Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1421 reacties, heeft 85 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dirk 12 uur, 48 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1251 tot 1275 (van in totaal 1422)
  • Auteur

Jasper

Met DTRH die toch niks lijkt te droppen, misschien Tame Impala toch op BKS?

Inclusief "muziekpuriteins pielemuisje".
    Pinkpop: 2015, Best Kept Secret: 2015, 2016, 2017, 2018, Dynamo Metal Fest: 2017, Lowlands: 2018, Down the Rabbit Hole: 2018, Sziget: 2017, Zwarte Cross: 2015

Dirk

Vorig jaar: Björk, Nick Cave, The War On Drugs, The National, Arctic Monkeys, Lorde, Beach House etc.
    Ik ben nu zeer teleurgesteld, ook geen primeurs verder (een The Strokes bijvoorbeeld) die ze normaal wel vaak hebben bij Primavera.

Dat ligt aan jou, ik kom mijn bed niet uit voor een Bjork of de Nick Cave. ook niet voor Christine & the Queens trouwens. Maar goed, het leuke van Bks is dat er ergens anders altijd wel wat leuks te horen valt, ook als ik de hoofdact van een bepaalde dag niet zie zitten.
    Die datum is trouwens verschoven omdat opeens Bon Iver bekend maakte dat ie wat festivals ging aandoen. Ik denk dat het boeken van Bon Iver een beetje een juichmomentje heeft veroorzaakt op het friendly fire kantoor. Als daar dan Tame Impala bijkomt, diue ze da wegkapen voor DTRH, wordt het fest alleen maar beter.

Wat ik nog verwacht bij BKS van de PS poster :
    Danny brown
    Stephen Malkmus
    Julien baker
    Dirty Projectors
    Soccer Mommy
    Dream Wife
    Alice Phoebe Lou
    Suede
    Pond
    Fucked Up
    Snail Mail
    Aldous harding (nu wel)
    Primal Scream
    Bult to Spill
    Shellac (dit jaar wel ns n keer?)
    Jpegmafia

DTRH heeft:
    Solange
    Florence & the Machine
    Vampire Weekend

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Yannick

Primavera meende het dus met hun “ex-indie” petjes… Hopelijk trekt Best Kept Secret de ‘Pro Indie Club’ kaart 🤞🏻
    Aan de eerste namen te zien is dit inderdaad het geval, maar het kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn natuurlijk en zijn de volgende namen 100% pop om ‘de jeugd’ aan te spreken. 😉

Ofwel heb je niet de moeite gedaan om verder te lezen dan Cardi B en Future ofwel weet je niet waarover je spreekt. Met Interpol, Low, Suede, Big Red Machine, Kurt Vile, Courtney Barnett, Guided By Voices, Mac DeMarco, Roisin Murphy etc staat er nochtans een dik pak indie(rock) op het affiche en dan vermeld ik nog niet eens de kleinere namen.. Al snap ik wel dat mensen ten minste hadden gehoopt op een The Cure ofzo bovenaan.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Jelle

Het is denk ik wel duidelijk dat Best Kept Secret met iets beters dan Christine & The Queens mag komen als DTRH The Cure en Tame Impala zou hebben.

Welke namen blijven er dan nog over?

Misschien dat BKS wacht tot DTRH een naam aankondigt om daarna met een van die twee grote namen te komen? Anders zouden ze The Cure of Tame Impala nu zelf ook wel al aangekondigd kunnen hebben als ze die hadden.

noid

BKS gaf vorige week aan dat ze de komende weken met nog veel meer namen zouden komen dus heel lang kan dat niet meer duren.

Sjoerd

Nou, heb de tijd gevonden om eens rustig naar de line-up van PS te kijken. Niet zo onder de indruk als vorig jaar, maar zitten echt prachtige namen tussen die ik graag in Hilvarenbeek zou zien. Van mij mag al het volgende langskomen:

Tame Impala
    Big Red Machine
    Apparat
    Courtney Barnett
    Danny Brown
    Dirty Projectors
    Julien Baker
    Nas
    SOPHIE
    Stephen Malkmus & The Jicks
    Janelle Monaé
    Julia Holter
    Jungle
    Kate Tempest
    Low
    Snail Mail
    Sons Of Kemet
    Suede
    Yves Tumor
    Boy Pablo
    Jarvis Cocker
    JPEGMAFIA
    Kali Uchis
    Pusha T

En de rest. Als ik het zo op een rijtje zet is het toch wel weer indrukwekkend wat Primavera neer zet hoor. Big Red Machine is sowieso wel een zeldzame boeking vooralsnog toch? Kan me niet herinneren dat die al iets op de planning hadden. Zou mooi zijn als die op Best Kept staan, Justin Vernon is toch al aanwezig!

