Best Kept Secret 2020 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2020 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,678)
  • Auteur
    PwoperFish
    Bijdrager

The Strokes worden volgens mij elk jaar weer standaard als eerste genoemd als mogelijke headliner voor komende editie. Ik hoop dat we ooit een keer gelijk gaan krijgen.

0
    Sjoerd
    Bijdrager

The Strokes, Sufjan Stevens, The Black Keys, PJ Harvey, Frank Ocean, Lorde, Fleet Foxes, Sigur Rós, Ben Howard, Kendrick Lamar, The xx, ach, lekker met namen strooien. Ben benieuwd in elk geval 🙂

PP 2013 | 2014 | 2015 | 2016
    LL 2013 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
    BKS 2017 | 2018 | 2019
    RW 2018
    DTRH 2019

2+
    selurxela
    Bijdrager

PJ Harvey mag van mij zo rwee uur vullen op de ONE. Laatste tour is ook alweer uit 2016 dus het is wel weer es tijd om weer te gaan speulen.

0
    mart
    Bijdrager

The Strokes, Sufjan Stevens, The Black Keys, PJ Harvey, Frank Ocean, Lorde, Fleet Foxes, Sigur Rós, Ben Howard, Kendrick Lamar, The xx, ach, lekker met namen strooien. Ben benieuwd in elk geval 🙂

The Strokes, The Black Keys, Frank Ocean, Sigur ros en The XX mogen zeker komen ja!

Verder ben ik altijd wel fan van The DMA’S.
    Ook benieuwd of onze nieuwe directeur zelf gaat optreden met Bewilder. Vond het de vorige keer in de TWO echt een goed optreden. Heb ze daarna nog opgezocht in Hedon Zwolle, wat kleinere setting maar blijft goed!

Verder gewoon een lijstje:
    Foals
    Lit
    Franz Ferdinand
    Fidlar
    Mt. Eddy
    Thundermother (band bestaande uit dames willen ze graag)
    Dig the Kid
    Artisan Kin
    Tusky

En verder juist muziek wat ik nog niet ken zodat ik lekker veel kan ontdekken zoals elk jaar.

0
    zworp4
    Bijdrager

Vorig jaar stond Tyler, The Creator nog als voorlaatste act van de dag op ONE. Inmiddels is hij weer een pak populairder geworden, zijn nieuwste album kwam zelfs binnen in de top 5 van de albumlijst. Gaat hij promoveren tot headliner?

0
    Processierups
    Bijdrager

Zie Mojo een Muse niet laten lopen voor Pinkpop of zelfs Down The Rabbithole, lijkt mij echt uitgesloten voor BKS. Ik heb eigenlijk nog amper een idee wat volgend jaar qua headliners mogelijk is, maar Sufjan als afsluiter zou natuurlijk ultiem zijn.

Sufjan en Björk zouden de ultieme afsluiters zijn. Maar Radiohead of Portishead mag ook wel weer terug komen!

0
    Sjoerd
    Bijdrager

Vorig jaar stond Tyler, The Creator nog als voorlaatste act van de dag op ONE. Inmiddels is hij weer een pak populairder geworden, zijn nieuwste album kwam zelfs binnen in de top 5 van de albumlijst. Gaat hij promoveren tot headliner?

Mag van mij prima terugkomen, maar weet niet of dat al headliner-material is. Zie hem daarbij volgend jaar eerder op WOO HAH of Lowlands mits dat in zijn schema past (als hij al een Europese festivaltour gaat doen). Hoop die man in elk geval volgend jaar ook weer aan het werk te zien. Fantastisch album weer 🙂

BKS 2017 | 2018 | 2019
    RW 2018
    DTRH 2019

0
    nielss
    Bijdrager

Zoals al aangehaald, zijn ook voor mij Sigur Ros en Sufjan Stevens de droom headliners.

Verder mag dat aangevuld worden met:
    Beach House
    Portishead
    Death Cab For Cutie
    Local Natives
    Phoebe Bridgers
    Whitney
    Car Seat Headrest
    Idles
    Low
    Mogwai
    Raketkanon
    Explosions In The Sky

2+
    Black Lies
    Bijdrager

Op mijn lijstje voor volgend jaar:
    – Modest Mouse
    – Ben Howard
    – Car Seat Headrest

Die zie ik in elk geval graag nog eens live allemaal, geen idee of ze touren of zo verder. Als headliner lijkt Björk me wel mooi. Verder wacht ik het lekker af en ga ik ofwel een weekend ofwel een dagje.

BKS: 15-16-17-18-19; LGW: 14-15-16-17; RW: 15-16-18; Incubate: 15-16'1-16'2; Rewire: 16-19; PP: 13-14; RB: 19; DTRH: 16; Dour: 15; WH: 15; FR: 15; PKP: 15

0
    decheveir
    Bijdrager

Foster the People!

