Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 3593 reacties, heeft 137 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  nitotheno 4 uur, 40 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1401 tot 1425 (van in totaal 3594)
  • Auteur

bornlivedie

Daarnaast hoop ik nu flink op Beach House.

Yes, please! Zeker nu we Low wel kunnen vergeten.

Dacht eerder dit jaar dat My Bloody Valentine ook weer terug zou keren, maar heb niet meer zo veel gehoord over ze…

Edit: Band of Horses als een ideetje kan ook een streep doorheen lijkt me.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door  bornlivedie.

MixTape

…én Catfish and the Bottlemen (staan ook op Sziget)

noid

Aldous Harding bevestigt zichzelf.

Dillinger

Aldous Harding bevestigt zichzelf.[/quote
    Vorig jaar afgezegd toch? Mooie toevoeging.

noid

Ja klopt.

TheNational

Nice, hoop deze week nog op wat namen. Ben benieuwd!

Pinkpop '12 // Rock Werchter '13 '14 '15 // Best Kept Secret '13 '14 '15 '16 '17 '18 '19 // Melt! Festival '15 '17 // Pukkelpop '14 '15 '16 '17 '18 // Le Guess Who? '18 // Down The Rabbit Hole '19 // Sziget '19

Martijn

Hoop dat ze komend jaar niet opnieuw om wat voor reden dan ook in Nieuw-Zeeland blijft steken, nog niet de kans gehad om haar live te zien dus die staat van de huidige namen wel bovenaan mijn lijstje om te zien. Voor mezelf nog eens op een rijtje gezet welke acts allemaal touren in de periode van BKS, en ben hard aan het duimen voor the Good, the Bad and the Queen (dan is mijn BKS gemaakt) en Janelle Monae.

noid

Dit jaar komt ze Martijn.

Ben heel blij met de bevestiging door Aldous, vorig jaar moeten missen omdat ze haar tour af brak om in NZ aan een nieuw album te werken (dat er trouwens nog niet is). Het verbreken van haar relatie met Marlon Williams zal wellicht ook mee gespeelt hebben. Nu komt ze dan toch echt, helemaal geweldig, dank organisatie met deze pracht boeking!

Processierups

Aldous Harding is een mooie boeking. Hopelijk is deze zelfbevestiging een voorloper van nog een mooi lijstje namen deze week.

kiwi

Nice, dat zag ik niet aankomen, dan ben ik niet meer de enige kiwi op het festival 🙂 Eerste teken van leven in een lange tijd.

Indiaantje89

Jammer, geen klein pakketje vandaag dus.

setheke

Zou dat niet als wanhopig geëvenaard kunnen worden? als ze gelijk de dag na DTRH een pakketje bekent maken. het zelfde bij Pinkpop met m&s.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door  setheke.
    • Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door  setheke.

Processierups

Zou dat niet als wanhopig geëvenaard kunnen worden? als ze gelijk de dag na DTRH een paketje bekent maken. het zelfde bij Pinkpop met m&s.

Die M&S-aankondiging direct na Bon Iver was inderdaad een beetje treurig, maar het had wel het effect dat het bericht over BKS op sites van Oor, 3voor12 en festileaks wat naar beneden zakte. Ik denk dat BKS inderdaad de momenten zoekt dat ze voldoende aandacht kregen. De aankondiging afgelopen dinsdag van Kraftwerk heeft het, als het gaat om genereren van aandacht, een stuk beter gedaan; met ook een item ’s avonds bij 3voor12 radio.

Een aankondiging vandaag met namen als Aldous Harding, Beach House of Christine + the Queens zou meteen afgezet worden tegen de DTRH-namen. Heeft niet zoveel zin. Vermoed dat we deze week geen namen krijgen en het zou me zelfs niet helemaal verbazen als BKS tot na de feestdagen wacht.

visdave34
    Moderator

Eens dat vandaag misschien niet de meest logische dag zou zijn, nu die mooie drop van DTRH nog een beetje na beeft. Maar ik verwacht dat ze wel redelijk snel gaan reageren, misschien morgen al. Ze gaan zeker niet tot na de feestdagen wachten, mede gezien het feit dat BKS géén compensatie voor de BTW-verhoging in de ticketprijs heeft verwerkt. Die willen dus zoveel mogelijk tickets voor de jaarwisseling verkopen, lijkt me.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Processierups

Eens dat vandaag misschien niet de meest logische dag zou zijn, nu die mooie drop van DTRH nog een beetje na beeft. Maar ik verwacht dat ze wel redelijk snel gaan reageren, misschien morgen al. Ze gaan zeker niet tot na de feestdagen wachten, mede gezien het feit dat BKS géén compensatie voor de BTW-verhoging in de ticketprijs heeft verwerkt. Die willen dus zoveel mogelijk tickets voor de jaarwisseling verkopen, lijkt me.

