Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1948 reacties, heeft 99 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Processierups 3 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1651 tot 1675 (van in totaal 1949)
  • Auteur

Wessel

BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

Bah, wat gaat Lowlands een vreselijk lekker bovenste rijtje krijgen als Tame Impala en The National er staan. Lekkuurrr!!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Processierups

We zullen zien. Het belangrijkste is het totaalplaatje waarbij de subs en de undercard eigenlijk belangrijker zijn dan de laatste headliner. Ik ben al zeer tevreden met de namen tot nu toe. Als daar nog een goed programma bij komt maakt mij die derde headliner niet zo veel uit.

Geldt voor mij persoonlijk ook. Nu the Strokes ( die had ik toch erg graag gezien) niet komen maakt die derde headliner me niet meer uit want van alle, enigszins plausibele, genoemde opties raak ik niet echt enthousiast. Doe mij als subs Courtney , Aphex Twin en Beach House dan ben ik al een eind tevreden πŸ™‚

Ik zou het een mooie zet vinden als Beach House als dagafsluiter wordt neergezet!

Martijn

BKS komt niet nog met een grotere naam dan Bon Iver. Waarom zou je in 2018 komen met Bon Iver en Krafwerk, DTRH laten vuren met hun zware geschut en dan pas in 2019 met een The Cure of Tame Impala komen. Aint gonna happen.

Bah, wat gaat Lowlands een vreselijk lekker bovenste rijtje krijgen als Tame Impala en The National er staan. Lekkuurrr!!

Arctic Monkeys werden voor de afgelopen editie anders ook twee maanden later aangekondigd dan de DTRH lichting van Nick Cave.

noid

Arctic Monkeys werden voor de afgelopen editie anders ook twee maanden later aangekondigd dan de DTRH lichting van Nick Cave.

Het kan inderdaad wel maar dan moet het een band zijn die de tour nog niet bekend heeft gemaakt. Anders ga je idd niet zo lang wachten normaal gesproken.

visdave34
    Moderator

Maar dat kwam door de touraankondiging van de Monkeys. Dus we moeten hopen dat er nog een mooie act met zijn volledige tour moet komen, want dat het een grote naam wordt die inmiddels al data bekend heeft gemaakt (Cure, Tame Impala bv) lijkt onwaarschijnlijk.

edit: wat @noid zegt dus πŸ™‚

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  visdave34.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

neracroft

1) Omdat een artiest (van dat kaliber) veel meer te zeggen/kiezen heeft dan een organisator.
    2) Omdat de deal nog niet lang rond was (kan me voorstellen dat niet elke onderhandeling even vlot lopen), voor zo’n grote bands zijn er misschien meer eisen qua podium e.d.
    3) Een ander festival (in de buurt) heeft meer betaald om x-aantal weken exclusiviteit in een bepaald gebied te hebben.
    4) Kan ook een marketing truc zijn om iets later nog eventjes een bom te doen inslagen.
    5) Ze wachten op ander nieuws bv. nieuwe single van de band ofzo om het daarmee te hypen.

Niet dat ik nog zo hard geloof dat een van die bands komen… maar zouden allemaal redenen kunnen zijn.

Timmetje

Het wordt iig spannend!

Processierups

Guided by voices?

Guided By Voices announce first UK gig in 15 years and share new single ‘The Rally Boys’

BKS valt mooi tussen Primavera en dit optreden in GBr. Kanshebber?! Lijkt me geen headliner, maar wel een mooie sub!

mattman
    Moderator

Guided by voices?
    BKS valt mooi tussen Primavera en dit optreden in GBr. Kanshebber?! Lijkt me geen headliner, maar wel een mooie sub!

Ja! Alhoewel ik vrees dat Primavera die exclusief hebben kunnen strikken, wat festivals betreft.

Indiaantje89

Dat zijn dus wel de namen waarvoor ik naar BKS ga eigenlijk.

bornlivedie

Vandaag is het de beurt aan Bonnaroo:

Niet veel wijzer voor BKS, tegenwoordig ook twee weken erna natuurlijk (niet tegelijk zoals 2018). Beach House valt me wel op. Nog voor Tomavistas (Madrid) eind mei in Europa, hopen! Solange dan kennelijk weer in de VS na in Denemarken gestaan te hebben rond BKS.

visdave34
    Moderator

Goeie hoop op Beach House en Solange ja, als ze zo vroeg alweer terug naar de US gaan.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Processierups

Beach house staat ook op APE. Dat zou toch niet mis mogen lopen voor BKS??

Dillinger

Guided by voices?

Ja! Alhoewel ik vrees dat Primavera die exclusief hebben kunnen strikken, wat festivals betreft.