0
    EddieVerder
    Bijdrager

Titus Andronicus lijkt me ook wel wat voor 2020 editie. Nieuw album kijk ik al naar uit.

0
    zworp4
    Bijdrager

Zit al maanden te wachten op Europese data voor Titus Andronicus, ga elke 2 weken weer checken op de site. Maar hoop wel op een zaalshow, een festivalshow gaat te kort worden. Als ze headliner worden neem ik dat terug en neem ik een levenslang abonnement op BKS.

0
    bornlivedie
    Bijdrager

Zijn The Black Keys niet wat te gewoontjes? Best wat lekkere nummertjes die ik ken van de radio, maar zo een hele set? Heb altijd begrepen dat ze niet een enorm geweldige live reputatie hebben. Na wat jaren afwezigheid wel een wat meer bijzondere boeking die misschien wat fans naar Hilvarenbeek doet trekken. Als The Strokes één van de headliners is, zei sowieso niet en vice versa.

Aangezien de (unieke) headliners schaarser aan het worden zijn en nieuwere namen een kans moeten krijgen, ben ik ook voor komend jaar voor het doorschuiven van Beach House naar de headlinerpositie. Die twee weken later is het ook net wat vroeger donker nog… Zeker als daar naast nog twee wat grotere namen staan, voorzie ik weinig problemen. Weet niet of het goed is voor de dagkaarten/qua uitverkoop, maar ik vertrouw BKS wel dat ze daar nog wat interessante namen omheen zetten dan.

Björk lijkt mij een match made in heaven, dit moet ooit eens gaan gebeuren. 😛

In de nabespreking met mijn festivalbuddy de volgende ochtend kwamen we eigenlijk ook tot diezelfde namen met Björk, Ben Howard, Sigur Ros, Fleet Foxes, Lorde, Tame Impala. Nick Cave lijkt me ook een prima match. En niet eens over gehad, maar standaard: Sufjan Stevens. (Alle Europese fans zitten te wachten…) En PJ Harvey was de naam die ik wilde noemen en uren op heb zitten puzzelen en niet op kon komen. Voor nog eens iets hards: Nine Inch Nails.

Het gaat natuurlijk al snel over de headliners, maar daarvoor ga ik helemaal niet naar BKS. Wil eigenlijk altijd eentje waar ik echt naar uit kijk, en de rest maakt me dan minder uit. Concentreer me ook liever op de rest van het programma (met aardig wat namen die ik nu nog moet gaan ontdekken).

Zoals eerder gezegd ook: Car Seat Headrest, gek dat ze nog niet geweest zijn.

1+
    bornlivedie
    Bijdrager

Oja! Lana Del Rey bedachten we nog. Al waren daar de meningen over verdeeld geloof ik… (Staat tot op heden nog steeds op het roster van Friendly Fire op de webiste.)

0
    Jack
    Bijdrager

The Strokes, Tame Impala en King Gizzard & the Lizard Wizard. Gizz stond in 2017 nog als afsluiter in de TWO, en zal minstens zes albums uit hebben gebracht sinds die show. Kan best wel passen als de “goedkope” headliner, ze verkopen nu tóch echt grotere zalen uit met elke tour.

0
    selurxela
    Bijdrager

We hebben Carly Rea Jepsen gehad, dus waarom niet gewoon Ronnie Flex ook een beurt gunnen.

1+
    Sjoerd
    Bijdrager

Hoop komend jaar btw wel weer op een ietwat grotere hiphop-naam à la Tyler, The Creator of Vince Staples vorig jaar. Iets als Earl Sweatshirt, Denzel Curry, JPEGMafia, Danny Brown, Pusha T, BROCKHAMPTON of Joey Bada$$, iets in die trant. Verder zou ik qua niet-headliners wel blij worden van een Fontaines D.C., IDLES, The Slow Show, The Tallest Man On Earth, Beach House, Cage The Elephant, Orville Peck, Blood Orange, Car Seat Headrest, Suede, Nils Frahm, Eels, Moses Sumney, The Twilight Sad, Tom Misch of King Krule. Ja tering, het wishful thinking is alweer begonnen hoor.

BKS 2017 | 2018 | 2019
    RW 2018
    DTRH 2019

0
    Jelle
    Bijdrager

Ik heb Alex G al genoemd, maar die wil ik toch even nog een keer noemen, want hij heeft gisteren een nieuw nummer uitgebracht en komt met een nieuw album in september.
    Hij staat ook op het Friendly Fire International Roster, dus als hij in Europa is volgende zomer dan lijkt me dat wel een zekerheidje. Lijkt me wel geschikt voor de TWO overdag.