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

neracroft

Ik herinner mij vooral dat Björk en Tool bovenaan het Best Kept Secret lijstje stond zeiden ze vorig jaar.

Vooral onderstaande uitspraak is me bij gebleven:
    – is Björk de laatste headliner van Best Kept Secret 2018?
    Dit jaar paste het niet in haar schema.
    Met echt veel nadruk op DIT JAAR.

Maar bon, geef mij Tame Impala en dan mag de 3e headliner eender wie zijn, zolang er maar een lekkere garagerockband tegenover staat in de FIVE!

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  neracroft.

Dillinger

Bjork vind ik niet erg realistisch. Die staat op geen enkel festival tot dusver. Tool die al in Ziggo staat en op Werchter: idem dito. Ik zou die uitspraken van die Roosmarijn niet zo serieus en letterlijk nemen.

Dirk

Had verwacht dat PS daar als eerste mee zou komen. Verrassend dat Hurricane de eer heeft. DTRH is zeker een kanshebber maar deze bevestiging geeft BKS toch ook een goede kans.

Dat dachten we ook bij de aankondiging van The Cure op Hurricane….
    Link tussen Hurricane en BKS is niet zo groot (al zijn er nu met bijv. Interpol wel wat overlappen).
    Voor BKS is vooral All Points East, Primavera Sound, Northside, Sideways relevant. Tame Impala komt pas in beeld als die ook op een van die festivals staan.

….en dus niet Heartland (The good, The bad & the queen) –

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Dirk.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Processierups

Had verwacht dat PS daar als eerste mee zou komen. Verrassend dat Hurricane de eer heeft. DTRH is zeker een kanshebber maar deze bevestiging geeft BKS toch ook een goede kans.

Link tussen Hurricane en BKS is niet zo groot (al zijn er nu met bijv. Interpol wel wat overlappen).
    Voor BKS is vooral All Points East, Primavera Sound, Northside, Sideways relevant. Tame Impala komt pas in beeld als die ook op een van die festivals staan.

Deelden die vorig jaar niet LCD Soundsystem als headliner en Slowdive?
    Dus: ook relevant ja. Al is Heartland volgens mij onderdeel van LiveNation en de rest van de genoemde festivals niet.

usthem

Ik wordt hier een beetje moe van, waar wordt er in vredesnaam nog op gewacht? We kunnen ervan uit gaan dat of DTRH of BKS Tame impala heeft, en zoals noid al zegt, als je goeie kaarten heb dan gooi je ze ook op tafel. En BKS, weet niet zo goed wat je van ons verwacht, maar dit is in ieder geval niet sneller. Kom op nou!

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  usthem. Reden: typfout

Wessel

Het lijkt me echt niet dat ze nog om Tame Impala aan het vechten zijn.
    Ik dacht dat het na Bon Iver wel bekeken was dat Tame Impala rond zou zijn voor DTRH. Waar ze nog op wachten… geen idee. Volgende week dan maar.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

neracroft

In case iemand hem na de Primavera aankondiging als een optie voor BKS zag: Frank Carter & The Rattlesnakes is out! Speelt op Dauwpop tijdens het BKS weekend.

visdave34
    Moderator

Goh, ik was er toch van overtuigd dat we na Primavera deze week ook nieuws uit Beuningen en Hilvarenbeek zouden krijgen… Gisteren dus niks en BKS zal vandaag waarschijnlijk ook niet meer met nieuws komen. DUURT LANG!!!

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Raskolnikov

Goh, ik was er toch van overtuigd dat we na Primavera deze week ook nieuws uit Beuningen en Hilvarenbeek zouden krijgen… Gisteren dus niks en BKS zal vandaag waarschijnlijk ook niet meer met nieuws komen. DUURT LANG!!!

Ik ben er ook bang voor. Heel teleurstellend. Geef gewoon wat namen haha.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Dillinger

Blijft interessant om over te speculeren. Waarom komen ze niet met namen? Het valt op dat de NL festivals bijna standaard achter lopen op het buitenland. Dat neemt toch iets weg van de voorpret. Tegen de tijd dat BKS en DTRH komen met hun line-up zijn er al zoveel festivals, in omringende landen met vergelijkbare data, die hun namen hebben gepresenteerd dat het overgrote deel een invuloefening is met nog slechts een enkele verrassing. En das toch jammer. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met Bon Iver, maar een verassing was het bepaald niet gezien de al bekende data. Ergens is dat toch jammer. En ook voor de festivals zelf: je creëert dan toch minder een buzz.