Geweldige muziek hoor, maar Ik zag GBV ooit een paar keer in de jaren negentig en toen was het qua live gebeuren al een oude mannen show. Afgaande op wat ik op you tube zie word ik nou niet bepaald enthousiast om dat nog eens live te zien.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  Dillinger.

bornlivedie

Beach house staat ook op APE. Dat zou toch niet mis mogen lopen voor BKS??

Oja inderdaad, even vergeten. Staat ook nog niet op hun eigen website gek genoeg. Match made in heaven.

Dennis1808

Prima lineup van Bonnaroo, goed om te zien dat Iglooghost festivals gaat doen! Die hoop ik ’s nachts in een X-Ray of op het Future Fuzzy Field tegen te komen dit jaar!

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

raginfullon

guided by voices hebben paar geweldige platen gemaakt maar zag ze in die jaren live nooit echt overtuigen, zie ze graag komen om dat nu recht te komen zetten.

Wessel

1) Omdat een artiest (van dat kaliber) veel meer te zeggen/kiezen heeft dan een organisator.
    2) Omdat de deal nog niet lang rond was (kan me voorstellen dat niet elke onderhandeling even vlot lopen), voor zo’n grote bands zijn er misschien meer eisen qua podium e.d.
    3) Een ander festival (in de buurt) heeft meer betaald om x-aantal weken exclusiviteit in een bepaald gebied te hebben.
    4) Kan ook een marketing truc zijn om iets later nog eventjes een bom te doen inslagen.
    5) Ze wachten op ander nieuws bv. nieuwe single van de band ofzo om het daarmee te hypen.
    …

Niet dat ik nog zo hard geloof dat een van die bands komen… maar zouden allemaal redenen kunnen zijn.

Voor alles valt inderdaad wat te zeggen. Maar ik denk dat dit voor BKS 2019 niet zo gaat zijn. Ik hoop sws met jullie allemaal mee…

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

neracroft

Dus, zoiets dan maar als volgende worp?

BON IVER – KRAFTWERK – ? ? ?
    Interpol – Christine & The Queens – Beach House – New Order – Kurt Vile – FKA Twigs

Danny Brown – Spiritualized – MacDeMarco – Julien Baker – Courtney Barnett – Idles – Cigarettes After Sex – Built To Spill – Jawbreaker
    Shame – Aldous Harding – Stephen Malkmus & The Jicks – Goggs – First Aid Kit -Toro Y Moi – Raketkanon – Julia Holter – The Twilight Sad – Mineral
    Snail Mail – Pond – Lewsberg – Boy Pablo – Fucked up – Fontaines D.C.

visdave34
    Moderator

Dus, zoiets dan maar als volgende worp?

BON IVER – KRAFTWERK – ? ? ?
    Interpol – Christine & The Queens – Beach House – New Order – Kurt Vile – FKA Twigs

Danny Brown – Spiritualized – MacDeMarco – Julien Baker – Courtney Barnett – Idles – Cigarettes After Sex – Built To Spill – Jawbreaker
    Shame – Aldous Harding – Stephen Malkmus & The Jicks – Goggs – First Aid Kit -Toro Y Moi – Raketkanon – Julia Holter – The Twilight Sad – Mineral
    Snail Mail – Pond – Lewsberg – Boy Pablo – Fucked up – Fontaines D.C.

Dat zou een prima affiche zijn…

Indiaantje89

Waar kan ik tekenen? Ik mis alleen Guided By Voices nog.

mattman
    Moderator

The Good The Bad and The Queen mag er ook wel staan. Zijn in de buurt. πŸ™‚ En Janelle Monae, die staat op Primavera.

En ik denk dat het of Built To Spill of Guided By Voices zal zijn. Beide is misschien iets te veel Amerikaanse cultband uit de 90’s. Als ik mag kiezen toch liever GBV. Die zijn wat specialer vind ik. πŸ˜‰

Indiaantje89

Beide, dat zijn juist de type bands die BKS “zou moeten hebben” in hun profiel. De namen die we nu hebben zijn leuk, maar dat soort namen maken de affiches toch een stuk meer bijzonder.

noid

BKS kan zich idd door dat soort boekingen onderscheiden van de Mojo festivals. Hebben ze in het verleden ook al vaker gedaan.

Processierups

Ik verwacht van de APE-namen eigenlijk ook the Tallest Man on Earth en misschien ook John Grant. En the Streets aangezien die ook op Northside en Sideways staan? Met GBV erbij een mooie lijst.
    Zo langzamerhand begint het erop te lijken dat de derde headliner uit jouw lijstje met vetgedrukte namen moet komen (Christine of Beach House), of er zou nog een naam als Aphex Twin, Massive Attack, BjΓΆrk, desnoods Portishead moeten hangen.

25 berichten aan het bekijken - 1651 tot 1675 (van in totaal 1949)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.