Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 777 reacties, heeft 70 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Processierups 18 uur, 36 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 778)
  • Auteur

neracroft

ONE: Tame Impala – Interpol
    TWO: Death Cab For Cutie

ONE: The Strokes – Kurt Vile
    TWO: My Bloody valentine

ONE: The War On Drugs – Vampire Weekend
    TWO: something hip-pediehop-hop

Doe gewoon dit en iedereen tevree, toch?

Graag, maar ik denk dat je echt te hoog mikt…

Dat denk ik zelf ook wel hoor.
    En doe maar een mindere headliner en dan gelijk met Parquet Courts ofzo in de FIVE op de plaats van Wavves.

Martijn

Veel uit dat rijtje zou ik geen kleine headliner voor BKS noemen, zoals Vampire Weekend en Sigur Ros.

Mwah, zijn bands die de HMH kunnen uitverkopen maar zitten toch echt nog twee treetjes onder Radiohead, Arcade Fire en Arctic Monkeys met the National daar tussenin. Zo’n constructie geeft ook de kans om meer te experimenteren met ‘nieuwe’ headliners.

Dirk

Liam Gallagher gooi ik er ook even bij. Met zn nieuwe album richting eind vh jaar. Als Noel kan headlinen kan Liam dat ook.

Tame Impala en Interpol. Nils Frahm. Is Aphex Twin een mogelijkheid ? The 1975. Years & Years. Fever Ray.
    Hiphop: Chance the rapper of Asap Rocky weer ns.
    En The Stone Roses en The Strokes via de glastofest gossip-lijn.

Van de langer bestaande acts denk ik dat de tijd rijp is voor The Cure of Smashing Pumpkins (30 jaar desintegration tour of 30 jaar siamese dream tour).
    Waar The Cure natuurlijk veel vetter live is dan TSM.

Ik kan niet wachten tot de officiele voorpret weer kan beginnen. 🙂

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Dirk

mooi hoor.
    Ik zat vandaag nog eens de eerste pagina’s van het BKS 2018 forum door te nemen. Vaak ben je “spot on” met je “achteloze” voorspellinkjes. 😉

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Processierups

mooi hoor.
    Ik zat vandaag nog eens de eerste pagina’s van het BKS 2018 forum door te nemen. Vaak ben je “spot on” met je “achteloze” voorspellinkjes. 😉

Ik denk ook dat er hier een aantal namen tussen zitten die we wel kunnen verwachten. In het DTRH-interview wordt al duidelijk gehint naar Tame Impala; zal voor BKS een lastige boeking worden.

Wessel

Ik verwacht The War on Drugs niet perse weer op tour. Verder een prima lijst!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Jelle

Florence + The Machine staat volgend jaar in maart in Ahoy. Die kunnen we dus wel wegstrepen, denk ik.

bcmrmaybe

Florence + The Machine staat volgend jaar in maart in Ahoy. Die kunnen we dus wel wegstrepen, denk ik.

Tegenwoordig is het de normaalste zaak om een zaalshow en festivals te doen in 1 jaar.

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    Hey, Harvey!

bornlivedie

Tegenwoordig is het de normaalste zaak om een zaalshow en festivals te doen in 1 jaar.

Kan zo snel even geen voorbeelden bedenken van headline acts behalve Pearl Jam. Voor kleinere acts is het in ieder geval zeer gebruikelijk. Vooral zo dicht op elkaar zou ik zeggen dat het een heel stuk onwaarschijnlijker is geworden.

Edit: Muse in 2016 kan ik me ook nog herinneren. 3x Ziggo in maart en dan Lowlands.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  bornlivedie.

Joslittel

Kan zo snel even geen voorbeelden bedenken van headline acts behalve Pearl Jam. Voor kleinere acts is het in ieder geval zeer gebruikelijk. Vooral zo dicht op elkaar zou ik zeggen dat het een heel stuk onwaarschijnlijker is geworden.

Show in periode februari – april + een zomerfestivaltour gebeurt heel veel. Zie oa The Killers dit jaar. Combi grote zaalshow en festivalshow in een zomer is inderdaad zeldzaam, dat betekent wel vaak een streep door een festivalshow. Florence staat bijna zeker op een Nederlands festival volgende zomer.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Processierups

Dit jaar: Kendrick Lamar in februari Ziggo Dome, daarna Lowlands.
    En om bij BKS te blijven: Run the Jewels: april 2017 Melkweg en juni 2017 dagafsluiter BKS!

Jelle

Ah, dan denk ik dat F+TM nog wel kans maakt om op BKS te komen :).

zworp4

Het zal allicht ook afhangen van hoe de kaartverkoop loopt. Als het uitverkoopt geeft het een extra boost aan de status van de band.
    Maar is het misschien relevanter om op te merken dat de organisatie bij MOJO ligt?

