop of niet?

Wanneer zouden we een eerste naam kunnen verwachten? Is dat meestal niet in november?

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17/ Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 / Bospop 16 17 18 / DTRH 18

bas2204

Naar mijn weten was het de afgelopen jaren half december dat de eerste namen kwamen. Maar onderstaande tekst staat nu al minimaal een week op de site volgens mij±

“WE ZIJN DRUK BEZIG MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN NIEUW PROGRAMMA VOOR BOSPOP 2019.
    NIEUWE NAMEN VOLGEN SPOEDIG.”

Ik noem half december zelf niet spoedig, maar dat is meer interpretatie denk ik dan…

PJ

Alan Parsons komt met nieuw album en wereldtournee. Ook wel een goede naam al zie ik hem niet als headliner.

Alan Parsons Plans New Album, World Tour

neracroft

EDIT: verkeerde topic

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  neracroft.

PJ

Naar mijn weten was het de afgelopen jaren half december dat de eerste namen kwamen. Maar onderstaande tekst staat nu al minimaal een week op de site volgens mij±

“WE ZIJN DRUK BEZIG MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN NIEUW PROGRAMMA VOOR BOSPOP 2019.
    NIEUWE NAMEN VOLGEN SPOEDIG.”

Ik noem half december zelf niet spoedig, maar dat is meer interpretatie denk ik dan…

Waarschijnlijk voor de kerst komen ze wel met een headliner….

omejoop

Marcus King Band zou prima passen !

bas2204

Dat klopt zeker, die zouden perfect op Bospop passen

PJ

John Fogerty staat op 14 juli op Werchter Classic. Heel goed mogelijk dus dat hij de 13e op Bospop staat.
    Bon Jovi staat in de Goffertpark….

Bon Jovi en John Fogerty op TW Classic 2019!

Toto samen John Fogerty op de zaterdag, zou dat een optie zijn.
    Beiden zijn de zondag dus al bezet….

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  PJ.

bas2204

Ik zou het erg mooi vinden als ze beiden op zaterdag erbij zouden zijn, maar gezien het budget van Bospop denk ik dat het eerder de een of de ander wordt. Anders zal er op zondag waarschijnlijk een “goedkope” headliner moeten worden geboekt.

PJ

Ben ik niet helemaal met je eens want dit jaar vond ik ook al dat ze redelijk hadden uitgepakt met A-HA Simple Minds Live U40 met Ali en Zucherro.
    Dus het zou denk ik best wel kunnen. Zullen we voor de zondag dan Lenny Kravitz noteren? Die is ook op tour door Europa komende zomer…..

sledgehammer

Zou van het tweetal Toto en John Fogerty er ook niet een op de vrijdag kunnen spelen? Bospop duurt komend jaar immers drie dagen. Of is er op de vrijdag alleen een veredeld campingprogramma en zijn zaterdag en zondag de enige “echte” festivaldagen?

Overigens ben ik het met PJ eens dat Toto en John Fogerty op dezelfde dag waarschijnlijk nog wel binnen het budget van Bospop zou passen, maar van de rest van de affiche van die dag hoeven we in dat geval waarschijnlijk weinig te verwachten. Toch zou ik het een goed begin vinden hoor, evenals een eventuele komst van Lenny Kravitz. Maar ik ben dan ook nog niet zo vaak op Bospop geweest. De vaste Bospop-bezoekers hebben Fogerty, Kravitz en Steve Lukather inmiddels wellicht vaak genoeg gezien….

PJ

De vrijdag is altijd voor een aantal coverbands.. Het is trouwens nou ook weer niet zo dat BP vaak met dezelfde headliners komt. Alleen sommige zijn inderdaad misschien wel al 2 keer geweest. Even opnoemen wat op tour is door Europa en in mijn ogen mogelijke headliners zouden kunnen zijn:
    John Fogerty, Toto, Lenny Kravitz, Status Quo, Bryan Ferry.
    Afstrepen mag maar aanvullen ook. Ik kan er nog wel wat namen bij doen alleen hebben die vooralsnog geen data staan komende zomer.
    Van Morrison, Sting, Deep Purple of Bryan Adams zijn in mijn ogen ook prima namen maar of die gaan touren is dus nog niets van bekend.

bas2204

Klopt wel inderdaad, het programma van vorig jaar was ook niet goedkoop, dus helemaal ondenkbaar is Toto en Fogerty op een dag ook niet. We wachten af wat het wordt. Ik verwacht de eerste namen toch pas in december. Tot die tijd kunnen we de verschillende tourschema´s in de gaten houden

lambique

Het afgelopen weekend heeft Blackberry Smoke gespeeld in de Bosuil. Gerucht gaat dat ze ook naar Bospop komen. Verder zit Lynyrd Skynyrd eind juni in Europa. Twee data zijn officieel. Bospop zou daar ook mooi bij kunnen

neracroft

EDIT: verkeerde topic

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  neracroft.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 188)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.