0
    Dillinger
    Bijdrager

Ik las op Enola dat BKS het financieel moeilijk zou hebben. Geen idee of het klopt maar het zou de wat minder grote headliners van 2019 verklaren. Mogelijk moeten we grote ziggo headliners schrappen van het wensenlijstje. Als het gerucht niet klopt hoop ik op Tool.

0
    noid
    Bijdrager

De early bird actie duidde daar al op. Hopelijk valt het mee. Zou het heel jammer vinden als het zou stoppen. De laatste jaren zijn toch vrij succesvol geweest qua kaartverkoop dus daar zou het niet aan moeten liggen.

0
    Seventheen Seconds
    Bijdrager

Ik las op Enola dat BKS het financieel moeilijk zou hebben. Geen idee of het klopt maar het zou de wat minder grote headliners van 2019 verklaren. Mogelijk moeten we grote ziggo headliners schrappen van het wensenlijstje. Als het gerucht niet klopt hoop ik op Tool.

Her en der hoorden we …. Geruchten die nergens op gebaseerd zijn. De schrijver van het stuk is sowieso vrij negatief over de veranderingen op het terrein. Internet is een open riool waar iedereen een website kan opstarten en kan gaan roepen wat hij maar wil zonder iets te onderbouwen met feiten.

De grote headliners die in aanmerkingen hadden kunnen komen zoals The Cure en Tame Impala laat Mojo/Live nation echt niet op een concurrerend festival optreden. Ik denk dat de Early Bird actie eerder te maken had met het ontbreken van grote headliners en niet zo zeer met eventuele financiële problemen.

1+
    Processierups
    Bijdrager

Lijkt mij niet dit klopt. Friendly Fire heeft net een nieuwe festivaldirecteur aangesteld, en waarom zou FF met een spin off-festival als Loose ends komen als BKS zelf een probleem zou hebben. Vind dat Enola-verhaal sowieso kogal zuur.

0
    Seventheen Seconds
    Bijdrager

Mee eens. Je gaat dan geen nieuw festival starten en een nieuwe directeur aanstellen.

0
    Dillinger
    Bijdrager

Her en der hoorden we …. Geruchten die nergens op gebaseerd zijn. De schrijver van het stuk is sowieso vrij negatief over de veranderingen op het terrein. Internet is een open riool waar iedereen een website kan opstarten en kan gaan roepen wat hij maar wil zonder iets te onderbouwen met feiten.

De grote headliners die in aanmerkingen hadden kunnen komen zoals The Cure en Tame Impala laat Mojo/Live nation echt niet op een concurrerend festival optreden. Ik denk dat de Early Bird actie eerder te maken had met het ontbreken van grote headliners en niet zo zeer met eventuele financiële problemen.

Blijkbaar heb jij informatie die aantoont dat dit geruchten zijn die nergens op gebaseerd zijn? Ik lees Enola regelmatig en het is een respectabel en serieus muziek zine die doorgaans zeer positief schrijven over BKS. Geen flut website die maar wat aan lult. Maar goed, ik hoop natuurlijk van ganser harte dat het inderdaad nergens op slaat.

0
    selurxela
    Bijdrager

Ik heb weinig verstand van festivalfinanciën, maar ik heb me gezien de omvang van het festival ook wel vaak afgevraagd hoe ze een gezonde marge op BKS kunnen maken. Ook voelde de nieuwe THREE/FIVE/SEVEN bij mij meer als een als een bezuinigingsoperatie dan als een upgrade. Met geruchten kan ik echter niet zo veel. Vind dat ook niet netjes om zo op te schrijven (voor de rest viel de zuurheidsgraad van dat stuk me overigens reuze mee). Als ik naar de (sub) headliners kijk denk ik niet dat er dit jaar minder dan vroeger geïnvesteerd is. Bon Iver, Kraftwerk en Christine zijn echt geen goedkope acts en Interpol, CRJ, Raconteurs en Mac Demarco (die verrassend makkelijk Paradiso uitverkoopt) komen niet gratis langs. Maar ze blijven afhankelijk van wat er tourt. En die grote namen zijn er dit jaar iets minder dan de afgelopen jaren. Dan is er in het buitenland nog de nodige concurrentie én DTRH heeft zeker 3 miljoen extra omzet dus ook binnenlands kunne ze worden overboden. Wat BKS zo leuk maakt is ook de (financiële) zwakte, de relatieve kleinschaligheid. Die combinatie zorgde voor relatief kleine headliners. Om daar conclusies aan te verbinden over de financiële gezondheid van de organisator is echter onmogelijk. Dus of ze komen met een echte bron of ze houden hun mond.

2+
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,678)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.