Dirk

Deelden die vorig jaar niet LCD Soundsystem als headliner en Slowdive?
    Dus: ook relevant ja. Al is Heartland volgens mij onderdeel van LiveNation en de rest van de genoemde festivals niet.

Ik ben een beetje een geek wat dit betreft, maar ik probeer toe te werken naar een voorspel-algoritme voor dit festival. In principe is de hoofdregel: iedereen heeft zijn eigen pool van artiesten waar ze uit vissen (Tool voor 2019 zit enkel bij LiveNation bv.). Maar er zijn altijd wat “rogue artiesten” die niet in een vaste pool zitten.
    Vaak zijn die dan ook wat groter, The Cure voor komend jaar is daar een voorbeel van. Ik denk dat TG,TB&TQ niet zo’n “rogue artiest” is. Er zijn ook “rogue festivals” die zeg maar vissen uit twee vijvers, ondanks dat ze gelinkt zijn aan een booking roster, Mad Cool bv.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 17 uur geleden door  Dirk.

noid

Thom Yorke aangekondigd bij NOS Alive op 13-7. Een nieuwe naam voor de festivals. Gezien de datum en het feit dat die niet op Primavera staat een kanshebber voor DTRH.

noid

Blijft interessant om over te speculeren. Waarom komen ze niet met namen? Het valt op dat de NL festivals bijna standaard achter lopen op het buitenland. Dat neemt toch iets weg van de voorpret. Tegen de tijd dat BKS en DTRH komen met hun line-up zijn er al zoveel festivals, in omringende landen met vergelijkbare data, die hun namen hebben gepresenteerd dat het overgrote deel een invuloefening is met nog slechts een enkele verrassing. En das toch jammer. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met Bon Iver, maar een verassing was het bepaald niet gezien de al bekende data. Ergens is dat toch jammer. En ook voor de festivals zelf: je creëert dan toch minder een buzz.

Denk dat het de macht van de grote Europese festivals is die afdwingen dat zij bepaalde namen als eerste mogen aankondigen en daardoor lopen BKS en DTRH achter de feiten aan.

Processierups

Thom Yorke aangekondigd bij NOS Alive op 13-7. Een nieuwe naam voor de festivals. Gezien de datum en het feit dat die niet op Primavera staat een kanshebber voor DTRH.

Mooi dat hij nu ook in beeld is voor de festivals. DTRH lijkt waarschijnlijker, maar dit jaar deelden NOS A en BKS twee headliners (Monkeys en National) en een sub (CHVRCHES). En dit jaar delen ze in ieder geval Bon Iver al….

Dillinger

Waarom zou DTRH waarschijnlijker zijn.? J. Greenwood stond al eens solo op BKS en Radiohead eveneens. Kan toch best dat Thom daar weer graag wil spelen?
    Zou Yorke een headliner zijn trouwens?

noid

Waarom zou DTRH waarschijnlijker zijn.? J. Greenwood stond al eens solo op BKS en Radiohead eveneens. Kan toch best dat Thom daar weer graag wil spelen?
    Zou Yorke een headliner zijn trouwens?

Puur vanwege de datum. Thom Yorke is denk ik geen headliner.

erik

Primavera trek een internationaal publiek en zal dus wel een week (?) exclusiviteit gevraagd hebben aan hun headliners (o.a. Tame Impala).
    Om de mensen de kans geven dit weekend vliegtickets te scoren. Anderzijds schurken we tegen de feestdagen aan. Dus het zal volgende week of half januari zijn vooraleer we nieuwe namen krijgen vrees ik.

James

Primavera trek een internationaal publiek en zal dus wel een week (?) exclusiviteit gevraagd hebben aan hun headliners (o.a. Tame Impala).
    Om de mensen de kans geven dit weekend vliegtickets te scoren. Anderzijds schurken we tegen de feestdagen aan. Dus het zal volgende week of half januari zijn vooraleer we nieuwe namen krijgen vrees ik.

Dit is in ieder geval niet het geval, aangezien Tame Impala deze week (zelfs voor Primavera) al door Hurricane/Southside is aangekondigd.

EddieVerder

Dit is in ieder geval niet het geval, aangezien Tame Impala deze week (zelfs voor Primavera) al door Hurricane/Southside is aangekondigd.

Denk dat erik doelt op de week zelf. Eind mei dus.

25 berichten aan het bekijken - 1251 tot 1275 (van in totaal 1422)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.