De ticketprijzen van BKS liggen een stukje hoger dan van DTRH en BKS heeft vrij veel kaarten met de goedkopere early birds-actie weggezet. Zou het kunnen dat BKS gewoon op een wat andere manier met die BTW is omgegaan?
    Andere afweging kan nog zijn dat BKS en DTRH willen profiteren van 13e maanden en zo, maar ook dan zal BKS een moment moeten hebben met voldoende aandacht.

visdave34
    Moderator

De ticketprijzen van BKS liggen een stukje hoger dan van DTRH en BKS heeft vrij veel kaarten met de goedkopere early birds-actie weggezet. Zou het kunnen dat BKS gewoon op een wat andere manier met die BTW is omgegaan?
    Andere afweging kan nog zijn dat BKS en DTRH willen profiteren van 13e maanden en zo, maar ook dan zal BKS een moment moeten hebben met voldoende aandacht.

Misschien dat ze er anders mee om zijn gegaan (verhoging al verdisconteerd in de huidige prijs), maar dan nog: over elk kaartje dat ze na 31 december verkopen betalen ze 9% ipv 6% BTW, dus het streven om zoveel mogelijk kaarten voor die tijd te verkopen, blijft. Althans, dat zou ik verwachten.
    Die 13e maand zou een overweging kunnen zijn. En kaartjes die als cadeau voor de feestdagen weggegeven worden.

Maar goed, feit is natuurlijk dat ik gewoon HOOP op een snelle reactie… 🙂

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Sjoerd

Ach, gewoon morgen om 8 uur Tame Impala met nog mooie namen als Danny Brown, Spiritualized, Beach House, Aldous Harding (dan officieel), Janelle Monaé, Denzel Curry, Stephen Malkmus & The Jicks, Yves Tumor, Big Red Machine, Suede en Nas en hopsakee iedereen blij!

PP 2013 | 2014 | 2015 | 2016
    LL 2013 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
    BKS 2017 | 2018 | 2019
    RW 2018
    DTRH 2019
    WOO HAH 2019

usthem

Ach, gewoon morgen om 8 uur Tame Impala met nog mooie namen als Danny Brown, Spiritualized, Beach House, Aldous Harding (dan officieel), Janelle Monaé, Denzel Curry, Stephen Malkmus & The Jicks, Yves Tumor, Big Red Machine, Suede en Nas en hopsakee iedereen blij!

Als dit gebeurt dan kan mijn zomer al niet meer stuk

noid

Nice, dat zag ik niet aankomen, dan ben ik niet meer de enige kiwi op het festival 🙂 Eerste teken van leven in een lange tijd.

Er zijn elk jaar heel veel kiwi’s op het festival. Helaas loopt het met de meeste niet zo goed af…… 😉

Indiaantje89

Je vergeet Guided By Voices en Built To Spill.

Dirk

Zo. kom maar op met die namen dan. als we ze toch al half voorspeld hebben…. 🙂

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door  Dirk.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Processierups

Maifeld Derby komt nu ook met 1/3 van de lineup. Deelden voorheen veel namen met BKS (maar toen zaten zij ook nog in hetzelfde weekend).
    Redelijk wat kanshebbers voor BKS. O.a. the Streets (daar als headliner), Parcels, Teenage Fanclub, Steven Malkmus en Twilight Sad.

http://www.maifeld-derby.de

Indiaantje89

Zit nu goed mijn best te doen om Kraftwerk wat beter te leren kennen. Ik vind het oprecht wel vet hoor.. en ik ga me ondanks de hoofdpijn toch gewoon wagen aan de 3D bril, denk dat het wel een must is. Maar gaan ze live nog wat andere kanten op? Of is dat goed te vergelijken met ze op plaat?

noid

Muzikaal gezien is live niet het goede woord bij Kraftwerk want volgens mij (is mijn observatie mocht ik het verkeerd hebben hoor ik dat graag) wordt er niet veel live gespeeld op wat accenten en wat zang na. De nummers klinken live wel wat voller. Ze zijn heel erg bezig met geluidsbeleving en de totalaalervaring in combinatie met visuals. Heel vet!

25 berichten aan het bekijken - 1401 tot 1425 (van in totaal 3594)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.