EddieVerder

Wilco in 2019 naar Azkena Rock Festival.. maar lijkt erop dat dit een exclusief optreden zal zijn. Dus daarmee afvaller?! Of lees ik het verkeerd?

bornlivedie

Wilco in 2019 naar Azkena Rock Festival.. maar lijkt erop dat dit een exclusief optreden zal zijn. Dus daarmee afvaller?! Of lees ik het verkeerd?

In de berichten die ik heb gelezen, begrijp ik het echt als dat het hun enige optreden in Spanje zal zijn. Daarmee dacht ik meteen: dat is een mooie naam voor BKS!

Processierups

In de berichten die ik heb gelezen, begrijp ik het echt als dat het hun enige optreden in Spanje zal zijn. Daarmee dacht ik meteen: dat is een mooie naam voor BKS!

Mooie naam, maar misschien iets te snel na hun 2016-optreden?
    Een week later staat Wilco alweer in de VS; zou kunnen dat ze daarvoor nog wel wat meer Europese festivals doen en dan past BKS wel goed.

Wessel

Het zal allicht ook afhangen van hoe de kaartverkoop loopt. Als het uitverkoopt geeft het een extra boost aan de status van de band.
    Maar is het misschien relevanter om op te merken dat de organisatie bij MOJO ligt?

Aye!
    Nog een puntje wat we niet moeten vergeten is dat Florence ook headliner is in Amerika. Sommige BKS/NL headliners zijn wat minder populair in Amerika. De kans dat Florence dus in het hoogseizoen van Amerika mei/juni niet in Europa toert is nog aardig aanwezig.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

noid

Wilco mag van mij elk jaar komen.

Processierups

Wilco mag van mij elk jaar komen.

Dat zeker! Is een absolute must see!

Processierups

Als ik het goed zie heeft Festileaks een foto van BKS gebruikt voor het bericht over Ticketmaster.
    Laat BKS/Friendly Fire nou juist geen gebruik maken van Ticketmaster, maar van Eventim….

Dennis1808

BREAKING:

Change of plan! Om het best mogelijke festival voor jullie te organiseren, moeten veel zaken precies op de goede plek vallen. Denk aan programma, locatie en logistiek. Na uitvoerig overleg hebben we besloten om Best Kept Secret volgend jaar een week eerder te laten plaatsvinden, en wel van 31 mei tot en met 2 juni 2019.
    Hadden we dit niet drie weken geleden kunnen weten, toen we de data aankondigden? Wellicht, maar op basis van extra informatie en nieuwe inzichten hebben we besloten dat we een weekend eerder een nog beter festival kunnen neerzetten. We gaan voor het best mogelijke weekend op alle vlakken, dus daarom hebben we besloten te verhuizen.
    Jouw reeds gekochte tickets blijven geldig voor de nieuwe datum. We beseffen dat dit voor sommige van jullie misschien niet of minder goed uitkomt, onze excuses daarvoor. Heb je al kaarten voor het early-bird tarief gekocht? Dan krijg je een mail met alle details, inclusief een optie om je geld terug te krijgen, indien je niet meer kunt in het nieuwe weekend. Voor meer informatie: mail met klantenservice@eventim.nl of bel 0900-500 1353 (lokaal tarief).

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

Raskolnikov

Dat is wel een verrassende wending. Zou natuurlijk te maken kunnen hebben met de beschikbaarheid van een bepaalde headliner.

Apart is het wel; dit hoor je toch ook niet vaak. Zeker niet omdat het best opzienbarend was dat BKS ging zitten in hetzelfde weekend als Pinkpop.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

PwoperFish

Blijkbaar kwamen die woorden van Jan Smeets in het eindinterview toch wat intimiderend over.
    Maar dan zullen ze vast wel een mooie naam te pakken hebben, wellicht samen met Primavera Sound nu ze in hetzelfde weekend zitten. Maar dat betekend jammer genoeg geen BKS voor mij volgend jaar.

Yannick

Dit ligt in grote mate toch aan Pinkpop die nu wederom van weekend veranderen en plannen van andere festivals weer dwarsbomen. De overlap met PS zal nu wel heel veel zijn, vind dat wel goed langs een kant hoor. Kun je je krachten samen bundelen (ook omdat er al een aantal festivals in mei/juni plaatsvinden in de VS).

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

bornlivedie

Blijkbaar kwamen die woorden van Jan Smeets in het eindinterview toch wat intimiderend over.
    Maar dan zullen ze vast wel een mooie naam te pakken hebben, wellicht samen met Primavera Sound nu ze in hetzelfde weekend zitten. Maar dat betekend jammer genoeg geen BKS voor mij volgend jaar.

Meteen wat ik ook dacht: mooie (sub-)headliner(s) delen met Primavera! Ik weet niet of in termen van podiumbouwers en al van dat soort ondersteunend personeel ook maar enige overlap is met Pinkpop… Nu maar hopen dat ze het niet naar een totaal verregend weekend hebben verplaatst.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 778)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.